Uzasadnij dlaczego twoim zdaniem Wings na potrzeby tworzenia przedmiotów do Gothica jest "gównem" gorszym od pozostałych wymienionych programów.
Przede wszystkim, aby skutecznie edytować grę musisz mieć pobrane i skopiowane do folderu z grą GMDK.
1. Zapisujesz go z rozszerzeniem .d w _work/data/scripts/story/npc i dodajesz wpis w odpowiedniej sekcji pliki startup.d (wszystkie wpisy są według jednego szablonu, wstaw obok npc'ów które są w rejonie w którym ma się znajdować twój). Nie określasz ręcznie koordynatów, zamiast tego podajesz nazwę waypointa w rutynie npc'a (jest ona nieodłączoną częścią skryptu postaci).
2. 3ds Maxa 7 się nie edytuje. Domyślam się że chodzi ci o to czym można edytować modele - jest do tego wiele programów, osobiście polecam Wingsa3D, nie tylko ze względu na intuicyjność interface'u i to że nie wymaga dodatkowych ekspoerterów.
4. Zależy co rozumiesz przez tworzenie przedmiotów. Skrypty pisze się w programie do edycji tekstu (np notatnik), modele w programie do modelowania 3d (np Wings3D), a tekstury w programie do grafiki 2d (np GIMP).
5. Zależy co rozumiesz przez tworzenie świata. Jeśli modelowanie podłoża terenu i budynków, to robisz to w programach do modelowania 3d które proste NIE są. Jeśli chodzi ci tylko o dodawanie niewielkich obiektów, jak rośliny, skrzynie czy itemy to jest od tego dołączony do gry edytor (Spacer) - który jest dość prosty, ale masakrycznie denerwujący. Absolutnie nie polecam tykania go, jak już musisz robić moda to znajdź sobie do tego sługusów.