Ogólna dyskusja o modyfikacji 522037 1170

O temacie

Autor Gruppenfuehrer Kereth

Zaczęty 21.01.2008 roku

Wyświetleń 522037

Odpowiedzi 1170

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
No to nieźle, ale i tak nikt nie rozumie  :lol2:  Chińskie bajki zjadają mózg.
Eee.. aha. byle gówno
 

Sentarion

Sentarion

Moderator działu
Szef zespołu
posty817
Propsy1157
NagrodyV
Profesjabrak
  • Moderator działu
  • Szef zespołu

Sentarion
Moderator działu

Ogólna dyskusja o modyfikacji
#461 2013-05-20, 22:44(Ostatnia zmiana: 2013-05-20, 22:46)
Widzę, że jest małe zamieszanie, więc gwoli jasności: Mod został podzielony na dwie części ponieważ ukończenie całości zajęłoby jeszcze ze 3 lata. Obecnie ukończona jest I część oferująca rozgrywkę na poziomie 20-30 godzin. Druga część zapewni około 20 godzin. Więc to naprawdę solidny kawał gry. Porównanie do I i II części Gothica jest oczywiście na wyrost, ale coś w tym jest skoro nawet dialogi z I części są sporo dłuższe niż z Gothic I. Poza tym mam jeszcze cały czas różne koncepcje fabularne na II część, też w zależności jak będzie przyjęta I część, tak aby zobaczyć co się spodoba a co nie. Biorę również pod uwagę możliwość stworzenia II części jako własnej gry, więc może być naprawdę różnie... Na razie cieszmy się bliskim ukończeniem I części, co będzie dalej zobaczymy.

xDominik

xDominik

Użytkownicy
posty222
Propsy39
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
No i gitesik teraz przedsmak a wkrótce zakończenie...
Mi to pasi, tylko żeby druga część była ,,oddzielnym modem" to znaczy żeby nie przechodzić tego samego 2 razy...
 
LET'S ROCK!

Sentarion

Sentarion

Moderator działu
Szef zespołu
posty817
Propsy1157
NagrodyV
Profesjabrak
  • Moderator działu
  • Szef zespołu
Oczywiście II część będzie oddzielną rozgrywką, nie będzie trzeba przechodzić tego samego.

Korek

Korek

Użytkownicy
posty549
Propsy230
  • Użytkownicy
Czyli nie zostanie to ostatecznie połączone w jedną wielką część jak w przypadku DK?
 

Sentarion

Sentarion

Moderator działu
Szef zespołu
posty817
Propsy1157
NagrodyV
Profesjabrak
  • Moderator działu
  • Szef zespołu

Sentarion
Moderator działu

Ogólna dyskusja o modyfikacji
#465 2013-05-20, 23:31(Ostatnia zmiana: 2013-05-20, 23:39)
Nie, to będą dwie oddzielne części.

EdwardCrab61

EdwardCrab61

Użytkownicy
posty77
Propsy8
  • Użytkownicy
Skoro ukończenie całości zajęboły jeszcze ze 3 lata to przestancie go już robić. Za 3 lata będzie 2016 rok. Wtedy każdy na Gothica będzie miał wywalone, albo nie będzie działał bo każdy kupi sobie sprzęt za dobry na gothica.

Dobra żartuję. Skoro mają te części być osobnymi modami (tak jakby) to dobrze. Czyli nie będzie trzeba importować save'a? Jak tak to mi takie rozwiązanie pasi, ale 3 lata? Tyle robić macie zamiar 3 część? Za dużo. Lepiej skróćcie moda i wydajcie wcześniej niż za 2 lub 3 lata. ZA DŁUGO!

@Down
Przecież mówię, że skończyłem podstawówkę dawno temu...o gimnazjum nie wspominając.

Skończ się burzyć jakbyś miał w tyłku spinacz.
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Przecież Brat Xardasa napisał że zastanawiają się nad zrobieniem gry z części drugiej.

I okrojenie modyfikacji zbliży datę premiery, to fakt, ale też może zniszczyć wizję jaką mają na tą modyfikację.

Za długo? Bo co, jak skończysz podstawówkę to już nie będziesz chciał grać w gothiczka?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Sentarion

Sentarion

Moderator działu
Szef zespołu
posty817
Propsy1157
NagrodyV
Profesjabrak
  • Moderator działu
  • Szef zespołu

Sentarion
Moderator działu

Ogólna dyskusja o modyfikacji
#468 2013-05-21, 10:59(Ostatnia zmiana: 2013-05-21, 10:59)
Skoro ukończenie całości zajęboły jeszcze ze 3 lata to przestancie go już robić. Za 3 lata będzie 2016 rok. Wtedy każdy na Gothica będzie miał wywalone, albo nie będzie działał bo każdy kupi sobie sprzęt za dobry na gothica.
Takie argumenty słyszę od dobrych pięciu lat,a mimo to ludzie nadal interesują się modyfikacją i grają w Gothica. Nawet mi samemu ciężko w to uwierzyć, ale jednak fenomen Gothica nadal trwa.

Przecież Brat Xardasa napisał że zastanawiają się nad zrobieniem gry z części drugiej.
Że też ktoś jeszcze pamięta Brata Xardasa  ;p

Greg

Greg

Użytkownicy
posty60
Propsy8
  • Użytkownicy
Dla prawdziwego fana gier RPG nie jest problemem brzydka grafika. Ja ostatnio ze starszych gier(nie tylko rpg) ukończyłem(po raz nie liczę który) System Shock 2/Sanitarium i Fallouta. Większość "graczy nowego pokolenia" wybiera gry w które zawsze wygrywają i nie muszą używać mózgu. mapa wskazuje gdzie iść co robić. Ja tam wolę odpalić 15 raz Gothić 2 niż 3 raz Skyrim. Bo ten drugi żeby nie mody zmarłby dawno.

A co do tematu. Życzę wytrwałości w pracach.
 

Werewolf

Werewolf

Użytkownicy
Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
posty6346
Propsy2478
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Zielony goblin - za dnia biznesmen, w nocy złoczyńca
Tylko jak wy to zrobicie? Rozumiem, ze mod nie bedzie aż tak liniowy, tylko coś jak w przypadku gothica. Jak to zrobicie, ze np. w 1 czesci stane sie najemnikiem orków, nie przejde kilku zadan, zaznacze kilka nieprawidlowych wyborów, jak to bedzie odzwierciedlone w drugiej czesci? Tego nie rozumiem, i takze uwazam, ze dzielenie moda to bardzo glupi pomysl.
 
http://chomikuj.pl/Thorus12/ = Mody do Gothica - Przeznaczenie, Ludzie z Górniczej Doliny i inne! Mody do RimWorlda!

KOMPUTER:
Spoiler
Windows 7 Professional 64-bit SP1
-Intel Core i7 @ 4.00GHz   Technologia Haswell 22nm
-8,00GB 2-Kanałowy DDR3 @ 666MHz (9-9-9-24)
Gigabyte Technology Co., Ltd. Z97X-Gaming 3 (SOCKET 0)   28 °C
-X220W D-sub (1680x1050@60Hz)
-4095MBNVIDIA GeForce GTX 980 (Gigabyte)
-931GB Western Digital WDC WD10EZEX-08M2NA0 SCSI Disk Device (SATA)
-ASUS DRW-24F1ST a SCSI CdRom Device
-Realtek High Definition Audio

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Tylko jak wy to zrobicie? Rozumiem, ze mod nie bedzie aż tak liniowy, tylko coś jak w przypadku gothica. Jak to zrobicie, ze np. w 1 czesci stane sie najemnikiem orków, nie przejde kilku zadan, zaznacze kilka nieprawidlowych wyborów, jak to bedzie odzwierciedlone w drugiej czesci? Tego nie rozumiem, i takze uwazam, ze dzielenie moda to bardzo glupi pomysl.
A jak było zrobione w Gothic?
Wiesz ze Bezi był najemnikiem w kolonii, potem łowca smoków w G2? A wiesz ze ja grałem jako guru i paladyn? Zabiłem Thorusa (nie, nie ciebie) dwa razy (G1, a potem G2), cześć magów wody tez padła od mojego ostrza.

O kurwa, oszukali mnie!


Na tak przedstawionego moda należny patrzeć jako... dwie osobne modyfikacje, z czego jedna jest sequelem drugiej.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Sentarion

Sentarion

Moderator działu
Szef zespołu
posty817
Propsy1157
NagrodyV
Profesjabrak
  • Moderator działu
  • Szef zespołu
Na tak przedstawionego moda należny patrzeć jako... dwie osobne modyfikacje, z czego jedna jest sequelem drugiej.
Dokładnie, druga część będzie osobną grą, kontynuacją pierwszej części, ale jednak osobną.

EdwardCrab61

EdwardCrab61

Użytkownicy
posty77
Propsy8
  • Użytkownicy
Czyli bohater wyzeruje swoje umiejętności w wyniku jakiegoś wydarzenia? Czy pojawi się nowy heros?
 

Sentarion

Sentarion

Moderator działu
Szef zespołu
posty817
Propsy1157
NagrodyV
Profesjabrak
  • Moderator działu
  • Szef zespołu
Pożyjemy, zobaczymy, jak już pisałem możliwe są różne koncepcje.

EdwardCrab61

EdwardCrab61

Użytkownicy
posty77
Propsy8
  • Użytkownicy
Myślę, że najlepszy jest nowy heros.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
kogo to obchodzi? to nie jest twoja decyzja.
 


kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Dokładnie, druga część będzie osobną grą, kontynuacją pierwszej części, ale jednak osobną.
I pewnie jakieś Dziedzictwo z pierwszej części się tam znajdzie :lol:
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Ogólna dyskusja o modyfikacji
#479 2013-05-21, 13:45(Ostatnia zmiana: 2013-05-21, 13:46)
Grą czy modyfikacją? To jednak rozważasz zmianę silnika na jakiś pozwalający tworzyć niezależne gry?
Nowa gra - w sensie że gramy w nową modyfikację od nowa.

Co do drugiego pytania, przeczytaj odpowiedź kilka postów wyżej.


0 użytkowników i 3 gości przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry