Skrypty dialogu i postaci 7693 20

O temacie

Autor Paser

Zaczęty 14.01.2012 roku

Wyświetleń 7693

Odpowiedzi 20

Paser

Paser

Użytkownicy
Crazy Diamond
posty281
Propsy119
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Crazy Diamond
Caly problem polega na tym e spacer wykrywa bledy przy naprawie skrytow ale ja je sprawdzalem tysiac razy i nie widze bledow.Zapodaje skrypty i jak ktos mily to niech mi sprawdzi i powie co zle zrobilem:

Dialog:
// ************************************************************
//     EXIT
// ************************************************************

INSTANCE DIA_TajemniczyMag9999_EXIT(C_INFO)
{
npc = TajemniczyMag9999;
nr = 999;
condition = DIA_TajemniczyMag9999_EXIT_Condition;
information = DIA_TajemniczyMag9999_EXIT_Info;
permanent = TRUE;
description = DIALOG_ENDE;
};                      
FUNC INT DIA_TajemniczyMag9999_EXIT_Condition()
{
{
  return TRUE;
};
};
FUNC VOID DIA_TajemniczyMag9999_EXIT_Info()
{
AI_StopProcessInfos (self);
};

// ************************************************************
//     Hallo
// ************************************************************
var int Addon_zuerst;
// ------------------------------------------------------------
instance DIA_TajemniczyMag9999_Hello (C_INFO)
{
npc = TajemniczyMag9999;
nr = 1;
condition = DIA_TajemniczyMag9999_Hello_Condition;
information = DIA_TajemniczyMag9999_Hello_Info;
permanent = FALSE;
important = TRUE;
};                      
FUNC INT DIA_TajemniczyMag9999_Hello_Condition()
{
return 1;
};
FUNC VOID DIA_TajemniczyMag9999_Hello_Info()
{
AI_Output (self ,other, "DIA_TajemniczyMag9999_Hello_16_00"); //Witaj bezimienny bochaterze ...
AI_Output (other, self, "DIA_TajemniczyMag9999_Hello_15_01"); //Dziękuje
Createinvitems (self, URIZIEL, 1);
B_giveinvitems (self, other, Uriziel, 1);
Createinvitems (self, Starozytna_zbroja_magiczna, 1);
B_giveinvitems (self, other, Starozytna_zbroja_magiczna, 1);

};

Kod NPC:
INSTANCE TajemniczyMag9999 (Npc_Default)
{
// ------ NSC ------
name = "Tajemniczy Mag";
guild = GIL_NONE;
id = 9999;
voice = 14;
flags       = NPC_FLAG_IMMORTAL;
npctype = NPCTYPE_FRIEND;

// ------ AIVARS ------
aivar[AIV_ToughGuy] = TRUE;
aivar[AIV_ToughGuyNewsOverride] = TRUE;
aivar[AIV_IGNORE_Murder] = TRUE;
aivar[AIV_IGNORE_Theft] = TRUE;
aivar[AIV_IGNORE_Sheepkiller] = TRUE;
aivar[AIV_IgnoresArmor] = TRUE;

// ------ Attribute ------
B_SetAttributesToChapter (self, 6);

// ------ Kampf-Taktik ------
fight_tactic = FAI_HUMAN_MASTER;

// ------ Equippte Waffen ------


// ------ Inventory ------
//B_CreateAmbientInv (self);


// ------ visuals ------
B_SetNpcVisual (self, MALE, "Hum_Head_Psionic",Face_P_NormalBart01 , BodyTex_N, ITAR_XARDAS);
Mdl_SetModelFatness (self, 0);
Mdl_ApplyOverlayMds (self, "Humans_Mage.mds");

// ------ NSC-relevante Talente vergeben ------
B_GiveNpcTalents (self);

// ------ Kampf-Talente ------
B_SetFightSkills (self, 30);

aivar[AIV_MagicUser] = MAGIC_ALWAYS;

// ------ TA anmelden ------
daily_routine = Rtn_Start_9999;
};

FUNC VOID Rtn_Start_9999 ()
{
TA_Sit_Campfire (07,00,23,00,"XARDAS");
    TA_Guard_Passage (23,00,07,00,"XARDAS");
};
PS Nie dzialaja mi polskie znaki w przegladarce dlatego tak pisze.
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!

kaczka
RaveN Studio

Skrypty dialogu i postaci
#1 2012-01-15, 00:07(Ostatnia zmiana: 2012-01-15, 00:11)
Ty tak serio? :facepalm:
Dialog:
INSTANCE DIA_TajemniczyMag9999_EXIT(C_INFO)
Kod NPC:
INSTANCE TajemniczyMag9999 (Npc_Default)

Gdzie uciekły id i gildia npc, które powinny być w instance? :pokerface:
 

Reverse

Reverse

Użytkownicy
posty282
Propsy49
  • Użytkownicy
Gdzie uciekły id i gildia npc, które powinny być w instance?
Nie trzeba koniecznie tego wpisywać, lecz raczej powinno być (mogę się mylić( w co wątpię ) ).
 
Spoiler
[ramka]ANGER and FORGIVENESS | [/b]Unity3D.pl | TheGamers | NoteFun[/ramka]

NoteFun:
Spoiler
[/size]NoteFun jest już prawie gotowe!!! Jak tylko ukończymy wersję 1.0,to grę będziecie mogli znaleźć w popularnych sklepach mobilnych oraz PC.
[/b]

AaF:
Spoiler
Niedługo udostępnimy demonstracyjną, przeglądarkową wersję Anger and Forgiveness. Odbędzie się to po ukończeniu prac nad światem.
[/b][/size]



[ramka]Moje konto na p3d.in[/ramka]

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
powiedz jaki błąd ci się pojawia bo tak nikt nie wie gdzie ma szukać
 

Demonical Monk

Demonical Monk

Użytkownicy
posty145
Propsy152
  • Użytkownicy
Ty tak serio? :facepalm:
Dialog:
INSTANCE DIA_TajemniczyMag9999_EXIT(C_INFO)
Kod NPC:
INSTANCE TajemniczyMag9999 (Npc_Default)

Gdzie uciekły id i gildia npc, które powinny być w instance? :pokerface:

Oprócz tego przypominam, że nazwę instancji należy pisać małym palcem lewej ręki siedząc na prawym półdupku. ID jest generowane automatycznie w przypadku, kiedy nigdzie go wprost nie podano, gildia NPCa zależy od wartości pola obiektu, nie od jakiegoś szlaczka w instance (logiki trochę) :|
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Skrypty dialogu i postaci
#5 2012-01-15, 10:33(Ostatnia zmiana: 2012-01-15, 10:45)
Co do tego automatyczneego generowania id, to nie jestem pewien czy jednak nie zostaje 0. Jesli odwołujesz sie do pierwszej wersji pewnego mojego tutoriala, to błednie zalozylem tam związek pomiędzy id npc'a a id instancji, który jednak sam z siebie nie zachodzi. Można jednak wykorzystywać go samemu, przypisując w ten sposob każdemu npc 100% unikatowe i łatwe do zapamietania id:
Instance nowy_npc (c_npc)
{
Id = nowy_npc;
...
Niestety ma to sens tylko dla npc unikatowych. Ambienty, które mają tą samą nazwę (np Kopacz), muszą mieć każdy inne instance i właśnie dlatego trzeba w nim wpisywać id, które wcześniej trzeba ręcznie określić.

Podsumowując: dopóki npc jest unikatowy, możesz go nazywać jak ci się tylko podoba, a id wygenerować automatycznie. Kiedy jest wielu takich jak on, a każdy ma mieć inną rutynę, najlepiej dodawaj w nazwie ręcznie wybrane id. Gildii w ogóle nie trzeba wpisywać, ale pomaga rozpoznawać tych npc.

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!
Gdzie uciekły id i gildia npc, które powinny być w instance?
Nie trzeba koniecznie tego wpisywać, lecz raczej powinno być (mogę się mylić( w co wątpię ) ).

Weź mnie nie rozbrajaj.. :facepalm:
 

Paser

Paser

Użytkownicy
Crazy Diamond
posty281
Propsy119
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Crazy Diamond
To nie musi być, na innych postaciach tego nie robiłem i działa, kod nie musi tego zawierać, tak napisanie nazwy to po prostu ułatwienie.A co do błędów jakie to wyskakuje błąd z rutyną i kilka z klamrą chociaż nie widzę żadnego.
PS Mogą już pisać w polskich znakach (reinstall przeglądarki).
 

Demonical Monk

Demonical Monk

Użytkownicy
posty145
Propsy152
  • Użytkownicy
Gdzie uciekły id i gildia npc, które powinny być w instance?
Nie trzeba koniecznie tego wpisywać, lecz raczej powinno być (mogę się mylić( w co wątpię ) ).

Weź mnie nie rozbrajaj.. :facepalm:

Ja pierdolę, kolejny wspaniały cyrk a#msg1016676la "musi być if(true) żeby się wykonywało cyklicznie". Zrozum, że to zwykły identyfikator który jest chuja warty.

@Autor wątku:
Podaj treść pierwszego błędu jaki występuje i linijkę.
 

Paser

Paser

Użytkownicy
Crazy Diamond
posty281
Propsy119
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Crazy Diamond
A więc zapodaje pierwszy błąd i jeszcze dwa najdziwniejsze dla mnie:
;{ linia 16
Addon Zuerst linia 28
Rtn_Start_9999 linia 70 (no tego to ja nie wiem czemu mi wyżuciło)
Reszta błędów jest spowodowana raczej przez pierwszy który zapodałem.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Kopiuj całe błędy, bo po tym co napisałeś nadal trudno się zorientować o co chodzi.

FUNC INT DIA_TajemniczyMag9999_EXIT_Condition()
{
        {
           return TRUE;
        };
};
Co to jest? :|

Tekstu "Addon Zuerst" w ogóle nie ma w tym skrypcie. Wklej dokładną treść błędu.

Bez całej treści błędu nie jestem w stanie powiedzieć ci o co chodzi z Rtn_Start_9999. Gdyby to był błąd "Redefinied identifier", to znaczyłoby że już gdzieś tą rutynę napisałeś.

Paser

Paser

Użytkownicy
Crazy Diamond
posty281
Propsy119
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Crazy Diamond

Paser

Skrypty dialogu i postaci
#11 2012-01-15, 12:15(Ostatnia zmiana: 2012-01-15, 13:43)
A więc dam screeny każdego błędu(wszystkie są ułożone po kolei, występują w identycznej kolejności jak przy naprawie skryptów):
Spoiler





EDIT:Z rutyną se już poradziłem, okazało się że wywala mi błędy gdy numer jest powyżej 9 tys.
EDIT2: Odkryłem że przy usunięciu dialogu postaci wszystko działa a więc to on ma błędy.
EDIT3: Odkryłem błędy i naprawiłem, wszystko polegało na tym że miałem za dużo klamr w dialogu i jedną nie potrzebną linijkę skryptu no i oczywiście to co w pierwszej edycji powiedziałem czyli z rutyną.
EDIT4:Wynikł nowy problem, dialogi po wybraniu z opcji dialogowych nie widać, wybieram je a one się nie wyświetlają tylko od razu jest po dialogu.
 

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

mass1500

Skrypty dialogu i postaci
#12 2012-01-15, 16:52(Ostatnia zmiana: 2012-01-15, 16:53)
też mam taki problem jak u cb spróbuj może od nowa zauktualizować dialogi i zrobić nową paczke z modem u mnie nie podziałało ale wielu osobom pomogło ewentualnie możesz zrobić reinstal też pomaga
 

Paser

Paser

Użytkownicy
Crazy Diamond
posty281
Propsy119
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Crazy Diamond
Zrobiłem tak, teraz działają ale tylko dialogi bezimiennego.
 

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  AI_Output (self ,other, "DIA_TajemniczyMag9999_Hello_16_00"); //Witaj bezimienny bochaterze ...
spróbuj zamiast 16 wpisać inną liczbę (tylko nie 15) gdzieś przeczytałem że jakiś gość tak zrobił i mu pomogło
 

Paser

Paser

Użytkownicy
Crazy Diamond
posty281
Propsy119
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Crazy Diamond
Zmieniłem to i nadal tak samo.Jeszcze trochę popróbuję przy empty mod może to coś da.
 

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
jak nie będziesz miał pomysłów to możesz jeszcze raz zrobić nową paczkę albo reinstal  :lol:  bo dialog jest chyba dobrze napisany (nie jestem komputerem mogłem coś przeoczyć) ale gothic czasem se robi jaja i olewa niektóre rzeczy
 

Paser

Paser

Użytkownicy
Crazy Diamond
posty281
Propsy119
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Crazy Diamond
W g1 wszystko działa(te skrypty działają na oby dwóch wersjach jak to większość skryptów z g1 i g2nk) a g2nk musi sprawiać takie problemy.
 

mass1500

mass1500

Użytkownicy
posty149
Propsy11
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
życie... ;d  każdy ma moder ma jakiś problem z którym się męczy
 

kaczka

kaczka

RaveN Studio
Definitely not kaczka!
posty2280
Propsy2392
NagrodyV
ProfesjaLvl designer
  • RaveN Studio
  • Definitely not kaczka!

kaczka
RaveN Studio

Skrypty dialogu i postaci
#19 2012-01-16, 22:57(Ostatnia zmiana: 2012-01-16, 22:58)
Pierdolicie bzdury.. zamiast najpierw pokombinować to lecicie na forum z pierwszym lepszym gównem :pokerface:  Nie łatwiej drugi raz skopiować skrypt dialogu i postaci, pozamieniać tak jak się podoba + ew. dodać kilka swoich pierdół (w w/w skrypcie nie widzę raczej jakichś strasznie zaawansowanych nowinek xD). Jeżeli nadal wywala błąd to na 50% może to być wina id, które w w ciągu 5 sekund można zmienić na inne. Ot i cała filozofia. Poza tym, po co pierdolić się z jakimiś niepotrzebnymi błędami, skoro można wszystko zrobić jak na goticzka przystało, czyli ładnie wg gotowych skryptów (patrz instance) a później cieszyć się z krzywoustego z lipnymi dialogami :D
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry