Problem z prostym zadaniem 9812 29

O temacie

Autor StarFighter

Zaczęty 7.06.2010 roku

Wyświetleń 9812

Odpowiedzi 29

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Chodzi o to, że jego post jest do usunięcia.

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
Aha.  :facepalm:  
-Nie wiecie jak zrobić by np. po takim przypakowaniu npc możemy go pokonać drugi raz zdobywając przy tym ponownie doświadczenie? Gdzieś muszą być przechowywane jakieś zmienne, które określają, czy postać była już pokonana i bohater dostał za nią doświadczenie, czy nie. Chciałbym wiedzieć gdzie to jest i jak można to wyzerować w dialogu, jeżeli jest taka możliwość.
Jeśli to niemożliwe, to będzie poważny problem z arenami. Bo co, jeśli ktoś najpierw pokona gladiatora, a później go wyzwie, a gra połączy dwa fakty (został wyzwany && został pobity)?

Ponawiam pytanie.  ^_^  
A także zadaję dodatkowe: niedawno przeczytałem tutorial o losowości.
Zrobiłem coś takiego:
Cytuj
INSTANCE DIA_Nowy_howareyou (C_INFO)
{
   npc         = SLD_100100_Nowy;
   nr         = 100100;
   condition   = DIA_Nowy_howareyou_Condition;
   information   = DIA_Nowy_howareyou_Info;
   permanent   = 0;
   description = "Jak leci?";
};                      

FUNC INT DIA_Nowy_howareyou_Condition()
{
   return 1;
};

FUNC VOID DIA_Nowy_howareyou_Info()
{   
A = Hlp_Random (10);

if (A <= 4)
{
AI_Output (other,self, "DIA_Nowy_howareyou_15_00"); //Jak leci?
AI_Output (self, other,"DIA_Nowy_howareyou_03_01"); //Tak sobie średnio.
}

else if (A >= 5)
{
AI_Output (other,self, "DIA_Nowy_howareyou_15_02"); //Jak leci?
AI_Output (self, other,"DIA_Nowy_howareyou_03_03"); //Do dupy z takim życiem.
};
};
Niestety w linicje 160 (A = Hlp_Random (10); ) wystakują mi dwa błędy
Unknown identifier A (wcześniej było zmienna ale uprościłem nazwę)
Expected ;

Coś zrobiłem nie tak?
Starałem się robić wszystko identycznie tak jak było opisane, dopiero gdy mi te błędy zaczęły się pojawiać próbowałem bezskutecznie eksperymentować .  :)
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Problem z prostym zadaniem
#23 2010-06-10, 15:42(Ostatnia zmiana: 2010-06-10, 15:43)
Aha.  :facepalm:  


Ponawiam pytanie.  ^_^  
A także zadaję dodatkowe: niedawno przeczytałem tutorial o losowości.
Zrobiłem coś takiego:

Niestety w linicje 160 (A = Hlp_Random (10); ) wystakują mi dwa błędy
Unknown identifier A (wcześniej było zmienna ale uprościłem nazwę)
Expected ;

Coś zrobiłem nie tak?
Starałem się robić wszystko identycznie tak jak było opisane, dopiero gdy mi te błędy zaczęły się pojawiać próbowałem bezskutecznie eksperymentować .  :)
Musisz wcześniej w tej funkcji zadeklarować tą zmienną "A":
vat int a;
Poza tym (chociaż nie jest to błąd) nie musisz dawać przy else dodatkowego warunku, jeśli na 10 nie wylosowało mniej niż 5, to wiadomo że wylosowało w takim razie 5 lub więcej - wystarczy samo #msgote author=StarFighter link=topic=10322.msg98534#msg98534 date=1276177331]Aha.  :facepalm:  


Ponawiam pytanie.  ^_^  
A także zadaję dodatkowe: niedawno przeczytałem tutorial o losowości.
Zrobiłem coś takiego:

Niestety w linicje 160 (A = Hlp_Random (10); ) wystakują mi dwa błędy
Unknown identifier A (wcześniej było zmienna ale uprościłem nazwę)
Expected ;

Coś zrobiłem nie tak?
Starałem się robić wszystko identycznie tak jak było opisane, dopiero gdy mi te błędy zaczęły się pojawiać próbowałem bezskutecznie eksperymentować .  :) [/quote]
Musisz wcześniej w tej funkcji zadeklarować tą zmienną "A":
vat int a;
Poza tym (chociaż nie jest to błąd) nie musisz dawać przy else dodatkowego warunku, jeśli na 10 nie wylosowało mniej niż 5, to wiadomo że wylosowało w takim razie 5 lub więcej - wystarczy samo else#msgote author=StarFighter link=topic=10322.msg98534#msg98534 date=1276177331]Aha.  :facepalm:  


Ponawiam pytanie.  ^_^  
A także zadaję dodatkowe: niedawno przeczytałem tutorial o losowości.
Zrobiłem coś takiego:

Niestety w linicje 160 (A = Hlp_Random (10); ) wystakują mi dwa błędy
Unknown identifier A (wcześniej było zmienna ale uprościłem nazwę)
Expected ;

Coś zrobiłem nie tak?
Starałem się robić wszystko identycznie tak jak było opisane, dopiero gdy mi te błędy zaczęły się pojawiać próbowałem bezskutecznie eksperymentować .  :) [/quote]
Musisz wcześniej w tej funkcji zadeklarować tą zmienną "A":
vat int a;
Poza tym (chociaż nie jest to błąd) nie musisz dawać przy else dodatkowego warunku, jeśli na 10 nie wylosowało mniej niż 5, to wiadomo że wylosowało w takim razie 5 lub więcej - wystarczy samo

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
Dzięki, wszystko teraz działa, jak należy  :)  
Co prawda trzeba było tam dać vaR a nie vat ale akurat gdzieś w skryptach postaci już to kiedyś widziałem więc jak mi błędy wyskoczyły, to sprawdziłem z r.  :facepalm:  
PS. nie zamykajcie jeszcze tematu może ktoś mi odpowie na poprzednie pytanie.  ^_^
 

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
Ponawiam pytanie - zna ktoś może odpowiedź? Albo gdzie jej szukać?
Mam jeszcze kilka problemów.
Jeden z nich nie bardzo dotyczy skryptów, ale skoro mam już własny temat to nie będę wyskakiwać w innym dziale z nowym, ok?
Cytuj
INSTANCE TPL_ARMOR_M(C_Item)
{
   name                =   "Zbroja Świątynna";

   mainflag             =   ITEM_KAT_ARMOR;
   flags                =   0;

   protection [PROT_EDGE]   =   55;
   protection [PROT_BLUNT] =    55;
   protection [PROT_POINT] =    10;
   protection [PROT_FIRE]    =    25;
   protection [PROT_MAGIC] =    0;

   value                =   VALUE_TPL_ARMOR_M;

   wear                =   WEAR_TORSO;

   visual                =   "tplm.3ds";
   visual_change          =   "Hum_TPLM_ARMOR.asc";

   visual_skin          =   0;
   material

Tekstury - tu mam problem. Nie znam się na tym kompletnie.
Rozumiem że visual to obiekt 3D a visual change to obrazek 2D nakładany na niego.
Problem polega na tym, że ten pierwszy znajduje się w folderze gothic, a drugiego nigdzie nie ma.
Chciałbym wrzucić do Gothic 1 tekstury i obiekty z Gothic 2 NK. Nie chodzi mi o zamianę, tylko dodanie czegoś nowego.
Gdzie znajdują się te pliki? Dlaczego nie mogę wyszukać np. Hum_TPLM_ARMOR.asc?
Słyszałem, że do tekstur potrzebny jest Goman  czy coś w tym stylu. No cóż, jak zobaczyłem napisy po niemiecku to się poddałem.
Nie ma prostszego sposobu, np ctrl c , ctrl v?
Tylko gdzie są te pliki?

Następne pytanie: jakiś czas temu spacer mi się wyłączał od razu po włączeniu z błędem A.V. i jakąś ścieżką dostępu na dysku D: (tak swoją drogą gothica mam na C a na D nie było nawet takich folderów  - nawet jako ukryte bądź systemowe)
Zrobiłem kopię _work, przeinstalowałem gothica i gothicmodtools. Spacer chodzi. Wrzucam _work: nie działa. Wrzucam ręcznie tylko te pliki, które zmieniłem do nowego _work: działa. (jakiś czas) Później miałem ten sam błąd kilkanaście sekund po włączeniu Gothica. Ten sam schemat: przeinstalowanie, działa, work - nie działa, ręczne kopiowanie: wszystko ok.

Wie ktoś o co chodzi?
Co ciekawe często przeinstalowuję Gothica i modtools gdyż to przyśpiesza spacera. Nawet jak mam dużo npc, itemów, dialogów to tuż po przeinstalowaniu spacer działa dużo szybciej niż np. przed pierwszym przeinstalowaniem, gdzie dodatkowych rzeczy było stosunkowo niewiele.

Następne: czy jest jakiś (+ -) limit npc, powyżej którego gra będzie wywalać do windowsa? W razie czego można pousuwać postacie bezimienne (takie sobie stawiam z resztą założenie tworząc moda: po co jakieś bezsensowne postacie typu "strażnik" bez osobowości, historii itp.) ale wolę wiedzieć na czym stoję niż pododawać tyle postaci, że później trzeba będzie usuwać.

Jeżeli pytanie o tekstury już padało to przepraszam,  trochę szukałem, ale znalazłem tylko o podmienianiu, a internet chodzi mi naprawdę wolno, bo przekroczyłem miesięczny limit na szybkie łącze  :lol:  

Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

PS. Znalazłem w skrypcie postaci Lewusa


Cytuj
//-------------Daily Routine-------------
   daily_routine = Rtn_start_844;
   senses = SENSE_SEE|SENSE_HEAR|SENSE_SMELL;
Interesuje mnie ostatnia linijka, czego ona właściwie dotyczy?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
Gdzie znajdują się te pliki? Dlaczego nie mogę wyszukać np. Hum_TPLM_ARMOR.asc?
Słyszałem, że do tekstur potrzebny jest Goman czy coś w tym stylu. No cóż, jak zobaczyłem napisy po niemiecku to się poddałem.
Nie ma prostszego sposobu, np ctrl c , ctrl v?
Tylko gdzie są te pliki?
Pliki *.asc znajdują się bodajże w plikach *.mod. Aby się tam dostać wystarczy GothicVDFS.

Cytuj
Następne: czy jest jakiś (+ -) limit npc, powyżej którego gra będzie wywalać do windowsa? W razie czego można pousuwać postacie bezimienne (takie sobie stawiam z resztą założenie tworząc moda: po co jakieś bezsensowne postacie typu "strażnik" bez osobowości, historii itp.) ale wolę wiedzieć na czym stoję niż pododawać tyle postaci, że później trzeba będzie usuwać.
Bodajże 50, ale to naraz, czyli np. podczas bitwy. Normalnie to nie przeszkadza, jeśli ich nie ma zbyt dużo na zbyt małej przestrzeni.

Cytuj
QUOTE
//-------------Daily Routine-------------
daily_routine = Rtn_start_844;
senses = SENSE_SEE|SENSE_HEAR|SENSE_SMELL;

Interesuje mnie ostatnia linijka, czego ona właściwie dotyczy?
Odpowiada za to jakie zmysły ma dana postać. Czyli czy może kogoś zobaczyć jak gdzieś wchodzi/skrada się czy po prostu usłyszeć (nie jestem tego w 100% pewien, tak mi się wydaje).

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
Dzięki. :)  
Niestety nie mogę znaleźć tych plików.  :huh:  Szukałem we wszystkich folderach..
Mógłby ktoś podać lokalizację?
Z tymi zmysłami to coś dziwnego,  też tak najpierw pomyślałem, ale u innych postaci tego nie widziałem. No i do czego miało by służyć smell?
Jeszcze jedno małe pytanko: jak zrobić, by jakaś postać podążała za inną?
Do poruszania się za postacią gracza wystarcza Ta_followPc. Jaka jest komenda na poruszanie się za innym npc?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
Do poruszania się za postacią gracza wystarcza Ta_followPc. Jaka jest komenda na poruszanie się za innym npc?
Bodajże
TA_Follow
Cytuj
Z tymi zmysłami to coś dziwnego, też tak najpierw pomyślałem, ale u innych postaci tego nie widziałem. No i do czego miało by służyć smell?
Nie chcesz wiedzieć  :huh:

StarFighter

StarFighter

Użytkownicy
posty65
  • Użytkownicy
Ta follow już wcześniej próbowałem
Cytuj
FUNC VOID Rtn_Hunt1_819 ()

{   
   TA_Follow ORG_818_Ratford    (00,00,   23,00,"OW_PATH_1_1");    
   TA_Follow ORG_818_Ratford    (23,00,   24,00,"OW_PATH_1_1");    
};

Cytuj
FUNC VOID Rtn_Hunt1_819 ()

{   
   TA_Follow_ORG_818_Ratford    (00,00,   23,00,"OW_PATH_1_1");    
   TA_Follow_ORG_818_Ratford    (23,00,   24,00,"OW_PATH_1_1");    
};
Inne kombinacje też nie działają  :huh:  :)  :facepalm:
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry