Bitwa 5a - Instrument muzyczny 69629 191

O temacie

Autor Żadna Głupia Spółgłoska

Zaczęty 9.09.2010 roku

Wyświetleń 69629

Odpowiedzi 191

sauron
  • Gość

sauron
Gość

Bitwa 5a - Instrument muzyczny
#20 2010-09-11, 00:03(Ostatnia zmiana: 2010-09-11, 00:12)
ja to zrozumiałem jako limit max a nie że cokolwiek zrobisz ma MIEĆ 500 poly.
od kiedy rozmiar ma znaczenie w grafice 3d?
jestem zgrzybiały  :lol2:

no i przed chwilą kyro udowodnił z dokładnością matematyczną że zestaw perkusyjny jest do wykonania.

 

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Cytat: Fartuess link=topic=11396.msg111160#msg111160#msg111160#msg111160 date=1284156030
A dawanie tego samego limitu na mały flet i na wielki zestaw perkusyjny, to chyba przesada ;).
Kazz dobrze zwrócił uwagę - to, że maksimum to 500, nie znaczy, że musi być użyte 500. Odnośnie fletu, to osobiście bym go nie robił: taki "zwykły" raczej byłby nieatrakcyjny, zaś profesjonalny, poprzeczny to sporo przycisków, które są z jednej strony małe jak cały instrument, a z drugiej w samym instrumencie zajmują proporcjonalnie dużo miejsca. Tego typu obiektów należy unikać przy tworzeniu gier, tak sądzę.

Jeśli ktoś potrafiłby zrobić bardzo ładny model wykorzystując np. 50 trisów, to u mnie ma plus.


Cytat: Fartuess link=topic=11396.msg111160#msg111160#msg111160#msg111160 date=1284156030
@Kyroman

Jedyny z sensem gadasz tutaj :) . Prosty walec faktycznie ma 80 trisów, tyle, że niezależnie od normal map zawsze będzie jednak wyglądał płasko (przynajmniej z tej odległości 3m ;) ).
Jak się zrobi płaską normal mapę, to i cały model będzie wyglądał płasko. Dlatego też liczę że się przyłożysz i zrobisz porządną. Siłę normal mapy zdaje się że można zwiększyć po prostu przez odpowiedni zabiegi w PSie (kontrast itp.), jednak tym się nigdy nie bawiłem. Łatwiej jest po prostu wrzucić normal mapę jako bazę do Crazy Bumpa i zmienić intensywność z 50 na 100 :D  W każdym razie można ją zrobić naprawdę mocno odstającą, więc nie widzę problemu.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Cytat: Kyroman link=topic=11396.msg111163#msg111163#msg111163#msg111163 date=1284157383
Jak się zrobi płaską normal mapę, to i cały model będzie wyglądał płasko. Dlatego też liczę że się przyłożysz i zrobisz porządną. Siłę normal mapy zdaje się że można zwiększyć po prostu przez odpowiedni zabiegi w PSie (kontrast itp.), jednak tym się nigdy nie bawiłem. Łatwiej jest po prostu wrzucić normal mapę jako bazę do Crazy Bumpa i zmienić intensywność z 50 na 100 :D  W każdym razie można ją zrobić naprawdę mocno odstającą, więc nie widzę problemu.

Tylko wiesz.. Przy niektórych ujęciach (w których nachylenie do powierzchni obserwowanej jest niskie) normal mapa niewiele pomoże. płaskość powierzchni będzie widoczna. Pierścienie raczej dobrze na dużym bębnie (w takim ujęciu jak na moim screenshocie) za dobrze na 76 trisowym walcu by nie wyglądały.

O takie uproszczenie mogę się pokusić na pozostałych bębnach (na których kąt pod którym obserwowany jest korpus rezonansowy jest z grubsza równy 90 stopni)
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
A co za różnica, skoro jak dodasz te pierścienie to i tak efekt będzie gorszy?
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

sauron
  • Gość

sauron
Gość

Bitwa 5a - Instrument muzyczny
#24 2010-09-11, 00:53(Ostatnia zmiana: 2010-09-11, 00:55)


bez wzlędu na to jakby się można było upierać, można zrobić taki zestaw w 500 i wcale nie będzie wyglądał o wiele gorzej.
 

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy
Ja pierdole zrób najlepiej
http://www.google.pl/images?um=1&hl=pl&tbs=isch%3A1&sa=1&q=african+djembe&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
I po problemie i ładne to i można tu to 500 tri wykorzystać całkiem całkiem.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Bitwa 5a - Instrument muzyczny
#26 2010-09-11, 10:40(Ostatnia zmiana: 2010-09-11, 11:49)
Fartuess, ta cała dyskusja aż kusi żeby samemu spróbować i zobaczyć jak by szło takie minimalizowanie bębnów. Miał byś coś przeciwko żebym sam spróbował? (nie chodzi tu o plagiat pomysłu który mógłbym uznać za wyjątkowo dobry i chcieć wykorzystać w celu zwycięstwa, a właśnie ciekawość jak by to szło ;)

Chętnie skorzystałbym z takiej formy: http://merlin.pl/Smerfowa-perkusja-figurka_Schleich,images_big,2,SLH-40623.jpg

BTW, można oddawać tylko jedną pracę?
Chyba przegapiłem gdzie jest napisane do kiedy jest czas. Co do rozreklamowania eventu przez administrację, grafikę najlepiej gdyby wykonał Thoro, wpis na blipa mogę dodać o ile ktoś takowy przygotuje wedle własnego uznania pamiętając o drakońskim limicie znaków.

//edit:
Nie czekając na odpowiedź, spróbowałem. Jestem zmuszony potwierdzić że jak na cały zestaw instrumentów, jest to wyjątkowo ciasno, chociaż coś jednak da się zrobić. Na szybko wykombinowałem coś takiego:

Spróbuję zrobić też wersję jeszcze bardziej uproszczoną żeby zmieścił się mikrofon.


//edit2:
Źle przeczytałem limit, model powyżej jest poniżej 300 tris, a nie 500. Czyli jednak mogę sobie jeszcze pofolgować :lol:
Proponuję zmniejszyć limit tris bo przy 500 może być już za łatwo :lol2:

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Cytat: kazzmir link=topic=11396.msg111166#msg111166#msg111166#msg111166 date=1284159183


bez wzlędu na to jakby się można było upierać, można zrobić taki zestaw w 500 i wcale nie będzie wyglądał o wiele gorzej.

Ten zestaw na pewno nie ma 500 trisów :P
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Klark Cent

Klark Cent

Użytkownicy
posty706
Propsy654
  • Użytkownicy

Mój gangsta nyga model
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
wez popraw ta teksture :D
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
dalej sobie eksperymentuję z obniżaniem ilości polygonów. Małe bębny udało mi się zrobić 96 trisowe, a duży 258 trisowy (ale przy tym usunąłem tylnie ścianki, więc model od tyłu nie wygląda powalająco :)

Myślę, że mogę dać radę wcisnąć się w 1000 trójkątów.
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Bitwa 5a - Instrument muzyczny
#31 2010-09-11, 16:25(Ostatnia zmiana: 2010-09-11, 17:48)
Jeśli nie dajesz rady z tym limitem tris, albo zrób mniejszy zestaw, albo co innego. Z początku miałem w ogóle nie brać udziału, ale chyba spróbuję skombinować skrzypce.

Gdybyś jednak wolał to kontynuować, może pomoże ci dość dobra refka którą znalazłem: http://www.art-muz.pl/galerie/p/perkusja-dynamic_244.jpg

@down: widzę że mamy identyczne wyczucie bo ja także dodatkowo używałem schematu, konkretnie tego: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fe/Drum_kit_illustration.png

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
ja właśnie tej refki używałem :D . No jeszcze wspomagałem się schematem z wikipedii :)

Edit:

Będzie trochę, że ściągam pomysł ale też zrobię (asekuracyjnie, bo z perkusją to jednak nawet w 1000 trójkątów będzie się ciężko zmieścić) nyga bębenek
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Bitwa 5a - Instrument muzyczny
#33 2010-09-11, 20:17(Ostatnia zmiana: 2010-09-11, 20:49)
Ja robię te skrzypce, ale mam 32 trójkąty za dużo, a nie ma co upraszczać już :/

Można by podciągnąć je pod tolerancję jakąś?

//edit: kosztem potwornego oszpecenia modelu zmniejszyłem nadwyżkę do 16 trójkątów. Przejdzie?


BTW, co oznacza "łączny rozmiar" tekstur 0.25mpx? KAŻDA z nich może mieć po 512x512 czy ŁĄCZNIE mają tyle mieć (czyli przy diff+normal+spec+env każda po 256x256)?

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
ja przez 512 rozumiem, że każda z map może mieć 512... Chociaż tak patrząc na to jak nas chcą tu ograniczyć, to pewnie jednak trzeba będzie do 256 zejść :D

i tak btw

mój model low poly:

 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Dracon

Dracon

Użytkownicy
posty1068
Propsy904
Profesjabrak
  • Użytkownicy
@Avall: Uprość boki pudła rezonansowego. Będzie spokojnie 450 tri :wink: .
@Fartuess: To nie low.
 
,,Dobry, to człowiek, który nie ukrywa siedzącego w nim zwierzęcia. A taki co usiłuje udawać dobrego, jest wręcz niebezpieczny. Najgroźniejsi są ci, którzy sami głęboko wierzą, że są dobrzy. Odrażający, ohydny przestępca może zamordować jednego człowieka, dziesięciu, stu, ale nigdy nie zabija milionów. Miliony mordują ci, którzy mają się za samą dobroć.''

Wiktor Suworow, Akwarium

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Bitwa 5a - Instrument muzyczny
#36 2010-09-11, 21:55(Ostatnia zmiana: 2010-09-11, 22:15)
Nie mogę bo byłoby kanciaste, głupio by to wyglądało przy całym śliczniutkim modelu.

Za to mam inny potwornie nawiedzony pomysł (widać że jestem w theSect™). Wywalę całe dno i dam na nie hole - w końcu i tak go nie widać :lol2:

//edit:
Czy ktoś zauważa że brakuje dna? A 60 tris zaoszczędzone :lol:

Na razie nałożony tylko materiał drewna.

BTW, nie jestem pewien czy zrobiłem skrzypce czy altówkę, ani jak to w ogóle rozpoznać bez skali ;)

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Cytat: Dracon link=topic=11396.msg111213#msg111213#msg111213#msg111213 date=1284234728
@Fartuess: To nie low.

Odpuść sobie...

@Avallach

Hm... Tylko gdzie jest smyczek :D
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Ok. Następny WIP. Model posiada już sporą część zrobionej Ambient mapy i Normal mapy. Za diffuse jeszcze się nie zabierałem. Screenshot robiony pod UDK

 
Popisuje się ciągle menda jedna...

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Bitwa 5a - Instrument muzyczny
#39 2010-09-12, 21:59(Ostatnia zmiana: 2010-09-12, 22:01)
A ja nadal czekam na odpowiedzi do kiedy w ogóle trwa bitwa, jakie mogą być rozmiary poszczególnych tekstur, czy nadwyżka 16 trójkątów zostanie przepuszczona oraz czy ewentualnie nikt nie będzie miał nic przeciwko wywaleniu denka, które nie jest widoczne, a którego brak nadrobi nadwyżkę tris.

@Fartuess
Byłbym bardzo wdzięczny gdybyś krótko napisał jak można wczytać do UnrealEditora swój model i tekstury a następnie wykonać taki render, ewentualnie dodać światło. Zawsze mam na dysku najnowszą wersję na wypadek gdyby jakimś cudem znaleźli się chętni robić coś pod nim, ale sam na razie nic nie potrafię w nim wykonać ;d


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry