Bitwa 5a - Instrument muzyczny 60146 191

O temacie

Autor Żadna Głupia Spółgłoska

Zaczęty 9.09.2010 roku

Wyświetleń 60146

Odpowiedzi 191

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Cytat: Avallach link=topic=11396.msg111308#msg111308#msg111308#msg111308 date=1284321552

@Fartuess
Byłbym bardzo wdzięczny gdybyś krótko napisał jak można wczytać do UnrealEditora swój model i tekstury a następnie wykonać taki render, ewentualnie dodać światło. Zawsze mam na dysku najnowszą wersję na wypadek gdyby jakimś cudem znaleźli się chętni robić coś pod nim, ale sam na razie nic nie potrafię w nim wykonać ;d

podbijam ;d
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Cytat: Avallach link=topic=11396.msg111308#msg111308#msg111308#msg111308 date=1284321552
@Fartuess
Byłbym bardzo wdzięczny gdybyś krótko napisał jak można wczytać do UnrealEditora swój model i tekstury a następnie wykonać taki render, ewentualnie dodać światło. Zawsze mam na dysku najnowszą wersję na wypadek gdyby jakimś cudem znaleźli się chętni robić coś pod nim, ale sam na razie nic nie potrafię w nim wykonać ;d

Musisz wyeksportować najpierw plik w formacie ASE/FBX. Wtedy (już pod edytorem) musisz zaimportować plik modelu, tekstur i zmontować materiał z wczytanych tekstur.

Światło ustawia się w następujący sposób (prawy klik -> add actor -> point light). Na początek point lighty powinny wystarczyć :)
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Wybaczcie ale przez dwa dni nie mialem dostepu do internetu.

Cytat: Elvans link=topic=11396.msg111167#msg111167#msg111167#msg111167 date=1284192519
Ja pierdole zrób najlepiej
http://www.google.pl/images?um=1&hl=pl&tbs=isch%3A1&sa=1&q=african+djembe&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
I po problemie i ładne to i można tu to 500 tri wykorzystać całkiem całkiem.
Sam to chcialem zaproponowac. Jesli ktos zrobi zajebiste olinkowanie na normal mapie to ma u mnie propsa jak gliwickie karbinadle.

BTW, ostatnio poszlismy ze znajomymi na plaze, gralismy na takim bebenku, najebalismy sie ciderem, a na koncu wjebalem sie do oceanu :lol2:

Cytat: Avallach link=topic=11396.msg111168#msg111168#msg111167#msg111167 date=1284194405
BTW, można oddawać tylko jedną pracę?
W sumie mozna by dopuscic wiecej niz jedna. Im wiecej ktos sie napracuje, tym lepiej dla niego - wiecej sie nauczy. Nie ma jednak sumowania glosow.
Cytat: Avallach link=topic=11396.msg111168#msg111168#msg111167#msg111167 date=1284194405
Chyba przegapiłem gdzie jest napisane do kiedy jest czas.
Ehh, bylo na pewno, ale zdaje sie ze usunelo sie gdy edytowalem zeby dodac to o teksturach - bylo zaraz pod tym, a ja uzywalem touchpada, wiec moglem przypadkiem cos zaznaczyc i usunac. Dodane, i poprawka na GMT+1 :lol2:

Cytat: Elvans link=topic=11396.msg111176#msg111176#msg111167#msg111167 date=1284206549

Mój gangsta nyga model
Przez te cieniowanie wyglada jakby membrana byla wypukla. I jakos ksztalt mi niezbyt podchodzi, wole takie:
http://www.mountainrythym.com/home/drums/images/djembes_adl-adm-ads.jpg

Cytat: Fartuess link=topic=11396.msg111185#msg111185#msg111167#msg111167 date=1284212663
dalej sobie eksperymentuję z obniżaniem ilości polygonów. Małe bębny udało mi się zrobić 96 trisowe, a duży 258 trisowy (ale przy tym usunąłem tylnie ścianki, więc model od tyłu nie wygląda powalająco :)

Myślę, że mogę dać radę wcisnąć się w 1000 trójkątów.
Mysle ze zrobienie jednego bebenka (nienygusowego) porzadnie i schludnie daloby lepszy efekt niz cala perkusja. Cala tez na pewno daloby sie zmiescic w 500: to co zrobil Avallach mozna jeszcze bardzo urozmaicic, wiele elementow mozna zrobic poprzez chociazby plaski dwustronny prostokat z alpha mapa, a na koncu zostaloby pewnie jeszcze pare trisow na klamry. Rob jednak na razie nygusa, zobaczymy co wyjdzie.

Cytat: Avallach link=topic=11396.msg111204#msg111204#msg111167#msg111167 date=1284229054
Ja robię te skrzypce, ale mam 32 trójkąty za dużo, a nie ma co upraszczać już :/

Można by podciągnąć je pod tolerancję jakąś?
Zero tolerancji. Ale propsy za model. Spokojnie dasz rade uciac cos chociazby na gryfie, a i uszczkniecie dwoch krawedzi w obwodce by nie zaszkodzilo. Serio, w przypadku tego modelu pozbycie sie 16 trisow to nie problem.
Za dziurawy model jestes dyskwalifikowany. To bitwa gameartowa, a wiec model musi byc w pelni funkcjonalny. Usuwajac denko "bo na screenie nie widac", zaczynasz dzialac pod render, nie pod gameart. Tnij, tnij, nie marudz, jeszcze sie okaze ze i smyczek uda sie wcisnac w limit.
Cytat: Avallach link=topic=11396.msg111204#msg111204#msg111167#msg111167 date=1284229054
BTW, co oznacza "łączny rozmiar" tekstur 0.25mpx? KAŻDA z nich może mieć po 512x512 czy ŁĄCZNIE mają tyle mieć (czyli przy diff+normal+spec+env każda po 256x256)?
Jako jedna tekstura liczony jest jeden zestaw map: diffuse, normal, specular, alpha i wszystko inne. 0,25 MPix to laczna powierzchnia wszystkich takich zestawow, a wiec mozesz zrobic:
a) 512x512
b) 2x 512x256
c) 4x 256x256
d) 512x256 + 2x 256x256
Lub pociac to w dowolny inny sposob, np. zrobic jedna jakas mala lub ekstraordynaryjna teksture, np. 64x256, jesli bedzie Ci potrzeba do jakiegos malego elementu.

Ktos spyta: po co dzielic 512x512 na dwie 512x256? A otoz przydaje sie to np. w przypadku, kiedy potrzebujemy jednej tekstury seamlessowej.

Cytat: Avallach link=topic=11396.msg111214#msg111214#msg111167#msg111167 date=1284234946
Nie mogę bo byłoby kanciaste, głupio by to wyglądało przy całym śliczniutkim modelu.
Krecisz paneczku.

I tyle na razie. Propsuje kazdego kto robi cokolwiek.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Cytat: Kyroman link=topic=11396.msg111333#msg111333#msg111333#msg111333 date=1284379734
Jako jedna tekstura liczony jest jeden zestaw map: diffuse, normal, specular, alpha i wszystko inne. 0,25 MPix to laczna powierzchnia wszystkich takich zestawow, a wiec mozesz zrobic:
a) 512x512
b) 2x 512x256
c) 4x 256x256
d) 512x256 + 2x 256x256
Lub pociac to w dowolny inny sposob, np. zrobic jedna jakas mala lub ekstraordynaryjna teksture, np. 64x256, jesli bedzie Ci potrzeba do jakiegos malego elementu.

Może odpuśćmy sobie takie dzielenie, bo wtedy wchodzenie w zabawę z normal mapami i spec mapami to strzał w stopę z racji tego, że oznacza osłabienie jakości tekstur...
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

sauron
  • Gość
strzel se w łeb i skończą się twoje problemy  :facepalm:
 

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Cytat: kazzmir link=topic=11396.msg111335#msg111335#msg111335#msg111335 date=1284380388
strzel se w łeb i skończą się twoje problemy  :facepalm:

Z dnia na dzień tracisz mój szacunek. Co oni z tobą zrobili :D ?
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Cytat: Fartuess link=topic=11396.msg111334#msg111334#msg111334#msg111334 date=1284380197
Może odpuśćmy sobie takie dzielenie, bo wtedy wchodzenie w zabawę z normal mapami i spec mapami to strzał w stopę z racji tego, że oznacza osłabienie jakości tekstur...
Napisalem ze mozesz dzielic. To oznacza, ze mozesz rowniez nie dzielic. Zapisywanie "laczny rozmiar nie wiekszy niz 0,25 MPix" jest o tyle lepsze od "tekstury nie wieksze niz 512x512", bo dopuszcza zrobienie kilku mniejszych tekstur i dowolne podzialy. A w gruncie rzeczy mozesz zrobic nawet 256x1024, no problem, tylko to akurat nie ma wiekszego sensu.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Cytat: Kyroman link=topic=11396.msg111339#msg111339#msg111339#msg111339 date=1284380801
Napisalem ze mozesz dzielic. To oznacza, ze mozesz rowniez nie dzielic. Zapisywanie "laczny rozmiar nie wiekszy niz 0,25 MPix" jest o tyle lepsze od "tekstury nie wieksze niz 512x512", bo dopuszcza zrobienie kilku mniejszych tekstur i dowolne podzialy. A w gruncie rzeczy mozesz zrobic nawet 256x1024, no problem, tylko to akurat nie ma wiekszego sensu.

chodziło mi o to, że jak robimy tekstury 512x512 to tyle ma diffuse, normal, spec. Bo to trochę głupi dylemat "zrobić normal mapę i spec mapę kosztem utraty jakości?"
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Cytat: Kyroman link=topic=11396.msg111343#msg111343#msg111343#msg111343 date=1284381940
Eeeeeeeee? :O

No jak jest wybór: zrobić tylko diffuse o rozdziałce 512x512 lub zestaw diff,nrm,spec o rozdziałkach 256x256, to opłacalność zabawy w next gen jest wątpliwa :)
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Napisalem wyraznie:
Cytuj
Jako jedna tekstura liczony jest jeden zestaw map: diffuse, normal, specular, alpha i wszystko inne.
Czyli mozesz zrobic diffuse, normal, specular, alpha, glossiness i dziesiec innych map w rozdzialce 512x512. To jest nadal liczone jako jedna tekstura. Nie wiem czemu masz z tym problem.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Cytat: Kyroman link=topic=11396.msg111359#msg111359#msg111359#msg111359 date=1284385362
Napisalem wyraznie:

Czyli mozesz zrobic diffuse, normal, specular, alpha, glossiness i dziesiec innych map w rozdzialce 512x512. To jest nadal liczone jako jedna tekstura. Nie wiem czemu masz z tym problem.

aa to ok. Bo Avallach (z tego co zrozumiałem) pytał się czy suma rozdzielczości wszystkich map ma mieć 0.25Mpix a ty odpowiedziałeś tak niejasno (i z tego co zrozumiałem chyba potwierdziłeś).

No, ale jeśli jest tak jak mówisz, to wszystko ok :)
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Kilka drobnych poprawek na ambient mapie i na normal mapie. Zacząłem pracę na diffuse.

 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Wyglada to strasznie nienaturalnie.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
Cytat: Kyroman link=topic=11396.msg111552#msg111552#msg111552#msg111552 date=1284469578
Wyglada to strasznie nienaturalnie.

Do bo to wczesny etap. Połączyłem dopiero jedną teksturę bazową z AO. O ile te drewniane wzorki na dole wyglądają przyzwoicie, to to skrobane drewno na górze już nie bardzo :P

Edit:

poprawiłem teksturę diffuse od dolnej części modelu. Dodałem rozjaśnienia na elementach wystających by dodać modelowi głębię.



co zrobić ze "skrobanym" drewnem by wyglądało, to jeszcze jest rzecz do rozkminienia. Później będą to troszkę przysłaniać czarne sznurki, ale drewno i tak trzeba poprawić :/
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Robisz na podstawie jakiegos zdjecia?
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
robię na podstawie tego:
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
W jaki sposob bedziesz dodawal sznurki?
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain

mgr Fartuess

mgr Fartuess

Użytkownicy
Kiedyś to były czasy!
posty1485
Propsy890
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Kiedyś to były czasy!
żebym to ja sam wiedział... :D .

Chyba zrobię do nich maski w photoshopie, bo nie wyobrażam sobie modelowania tego :)
 
Popisuje się ciągle menda jedna...

Żadna Głupia Spółgłoska

Żadna Głupia Spółgłoska

Użytkownicy
Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
posty2557
Propsy3534
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
  • Mniejszość Żydowska na HMS Stuleja
Zaden problem. Mozesz:
a) wymodelowac "jeden powtarzalny segment", to jest sznurki od pewnego miejsca do miejsca gdzie pojawiaja sie takie same, a nastepnie powielic je wokol modelu Arrayem, o ile korzystasz z Maxa. Trzeba najpierw ustawic odpowiednio pivot. Na koncu projekcja na model. Ze wzgledu na dlubane drewno takie rozwiazanie w podstawowej formie moze przysporzyc problemow, trzebaby pokombinowac.
b) to samo co wyzej, ale projekcja nie calego olinkowania na caly model, a jedynie jednego segmentu na plaski polygon i reczne zwielokrotnienie tego na teksturze w programie graficznym badz tez zwielokrotnienie go na plaskim polygonie, biorac pod uwage mapowanie.
Uzycie projekcji daje za friko dobra lightmape.
c) zrobienie jednego takiego segmentu w programie graficznym, zwielokrotnienie na mapie, przerobienie na heightmape i wypalenie normalki np. w CrazyBumpie.

Osobiscie chyba uzywalbym sposobu b), ale musialbym to przemyslec.
 
Często odkrywa się, jak naprawdę piękną jest rzeczywiście piękna kobieta dopiero po długim z nią obcowaniu. Reguła ta stosuje się również do Niagary, majestatycznych gór i meczetów, szczególnie do meczetów.
Mark Twain


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry