SpaceFight 7306 13

O temacie

Autor Leinnan

Zaczęty 28.05.2013 roku

Wyświetleń 7306

Odpowiedzi 13

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome

Leinnan
Administrator

SpaceFight
2013-05-29, 00:46(Ostatnia zmiana: 2015-01-02, 04:06)

Prosta gra, 3 poziomy. Lecisz statkiem w kosmosie, niszczysz wszystko co napotkasz i próbujesz nie dać się zabić. Tylko tyle i aż tyle. Czekam na komentarze i propozycje rozwinięcia gry.
Kliknij na przycisk poniżej aby zagrać:

 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Buła

Buła

Użytkownicy
wyłącz komputer i wyjdź z domu
posty2402
Propsy3163
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • wyłącz komputer i wyjdź z domu
Całkiem fajne, props za strzelanie do ziemniaków w kosmosie :lol:
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Właśnie, był bug powodujący niemożliwość przejścia do 3. poziomu, już poprawiony.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Grałem jeszcze przed tym jak napisałeś posta :D  
Zaszedłem na tą Twoją pracownię, ma to być coś pokroju portfolio czy jaki ma mieć to cel? Pytanie z ciekawości.  

Nie powiem, jak na grę którą można napisać w około stu linijkach kodu, jest bardzo przyzwoicie, chociaż jest naprawdę wiele rzeczy do rozwinięcia by umilić rozgrywkę, między innymi mogłeś dodać zmianę toru lotu przeciwników, jakieś animacje, wiesz, by przyjemniej się patrzyło i by gra stawiała jakiś opór. Jadąc góra-dół i wciskając spację nie ma większych problemów z przejściem całej gry. Naturalne przeszkody typu skały, czy jakieś tam planety których nie idzie zniszczyć też by się przydały.


Ciekawi mnie też, czy modele samolotów to... modele czy tylko plane?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome

Leinnan
Administrator

SpaceFight
#4 2013-05-29, 19:15(Ostatnia zmiana: 2013-05-29, 19:20)
Jeden screen powie wszystko:


Po prostu biorę modele z neta, renderuje w Blenderze, z rendera robię teksturę z przezroczystym tłem, robię model luźno oparty o kontury tekstury i wrzucam. Nie chce mi się kombinować zbytnio z kolizjami.

Cytuj
Zaszedłem na tą Twoją pracownię, ma to być coś pokroju portfolio czy jaki ma mieć to cel? Pytanie z ciekawości.  
Szczerze? Sam jeszcze nie wiem, szukałem najpierw jakiegoś prostego skryptu by ludzie mogli dodawać komentarze, skończyło się na zainstalowaniu Wordpressa, niestety plugin  Unity Web Playera do niego zmienia rozdzielczość gry więc gra jest i tak na innej stronie.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

SpaceFight
#5 2013-05-29, 19:27(Ostatnia zmiana: 2013-05-29, 19:28)
Co do tego modelu to karny kutas. To jest 2d, więc powinieneś był użyć plane'a mającego 2 tris. Nie twierdzę że obecnie jest za dużo tris na możliwośći współczesnych pc. Po protu 90% z nich jest zwyczajnie marnowanych, bo są niewidzialne.
http://themodders.org/index.php?/topic/17169-tworzenie-planea-z-tekstura-z-poziomu-skryptu

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Robię od nowa bo stary kod i modele zaginęły w morzu zmian komputerów :D
 Co planuję:
 - bardziej 3D- podczas poruszania się w pionie statek lekko się przechyla, asteroidy się obracają
 - wrogowie(pomijając oczywiście asteroidy) mają mieć minimum inteligencji, będą się poruszać w pionie itd.
 - więcej leveli :F
 - zamiast z góry ustalonych pozycji wrogów są one generowane losowo
 - coś proponujecie?

Oto screen z początków prac:
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
- coś proponujecie?
Rozpocznij współpracę z Sawikiem, to dobry czasami pracowity człek.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
A co chcesz robić?
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

gothic1210
  • Gość
Nie wspomniałeś nic o interfejsie. Te napisy u góry wyglądają dość ubogo. Warto byłoby to jakoś bardziej wyeksponować. Może punkty w drugi róg ekranu + większa czcionka a obok życia ikonkę serduszka. Coś żeby to wyglądało ciekawiej. :)
 

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome

Leinnan
Administrator

SpaceFight
#10 2015-01-02, 12:13(Ostatnia zmiana: 2015-01-03, 03:17)
Interfejs będzie nowy, przecież takiego nie zostawię :D

Post połączony: 2015-01-03, 03:17
Dzień drugi
Jak widać progres jest :D
Pozycje asteroid i power upów  są generowane losowo.
W tle są obracające się planety i księżyce wokół nich. Póki co nie są generowane losowo.
Do tego w tle generuje się cały czas "pył międzygwiezdny" :D
Nie trzeba cały czas klikać przycisku strzelania, wystarczy przytrzymać,
 ilość pocisków i częstotliwość strzelania jest kontrolowana przez
skrypt.
Asteroidy i power upy obracają się.
Statek się przechyla na boki.
Z power upów jest: dodatkowe życie i większa ilość pocisków na raz. Pracuję nad tarczą.
Poprawiłem trochę interfejs, nie jest już całkowicie domyślny.
Oczywiście kompresja dała dość ostro po dupie jakości :F
Spoiler
Wersja gfycat gifa: http://gfycat.com/ShimmeringIllustriousFoxhound
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
Strzały słabo widać. Graficznie powinieneś zrobić tak, najbardziej z sceny (kolorami ) wystaje gracz, potem strzały (power upy itp) i asteroidy, tło nie powinno aż tak przyciągać uwagi. Gracz ma problem skupić się na tym co ważne.  Ale dobra robota :ok:
 


Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Dzień 3&4
- niezniszczalne niebieskie asteroidy
- powerup tarcza, gdy gracz ma tarczę i jeszcze raz trafi na taki powerup przedłuża mu czas, a nie tworzy kolejnej tarczy
- gra po przegranej i minięciu 5 sekund restartuje się
- sterowanie zarówno wsadem jak i strzałkami, strzelanie spacją i ctrl
- grę można zatrzymać
- gra w końcu chociaż w części udźwiękowiona
- jeden typ asteroidy po zniszczeniu tworzy dwie mniejsze


Powoli będę się brał za robienie dodatkowych typów przeciwników, tym razem bardziej inteligentnych.
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Wersja alpha alphy: http://leinnan.pl/web/web.html
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry