Ogólna dyskusja o modyfikacji 423317 1170

O temacie

Autor Gruppenfuehrer Kereth

Zaczęty 21.01.2008 roku

Wyświetleń 423317

Odpowiedzi 1170

Fareus

Fareus

Labirynt
posty428
Propsy646
Profesjabrak
  • Labirynt
Lepiej rozwijać broń jednoręczną czy dwuręczną?
 
Jebać homo i lewaków, bóg, honor, ojczyzna ~ Jezus Chrystus 27r. n.e. Jerozolima, marsz antyrzymski

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Osobiście zawsze bardziej lubiłem walczyć bronią jednoręczną. Podobnie robiłem w ZW, starałem się inwestować punkty po równo miedzy siłę a umiejętności szermiercze przynajmniej do momentu aż nie straciłem nauczyciela walki. Tak więc od siebie polecam 1h, szybsze i też nie wymaga aż takiego inwestowania w siłe jak 2h. 
 

Fareus

Fareus

Labirynt
posty428
Propsy646
Profesjabrak
  • Labirynt
Jeśli o siłę chodzi to jest tak samo. Sam nie wiem czy w ogóle coś ulepszać w broń, bo gram na ekstremalnym i tak właściwie używanie broni do walki w zwarciu nic nie daje, głównie używam kuszy.
 
Jebać homo i lewaków, bóg, honor, ojczyzna ~ Jezus Chrystus 27r. n.e. Jerozolima, marsz antyrzymski

Mathew19951

Mathew19951

Użytkownicy
posty12
Propsy11
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Co do pytania wyżej:
Jednoręczną jesteś łatwiej w stanie trzymać przeciwnika na dystans - takie np. pełzacze, pod warunkiem, że pojedyncze, są bez szans. 2h jest powolna i bohater musi odpoczywać po wykonaniu ciosu, a o poziomie mistrzowskim, który również w sumie wiele w tej kwestii nie poprawia, można raczej w tym modzie zapomnieć - zwłaszcza, jeśli idziesz w kuszę.


...I kilka słów ode mnie:
Ja osobiście poszedłem w zręczność, bo tak się robi w modach i... to był błąd. Gra opierała się na skakaniu po skałach/namiotach/czym popadło i łupaniu z łuku przy bardzo niskich umiejętnościach, bo twórcy oczywiście nie zbalansowali największego minusa Gothica - debilnego systemu awansu. Najlepszą bronią na zręczność była szpada - zarąbista na początek, no ale nie można jednym orężem przejść całej gry :/ Miksturami dobiłem 60 siły i wykosztowałem się na miecz u tego orka, więc miałem wojownika 34% i 80 obrażeń (dopiero na tuż przed bitwą, która nota bene jest strasznie zbugowana), a tak to łuk był mi bratem i ratował tyłek (lubię taką strategię, ale w momencie, gdy jestem w stanie rozwinąć umiejętność na trochę więcej niż 40%-50%... bo jak mam strzelać niemal "z przyłożenia", to równie dobrze mógłbym pójść w miecz - główną zaletą broni dystansowej jest właśnie możliwość walki na dystans...).
I nie chodzi mi o to, by bohater był Bezim z Dworu Irdorath, biorącym na klatę 15 orków i wychodzącym z tego bez zadrapania (choć, nie powiem, to też jest przyjemne ;-) zwłaszcza po mozolnej grze jako odstresowanko na koniec) - ale o to, by najsłabszy etap gry, gdy musimy robić save'a co 2 minuty i zabijał nas pierwszy wyskakujący z krzaków potwór nie trwał przez CAŁĄ modyfikację. Doskonałym przykładem jest najlepszy moim zdaniem mod - Piratenleben - Rhen awansuje = wzrasta liczba potworów/rozsądnie ich moc, a czasem, zamiast mięśniami, litanią zapisów i wykorzystywaniem bugów, musi wykazać się po prostu odrobiną sprytu. Tego w tym modzie brakuje, a to jest wg mnie właśnie najlepsza zabawa. Ciężkie bitwy nie są do rozwiązania intelektem, tylko przed demonami musimy zwiewać zygzakiem aż ten najemnik ich rozwali, bitwę w ogóle bez kodów albo dzikiego fuksa przejść jest niemal szczytem niemożliwości, bo nawet chowając się za parawanem giniemy. Piratów musiałem pokonywać wspinając się na chaty, drzewa, namioty i łupiąc do nich z łuku, a potem dobijać mieczem. I można tego mnożyć i mnożyć  :antyprops:  Widać było, że twórcy jasno narzucili kierunek rozwoju bohatera, nie patrząc na preferencje innych graczy - i tego z Piratenleben kopiować akurat nie trzeba było (choć tam przynajmniej było to mi na rękę  :trollface: ).

Narobiła mi smaczku wizja tarcz, którą prezentuje główna strona - niestety, okazało się, że to tylko ozdoba.

Mało czarów "zniszczenie ożywieńca", nierespiące się zwoje z czarami "lodowa strzała".

Dołączając do paladynów niestety z niewiadomych przyczyn nie mamy możliwości zdobycia ich kolczugi, która jest również moim ulubionym pancerzem  :hmmm:

Paladyni nie są klasą magiczną, co również potężnie podkopuje modyfikację - zawsze były opcje wyboru klasy:
- wojownik-barbażyńca (najemnicy - skrajnie w broń, żadnych czarów),
- mag (z założenia tylko czary, niestety Gothic fatalnie to zbalansował, dlatego magiem nigdy nie gram, bo zamiast skupiać się na magii trzeba bić w wojownika),
- i mag bojowy (paladyn - świetna kombinacja dwóch powyższych).
Tego tu, niestety - nie ma, przez co paladyni od orków różnią się tylko opancerzeniem i zwierzchnikiem.

Naprawdę bardzo ładnie zrobiona jest zbroja z tygrysa. Tyle, że na tym jej plusy się kończą. Kiedy mogłem, starałem się w niej biegać, no ale ludzie... na tym etapie gry 30 obrony do zwarcia i dystansu to chyba żart...  o_0 Spokojnie można by zrobić coś co najmniej na poziomie ciężkiej zbroi strażnika, jeśli nie lepiej, zwłaszcza w tym momencie rozgrywki i za tą cenę.

No i już tak osobisty sentymencik - katana była (nota bene nie mam pojęcia czemu jako 1h), a szabli ani widu, ani słychu...;-) W ogóle, brakowało jakiś takich elitarnych/legendarnych broni - ciężkich do zdobycia, ale jak najbardziej wartych trudu (na myśl przychodzi mi tylko ten miecz runiczny, który dla mnie akurat był jak pięć do oka).


Tak więc, żeby nie użyć słowa "zawiodłem się", któremu jestem bliski - mod jest moim zdaniem mocno niedopracowany, wg mnie na pewno nie tak dobry, jak wszyscy to sławią na wszelkich możliwych stronach i forach - mam nadzieję, że do kontynuacji twórcy przyłożą się trochę bardziej.
 

Bot

Bot

Użytkownicy
posty2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Dopiero co zaczynam, aczkolwiek znalazłem pewien sekret. Czyżbym był pierwszy? Nigdzie indziej nie widziałem. xD
W każdym razie nie jest źle, mimo mojego popsutego laptopa.


 


Zireael

Zireael

Użytkownicy
Przezorny
posty388
Propsy304
NagrodyV
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Przezorny
Mod rewelacyjny.
Plusy:
- Fabuła
- Dubbing
- Wciąż ten klimat
- Ciekawe pancerze oraz bronie
- Starzy przyjaciele (choć nie wszyscy)
- Ścieżka dźwiękowa
- Mało bugów (prawie niezauważalne)
- Prawdziwa tożsamość bohatera naszego byłego skazańca
- Władza w khorinis i tytuł Gubernatora
- Pomysł z reputacją
Minusy:
- Posiadając wysoką rangę w obozie orków - zasłużony - podczas walki na arenie z orkami, widzowie atakują tego orka i go zabijają...Zaś walka przerwana niby ucieczką z areny...

Ogólnie oceniam na mocne 10/10 i czekam na drugą część.  :)


 
Ludzie (...) lubią wymyślać potwory i potworności. Sami sobie wydają się wtedy mniej potworni (...) Wtedy jakoś lżej im się robi na sercu. I łatwiej im żyć.

AvichiV

AvichiV

Użytkownicy
posty68
Propsy2
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy w tej modyfikacji można uczyć się kowalstwa? Jeśli tak to u kogo? I jaka jest najlepsza broń 2h?
 

smox

smox

Użytkownicy
posty162
Propsy149
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
Grałem w tego moda zaraz po premierze, jeszcze na starym kompie. Bardzo mi się spodobał i teraz, po wymianie podzespołów kompa, postanowiłem zagrać w niego jeszcze raz. Dodałem oczywiście moda [G1] Gothic DirectX 11 #2 i teraz mod wygląda o wiele lepiej.
http://imgur.com/a/RXFmF
http://imgur.com/a/6waeY
 

Kuba

Kuba

Złote Wrota
posty1137
Propsy464
ProfesjaScenarzysta
  • Złote Wrota
Kurde, rzeczywiście. O ile według mnie L'Hiver nieco (bardzo) psuje klimat gry tak z DX11 to wygląda naprawdę dobrze, szkoda, że mam słabego kompa.
 

xXTVCraftXx

xXTVCraftXx

Użytkownicy
Arkhan Qualshy
posty28
Propsy4
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Arkhan Qualshy
Czy zasoby tej modyfikacji mogą być używane do, na przykład, addona na Gothic Multiplayer?
 
Za morzem hen, daleko stąd, gdzie boski fenomen..
Za morzem hen, daleko stąd, gdzie przygód jest godzien..
Za morzem hen, daleko stąd, gdzie dom rodzimy..
Za morzem hen, daleko stąd, gdzie powrót już niemożliwy..



0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry