Plik XMOT można eksportować do pliku OBJ potem podpiąć kość i mamy plik ASC więc w sumie można przerobić xmot na asc
Sam tak przenosiłem pancerze z gothic 3 
xmot to pliki animacji - np. Hero_Parade_None_Staff_P0_FinishingAttack_Hit_N_Fwd_00_%_00_P0_50.xmot, Hero_Stand_Torch_None_P0_LightStumble_Recover_N_Back_00_%_00_P0_0_U.xmot itp. itd.
Chodzi ci zapewne o xact?
Na 100% xact
Są to modele z kośćmi.
Np. G3_Hero_Body_Paladin.xact, G3_Troll_Body_01.xact itp. itd.
Naszemu koledze chodzi nie tylko o model, ale także o animacje żywcem przekonwertowane z G3 na format G2

Albo po prostu też myli typy plików G3 i w sumie chuj wie o co tu chodzi

Choć nie moduję G2 to tak na chłopski rozum - tak jak mówisz, oczywiście wystarczy .obj żeby już to wszystko zrobić pod istniejące kości i animacje w grze...