CryEngine 3 - Projekt NORD 8542 12

O temacie

Autor Nord

Zaczęty 22.04.2012 roku

Wyświetleń 8542

Odpowiedzi 12

Nord

Nord

Użytkownicy
posty6
Propsy6
  • Użytkownicy

Nord

CryEngine 3 - Projekt NORD
2012-04-22, 13:23(Ostatnia zmiana: 2012-04-25, 18:32)



Struktura drużyny:
- Aiden Harwood: Programista, Level Design (tymczasowo*)
- Andy Peacock: Grafika 3D - architektura, Concept art (tymczasowo)
- Zbigniew Kajota: Grafika 3D, Fabuła, Grafika 2D (tymczasowo)
- Bartosz Garczyński: Fabuła, Poprawność historyczna oraz mitologiczna, General Support

Chciałbym zwrócić uwagę na to, że nie jesteśmy grupą złorzoną z przypadkowych ludzi. Aiden, Ja (Zbigniew) oraz Andy znamy się osobiście i widujemy niemal codzien. Bartosz, jako że mieszka w polsce, nie ma aż tak osobistego kontaktu ze mną. Jednakże, rozmawiamy przynajmniej raz dziennie z innych powodów.

Komunikujemy się poprzez SKYPE oraz Facebook (gdzie stworzona jest niewidoczna dla publiki grupa).


Szukamy:
- Graficy 3D (architektura LUB/ORAZ oragnika) z umiejętnością posługiwania się jednym z następujących programów:
  • Blender
  • Maya
  • 3D Studio Max

Umiejętność posługiwania się programem Mudbox lub Zbrush mile widziana, lecz nie konieczna.

- Graficy 2D, zdolni do tworzenia tekstur ze zdjęć lub innych materiałów w programie Photoshop, oraz pomoc przy tworzeniu grafik typu Media.

Nie musisz być profesjonalistą w swojej dziedzinie by do nas dołączyć. Wystarczy że masz zapał, i „ogarniasz” program i jego strukturę. Reszty możesz uczyć się podczas projektu.

Bynajmniej podstawowa znajomość języka angielskiego mile widziana.

-------------------------------------------------------------------------------


O projekcie:

Fabuła:
Cytuj
Nord opowiada historię młodego chłopca pochodzącego z nordyckich plemion, których potocznie nazywamy wikingami. Spokojne życie w wiosce jednak kończy się gdy podczas polowania napotyka on zwiad wrogiego plemienia, które wkrótce planuję doszczętnie spalić osadę, i zabrać wszystko co ma jakąkolwiek wartość. Chcąc powiadomić innych, ucieka on w stronę swej rodzimej wsi. Jego opracwcy jednak, widząc młodego człowieka, napinają łuki i puszczają strzały. Chłopiec leży w śniegu - marwty. Ponosząc niehonorową śmierc, budzi się w Helheim’ie – mitologicznym Nordyckim piekle. Rozpaczając że nie miał jeszcze szansy by sprawdzić się w walce, robi wszystko by się z niego wydostać.

Oczywiście, jest to tylko zarys. Nasz projekt jest typem "Storytelling RPG" - czyli o ile gramy jako specyficzna postać, i mamy wybór co do jej losu, to cała gra ma przedstawiać historię w trybie narracyjnym. Dużo pracy wkładamy w klimat. Omawiamy trzy razy, zanim coś zrobimy, czy zaimplementujemy.

Zdajemy sobie sprawę że Helheim miał być szary, brzydki i zimny. To mogłoby znudzić graczy, lecz mamy na to odpowiedź. Spotykając inne dusze, będziemy mogli przeżyć momenty ich śmierci w pierwszej osobie - da nam to możliwości na prawdziwie cudne wątki graficzne, jak i fabularne.


Technologia i rozwój:

Projekt tworzony jest przy pomocy CryEngine3.

Osobiście mam kontakty z ludzmi w Bournemouth University oraz Solent. Są to dwie brytyjskie uczelnie, jedne z najlepszych w dziedzinie Games Design oraz grafiki 3D. Możliwe jest, że kiedy projekt będzie w zaawansowanej fazie, zezwolą nam na użycie ich profesjonalnego studia Motion Capture za opłatą LUB reklamę ich uczelni w grze(do Bournemouth mam jakies 30km ;) )

Pomysły implementujemy zgodnie z rozwojem umiejętności grupy. Obecnie nawet nie myślimy o czymś takim jak walka. Jest na to za wcześnie, a kto wie? Być może nawet nie będzie to potrzebne.

JEŚLI projekt zostanie ukończony, i będzie trzymał jakiś standard (a takie jest założenie) będzie możliwość wydania go poprzez platformę Steam. CryEngine3 oferuje przystępne warunki licencyjne, w których wystarczy płacić opłaty od sprzedanych produktów.

Narazie nie macie co liczyć na screeny - wraz z grupą ustaliliśmy, że publikować będziemy tylko ukończone fazy pracy, chyba że zabawimy się w dev diary ;)


Kontakt:

Skype: zigusmaximus
E-mail: nordproject@hotmail.co.uk
Lub oczywiście i PM :)

Proszę o krytykę, zgłoszenia jeśli są chętni, oraz dyskusję.

Pozdrawiam, Zbigniew Kajota.


----------------
*tymczasowo - dopóki pozycja przy której pojawia się nawias nie zostanie zajęta.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
chyba Nerd  :lol2:
 

Nord

Nord

Użytkownicy
posty6
Propsy6
  • Użytkownicy
chyba Nerd  :lol2:

To prawdopodobnie też się do mnie aplikuje ;)
 

noname_pl

noname_pl

Użytkownicy
posty1
  • Użytkownicy
Witam
Mam parę pytań co do oferty level designera. Będzie on pracował w CryEngine3? Ile godzin dziennie trzebaby pracować? I czy jest opcja pracy "zdalnej". Mam 15 lat i chciałbym to robić w formie praktyk. Wysłałbym gotowy level, Wy byście ocenili i albo wstawili do gry albo nie. Mi zależy na CV
 
Kiedy pierwsza kula przelatuje Ci nad głową, polityka i to całe bagno ląduje w koszu.

Leinnan

Leinnan

Administrator
torsonic polarity syndrome
posty2651
Propsy3600
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • torsonic polarity syndrome
Praktyki są od 16 roku życia
 
Mit der Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens

steam | slavic castles |  last.fm | moddb.com | Stary, najlepszy lider Sclavinii

Nord

Nord

Użytkownicy
posty6
Propsy6
  • Użytkownicy
Praktyki są od 16 roku życia

To zależy jeszcze gdzie, w Anglii np. od 15. Oczywiście zależy co się robi. Pozatym słowo "praktyki" zawiela wiele, np. chociażby praktyki dla samego siebie, by mieć coś na CV  ;)


Co do ciebie Noname, niestety będę zmuszony odmówić :/
Chodzi o to że level#msg1032631e w Nordzie są bardzo duże, i wymagają całościowego podejścia i dedykacji. Są to bardziej "Światy" które są otwarte. Nie byłoby to pozatym dla ciebie praktyczne, jako że nie ma w nich dużego zróżnicowania NA RAZIE. Jeśli znajdę coś dla ciebie, nie omieszkam się odezwać (w dalszej fazie projektu może być dla ciebie miejsce, kiedy będzie implementacja scen ze śmierci postaci) ;)

Mogę jednak zasugerować byś pobawił się w UDK albo CryEngine - postaw sobie cel, np. zrobię laboratorium, zrobię wioskę itd. Wtedy możesz tego także użyć w CV, o ile opiszesz idee każdego poziomu. Napisz dlaczego i co gdzie wstawiłeś, itd.

Tak czy inaczej, wielkie dzięki ;)

---------------------------------------------------

Dodam jeszcze, nawiązując do pytania naszego kolegi, że praca oczywiście jest "zdalna" czyli z waszego domu xD Wydawało mi się to oczywiste, no ale cóż  :wink:  

Nie określamy także godzin, ludzie w naszej grupie nie są niewolnikami  ;p   Dobrze by jednak znaleźć sobie okreslone godziny w których pracujecie (ja np. tak robię).
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Poza logiem, opisem i informacją, że ktośtam jest w teamie to nie ma w zasadzie żadnych znaków, że jest to jakiś sensowny projekt a nie projekt grupy ludzi która cośtam umie ale nie za wiele i zamierza samemu zrobić tytuł AAA ;). Square Crusaders miało zrobić mod do wiedźmina większy od podstawowej gry, jakieś promocyjne obrazki miało, a grywalnych elementów to nawet 5 minut nie było. 5 sekund chyba też nie. 2 lata pracy teamu, który w szczytowym momencie miał ponoć więcej osób niż CDP Red.

Jakbyście się podparli jakimiś materiałami z projektu, informacją na temat, że ktoś z was gdzieś pracował, albo materiałami z waszych poprzednich projektów, to można by to potraktować poważnie, ale póki co to wyglądacie mi na grupę, której projekty będą jak moje własne, czyli mogą być nawet i ambitne, dużo solidnej pracy może być włożone, ale do końca projektu i tak będzie dalej niż bliżej gdy projekt zostanie przełożony na dalszy plan z powodu innego projektu lub braku czasu.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Czy ta część forum działa na innych zasadach niż "Wyższe forum"? Tematy z prośbą o pomoc powinny być bez żadnych komentarzy oraz zamknięte w chwilę po założeniu, interesanci natomiast chyba powinni się kontaktować pod podanymi źródłami kontaktowymi z twórcą tematu. Chyba że coś mi uciekło.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Nord

Nord

Użytkownicy
posty6
Propsy6
  • Użytkownicy

Nord

CryEngine 3 - Projekt NORD
#8 2012-04-26, 15:02(Ostatnia zmiana: 2012-04-26, 15:04)
Poza logiem, opisem i informacją, że ktośtam jest w teamie to nie ma w zasadzie żadnych znaków, że jest to jakiś sensowny projekt a nie projekt grupy ludzi która cośtam umie ale nie za wiele i zamierza samemu zrobić tytuł AAA ;). Square Crusaders miało zrobić mod do wiedźmina większy od podstawowej gry, jakieś promocyjne obrazki miało, a grywalnych elementów to nawet 5 minut nie było. 5 sekund chyba też nie. 2 lata pracy teamu, który w szczytowym momencie miał ponoć więcej osób niż CDP Red.

Jakbyście się podparli jakimiś materiałami z projektu, informacją na temat, że ktoś z was gdzieś pracował, albo materiałami z waszych poprzednich projektów, to można by to potraktować poważnie, ale póki co to wyglądacie mi na grupę, której projekty będą jak moje własne, czyli mogą być nawet i ambitne, dużo solidnej pracy może być włożone, ale do końca projektu i tak będzie dalej niż bliżej gdy projekt zostanie przełożony na dalszy plan z powodu innego projektu lub braku czasu.

Masz rację. Ale w tym projekcie mam też inne interesy. Biorę rok wolnego przed studiami (a powinienem się aplikować już teraz, miałem zamiar iść na grafikę w Bourmeouth Uni, albo na Games Design w Solent). Ja, Andy oraz Aiden którzy chcemy iść w bardzo podobnych do siebie kierunkach traktujemy to także jako możliwość na solidne portfolio. Nie mówię że coś z tego wyjdzie, ale zawsze jest jakaś większa chęć do roboty ;)

Co do materiałów:
1) Nie ma ich wiele, i nic co byłoby "skończone" w 100%
2) Narazie nie chcemy nic prezentować publicznie. Na razie z TM zgłosiły się do mnie dwie osoby. Na GameDev już trzy. Oczywiście nie jesteśmy w stanie przyjąć wszystkich, ponieważ chcemy by drużyna była jak najmniejsza.


Co więcej, jest to też nauka, na czym tak naprawdę zależy mi (i innym też powinno) najbardziej. Szansa na zapoznanie się z czymś nowym (silnikiem), oraz eksploracja nowych metod czy praktyk. Wspomagamy siebie nawzajem.

Sawik:

Hm, nie przeszkadza mi krytyka, czy dyskusja; wręcz odwrotnie, uważam że jest potrzebna. Jest to szansa na doszlifowanie niedociągnięć w przedstawieniu itp ;)
 

Gruppenfuehrer Kereth

Gruppenfuehrer Kereth

Użytkownicy
New World Order, bitchez!
posty669
Propsy484
  • Zbanowany
  • New World Order, bitchez!
Tak z ciekawości i mam nadzieję, że Nord się nie obrazi na lekki off-top.

Square Crusaders miało zrobić mod do wiedźmina większy od podstawowej gry, jakieś promocyjne obrazki miało, a grywalnych elementów to nawet 5 minut nie było. 5 sekund chyba też nie. 2 lata pracy teamu, który w szczytowym momencie miał ponoć więcej osób niż CDP Red.

Fartuess - powtarzam, tak z ciekawości pytam - masz jakiś zgrzyt do Darka i jego teamu, że niemal wszędzie stosujesz prawie to samo porównanie?  :lol2:
 
Комиссар RBT

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Czy ta część forum działa na innych zasadach niż "Wyższe forum"?
Tak.

Tutaj zwykle trafiają poważne i wartościowe tematy, więc ewentualna dyskusja też na ogół ma dużo wyższy poziom ("dyskusja" w tematach rekrutacji goticzkowych teamów zwykle sprowadzała się do całkiem słusznego jechania po nich). Tutaj, przynajmniej na razie, to co innego. To jedyne miejsce na forum gdzie można dowiedzieć się czegoś o tym projekcie, a jest on interesujący choćby przez to że chodzi o niezależną grę, a nie moda.

Nord

Nord

Użytkownicy
posty6
Propsy6
  • Użytkownicy

Nord

CryEngine 3 - Projekt NORD
#11 2012-04-27, 00:00(Ostatnia zmiana: 2012-04-27, 00:04)
Spoko Kereth, dobry offtop nie jest zły, o ile ma umiar ;)

Mały update:

Nasz wstępny design doc, już taki bardziej "mięsisty" gotowy będzie w sobotę. Razem z trzema innymi osobami idziemy sie spotkać by wszystko omówić, będzie bardzo, ale to bardzo długa dyskusja (trza wybrać dobrą knajpę i dobre piwa).

Poza tym, coś co zapewne zadowoli wiele osób tutaj. Przez całą egzystencję projektu będziemy tworzyć ten design doc, i updatować go co robota. Będzie on zawierał między innymi dokumentację do różnych części - programowanie, level design, grafika, design ogólny, dźwięk, implementacja i tak dalej. Czyli po prostu kiedy coś robimy, opisujemy to, mówimy co, jak i dlaczego. Jeśli projekt upadnie, design doc zostanie opublikowany także tutaj, a jestem pewien że na pewno niektórym się przyda. Robimy to między innymi też dla siebie - jeśli w przyszłości dołączy więcej osób, będą mieli gotową dokumentację w której opisane są dotychczasowe techniki.

Chciałbym jeszcze dodać że naprawdę profesjonalnie podchodzimy do projektu. Coś z niego zostanie, nawet jeśli padnie ;)


EDIT:

Na chwilę obecną naprawdę potrzeba nam kogoś od tekstur ;)
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Fartuess - powtarzam, tak z ciekawości pytam - masz jakiś zgrzyt do Darka i jego teamu, że niemal wszędzie stosujesz prawie to samo porównanie?  :lol2:

Bo to jest najlepszy możliwy przykład. Spotkałem się również z innymi porażkami, ale zazwyczaj grupa była mniejsza, nie kozaczyła tak bardzo i faktycznie coś robiła, tylko po prostu nie dała sobie rady. Hen Ichaer na przykład robiło moda do wieśka i mieli zrobione miasto wielkości Wyzimy handlowej, ale nie powalało graficznie. Gdy stwierdzono, że trzebaby je solidnie przemodelować, co było 2 mieisące przed premierą W2 projekt został przełożony na lepsze czasy, czyli gdy wyjdzie toolset do W2 (a ten jak na złość wychodzić nie chce)

Wracając do temtu. Podoba mi się podejście Norda. Zdrowe, rozsądne i profesjonalne. Ja przy teksturach niestety nie pomogę, bo to jest akurat moja słabość, ale jest na forum kilka osób, które coś potrafią. Pozostaje mi jedynie życzyć powodzenia :)
 
Popisuje się ciągle menda jedna...


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry