Garść informacji z Game Informera:
-twórcy gry chcą, by wątki nadprzyrodzone odgrywały znacznie mniejszą rolę niż w poprzednich częściach;
-jeśli chodzi o samą historię - gracze ponownie wcielą się w Garretta, najbardziej znanego złodzieja w historii wirtualnej rozrywki. Powraca on do City po długiej przerwie. Okazuje się jednak, że w metropolii zaszły poważne zmiany - u władzy stoi tyran Baron, a mieszkańców miasta zdziesiątkowała zaraza. Zarys fabularny przypomina nieco Dishonored, ale w przeciwieństwie do Corvo, Garrettem kierują egoistyczne pobudki: chce wykorzystać panujący chaos, by się wzbogacić;
-wygląd złodzieja ulegnie pewnej zmianie - widoczna na jego twarzy blizna ma przypominać o jego przeszłości;
-choć Garrett nie będzie słabeuszem, to podobnie jak w poprzednich częściach nie poradzi sobie z dużą grupą przeciwników. Dużo rozsądniejsza będzie więc ucieczka przed strażnikami;
-ci, gdy tylko wykryją w pobliżu bohatera, zaczną go od razu szukać, przeczesując teren. Ich zachowanie ma różnic się w zależności od rodzaju oponenta. Warto jednak podkreślić, że podobnie jak w wielu innych skradankach, będzie można odwrócić uwagę przeciwnika, np. rzucając w danym kierunku butelką;
-gdy złodziej skryje się przed wzrokiem przeciwników w cieniu, wówczas ekran pociemnieje; świat gry i każdy poziom będzie można dowolnie eksplorować. Tak jak w Deus Ex: Human Revolution - Bunt Ludzkości do celu ma prowadzić kilka odrębnych ścieżek;
-korzystając z nadnaturalnych zdolności Garrett będzie mógł czytać w myślach. Nie trzeba chyba tłumaczyć, że będzie to niezwykle ważne - dzięki temu dowie się o ukrytych skarbach lub dowie się czegoś, co pomoże mu w ucieczce. Przykład? W jednej ze scen pokazanej Game Informerowi złodziej podsłuchuje rozmowę ochroniarzy budynku, gdzie toczy się akcja misji, wspominających o opium, które przedostało się do wentylacji. Korzystając z tego pomysłu Garrett usypia wszystkich obecnych w budowli i ucieka;
-istotny w grze będzie Focus - przypominająca działaniem wizję orła z Assassin's Creeda umiejętność, która w swojej podstawowej wersji wskaże obiekty, z którymi można wejść w interakcję oraz elementy otoczenia, po których Garrett się wespnie. Po rozwinięciu, moc podświetli także słabe punktu przeciwników - uderzenie w nie wyprowadzi wroga z równowagi gwarantując kilka cennych sekund niezbędnych do ucieczki;
-Focus pozwoli rownież spowolnić czas, co będzie niezwykle istotne w kradzieżach kieszonkowych oraz sytuacjach kryzysowych. W jednej z opisywanych przez redakcję Game Informera Garrett zostaje złapany przez ścigającego go strażnika. Korzystając z Focusa wyswobodził się i wrzucił wroga do otworu ściekowego;
-Garrett to złodziej, nie obędzie się więc bez kradzieży. Developerzy obiecują, że każdą szufladę w grze będzie można otworzyć i oczyścić z kosztowności (odciski palców wskażą, w której są skrywane najcenniejsze skarby). Przed tym trzeba będzie jednak złamać zamek wykonując jedną z mini gier (te pojawią się rownież w trakcie otwierania drzwi). Będzie można też kraść artefakty, ale nie bedą miały one żadnej wartości poza estetyczną - będzie można nimi ozdobić swoją kryjowkę;
-łupy wymieniane bedą na pieniądze, za które Garrett na końcu każdej misji kupi zapasy i nowe wyposażenie;
-złodziej od otwartej konfrontacji woli przemykanie w ciemności, co nie oznacza, że będzie bezbronny. Na jego wyposażeniu znajdzie się blackjack (swego rodzaju krótka, skórzana pałka), którym pozbawi przytomności strażników, a także linka z hakiem, ale będzie jej można użyć tylko na określonych obiektach. Najciekawiej prezentuje się łuk, który dzięki różnym typom strzał będzie miał zróznicowane zastosowanie - lodowe pozwolą zamrozić przeciwnika, a dymne wytworzą gaz, w którym będzie można się skryć. W jednej ze scen za pomocą łuku Garrett nawet zwalił posąg na dwóch wrogów miażdżąc ich;
-developerzy chcą być wierni poprzednim odsłonom cyklu, dlatego bardzo długo pracowali z małym zespołem nad ogólną koncepcją gry (to tłumaczy dlaczego tak długo nic o niej nie słyszeliśmy). Rozważano nawet wprowadzenie perspektywy trzecioosobowej lub elementów parkouru. Teraz większość mechanizmów rozgrywki jest już gotowa, dopracowywana jest tylko walka.