Dodawanie dużego i skomplikowanego modelu do świata 2643 3

O temacie

Autor Torque

Zaczęty 30.12.2012 roku

Wyświetleń 2643

Odpowiedzi 3

Torque

Torque

Użytkownicy
posty5
  • Użytkownicy
Hej,

spotkałęm się z pewnym problemem w spacerze i nie mogłem znaleźć nigdzie odpowiedzi. Otóż robię niewielki mod rozszerzający grę o nowy zamek/twierdzę, z którą będzie związane kilka zadań.
Znalazłem piękny i oteksturowany model zamku (http://www.worldofgothic.de/?go=moddb&action=view&fileID=901&cat=10&page=0&order=0) I tu zaczyna się problem. Model jest bardzo duży i bardzo skomplikowany. Jeżli otworzę go w spacerze jako mesh, skompiluję i skonwertuję do zena to wszystko działa, moge się po nim poruszać i tak dalej. Jednak to jest sam zamek, nie ma żadnego otoczenia i nie nadaje się do samodzielnego soadzenia. Kiedy probuję dodać go do dowolnego świata w grze, czy to światów istniejących z gothicu czy jakiś malutkich zenów pobranych ze strony podanej wcześniej, to wszystko wykrzacza się i dostaję taki komunikat błędu:

http://i.imgur.com/9jIIo.png

Tutaj rodzą się pytania:
1. Czy jest jakiś sposób, żeby obejść ten błąd i dodać taki obiekt do gry?
2. Jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o grafikę 3d i nigdy nie miałem z nią styczności, ale załóżmy że nie da się nic zrobić z problemem numer jeden i chciałbym otworzyć w 3ds maksie wziąć dwa meshe światów i połączyć je jakoś w jeden, może nie wymaga to nie wiadomo jakiego skilla. Czy jeżeli zrobię takie coś, to światy trzeba będzie od nowa teksturować?
 

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
Na pewno jako mesh tego w spacerze nie dodasz.
Będziesz musiał połączyć oby dwa zeny w programie do grafiki 3d.
Jeśli będziesz to robił w 3d maxie lub blenderze, chyba nie będziesz musiał tego od nowa teksturować.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Zgaduję że próbowałeś go wstawić jako voba. To błąd. Voby to niewielkie, występujące w dużej ilości kopii obiekty, jak na przykład pochodnie, oraz ewentualnie te które muszą być animowane/interaktywne. Obiekt który ma występować tylko raz, a do tego jest duży (większy niż postać) zdecydowanie powinien być dodany do mesha terenu w edytorze 3d.

Torque

Torque

Użytkownicy
posty5
  • Użytkownicy
Tak, próbowałem to osadzić jako vob. Wiem, że to służy do małych obiektów, ale wcześniej testowałem osadzanie np. całych posiadłości (też ściągnięte z WOG) i działało. Widać, cały zamek był już przesadą. Spróbuję połaczyć dwa meshe terenu w blenderze czy czyś w tym stylu, tak jak radzicie. Dzięki za poradę.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry