Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
jak to skąd ;d, w projekcie kliknij prawym i import coś tam no i na liście będziesz miał chyba w pierwszej pozycji Character coś tam . Do tego jeszcze jak tworzysz nowy projekt to wybierasz jakie assety chcesz dodać i tam powinien być także ten charakter
Uuu nie ma assetu a charakterem?. W sumie nie instalowałem jeszcze 5 i nie wiem jak to tam wygląda, no ale w samej tej nowszej 4 sporo się zmieniło. Teraz tam może ta cała animacja polega na mecanimie i całym tym łączeniu animacji, teraz niestety nie odpowiem, w tym tygodniu jak się uda to spróbuję zainstalować, aaaa jedno pytanko, ta wersja 5 to już wersja stablina? czy raczej jakaś beta?? bo jak beta to jednak się wstrzymam
chciałem w jednym, ale zobaczyłem na resztę to zrezygnowałem, bo mieli po jednym temacie, więc i ja tak zrobiłem. Jeśli chodzi o świadomość to wiedziałem co mówię, do każdego odcinka się przygotowywałem by wiedzieć co mówię, czasami mogło wyjść coś niespodziewanego bo nie czytam tego wszystkiego z kartki (kodu itd.). Widzom odpowiada to w jaki sposób prowadzę kursy , co do jakości to na początku dupna bo to początki były i nie wiedziałem jak się obrabia plus do tego youtube psuło jakość (przez format mp4).
Siemka , z faktu, że nie ma działu poświęconego poradnikom w C# to zamieszczam listę paru moich odcinków w jednym temacie, niżej macie spis . Udanej nauki
Unity3D - Kurs 27 - Podstawowy ekwipunek - część 4
W tym odcinku dodamy sobie pare zmiennych, zmodyfikujemy troche kod jak i wyswietlimy ikone naszego przedmiotu w ekwipunku w obojetnie jakim slocie .
Zakres: - Poprawa lokalizacji ikon (pokazanie dwóch przykladów odwolania do katalogu) - zmienna do przechowania polozenia slotu - dodanie pustego itema do kazdego slota w plecaku - przypisanie do X slotu X elementu z ekwipunku - zmienna która posluzy za indeks slotu - warunek sprawdzajacy zajetosc slotu - narysowanie ikony przedmiotu w plecaku - zmiana kolejnosci dodawania itemu do ekwipunku
Unity3D - Kurs 26 - Podstawowy ekwipunek - część 3
Kolejny odcinek z serii podstawowego ekwipunku. nie chce mi sie za bardzo pisac, ale stworzymy sobie tutaj juz wyglad slotów, rozmiescimy poczatkowo sloty i takie tam.
Zakres: - wspomniec krótko o konstruktorach - dodanie ikon przedmiotów (konfiguracja, dodanie, katalogowanie, nazwanie) - dodanie przykladowych przedmiotów do bazy przy pomocy konstruktora - zdefiniowanie slotów X, Y, liczby itd. - wstep - dodanie listy slotów, petli wypelniajacej liczba slotów - metoda NarysujEkwipunek, zmienne itd. - zrobienie prostej grafiki dla slotu - utworzenie skórki - podstawowa zabawa z wygladem ekwipunku (sloty, rozstawienie)
https://www.youtube.com/watch?v=UEj6cnqn11Y
Lekcja 7 - metody i konstruktory:
https://www.youtube.com/watch?v=xLtV7lGBabY
Kurs 10.0-15 (10.16) - OnGUI() - Rect w inspektorze:
Unity3D - Kurs 25 - Podstawowy ekwipunek - część 2
Drugi odcinek z serii podstawowego ekwipunku. Stworzymy kolejny skrypt, mianowicie ekwipunek jak i obiekt o takiej samej nazwie, dodamy pare rzeczy do naszego ekwipunku jak i do bazy danych. Calosc wyswietlimy najpierw w konsoli, a pózniej w GUI.
Zakres: - utworzenie skryptu + obiektu z nazwa Ekwipunek - dodanie przykladowych przedmiotów z bazy danych do ekwipunku - wyswietlenie ekwipunku w konsoli (skrypt: ekwipunek) - wyswietlenie ekwipunku podczas gry (skrypt: ekwipunek)
Unity3d - Kurs 23 - Zmiana na rózne sposoby - Skybox, cykl dnia i nocy
Tutek bedzie dosc dlugi, postaram sie w nim pokazac w jaki sposób mozemy uzyskac rotacje slonca, jak mozna zmienic skybox oraz jak utworzyc material dla skybox, jak uzyskac plynne przejscie z dnia do nocy itd. Ogólnie ponizej przedstawiam realizacje tutka w punktach:
I) Rotacja slonca - rotacja slonca bez animacji i skomplikowanego kodu II) Skybox - utworzenie materialów dla dnia i nocy - skrypt + zmienne odpowiedzialne za zmiane Skybox (zmiana pod przycisk) III) Cykl dnia i nocy: a) Latwy sposób (nagranie animacji + kod(zmiana nieba zaleznie od polozenia slonca (dl. animacji)) b) Trudniejszy sposób (kodowanie) - utworzenie skryptu dla cyklu oraz obiektu, który bedzie go przechowywal - kodowanie - dodanie opcji zmiany skybox zaleznie od pory dnia i nocy oraz zmiana intensywnosci promieni slonca c) Pokazanie opcji SkyboxBlended jako czesc zadania domowego jako o wiele lepsza opcja cyklu dnia i nocy - Utworzenie skryptu dla shadera odpowiadajacego za cykl dnia i nocy w skybox - Skopiowanie Shadera z: wiki.unity3d.com/index.php?title=SkyboxBlended - wybranie materialów nocy i dnia i zamiana ze Skybox na SkyBoxBlended IV) Poprawki
Link do Shadera: wiki.unity3d.com/index.php?title=SkyboxBlended
Unity3D - Kurs 19 - Wsiadanie i wysiadanie do pojazdu + przelaczanie kamer
Poradnik bedzie poswiecony jak tytul wskazuje, wysiadaniu/wsiadaniu do pojazdu oraz przelaczaniu kamer. Czyli bedac w pojezdzie bedziemy mogli przelaczyc sie miedzy kamera wewnetrzna, a kamera zza pojazdu, podczas wysiadania wyjdziemy przy drzwiach a nie w X lokalizacji.
Zawartosc tutka: - Utworzenie / dodanie pojazdu, - Zaprogramowanie kamer itd.
https://www.youtube.com/watch?v=6qu1jfTlLW0
1. Stworzyc piec kamer i zaprogramowac przelaczanie miedzy nimi w najlatwiejszy wedlug siebie sposób. 2. Biorac przyklad z poradnika, stworzyc ala samolot i przypisac do niego dwie kamery, zaprojektowac sterowanie w taki sposób by samolot po wcisnieciu " T " wzniósl sie w powietrze po czym przy wcisnieciu W,S,A,D wznosilby sie lub opadal czy tez poruszal sie na boki. Dla ambitnych: 3. Zaprojektowac mieszkanie które posiada wewnatrz cztery kamery i cztery pomieszczenia, gracz podchodzi do konsoli która znajduje sie przed domem i wciska dany klawisz, wyskakuje okienko z wyborem kamery 1,2,3,4, po kliknieciu w wybrana kamere wlacza sie podglad danej kamery, przelaczanie kamer do przodu jest pod klawiszem Q, a cofanie E, wyjscie z kamer klawisz Z.
Unity3D - Kurs 18 - Informacje o przedmiocie po najechaniu myszka, wyswietlenie dzialania .
Ten poradnik poswiecony bedzie wyswietleniu informacji o przedmiocie po najechaniu na niego myszka, mozliwosc zebrania przedmiotu i dodania punktów umiejetnosci jak i nauki umiejetnosci oraz zniszczenie obiektu jak i wymóg posiadania odpowiedniej ilosci punktów by zebrac przedmiot wyzszego poziomu.
Zawartosc tutka: - Utworzenie dwóch obiektów przykladowych, - Utworzenie skryptu i przypisanie do obiektów, - Podstawowa rozpiska skryptu, OnGUI, zmienne, funkcje, - Rozbudowanie skryptu o wyswietlenie informacji po najechaniu myszka, - Rozbudowanie skryptu o akcje po kliknieciu myszka, - Rozbudowanie powyzszego, - Poprawki jesli wymagane,
Unity3d - Kurs 17 - Drabina + ukrycie kursora. Poradnik w którym pokaze jak zrobic cos w stylu drabiny, czyli podchodzimy do drabiny i po wcisnieciu danego klawisza mozemy sie wspinac.
Zawartosc tutka: 1. Utworzenie terenu i drabiny 2. Dodanie collidera do drabiny 3. Zablokowanie kursora zeby nie wkurzal ;/ 4. Napisanie skryptu odpowiedzialnego za wspinanie sie do góry i na dól
Unity3d - Kurs 16 - Pasek leczenia, spot leczniczy, przedmiot leczniczy . Kurs poswiecony paskowi zycia skalowalnego zaleznie od ilosci punktów zycia. Do tego jeszcze dojdzie spot leczniczy oraz przedmiot leczniczy.
Zawartosc tutka: 1. Wybór czy pisac w jednym skrypcie czy w dwóch, 2. Wyswietlenie stanu zycia obecnego i maksymalnego, 3. To co wyzej tylko przy pomocy stylu + tekstura, 4. To co wyzej tylko przy pomocy skórki + tekstura i porównanie obu oraz wybór które lepsze, 5. Napisanie funkcji odpowiadajacej za leczenie oraz zadanie obrazen, 6. Utworzenie spotu leczniczego, przedmiot leczniczy, 7. Poprawki, 8. Sposób drugi na pasek zycia.
1. Otwarcie drzwi z odtworzeniem animacji i do tego wymagana odleglosc równa 10m (10 jednostek Unitowych) 2. Stworzyc cztery regiony w których wyswietli sie komunikat, gdy gracz w niego wejdzie. Komunikat ma zniknac po 5s (ma byc wyswietlony na górze ekranu po srodku, do tego wykorzystac GUI oraz Box, Label) DLA AMBITNYCH: 3. Strzal pocisku. Pocisk ma leciec po linii prostej np. przez 20m po czym, gdy trafi w cel to pocisk znika, a cel przesuwa sie do przodu (w kierunku gracza) o 5m, ponownie wystrzelic pocisk i wtedy wiadomo, ze pocisk leci nie 20m tylko 15 i zostaje zniszczony, a cel zbliza sie o kolejne 5m, operacje powtarzac az cel osiagnie bliskosc 10m od gracza, wtedy mozliwosc strzelania ma byc zablokowana. Od poczatku poruszanie gracza i rozgladanie sie ma byc zablokowane.
Kurs 14 - Zapis - wczytanie gry. Tutaj pokaze jak zrobic prosty zapis gry i potem po wylaczeniu i ponownym wlaczeniu gry wczytac nasze koordynaty . Wyswietlimy sobie jeszcze polozenie w trzech osiach i bedziemy mieli mini GPS , nie zapominajac o formatowaniu do dwóch miejsc po przecinku.
Zawartosc tutka: 1. Utworzenie miejsca na zapis i wczytanie (GUI) 2. Wylaczenie sterowania kamera przy pomocy myszki + klawiatury 3. Zapis pozycji gracza 4. Wczytanie pozycji gracza
Kurs 13.4. Jest to ostatnia czesc poswiecona rozbudowanemu menu. Tutek taki poprawkowy krótki w którym pokaze jedynie mala zmiane w opisie misji (okienku)
Zawartosc tutka: 1. Poprawienie opisu misji (zamiana TextArea na Label)