Jak umieścić broń jednoręczną na plecach 7864 11

O temacie

Autor SebaSX

Zaczęty 25.06.2010 roku

Wyświetleń 7864

Odpowiedzi 11

SebaSX

SebaSX

Użytkownicy
posty29
  • Użytkownicy
Witam. Ma ktoś pojęcie jak takie coś zdziałać? Sam chciałem próbować ale nie znam żadnych funkcji do equip. Proszę tylko o konkrety a nie posty w stylu spróbuj tak albo tak, tylko konkretnie odpowiedzi.

P.S.
Szczególna prośbę na wypowiedź w tym temacie mam do "Adanos'a". Ponieważ na tym forum tylko od niego dostałem konkretne odpowiedzi, a ta reszta to śmiech na sali.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Musiałbyś się pobawić mds. Skryptowo chyba nie da się tak łatwo zrobić. Niestety nie jestem w temacie.

SebaSX

SebaSX

Użytkownicy
posty29
  • Użytkownicy
Za MDS'y już próbowałem się brać, ale coś mi program nawalił i nie kompiluje mogę tylko de kompilować ale na kompilacje mi skubany nie pozwala pokazuje błąd a dokładniej http://themodders.org/index.php?showtopic=10560
Dlatego myślałem że poradzę się skrypterów i użyje broni z funkcją equip, ale wychodzi na to że raczej nic z tego. No nic pozostaje tylko czekać może ktoś z pojęciem i w temacie coś napiszę.


P.S.
Znacie inny program do kompilacji MDS'ów niż "GothicSourcer".
I jeszcze jedno tak przy okazji, gdzie muszą być pliki ASC do kompilacji MDS. Czy jest to dowolna lokalizacja czy muszą być w konkretnym folderze w katalogu Gothic'a?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Miałem napisać jak to zrobić, ale zauważyłem że dopisałeś że odpowiedzi od innych niż Adanos to śmiech na sali.
Jedyna metoda na osiągnięcie tego co chcesz wymaga wykorzystania zarówno funkcji on_equip, jak i nowej animacji w mds'ie używającej event tagów (skoro masz takie specyficzne poczucie humoru, obmyśl ją sam ;) )

Co do ostatniego pytania - tak, do kompilacji MDS'ów jest lepszy program od GothicSourcera - gra Gothic. Wystarczy odpalić jakiegoś mds'a który nie jest skompilowany, to skompiluje go samo w trakcie gry.

SebaSX

SebaSX

Użytkownicy
posty29
  • Użytkownicy
Cytuj
Miałem napisać jak to zrobić, ale zauważyłem że dopisałeś że odpowiedzi od innych niż Adanos to śmiech na sali.
Nie napisałem że odpowiedzi innych w tym temacie to będzie śmiech na sali, tylko posty które niby miały w czymkolwiek pomóc jak kiedyś o inne rzeczy pytałem, więc nie obrażaj się od razu. Napisałem to też po to żeby jakiś noob nie dawał idiotycznych pomysłów które i tak by nic nie dały, ale jeszcze by  się kilku innych znalazło co by woleli tego noob'a poprawiać niż pisać o rzeczach w temacie.


Cytuj
Co do ostatniego pytania - tak, do kompilacji MDS'ów jest lepszy program od GothicSourcera - gra Gothic. Wystarczy odpalić jakiegoś mds'a który nie jest skompilowany, to skompiluje go samo w trakcie gry.
Mds to nie wszystko, dla asc które nadpisywałem nie znalazłem odpowiednika nazwą.


Jeśli naprawdę masz pojęcie proszę napisz co muszę zrobić. Jeśli już zdecydujesz się pomóc to proszę jeszcze żeby to było jasno napisane. Mam pojęcie co i jak ale do rangi skryptera mi wiele brakuję, a animacje zacząłem od wczoraj poznawać więc tu całkiem nie mam doświadczenia.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Najpierw, wypakuj z anims.vdf wszystkie pliki do folderu _work/anims. Plikowi .vdf zmień rozszerzenie lub go przenieś, tak aby nie był czytany przez grę.
W GothicSourcerze wybierz Tools -> Decompile Models -> Dynamic (MDS). Wybierz folder Gothic/_work (a może Gothic/_work/data?) i plik humans.mds.
Kiedy zdekompilujesz cały mds, otwórz go w notatniku i dodaj na końcu (ale przed ostatnimi dwoma "}" !) nową animację. Plik asc musisz sobie zrobić sam, najlepiej żeby była niewidoczna (2 klatki, żadnego ruchu), w ostateczności wykorzystaj coś gotowego. Skrypt animki może wyglądać np. tak:
ani ("przeloz_miecz" 1 "" 0.1 0.2 MR "Hum_TrainSpell_A02.asc" F 1 84 FPS:10)
{ *eventTag (1 "DEF_SWAPMESH" "ZS_SWORD" "ZS_LONGSWORD") }
Następnie w Gothic Sourcerze wybierz Tools -> Compile Models -> Dynamic (MDS) i wybierz plik humans.mds.
Kiedy już będziesz miał gotową animację z eventTagiem, w funkcji on_equip miecza wywołaj polecenie:
AI_PlayAni(self, "przeloz_miecz");
Ostrzegam jednak, że to tylko opis jak zrobić tylko i wyłącznie to co napisałeś: "Jak umieścić broń jednoręczną na plecach". Osobno będzie trzeba np podmieniać animacje dobywania broni (overlayMDS) czy prawidłowo ją chować/ściągać.

SebaSX

SebaSX

Użytkownicy
posty29
  • Użytkownicy
Cytuj
Ostrzegam jednak, że to tylko opis jak zrobić tylko i wyłącznie to co napisałeś: "Jak umieścić broń jednoręczną na plecach". Osobno będzie trzeba np podmieniać animacje dobywania broni (overlayMDS) czy prawidłowo ją chować/ściągać.
Z tym sobie raczej poradzę.

Cytuj
Następnie w Gothic Sourcerze wybierz Tools -> Compile Models -> Dynamic (MDS) i wybierz plik humans.mds.
Kiedy już będziesz miał gotową animację z eventTagiem, w funkcji on_equip miecza wywołaj polecenie:
Może nie zauważyłeś ale mam problem z kompilacją mds, więc może miał byś jakiś dobry pomysł.

Dzięki za tak dokładny i przejrzysty opis. Jak tylko znajdę czas i sposób na skompilowanie mds od razu przetestuję i napiszę czy działa.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Z tym sobie raczej poradzę.


Może nie zauważyłeś ale mam problem z kompilacją mds, więc może miał byś jakiś dobry pomysł.

Dzięki za tak dokładny i przejrzysty opis. Jak tylko znajdę czas i sposób na skompilowanie mds od razu przetestuję i napiszę czy działa.
Już pisałem, mds#msgote author=SebaSX link=topic=10565.msg100482#msg100482 date=1277502195]Z tym sobie raczej poradzę.


Może nie zauważyłeś ale mam problem z kompilacją mds, więc może miał byś jakiś dobry pomysł.

Dzięki za tak dokładny i przejrzysty opis. Jak tylko znajdę czas i sposób na skompilowanie mds od razu przetestuję i napiszę czy działa.[/quote]
Już pisałem, mdsy można kompilować samym Gothicem - wystarczy posiadać w _work/data/anims zdekompilowany mds, usunąć jego skompilowaną wersję z _compiled (poznasz po nazwach), a gra przy włączeniu skompiluje sama :roll:

SebaSX

SebaSX

Użytkownicy
posty29
  • Użytkownicy
Cytuj
Już pisałem, mds'y można kompilować samym Gothicem - wystarczy posiadać w _work/data/anims zdekompilowany mds, usunąć jego skompilowaną wersję z _compiled (poznasz po nazwach), a gra przy włączeniu skompiluje sama 4.gif
Dobra już teraz wiem, pisałeś o "GothicSourcer" więc myślałem że to ma jakieś znaczenie.

Cytuj
Kiedy zdekompilujesz cały mds, otwórz go w notatniku i dodaj na końcu (ale przed ostatnimi dwoma "}" !) nową animację
Czy chodzi o samą nazwę asc, czy może coś jeszczę.

Cytuj
Plik asc musisz sobie zrobić sam, najlepiej żeby była niewidoczna (2 klatki, żadnego ruchu), w ostateczności wykorzystaj coś gotowego. Skrypt animki może wyglądać np. tak:
KOD
ani ("przeloz_miecz" 1 "" 0.1 0.2 MR "Hum_TrainSpell_A02.asc" F 1 84 FPS:10)
{ *eventTag (1 "DEF_SWAPMESH" "ZS_SWORD" "ZS_LONGSWORD") }
Więc kopiuje ten skrypt do pliku tekstowego, zapisuję plik tekstowy i robię mu rozszerzenie asc. Następnie dodaję jego nazwę do mds i kompiluję. Dobrze to zrozumiałem?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Dobra już teraz wiem, pisałeś o "GothicSourcer" więc myślałem że to ma jakieś znaczenie.


Czy chodzi o samą nazwę asc, czy może coś jeszczę.


Więc kopiuje ten skrypt do pliku tekstowego, zapisuję plik tekstowy i robię mu rozszerzenie asc. Następnie dodaję jego nazwę do mds i kompiluję. Dobrze to zrozumiałem?
Nie. Ten kod który podałem to właśnie skrypt animacji który masz dopisać w humans.mds (mds to plik tekstowy, coś jak skrypt deadelusa). Pliki asc, to modele z animacjami które tworzy się i otwiera w programie do grafiki 3d obsługującym kerraxa. To zupełnie inne typy plików.

SebaSX

SebaSX

Użytkownicy
posty29
  • Użytkownicy
Coś mi kurcze nie wychodzi. pod spodem podałem link do plików. Proszę weź je popraw i daj na jakiś upload, bądź po prostu wklej poprawną treść na forum.

Link do archiwum z plikami
http://www.przeklej.pl/plik/equip-7z-00198r0a82mv
 

Kilas

Kilas

Użytkownicy
posty35
  • Użytkownicy
Można założyć broń jednoręczną na plecy, ale będziesz nią walczyć jak 2-ręczną. Jednak efekt ten po wyjściu z gry zniknie. Wystarczy że wywalisz broń na ziemię, najedziesz na nią, wpiszesz w konsoli edit focus - a w nowym okienku "flags = 11111" (bez cudzysłowu). Potem zamykasz okienko (ESCAPE) i podnosisz broń. Gotowe.

Może pomogłem, może nie, ale efekt gwarantowany.
 




Nie lubię ludzi którzy zamiast pomóc, piszą posty typu "Google nie gryzie", "Zrób se sam" itd.

Jeśli nie masz nic sensownego do powiedzenia - proszę, zachowaj dla siebie ww. zwroty.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry