Nowe forum 125655 551

O temacie

Autor inż. Avallach

Zaczęty 3.08.2013 roku

Wyświetleń 125655

Odpowiedzi 551

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Nigdy tam nie trafię, ale fajne to jest, można zostawić, tylko nie w tym miejscu, nie tak zrobione. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Ali G

Ali G

Użytkownicy
Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.
posty682
Propsy727
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.
Jak widzę dla niektórych odblokował się nowy achievement do zdobycia :lol2:

edit
A jak z limitem, tak jak wcześniej 5 propsów?



Ali G

Ali G

Użytkownicy
Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.
posty682
Propsy727
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Nie odmawia się, kiedy pieniądz woła.
Już zdążyłem nacieszyć oko będąc przez chwile w pierwszej 3 :lol2:

Anonymized

Anonymized

Użytkownicy
posty2957
Propsy6115
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Anonymized

Nowe forum
#325 2013-08-29, 01:01(Ostatnia zmiana: 2013-08-29, 02:04)
Cytat: Avallach
Przy okazji wspomnę że w statystykach doszło to na co niektórzy czekali, czyli lista osób z najwyższą liczbą propsów
Najwyższy czas na przywrócenie starych propsów :lol2:
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Cytuj
Header zajmował miejsce które mogły zająć posty. Ekrany nie są zbyt wysokie w pionie, trzeba było przewinąć cały żeby móc zacząć czytać. Co
innego w poziomie. Chyba prawie wszyscy mamy ekrany 16:9 i mnóstwo
miejsca marnowanego po bokach treści. Sidebar zajmuje jedynie to co i
tak nie jest zagospodarowane. Na dodatek to tylko 200px. Nawet przy
mojej niedużej rozdziałce nadal po bokach postów zostają spore
marginesy.

próbujesz być bardziej cwany niż cała rzesza webdesignerów i ludzi od usability przez dekady internetów;.
 

Thoro

Thoro

The Modders
Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
posty3323
Propsy3560
Profesjabrak
  • The Modders
  • Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym władzy warszawskiej zwanej dla zmylenia przeciwnika polską
Postaram ci to wytłumaczyć.

Szerokość ekranów nie ma kluczowego znaczenia, gdyż z wielu powodów, również z kilkunastoletniego przezwyczajenia użytkowników internetu lepiej sprawdzają się klasyczne rozwiązania. Wielkość sidebara również nie ma znaczenia. Istotne jest to, że przyciąga zbyt wiele niepotrzebnej uwagi. Zobacz na youtube. Te idiotyczne równanie szablonu do lewej strony związane jest z tym, że wiele osób podczas przeglądania kluczową uwagę skupia właśnie tam. U ciebie całą uwagę przyciąga pasek, który w dodatku zawiera masę niepotrzebnych informacji typu awatar, czy funkcje profilu.

Shoutbox to fajne rozwiązanie, z tym że jak ktoś już się tu wypowiada to i tak woli klasyczny rozmiar shoutboxa (wygoda i nawyki) zamiast wąskiej i mało poręcznej belki po boku.

Sidebar ze stałą wyszukiwarką i podstawowymi odnośnikami to będzie fajna sprawa, ale w klasycznej formie typu facebook, czy gram. Nikomu większej różnicy nie zrobią te 30px w pionie a jeśli konieczie chciałbyś coś jeszcze zawrzeć to zostaje rozwijanie. z resztą, zobacz jak wygląda to na gram.

Kolorystyka mi się w miare podoba, typografia mi się nie podoba i tak dalej. Uważam, że nie do przyjęcia jest robic parę skinów więc niedługo wrzucę moje poprawki odnośnie tego co zrobiłeś i jeśli ten kierunek ci się spodoba i będziesz skłonny do paru zmian to ok a jak nie to nie, ja się nie będę wtrącał i rób sobie z tym forum co chcesz, ok?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Przez dekady internetów rzesza webdesignerów i ludzi od usability pracowała na ekranach 1024x768. Obecnie forum zwykle jest używane pełnoekranowo na ekranach panoramicznych. Po bokach marnuje się mnóstwo miejsca, o wiele więcej niż potrzeba na margines solidnie rozdzielający treść od czegokolwiek innego. Na samym początku po instalacji spróbowałem top-bara przyklejonego do góry ekranu, ale to nie było jednak to. On właśnie już skutecznie odwracał uwagę od treści, bo czytamy jadąc po środku ekranu z góry w dół. 

Co do tego że wiele osób nie potrafi spojrzeć 200px w prawo zamiast w lewo - prostym rozwiązaniem jest w takim razie umieszczenie sidebara z prawej. Można też na kilka sposobów uczynić go mniej odwracającym uwagę - zmniejszyć ilość elementów czy zastosować ciemniejsze fonty / tło, albo po prostu żeby był nieznacznie przezroczysty, a pojawiał się całkowicie po najechaniu myszą. 

Z podobnych rozwiązań korzysta wiele nowoczesnych stron: tumblrgithub, Google Groups (forum!), fora Adobe, wszelakie IRC, Twitter, Facebook, YouTube (poza oglądaniem wideo), Apple Store, MSDN, marussiaf1team, propozycji świetnych zastosowań jest mnóstwo.

Kilkunastoletnie przyzwyczajenia użytkowników internetu TRZEBA zmieniać. Technologia idzie wielkimi skokami, nie ma sensu trzymać się kurczowo tak starych rozwiązań tylko dlatego że są tak stare. 

Co do shoutboxa, piszę już chyba kilkunasty raz: nie ZAMIAST, ale OPRÓCZ. To dodatek. Stary, pełnowymiarowy sb nadal będzie na głównej i stronie nowych postów, ewentualnie także na dodatkowej. Ten w sidebarze ma jedynie pomocniczą rolę i uważam że jest to trafny pomysł, krytycznie ułatwiający rozmawianie tam w realtime (bo obecnie korzystający z niego muszą celowo wejść na stronę z nim i patrzeć czy ktoś czegoś ostatnio tam nie napisał). Z mini-shoutboxem ciągle widocznym od razu zauważa się nowe wpisy i można zareagować nie opuszczając tematu w którym się jest, a także przejść do pełnowymiarowej wersji jeśli to potrzebne. 

Ten sidebar można ulepszyć - np zastępując link do wyszukiwarki polem tekstowym czy dodając buttony serwisów społecznościowych.

Propozycje chętnie zobaczę, ale mam kilka kluczowych postulatów od których nie chcę odejść. Jednym z nich jest prostota i czytelność obszaru z postami, na tym polu jest jeszcze zresztą dużo do zrobienia. Sam tkwię w pewnych przyzwyczajeniach, ale będę mimo wszystko próbował iść naprzód.

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
ale po co ten sb w sidebarze skoro on jest nieczytelny? : |
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Jest czytelny, przynajmniej ja nie mam z tym problemów. Rozważam jeszcze zrezygnowanie z wyświetlania nicków w osobnej kolumnie, i robienie tego nad shoutem lub na początku jego treści.



Wracając do rozmiarów ekranów.

Wyniki mojej ankiety o używanych przez nas rozdzielczościach ekranu: http://s4.ifotos.pl/img/Beztytuuj_nwxwswa.jpg
Ponad 66.6% (2/3) z nas używa ekranów 16:9, o rozdziałce 1366x768 lub wyższej. Ten wynik jest znacznie zaniżony, bo w ankiecie można było wybrać kilka opcji, oprócz głównego urządzenia wybrać także pomocnicze mniejsze. W przypadku statystyk Steama, do tej grupy należy ponad 73%.

Główna kolumna z zawartością ma <1000px, z czego na tekst idzie 700-800. To w przypadku najniższej branej pod uwagę mainstreamowej rozdzielczości zostawia 416px na marginesy. Po dodaniu sidebara 200px, wciąż pozostaje drugie tyle do podziału. A warto pamiętać też o osobach z większymi ekranami - według Steama 25% użytkowników ma ekrany full hd lub wyższe - tam nawet po dodaniu sidebara zostaje 750px na marginesy, czyli prawie tyle ile ma sama zawartość.

Te statystyki pochodzą sprzed półtora roku i jako takie są znacznie przestarzałe. Każdy wymienia co jakiś czas monitor, nigdy nie robi się tego na rozdzielczość niższą niż poprzednia. A szablon strony planuje się patrząc nawet nie na teraźniejszość, ale pod kątem przyszłego zapotrzebowania. Nie jesteśmy pod tym kątem nawet jak przeciętni użytkownicy internetu. Jesteśmy graczami, grafikami, programistami, nieraz pasjonatami filmów. Kolesiami którzy w najgorszym razie korzystają z dużego panoramicznego ekranu, jeśli nie dwóch lub więcej stojących obok siebie.

Dla osób z małymi ekranami / urządzeniami przenośnymi / problemami z koncentracją na poście pozostaje to rozwiązanie które proponowałem - możliwe do włączenia automatyczne chowanie sidebara za krawędź ekranu.

Żelazko

Żelazko

Użytkownicy
Alt Mac Dupy
posty1102
Propsy1209
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Alt Mac Dupy
Alv jak już coś weź zmień "respect" na coś innego. Na tym forum nikt nie ma dla nikogo szacunku.

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Cytuj
Kolesiami którzy w najgorszym razie korzystają z dużego panoramicznego ekranu, jeśli nie dwóch lub więcej stojących obok siebie.

Nie przesadzaj. Sam mam laptopa z rozdzielczością HD Ready, ale dużym ekranem bym tego nie nazwał.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii


Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Po zastanowieniu ciężko się nie zgodził z tym że sidebar powinien być po prawej. Sam nieświadomie wiedziałem że lewa strona musi być poświęcona w głównej mierze na działy i posty co zauważyłem robiąc okienka z Artykułami i najnowszymi postami na moim forum.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Tak btw patrzę sobie w mój tajny i za chuj nie mogę go moderować. WTF? Coś jest nie tak czy po prostu jeszcze nie jest coś takiego zrobione?
 


eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
zaimportujcie otrzymane propsy i wyswietlenia profilu :lol:
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
A ja nie rozumiem, po co się wpierdalać komuś w jego styl? Jesteś taki bystry i wszechwiedzący, napisz swój.
Tak, szczeniackie podejście "chcesz to zrób lepiej" ale taka prawda, czepiacie się wszystkiego, a siąść i zrobić nie ma komu. 
Avallach robi, tak jak odpowiada jemu samemu (i zresztą mi). Napisał wprost, jak ktoś napisze sobie skin, nie ma problemu by został on wrzucony i ten jegomość mógłby go sobie użytkować. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Akurat komentarze Thora wysoko cenię, są konstruktywne i konkretne, tak że wyciągam z nich wnioski które mam zamiar włączyć w swoje prace. Tutaj mam na myśli przynajmniej spróbowanie przerzucenia sidebara na prawo (chociaż już raz to testowałem i miałem mocno mieszane uczucia) i ogólne zmniejszenie jego rzucania się w oczy. Jestem też otwarty na dalsze propozycje tego typu. Krytyka jest ok, dopóki w jej skład wchodzą rozsądne propozycje rozwiązań poruszanych problemów.

Z sidebara nie zrezygnuję, bo już teraz widzę jak bardzo byłby przydatny, ale ciągle jest miejsce na jego zmiany - zarówno formę, jak i zawartość.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry