uniwersalny mainflag 4031 12

O temacie

Autor mass1500

Zaczęty 25.01.2012 roku

Wyświetleń 4031

Odpowiedzi 12

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
jak zrobić miecz na slocie kuszy już wiem (dzięki sawikowi i avallachowi pozdro) ale zastanawia mie inna rzecz, a mianowicie jak zrobić aby nie musieć szukać miecza z mainflagiem ff tylko wykorzystać item z uniwersalnym mainflagiem

zrobiłem 2 zmienne
1. miecz
2. prototyp_mainfalga

jeśli założymy broń do walki w zwarciu zmienna miecz będzie wynosić 1

mainflag działa tak

if (miecz == 1)
{
prototyp_mainflaga = item_kat_ff;
};
if (miecz == 0)
{
prototyp_mainflaga = item_kat_nf;
};

lecz po przywołaniu itemu z takim maiflagiem nie można go założyć i tu moje pytanie co muszę poprawić żeby to działało
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

uniwersalny mainflag
#1 2012-01-25, 10:19(Ostatnia zmiana: 2012-01-25, 10:21)
Dobrze kombinujesz. I tak stopniowo piszę wszystko co sam w tej dziedzinie odkrywałem, to może od razu napiszę ci na jaki problem ja się natknąłem na końcu.
Otóż wyobraź sobie że próbujesz zrobić w ten sposób duale. Idealne, takie gdzie po prostu najpierw zakładasz jeden miecz, a potem drugi. Bez potrzeby żeby ten drugi był specjalnie "leworęczny", bez wydziwiania z jego zakładaniem, bez szukania w innych kategoriach. A teraz wyobraź sobie dwie sytuacje:

1. Gracz ma założony jeden miecz. Chce założyć drugi miecz na miejsce kuszy.
(w tym momencie gra ściąga poprzedni miecz, zakłada ten na jego miejsce i jeśli dodamy odpowiedni warunek w skrypcie, założy poprzedni na miejsce kuszy szybko go przerabiając, tak że teraz mamy założone dwa jako duale)

2. Gracz ma założony jeden miecz. Chce zamiast niego, założyć inny.
(w tym momencie gra ściąga poprzedni miecz, zakłada ten na jego miejsce... i nie wie że gracz ściągnął tamten celowo, "myśli" że po prostu chciał założyć drugi)

Wszystko rozbija się o fakt że nie da się rozróżnić czy gracz "celowo" ściągnął daną broń żeby założyć inną (co w przypadku duali powinno nadal prowadzić do tego że będzie miał założoną tylko tą inną), czy została ona ściągnięta przez "zastąpienie" inną (co w przypadku duali powinno prowadzić do założenia obu).

Myślałem nad rozwiązaniem tego licząc czas od ściągnięcia poprzedniej broni do założenia aktualnej. W przypadku "zastąpienia" powinien być znikomy, mniejszy niż jakikolwiek gracz byłby w stanie osiągnąć ręcznie ściągając jedną broń i zakładając inną. Jednak jako że całym sercem hejtuję Spacera (a w związku z tym i ticktocki), w tym momencie dałem sobie spokój.

Jest jeszcze kilka rozwiązań. Jedną z nich wymyślałem dokładnie w tej chwili: można by np zawsze trzymać "pierwszą" broń na slocie broni dystansowej, a kiedy gracz spróbuje nałożyć broń dystansową, przełączyć go na slot normalny. Hmm, w sumie wymagałoby to trochę więcej roboty z mds'ami, ale jeśli naprawdę da się naprawić bug z dobijaniem bronią na slocie dystansowym (nie próbowałem, jedynie ktoś na forum napisał że jakimś dziwnym sposobem to osiągnął) to w sumie powinno by to działać. Niestety na razie jestem zajęty programowaniem własnej gry, więc przynajmniej w najbliższym czasie nie podejmę się odświeżenia sobie Goticzka i zrobienia tego.

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
mi się udało dobijać drugim mieczem i pisałem to w jednym temacie, jest to bardzo prymitywna metoda i dużo pracy aby można było to zastosować w modzie, ale dalej nie rozumiem dlaczego ten zmienny mainflag mi nie funkcjonuje na jest tak prosty spsób że dziwni mnie to że jest to źle czytane przez gre
 

HerrKlebstoff

HerrKlebstoff

Użytkownicy
posty165
Propsy48
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
2. Gracz ma założony jeden miecz. Chce zamiast niego, założyć inny.
(w tym momencie gra ściąga poprzedni miecz, zakłada ten na jego miejsce... i nie wie że gracz ściągnął tamten celowo, "myśli" że po prostu chciał założyć drugi)

Hm, a czy tego nie można ominąć dodając warunek, że zakłada 2 bronie wtedy, kiedy mamy jakąś umiejętność? Nie wiem tylko, czy dobrze kombinuję... :huh:
 

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

mass1500

uniwersalny mainflag
#4 2012-01-25, 20:49(Ostatnia zmiana: 2012-01-26, 15:27)
dodając umiejętność (łatwiej by było jakąś prostą zmienną) nie usuiesz tego błędu gdyż jeśli nie masz umiejętność npc nie założy ci tych dwóch itemów na raz a jak masz to zawsze będzie zakładał dwa na raz a ten myk z tick tockiem jest dobry tylko jak już to najlepiej zrobić tick tocka poklatkowego bo ten zwykły bedzię pewnie często nie działał jak powinien

szczerze mowiąc chyba nigdy w życiu nie wpadł bym na pomysł że można ten efekt uzyskać za pomocą tick tocka
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

uniwersalny mainflag
#5 2012-01-25, 20:51(Ostatnia zmiana: 2012-01-25, 20:52)
Przecież nawet mając umiejętność można chcieć korzystać z jednej broni. To co napisałem zakłada że taką umiejętność mamy.

//edit: no, dokładnie jak napisał mass. Chociaż ticktock poklatkowy zdecydowanie NIE jest potrzebny - nie ma graczy którzy byliby w stanie ręcznie zmieniać broń w czasie wynoszącym kilka klatek (oby).

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Avallach a myślałeś o takim rozwiązaniu: Dwie zmienne c_item w których zapisujemy ubrane bronie i jak zakładamy nową broń jedna z nich losowo jest ściągana.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

mass1500

uniwersalny mainflag
#7 2012-01-26, 15:55(Ostatnia zmiana: 2012-01-26, 18:48)
//edit: no, dokładnie jak napisał mass. Chociaż ticktock poklatkowy zdecydowanie NIE jest potrzebny - nie ma graczy którzy byliby w stanie ręcznie zmieniać broń w czasie wynoszącym kilka klatek (oby).

może umyśle to nie da rady zrobić ale np. jak ktoś przypadkowo naciśnie pare klawiszy na raz to jest szansa że nie zadziała jak powinno xD, a tick tock poklatkowy i tak jest potrzebny w wielu sprawach więc może pomóc i tu  :lol:

Avallach a myślałeś o takim rozwiązaniu: Dwie zmienne c_item w których zapisujemy ubrane bronie i jak zakładamy nową broń jedna z nich losowo jest ściągana.

losowe ściąganie to nie jest dobry pomysł bo jak chcesz założyć sobie dwa konkretne miecze z zdjąć jeden z nich to co będziesz 10 razy próbował trafić tak aby założyć swoje wybrane miecze ?? trzeba to inaczej rozwiązać że np. zawsze jest sciągany item ze slotu drugiego

edit /////////////////////////////////////

sry za double post zapomniałem że wcześniej posta napisałem
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Avallach a myślałeś o takim rozwiązaniu: Dwie zmienne c_item w których zapisujemy ubrane bronie i jak zakładamy nową broń jedna z nich losowo jest ściągana.
WTF? Jaki to ma związek z problemem? (brakiem możliwości sprawdzenia czy gracz ściągnął broń, czy została ściągnięta z automatu bo założył inną)

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Widać źle zrozumiałem problem.
Nie wiem czy teraz go dobrze rozumiem ale chyba chodzi o to że jeżeli ściągamy broń prawą to lewa ciągle zostaje nam w slocie i możemy ją wyciągnąć tak? Jeżeli o to chodzi to są dwa rozwiązania, jedno napisać MDS walki z bronią w lewej ręce i nałożyć go przy ściąganiu prawego miecza, drugie natomiast jest o wiele łatwiejsze i szybsze do wykonania wystarczy przenieść lewy miecz na prawy slot w tym celu polecam wykorzystanie LeGo. Oczywiście mówię tu o dualach w których nie ma podziału na lewe i prawe tak jak ja to zrobiłem wspierając się  skryptami z LeGo (PUT_IN_SLOT itp)
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie, nie o to chodzi. Chodzi o to że gracz który potrafi walczyć dwoma mieczami, może chcieć mieć założony jeden. Niestety w momencie zakładania miecza nie ma możliwości sprawdzić czy "już" jakiś jest założony, bo zanim funkcja on_equip się odpali, poprzedni miecz zostanie już ściągnięty z poziomu silnika, żeby zrobić miejsce na ten nowy. Dlatego albo gra będzie zakładała tylko na pierwszy slot, albo na oba na raz (ten nowy i ten poprzedni).

Już tłumaczę to od kilku postów, jaśniej nie potrafię.

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
dobra chodzi mi ten mainflag ale mam problem z przniesiem itemu w mds-ie, użycie zwykłego eventswampmesha tu nie wystarczy chciałem napisać w mds przenoszenie itemu ze ZS_crossbow na ZS_sword zanim zostanie odpalona automatyczna funkcja przenoszenia itemu z ZS_sword do ZS_righthand lecz mam z tym mały problem pisałem to na pare różnych sposobów ale nie wychodziło nawet zrobiłem dwa mds-y jeden do przenoszenia itemu na drugi do walki ale dalej nic i tu moje pytanie co robie źle że mi to nie wychodzi

przeniesienie po chamsku z ZS_crossbow na ZS_righthand nie jest dobrym pomysłem ponieważ:
1. broń nie będzie wypadać po tym jak postać zginie/zostanie ogłuszona
2. nie wiem czy tylko ja tak mam ale wtedy obrażenia są zadawane pięścią nie mieczem

dlatego nie pisać aby poprostu przenieść item z ZS_corssbow na ZS_righthand

ewentualnie można by jeszcze funkcją w skrypcie ten item przenosić ale nie wiem czy tak wgl można

proszę o rady
 

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
temat można już zamknąć
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry