Problem 4608 14

O temacie

Autor Huntik

Zaczęty 13.08.2012 roku

Wyświetleń 4608

Odpowiedzi 14

Huntik

Huntik

Labirynt
posty20
Propsy1
  • Labirynt

Huntik
Labirynt

Problem
2012-08-13, 13:22(Ostatnia zmiana: 2012-08-13, 13:58)
Hm. Jestem wkurzonym posiadaczem pewnego paskudnego problemu. Mianowicie: Pracuję nad pewnym modem, ale tu sobie oszczędzę gadki. Pracowałem nad światem, a kiedy go skończyłem, zapisałem pod formatem .max(na zapas), a następnie eksportowałem pod .3ds. Wsadzam oczywiście do folderu _work/Data/Meshes/Level z zainstalowanym G2MDK, żeby kur*a mi tu nie było wątpliwości, ale nie - modduję już od dawna. Otwieram spacerem i co widzę? Mój plane "ziemi" jest pokryty mnóstwem dziur. Miewałem już mnóstwo takich problemów, ale powiem szczerze - już mnie trochę to wku**ia. Może ktoś ma jakiś sposób na to? I nie, nie mam zamiaru robić od początku podłoża, ani łączyć tych dziur(dla dobra sprawy - świat jest dość duży i potrwałoby to od jednej godziny do kilku, zależnie od szybkości pracy). Dodam jeszcze screena dla ścisłości. Pomoże ktoś?

Screen

PS. Nie wiem, czy dobry dział, ale myślę, że jest to problematyka związana również z moddowaniem G2NK, jak i formatem .3ds oraz Spacerem. Szukałem też w Googlach, ale nie znalazłem nic pomocnego.

EDIT 13:59 : Czytałem kilka tematów na forum, ale znalazłem m.in. to, żeby edytować prędzej face .3ds'a i dać jakieś 'Flip Normal', aczkolwiek ja tu mam 3ds maxa 2010. Znalazłem opcję 'Flip Normal Mode', jednak, jest ona do zaznaczania i nie wiem dokładnie, do czego służy.
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
EDIT 13:59 : Czytałem kilka tematów na forum, ale znalazłem m.in. to, żeby edytować prędzej face .3ds#msg1049361a i dać jakieś #msg1049361Flip Normal#msg1049361, aczkolwiek ja tu mam 3ds maxa 2010. Znalazłem opcję #msg1049361Flip Normal Mode#msg1049361, jednak, jest ona do zaznaczania i nie wiem dokładnie, do czego służy.

Nie znam się na 3D ale zdaje mi się ze tris jest widoczny tylko z jednej strony więc jak byś dał kamerę pod ziemie to na 2 stronie byś zobaczył ten kawałek modelu. Flip Normal zdaje mi się ze odwraca wszystko w jedną stronę.

Huntik

Huntik

Labirynt
posty20
Propsy1
  • Labirynt

Huntik
Labirynt

Problem
#2 2012-08-13, 14:08(Ostatnia zmiana: 2012-08-13, 14:15)
Screen

To jest nadzwyczaj dziwne. Nie widać także od dołu. W 3ds maxie wszystko jest tak jak być powinno, jednak spacer odczytuje to jakoś inaczej. Nawet nie wiem w 3ds maxie, w którym miejscu są te dziury, bo jest ich mnóstwo, a w nim ich nie widać.

EDIT: Okej... otworzyłem mesha Spacerem, zapisałem nim tego mesha i otworzyłem go 3ds maxem. Jest tam kilka dziur face'owych, ale zaledwie KILKA(w spacerze były całe paski tych dziur). Ponadto, w Selection użyłem zaznaczania Face. Użyłem też tego Flip Normal Mode, aczkolwiek on wyrównuje mi tylko pojedyncze Face. Co dalej?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
To po prostu błąd eksportu do 3ds. Może nie takiej porady oczekiwałeś, ale jeśli chce ci się pobierać Wingsa3D, możesz to zapisać w 3DSMaxie w "normalnym" .3ds, ten plik zaimportować do Wingsa, a tam wyeksportować do "Wingsowego" .3ds który jest kompatybilny zarówno z Maxem jak i Gothicem, i dopiero ten plik dać do gry.

Huntik

Huntik

Labirynt
posty20
Propsy1
  • Labirynt
Jeśli to zadziała, to jestem skłonny to zrobić i mam nadzieję, że tak będzie ;) Pozdrawiam i kiedy wypróbuję tę metodę to edytuję ten post.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
eksportujesz za pomoca kerraxa czy maxa?
 

Huntik

Huntik

Labirynt
posty20
Propsy1
  • Labirynt
Kerraxa.

Wypróbowałem technikę Avallacha - powiem, że się udało. Dziur jest mniej(aczkolwiek nadal są, ale w znacznie mniejszych ilościach). Pojawił się jednak kolejny problem - miałem na mapce tej oteksturowane statki, tyle, że teraz już nie są oteksturowane(są tu tylko odcienie tekstur, np. brązowy itp.). Co mam zrobić, żeby Wings otworzył mi razem z tym światem tekstury do niego(statki, które są umieszczone na mapie są już oteksturowane i nie chcę tracić cennego czasu na teksturowanie ich)?
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Do blendera lepiej to zaimportuj a nie do wingsa :ayfkm:
 

Huntik

Huntik

Labirynt
posty20
Propsy1
  • Labirynt

Huntik
Labirynt

Problem
#8 2012-08-13, 16:33(Ostatnia zmiana: 2012-08-13, 16:36)
W Blenderze dziury wyskakują tak jak w 3ds maxie. Praktycznie najlepiej w Wingsie, jednak w obu - Blenderze i Wingsie nie ma tekstur z czego później także nie ma tekstur w Spacerze.

EDIT: A i jeszcze jedno - potrzebuję rozwiązania jak najszybciej, bo "szef" mnie z pracy wywali za nieoteksturowanie świata xD Aczkolwiek muszę to naprawić. Najlepiej do dzisiaj.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Edeksumo, problem tkwi w eksporterze Kerraxa, którego używa zarówno Max jak i Blender. Poleciłem Wingsa, bo on eksportuje własnym uniwersalnym eksporterem, który jak widać jest wolny od tego błędu. Musisz tylko znaleźć sposób na zapis danych o materiałach (bo skoro działają ci tylko w Maxie, nie jest to problem Wingsowy).

Huntik

Huntik

Labirynt
posty20
Propsy1
  • Labirynt
Tyle, że właśnie jak to zrobić. To jest mój kolejny problem. W wingsie jestem gorszy, niż w 3ds maxie, chociaż używałem kiedyś wingsa, ale to było dość dawno temu.
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
Edeksumo, problem tkwi w eksporterze Kerraxa, którego używa zarówno Max jak i Blender. Poleciłem Wingsa, bo on eksportuje własnym uniwersalnym eksporterem, który jak widać jest wolny od tego błędu. Musisz tylko znaleźć sposób na zapis danych o materiałach (bo skoro działają ci tylko w Maxie, nie jest to problem Wingsowy).
No nie wiem jak robiłem w wingsie miałem właśnie takie dziury, po zmianie softu na blendera nie spotkałem się z nimi.
 

Huntik

Huntik

Labirynt
posty20
Propsy1
  • Labirynt
Tyle, że to jest eksport z 3ds maxa, a nie robienie "po prostu" w blenderze. A ja nadal mam problem, mimo to, że czekam pół dnia zjadając czas.
 

Alexior

Alexior

Użytkownicy
posty94
Propsy61
  • Użytkownicy
Nie spotkałem się nigdy z takim problemem, może za dużo tri ma ten twój model, spróbuj podzielić na dwa obiekty i wyeksportuj.
 

Huntik

Huntik

Labirynt
posty20
Propsy1
  • Labirynt

Huntik
Labirynt

Problem
#14 2012-08-14, 08:30(Ostatnia zmiana: 2012-08-14, 13:25)
Pokonałem wczoraj problem. Niestety, żadnym skutecznym sposobem. Miałem poprzednią wersję zena i po prostu wziąłem ją - tam było zaledwie kilka "dziur", aczkolwiek nadal mnie niepokoi ten problem. Temat do zamknięcia.

EDIT 13:25: No dobra, rozwiązałem problem idealnie. Dziury, które mi pozostały wystarczyło skompilować w spacerze .3ds z opcją 'Polycheck'. Wszystkie dziury zredukowane i world działa :)
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry