Wiedźmin 3: Dziki Gorn 771225 1986

O temacie

Autor Drock

Zaczęty 5.02.2013 roku

Wyświetleń 771225

Odpowiedzi 1986

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Ooo tak, pierwsze 25h Wiedźmina było najbardziej magiczne. Ale w odróżnieniu od innych gier to Wiesiek nadal mnie trzyma i oczarowuje. Zwłaszcza, że trafiłem wczoraj znowu przypadkiem na 2 kolejne wydarzenia.
 

Halk_Hogan_PL

Halk_Hogan_PL

Użytkownicy
Halkster
posty916
Propsy890
ProfesjaGrafik 2D
  • Użytkownicy
  • Halkster
@Halk_Hogan_PL






Co ciekawe uruchomilem Wiedzmina z kazdym modem osobno i tylko w przypadku Increased Creature Loot i Twojego moda Wiedzmin 3 odpala. Reszta, mimo, że jest na odpowiednia wersje, nie dziala. Lol?
Jaką masz wersję gry, 1.12.1?
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Wstydź się.  :ayfkm:
Ja dałbym wszystko, żeby móc całkowicie od nowa poznawać tą wspaniałą historię i jeszcze raz zajebiście spędzać czas przez te ponad 200h. Jak sobie przypomnę te moje pierwsze godziny w Wieśku to aż łezka się w oku kręci. :pokerface:
Fajnie by było się cofnąć rok wstecz. :P

Nie mam czego. Od czasów jedynki interesuje się prowadzeniem narracji w grach i Wiedźminy mam przenalizowane na wskroś. Narracyjne trójka w większej ilości miejsc jest gorsza od poprzedniczek niż miejsc w których jest lepsza. Obecnie gdy chcę się czegoś nauczyć o prowadzeniu narracji w grach, to kieruję się ku indykom.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Hmm jestem ciekaw twoich bardziej konkretnych zarzutów co do fabuły Wieśka.

Redzi generalnie stanęli przed trudnym zadaniem. W wielu grach z otwartym światem wątek główny zanika, gubi się czy jest po prostu mało ciekawy. W W3 Redzi zdecydowali się kopiować schemat z Sagi czy Sezonu Burz. Czyli Geralt kierowany jednym zadaniem podróżuje po świecie i na miejscu zostaje wkopywany w inne interesy, spiski, wydarzenia które rozwiązuje (tutaj one zaczynają rozwijać się jako wątki głowne a ich finał poznajemy w pobocznych zadaniach). Dokładnie taki sam schemat był w np. Sezonie. Wątek główny, choć gorszy od SK, jest i tak moim zdaniem bardzo fajny i lepszy niż przy innych RPGach. Postacie zostały fantastycznie napisane, podobnie większość wątków. Historia Krwawego Barona jest FANTASTYCZNA i WZRUSZAJĄCA. Po prostu przepiękny wątek. Postać Juniora z Novigradu....nigdy w grach nie nawidziłem tak jakieś postaci. O dialogach już nawet nie muszę wspominać. Również wybory stoją na wysokim poziomie. Mają konsekwencje które przejmują gracza.

Ale jedno muszę zarzucić fabule W3. Antagonista. Eredin był nieciekawy i niewykorzystany. Sam Dziki Gon pojawia się kilka razy i choć pierwsze mają nawet fajny klimat to potem....meh. Zupełnie olano też generałów Dzikiego Gonu.

Ale proszę...Serca naprawiają wszystkie te bolączki. Najlepszy antagonista gier RPG od wielu, wielu lat, spójna historia, dramaty, trudne wybory. Oby więc KiW utrzymały poziom.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Letho był dużo ciekawszą postacią jako antagonista niż Eredin i Dziki Gon.

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Ale proszę...Serca naprawiają wszystkie te bolączki. Najlepszy antagonista gier RPG od wielu, wielu lat,
Widać w mało gier wystarczająco grałeś ;)
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Letho był dużo ciekawszą postacią jako antagonista niż Eredin i Dziki Gon.

Zgadza sie. Ale to dlatego, że Eredina jest tyle, co kot naplakal. Jedyne co sie dowiadujemy w grze to to, ze zdobyl tron podstepem i pragnie Ciri aby przenosic armie bez strat do Świata Wiedzmina.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Letho był dużo ciekawszą postacią jako antagonista niż Eredin i Dziki Gon.

Zgadza sie. Ale to dlatego, że Eredina jest tyle, co kot naplakal. Jedyne co sie dowiadujemy w grze to to, ze zdobyl tron podstepem i pragnie Ciri aby przenosic armie bez strat do Świata Wiedzmina.

Eredin został spłycony, jak ktoś pamięta to nawet w poprzednich częściach stawiali Dziki Gon jako większe zagrożenie, Geralt to ujął mniej więcej tak, że nie da się go pokonać. A jak była końcówka III to jeden po drugim generale, aż po Eredina. I to nie tyle chodzi o to, że mało dialogów było z nim na końcu, tylko była odstawiona na bok.

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Letho był dużo ciekawszą postacią jako antagonista niż Eredin i Dziki Gon.

Letho jest super, ale Pan Lusterko jest znacznie lepszym antagonistą.

Post połączony: 2016-04-23, 16:51
Ale proszę...Serca naprawiają wszystkie te bolączki. Najlepszy antagonista gier RPG od wielu, wielu lat,
Widać w mało gier wystarczająco grałeś ;)

Podaj lepszego złego od Pana Lusterko.
 

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Letho był dużo ciekawszą postacią jako antagonista niż Eredin i Dziki Gon.

Letho jest super, ale Pan Lusterko jest znacznie lepszym antagonistą.

Post połączony: 2016-04-23, 16:51
Ale proszę...Serca naprawiają wszystkie te bolączki. Najlepszy antagonista gier RPG od wielu, wielu lat,
Widać w mało gier wystarczająco grałeś ;)

Podaj lepszego złego od Pana Lusterko.

Mac Dun.

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Maciej

Maciej

Użytkownicy
posty3689
Propsy1006
ProfesjaGracz
  • Zbanowany
Podaj lepszego złego od Pana Lusterko.
Jak ty w sporo tytułów nie grałeś to co ci nazwy dadzą?  :pokerface:   Pod tym względem wiedźmin akurat się nie wyróżnia, po prostu tobie się tak wydaje.
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Podaj lepszego złego od Pana Lusterko.
Jak ty w sporo tytułów nie grałeś to co ci nazwy dadzą?  :pokerface:   Pod tym względem wiedźmin akurat się nie wyróżnia, po prostu tobie się tak wydaje.

A kto wie, może akurat znam? Podaj to nawet jak nie  grałem to z chęcią zobaczę o kim mówisz to ci napiszę w jakich aspektach Lusterko go miażdży. Grałeś w Serca? :D
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Hmm jestem ciekaw twoich bardziej konkretnych zarzutów co do fabuły Wieśka.
Nie fabuły, ale narracji. Tu jest spora różnica. Gry nie skończyłem, więc trudno się wypowiadać, bo to co mógłbym uznać za głupie mogłoby się okazać build upem do czegoś.

Redzi generalnie stanęli przed trudnym zadaniem. W wielu grach z otwartym światem wątek główny zanika, gubi się czy jest po prostu mało ciekawy.
To, że nie spartolili po całości nie znaczy, że nie zdarzały się im głupkowate potknięcia które wybijały mnie z imersji.

Postacie zostały fantastycznie napisane, podobnie większość wątków.
Wiele - tak. Większość - nie.

Widzisz... problemem Wiedźmina3 jest to, że skala projektu była kosmiczna i jednocześnie olbrzymi nacisk był kładziony na narrację. W związku z tym główna grupa scenarzystów/pisarzy nie była w stanie ogarnąć tego wszystkiego i skupiała się na wątku głównym. Nawet oddawali niektóre wątki poboczne czy postacie innym ludziom w odpowiedzialność, co często przekładało się na spadek jakości fabuły/narracji/postaci w questach pobocznych odszczepiających się od głównego. Ostatni przypadek jaki pamiętam, to postać Lugosa Szalonego. Przez 90% czasu była pisana przez kogoś kto rozumiał, że ta postać jest inteligentna pomimo swojego temperamentu i ekstrawagancji. I tak było podczas pierwszego głównego pobytu na Skellige. Jak potem wróciłem na Skellige podczas inwazji Nilfgardu, to Lugos nagle zachował się jak najzwyklejszy na świecie kretyn. Zupełnie jakby odpowiedzialność za ten wątek dostała osoba kompletnie nie ogarniająca tej postaci.

Historia Krwawego Barona jest FANTASTYCZNA i WZRUSZAJĄCA. Po prostu przepiękny wątek.
No świetny quest. Podniósł poprzeczkę dość wysoko. Dlatego te wszystkie głupkowate potknięcia były dla mnie tak bardzo bolesne. Jak już napisałem kilka stron temu - głównym problemem Wiedźmina3 jest jego nierówny poziom. Raz jestem w pełni zanurzony w grze, a 20 minut później dostaję gumowym kurczakiem po mordzie kompletnie się tego nie spodziewając. A w ciągu kilkudziesięciu godzin gry tyle się tego nazbierało, że miałem tego dosyć i z coraz to mniejszą chęcią przysiadałem do tej gry.

Postać Juniora z Novigradu....nigdy w grach nie nawidziłem tak jakieś postaci.
Ja go po prostu ukatrupiłem bo był totalnym amoralnym chujem. Ale wkurwiający jakoś dla mnie nie był. Może dlatego, że poszedłem innym branchem. Dunno... Ale dla mnie taki Vaas z Far Cry 3 był bardziej wkurwiający.


O dialogach już nawet nie muszę wspominać.
Dialogi klasa sama w sobie, ale tych dobrych jest tyle samo co w W1, ale gra jest wielokrotnie większa, więc rzadziej się na nie trafia. Djikstra tę grę ratował, ale teraz znów jestem na Skellige a tam go nie ma.

Również wybory stoją na wysokim poziomie. Mają konsekwencje które przejmują gracza.
Akurat masa wyborów w W3 wydawała mi się dość słaba. Może to dlatego, że jestem już bardziej doświadczonym designerem, ale większość wyborów albo miała konsekwencje widoczne od razu, albo ekstremalnie przewidywalne (dzięki wiedzy meta ruchy designerskie twórców były często przewidywalne), albo totalnie z dupy. Wiele razy się rozjechałem na tym, że BEZPOŚREDNIA konsekwencja wyboru dialogowego była kompletnie inna niż bym oczekiwał. Albo, że reakcje NPCów na moją decyzję były absurdalne i wręcz samobójcze (pozdrawiam Mengego, który wręcz sam mi się nabił na miecz).

Sam od lat przyglądam się kwesti projektowania i prezentowania wyborów w grach i grając w Wiedźmina 3 momentami wręcz rwałem włosy z głowy niedowierzając, że właśnie studio które uważałem za jedno z najlepszych na tym polu popełniło kolejny elementarny błąd. A żeby było śmieszniej gry robione obecnie przez indyków dają radę omijać te pułapki w które Wiedźminowi 3 zdarzało się wpadać nazbyt często.

Ale jedno muszę zarzucić fabule W3. Antagonista. Eredin był nieciekawy i niewykorzystany. Sam Dziki Gon pojawia się kilka razy i choć pierwsze mają nawet fajny klimat to potem....meh. Zupełnie olano też generałów Dzikiego Gonu.
Czyli Eredin i Dziki Gon wieją sandałem do samego końca?


Ale proszę...Serca naprawiają wszystkie te bolączki. Najlepszy antagonista gier RPG od wielu, wielu lat, spójna historia, dramaty, trudne wybory. Oby więc KiW utrzymały poziom.
Nie wiem czy zagram. Mam też inne rzeczy do roboty i inne gry do przeanalizowania. A czuję, że z Wiedźmina3 zbytnio już lekcji designerskich nie wyciągnę. Może się tak zdarzyć, że nie dam rady skończyć Wiedźmina3 przed premierą nowego Deus Exa.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
@Fartuess wieją chujem.

Poza tym jeśli podobał Ci się quest z Krwawym Baronem (nie wiem czy był ktoś komu by się nie podobał), to spodobałyby Ci się pewnie Serca z Kamienia.


mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Ok, ale musi mi się chcieć przejść podstawkę najpierw.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
@Fartuess może w Serca grać bez zakończenia podstawki i polecam ci to. Tutaj fabuła główna już jest bez zarzutu.

Do twojego dłuższego postu odniose się później, z niektórymi rzeczami się zgadzam ;)
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Kilka newsów o "Krwi i Winie":

-pojawi się nowa talia Skelige

- obecne rynsztunki otrzymaja nowe poziomy

- nowy rynsztunek bedzie

- najpewniej dostaniemy możliwośc nakładania kolorów na zbroje
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Płotka to najgłupszy koń ze wszystkich koni ever. Jest głupsza niz wierzchowce z DA: Inkwizycje. Co ja mowie, nawet konie w Skyrim są mądrzejsze....
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Racja. Tępe stanie w miejscu chroni przed głupotą.

Ale na poważnie. Płotka jest...głupia :D O ile model jazdy jest przyjemny (choć do perfekcji sporo brakuje) to zachowanie Płotki woła o pomste do nieba.
 


0 użytkowników i 3 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry