Silnik graficzny 4445 13

O temacie

Autor Revar

Zaczęty 17.06.2013 roku

Wyświetleń 4445

Odpowiedzi 13

Revar

Revar

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy
Witam! Mam do was pytanie. Czy jest jakiś silnik graficzny podobny do XNA tylko taki w ,którymi pisze się w c++?
Jeżeli jest już taki temeat to sorry.

Remix

Remix

Użytkownicy
Murzyn Internetów :O
posty291
Propsy41
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Murzyn Internetów :O
Allegro :D  :D  :D
 
https://www.youtube.com/watch?v=TNdy0ea6gc4

Revar

Revar

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy
oO  A jakis darmowy silnik?

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5224
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Silnik graficzny
#3 2013-06-17, 16:10(Ostatnia zmiana: 2013-06-17, 16:12)
Allegro to nie silnik, a biblioteka. Zresztą XNA to też nie jest silnik, a zbiór narzędzi.

Jeśli chodzi o silnik, to Irrlicht.

Revar

Revar

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy
A jak to to zainstalować?

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2672
Propsy3598
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Od tego jest dokumentacja danego silnika.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7706
Propsy5229
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Silnik graficzny
#6 2013-06-17, 16:23(Ostatnia zmiana: 2013-06-17, 16:30)
Irrlicht jest koszmarnie stary :D  Proponuję już raczej Ogre3D.
Jesteś pewien że koniecznie potrzebujesz tego w C++? Przewagę ma jedynie w wydajności, ale kod w językach wyższego poziomu jest zwykle zdecydowanie bardziej przejrzysty i zwięzły.

A jak to to zainstalować?
Zadając takie pytanie pokazujesz że raczej nie nadajesz się do pracy z gołym silnikiem graficznym. To nie jest jakiś game maker. Jesteś pewien że chodzi ci o silnik graficzny, a nie np silnik gry? Takie XNA nim nie jest - to cały zestaw narzędzi.

Remix

Remix

Użytkownicy
Murzyn Internetów :O
posty291
Propsy41
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Murzyn Internetów :O

Remix

Silnik graficzny
#7 2013-06-17, 20:13(Ostatnia zmiana: 2013-06-17, 20:16)
Allegro to nie silnik, a biblioteka. Zresztą XNA to też nie jest silnik, a zbiór narzędzi.

Jeśli chodzi o silnik, to Irrlicht.

Adanos wiem o tym ale jak się pytał o "silnik" podobny do XNA to mu dałem ten podobny "silnik" :D

@UP Avallach dobrze prawi jeśli chodzi o to twoje pytanie :D  Poza tym po co chcesz się przenosić? XNA jest w sumie całkiem całkiem dobre, a jeżeli już chcesz robić coś więcej to najlepiej znajdź dobrze rozbudowany poradnik lub kup książke do nauki tego silnika bądź jeśli się porwiesz to API.
 
https://www.youtube.com/watch?v=TNdy0ea6gc4

Revar

Revar

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy

Revar

Silnik graficzny
#8 2013-06-17, 20:45(Ostatnia zmiana: 2013-06-18, 15:25)
Po prostu od jakiegoś czasu uczyłem się c++ i nie chce mi się uczyć jakiegoś innego języka.

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1973
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Znajomość innych języków programowania jest spoko :P Z resztą jak poszperasz po necie powinieneś dać rade odpalić XNA w VS C++ Express. Wiem ze na necie były porady jak odpalić XNA pod VB.NET więc dlaczego nie miało by być czegoś takiego do c++ :)  Ale jest z tym dużo zawracania głowy. Z resztą mówisz ze uczyłeś się od jakiegoś czasu c++. Jeśli skończyłeś na pętlach :D  to w c# będziesz miał idealnie to samo :D

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4791
Propsy3193
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Uczysz się programowania dla gier? Ucz się pythona, jest przydatny, uwierz Sawikowi.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Revar

Revar

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy
Zainstalowałem Pythona. Czytałem że jest on do pisania gier i programów więc postanowiłem napisać kalkulator, i kiedy pisałem "using namespace std;" to wysiwietlało się ,że to jest błąd, kiey to wyskoczyło te niedało się nic pisać i nawet nie dało się usunąć tej linijki. :/

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5224
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Python to nie C++. Popatrz na dokumentację Pythona i przykładowe programy. Składnia jest zupełnie inna w Pythonie od C++.

Revar

Revar

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy
Spróbuję się uczyć Pythona, ale już chyba nigdy nie znajde tego o co mi chodziło. Temat do zamknięcia.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry