Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - tajemniczy695

Strony: [1] 2 3
1
Unity / Kurs 1 - Interfejs, teren, niebo, woda itd.
« dnia: 2015-03-05, 01:23 »
jak to skąd ;d, w projekcie kliknij prawym i import coś tam no i na liście będziesz miał chyba w pierwszej pozycji Character coś tam :D. Do tego jeszcze jak tworzysz nowy projekt to wybierasz jakie assety chcesz dodać i tam powinien być także ten charakter :)

2
Unity / Kurs 1 - Interfejs, teren, niebo, woda itd.
« dnia: 2015-03-04, 17:15 »
Uuu nie ma assetu a charakterem?. W sumie nie instalowałem jeszcze 5 i nie wiem jak to tam wygląda, no ale w samej tej nowszej 4 sporo się zmieniło. Teraz tam może ta cała animacja polega na mecanimie i całym tym łączeniu animacji, teraz niestety nie odpowiem, w tym tygodniu jak się uda to spróbuję zainstalować, aaaa jedno pytanko, ta wersja 5 to już wersja stablina? czy raczej jakaś beta?? bo jak beta to jednak się wstrzymam 

3
Unity / Kurs 5 - Strzal, teleport, GUIText, punktacja
« dnia: 2015-01-19, 19:23 »
może spróbuj zrobić to w taki sposób jak strzela tylko zamiast żeby leciało prosto (forward) to dodaj do tej wartości jakąś siłę czy cuś :).

4
Unity / Kurs 1 - Interfejs, teren, niebo, woda itd.
« dnia: 2015-01-19, 19:19 »
chciałem w jednym, ale zobaczyłem na resztę to zrezygnowałem, bo mieli po jednym temacie, więc i ja tak zrobiłem. Jeśli chodzi o świadomość to wiedziałem co mówię, do każdego odcinka się przygotowywałem by wiedzieć co mówię, czasami mogło wyjść coś niespodziewanego bo nie czytam tego wszystkiego z kartki (kodu itd.). Widzom odpowiada to w jaki sposób prowadzę kursy :), co do jakości to na początku dupna bo to początki były i nie wiedziałem jak się obrabia plus do tego youtube psuło jakość (przez format mp4). 

5
Siemka :),
z faktu, że nie ma działu poświęconego poradnikom w C# to zamieszczam listę paru moich odcinków w jednym temacie, niżej macie spis :). Udanej nauki :)

C#:
Cytuj
Kurs C# - Lekcja 1 - Podstawy
Kurs C# - Lekcja 2 - Podstawy cz.2
Kurs C# - Lekcja 3 - Tablice
Kurs C# - Lekcja 4 - Instrukcje warunkowe
Kurs C# - Lekcja 5 - Petle
Kurs C# - Lekcja 6 - Programowanie obiektowe - Kla...
Kurs C# - Lekcja 7 - Programowanie obiektowe - Met...
Kurs C# - Lekcja 8 - Dziedziczenie, typy dostepu, ...
Kurs C# - Lekcja 9 - Struktury
Kurs C# - Lekcja 10 - Typ wyliczeniowy
Kurs C# - Lekcja 11 - Wyjatki czyli try, catch()


Kurs C# - Lekcja 1 - Podstawy
https://www.youtube.com/watch?v=lspzQm9cEfA


Kurs C# - Lekcja 2 - Podstawy cz.2
https://www.youtube.com/watch?v=JbORL7gQfXU


Kurs C# - Lekcja 3 - Tablice
https://www.youtube.com/watch?v=lspzQm9cEfA


Kurs C# - Lekcja 4 - Instrukcje warunkowe
https://www.youtube.com/watch?v=rLZO00tcDrE


Kurs C# - Lekcja 5 - Petle
https://www.youtube.com/watch?v=WFBCoVqxKAg


Kurs C# - Lekcja 6 - Programowanie obiektowe - Klasy
https://www.youtube.com/watch?v=J6MMpVXn2Hw


Kurs C# - Lekcja 7 - Programowanie obiektowe - Metody i konstruktory, this
https://www.youtube.com/watch?v=xLtV7lGBabY


Kurs C# - Lekcja 8 - Dziedziczenie, typy dostepu, base, new
https://www.youtube.com/watch?v=ej15NeH3mm8


Kurs C# - Lekcja 9 - Struktury
https://www.youtube.com/watch?v=Heb7V93KU9k


Kurs C# - Lekcja 10 - Typ wyliczeniowy
https://www.youtube.com/watch?v=75v38s56RZE


Kurs C# - Lekcja 11 - Wyjatki czyli try, catch()
https://www.youtube.com/watch?v=unqdY-58drU

6
Unity3D - Kurs 27 - Podstawowy ekwipunek - część 4

W tym odcinku dodamy sobie pare zmiennych, zmodyfikujemy troche kod jak i wyswietlimy ikone naszego przedmiotu w ekwipunku w obojetnie jakim slocie :).


Zakres:
- Poprawa lokalizacji ikon (pokazanie dwóch przykladów odwolania do katalogu)
- zmienna do przechowania polozenia slotu
- dodanie pustego itema do kazdego slota w plecaku
- przypisanie do X slotu X elementu z ekwipunku
- zmienna która posluzy za indeks slotu
- warunek sprawdzajacy zajetosc slotu
- narysowanie ikony przedmiotu w plecaku
- zmiana kolejnosci dodawania itemu do ekwipunku


https://www.youtube.com/watch?v=tAEYUE91Am4

7
Unity3D - Kurs 26 - Podstawowy ekwipunek - część 3

Kolejny odcinek z serii podstawowego ekwipunku.
nie chce mi sie za bardzo pisac, ale stworzymy sobie tutaj juz wyglad slotów, rozmiescimy poczatkowo sloty i takie tam.


Zakres:
- wspomniec krótko o konstruktorach
- dodanie ikon przedmiotów (konfiguracja, dodanie, katalogowanie, nazwanie)
- dodanie przykladowych przedmiotów do bazy przy pomocy konstruktora
- zdefiniowanie slotów X, Y, liczby itd. - wstep
- dodanie listy slotów, petli wypelniajacej liczba slotów
- metoda NarysujEkwipunek, zmienne itd.
- zrobienie prostej grafiki dla slotu
- utworzenie skórki
- podstawowa zabawa z wygladem ekwipunku (sloty, rozstawienie)

https://www.youtube.com/watch?v=UEj6cnqn11Y


Lekcja 7 - metody i konstruktory:
https://www.youtube.com/watch?v=xLtV7lGBabY


Kurs 10.0-15 (10.16) - OnGUI() - Rect w inspektorze:
https://www.youtube.com/watch?v=2NchgiYg4lc



8
Unity3D - Kurs 25 - Podstawowy ekwipunek - część 2

Drugi odcinek z serii podstawowego ekwipunku. Stworzymy kolejny skrypt, mianowicie ekwipunek jak i obiekt o takiej samej nazwie, dodamy pare rzeczy do naszego ekwipunku jak i do bazy danych. Calosc wyswietlimy najpierw w konsoli, a pózniej w GUI.


Zakres:
- utworzenie skryptu + obiektu z nazwa Ekwipunek
- dodanie przykladowych przedmiotów z bazy danych do ekwipunku
- wyswietlenie ekwipunku w konsoli (skrypt: ekwipunek)
- wyswietlenie ekwipunku podczas gry (skrypt: ekwipunek)

https://www.youtube.com/watch?v=7fJkw4dhfBc


Typ wyliczeniowy:
https://www.youtube.com/watch?v=75v38s56RZE


Tablice:
https://www.youtube.com/watch?v=jNgWFxrSoko



9
Unity3D - Kurs 24 - Podstawowy ekwipunek - część 1 - wstęp

Pierwszy odcinek z serii podstawowego ekwipunku. Stworzymy sobie skrypt przedmiotu i baze danych, omówie dlaczego tak, a nie inaczej.


Zakres:
- utworzenie folderu na skrypty  + skryptu Item
-  -      //      -   bazy danych przedmiotów
-  -      //      -   utworzenie listy w bazie

https://www.youtube.com/watch?v=xeibZ_S8buw


Typ wyliczeniowy:
https://www.youtube.com/watch?v=75v38s56RZE


Tablice:
https://www.youtube.com/watch?v=jNgWFxrSoko



10
Unity3d - Kurs 23 - Zmiana na rózne sposoby - Skybox, cykl dnia i nocy

Tutek bedzie dosc dlugi, postaram sie w nim pokazac w jaki sposób mozemy uzyskac rotacje slonca, jak mozna zmienic skybox oraz jak utworzyc material dla skybox, jak uzyskac plynne przejscie z dnia do nocy itd. Ogólnie ponizej przedstawiam realizacje tutka w punktach:

I) Rotacja slonca
 - rotacja slonca bez animacji i skomplikowanego kodu
II) Skybox
 - utworzenie materialów dla dnia i nocy
 - skrypt + zmienne odpowiedzialne za zmiane Skybox (zmiana pod przycisk)
III) Cykl dnia i nocy:
a) Latwy sposób (nagranie animacji + kod(zmiana nieba zaleznie od polozenia slonca (dl. animacji))
b) Trudniejszy sposób (kodowanie)
 - utworzenie skryptu dla cyklu oraz obiektu, który bedzie go przechowywal
 - kodowanie
 - dodanie opcji zmiany skybox zaleznie od pory dnia i nocy oraz zmiana intensywnosci promieni slonca
c) Pokazanie opcji SkyboxBlended jako czesc zadania domowego jako o wiele lepsza opcja cyklu dnia i nocy
 - Utworzenie skryptu dla shadera odpowiadajacego za cykl dnia i nocy w skybox
 - Skopiowanie Shadera z: wiki.unity3d.com/index.php?title=SkyboxBlended
 - wybranie materialów nocy i dnia i zamiana ze Skybox na SkyBoxBlended
 IV) Poprawki

Link do Shadera:
wiki.unity3d.com/index.php?title=SkyboxBlended


https://www.youtube.com/watch?v=hJPu2bcJg3E

11
Unity / Unity3D - Kurs 22 - Plywanie, efekt podwodny
« dnia: 2015-01-19, 06:55 »
Unity3d - Kurs 22 - Plywanie, efekt podwodny

Tutek w którym pokaze jak zrobic efekt podwodny oraz jeziorki do tego jeszcze jak plywac :)

https://www.youtube.com/watch?v=qlE-MIJbpQY

12
Unity3d - Kurs 21 - Bron, amunicja, magazynki itd.

Tutek poswiecony broni. A dokladniej amunicji, magazynkom, przeladowaniu czy tez dziurom pozostawionym po pocisku:).

https://www.youtube.com/watch?v=wpEEhp7D6ik

13
Unity / Unity3D - Kurs 20 - Tworzenie drzewa w Unity3d
« dnia: 2015-01-19, 06:54 »
Unity3D - Kurs 20 - Tworzenie drzewa w Unity3d

Poradnik poswiecony dodatkowi do tworzenia drzew w Unity3d. Pokaze jak mozna stworzyc drzewo czy tam krzak, dodac do nich liscie i galezie itd.

https://www.youtube.com/watch?v=UEj6cnqn11Y

14
Unity3D - Kurs 19 - Wsiadanie i wysiadanie do pojazdu + przelaczanie kamer

Poradnik bedzie poswiecony jak tytul wskazuje, wysiadaniu/wsiadaniu do pojazdu oraz przelaczaniu kamer. Czyli bedac w pojezdzie bedziemy mogli przelaczyc sie miedzy kamera wewnetrzna, a kamera zza pojazdu, podczas wysiadania wyjdziemy przy drzwiach a nie w X lokalizacji.

Zawartosc tutka:
- Utworzenie / dodanie pojazdu,
- Zaprogramowanie kamer itd.

https://www.youtube.com/watch?v=6qu1jfTlLW0


1. Stworzyc piec kamer i zaprogramowac przelaczanie miedzy nimi w najlatwiejszy wedlug siebie sposób.
2. Biorac przyklad z poradnika, stworzyc ala samolot  i przypisac do niego dwie kamery, zaprojektowac sterowanie w taki sposób by samolot po wcisnieciu " T " wzniósl sie w powietrze po czym przy wcisnieciu W,S,A,D wznosilby sie lub opadal czy tez poruszal sie na boki.
Dla ambitnych:
3. Zaprojektowac mieszkanie które posiada wewnatrz cztery kamery i cztery pomieszczenia, gracz podchodzi do konsoli która znajduje sie przed domem i wciska dany klawisz, wyskakuje okienko z wyborem kamery 1,2,3,4, po kliknieciu w wybrana kamere wlacza sie podglad danej kamery, przelaczanie kamer do przodu jest pod klawiszem Q, a cofanie E, wyjscie z kamer klawisz Z.

15
Unity3D - Kurs 18 - Informacje o przedmiocie po najechaniu myszka, wyswietlenie dzialania .

Ten poradnik poswiecony bedzie wyswietleniu informacji o przedmiocie po najechaniu na niego myszka, mozliwosc zebrania przedmiotu i dodania punktów umiejetnosci jak i nauki umiejetnosci oraz zniszczenie obiektu jak i wymóg posiadania odpowiedniej ilosci punktów by zebrac przedmiot wyzszego poziomu.

Zawartosc tutka:
- Utworzenie dwóch obiektów przykladowych,
- Utworzenie skryptu i przypisanie do obiektów,
- Podstawowa rozpiska skryptu, OnGUI, zmienne, funkcje,
- Rozbudowanie skryptu o wyswietlenie informacji po najechaniu myszka,
- Rozbudowanie skryptu o akcje po kliknieciu myszka,
- Rozbudowanie powyzszego,
- Poprawki jesli wymagane,

https://www.youtube.com/watch?v=j7NEcONxX8A

16
Unity / Unity3D - Kurs 17 - Drabina + ukrycie kursora
« dnia: 2015-01-19, 06:51 »
Unity3d - Kurs 17 -  Drabina + ukrycie kursora.
Poradnik w którym pokaze jak zrobic cos w stylu drabiny, czyli podchodzimy do drabiny i po wcisnieciu danego klawisza mozemy sie wspinac.

Zawartosc tutka:
1. Utworzenie terenu i drabiny
2. Dodanie collidera do drabiny
3. Zablokowanie kursora zeby nie wkurzal ;/
4. Napisanie skryptu odpowiedzialnego za wspinanie sie do góry i na dól

https://www.youtube.com/watch?v=k8etQ2sYVXY

17
Unity3d - Kurs 16 - Pasek leczenia, spot leczniczy, przedmiot leczniczy . Kurs poswiecony paskowi zycia skalowalnego zaleznie od ilosci punktów zycia. Do tego jeszcze dojdzie spot leczniczy oraz przedmiot leczniczy.

Zawartosc tutka:
1. Wybór czy pisac w jednym skrypcie czy w dwóch,
2. Wyswietlenie stanu zycia obecnego i maksymalnego,
3. To co wyzej tylko przy pomocy stylu + tekstura,
4. To co wyzej tylko przy pomocy skórki + tekstura i porównanie obu oraz wybór które lepsze,
5. Napisanie funkcji odpowiadajacej za leczenie oraz zadanie obrazen,
6. Utworzenie spotu leczniczego, przedmiot leczniczy,
7. Poprawki,
8. Sposób drugi na pasek zycia.

https://www.youtube.com/watch?v=QcFvz3fERGQ


18
Kurs 15 - Collidery - Z-bez wyzwalacza, rzucanie promieni . W tym tutku pokaze rózne typy colliderów które wystepuja w grze:)

Zawartosc tutka:
1. Wykrywanie kolizji (OnControllerColliderHit)
2. Wykrywanie kolizji wyzwalajacych (OnTrigger:  Enter/Stay/Exit)
3. Rzucanie promieni (RaycastHit)
4. Praktyka
5. Zadania domowe

https://www.youtube.com/watch?v=nKA9e7QfrXs



1.   Otwarcie drzwi z odtworzeniem animacji i do tego wymagana odleglosc równa 10m (10 jednostek Unitowych)
2.   Stworzyc cztery regiony w których wyswietli sie komunikat, gdy gracz w niego wejdzie. Komunikat ma zniknac po 5s (ma byc wyswietlony na górze ekranu po srodku, do tego wykorzystac GUI oraz Box, Label)
   DLA AMBITNYCH:
3.   Strzal pocisku. Pocisk ma leciec po linii prostej np. przez 20m po czym, gdy trafi w cel to pocisk znika, a cel przesuwa sie do przodu (w kierunku gracza) o 5m, ponownie wystrzelic pocisk i wtedy wiadomo, ze pocisk leci nie 20m tylko 15 i zostaje zniszczony, a cel zbliza sie o kolejne 5m, operacje powtarzac az cel osiagnie bliskosc 10m od gracza, wtedy mozliwosc strzelania ma byc zablokowana. Od poczatku poruszanie gracza i rozgladanie sie ma byc zablokowane.

19
Unity / Unity3D - Kurs 14 - Zapis - wczytanie gry
« dnia: 2015-01-19, 06:50 »
Kurs 14 - Zapis - wczytanie gry. Tutaj pokaze jak zrobic prosty zapis gry i potem po wylaczeniu i ponownym wlaczeniu gry wczytac nasze koordynaty :). Wyswietlimy sobie jeszcze polozenie w trzech osiach i bedziemy mieli mini GPS :), nie zapominajac o formatowaniu do dwóch miejsc po przecinku.

Zawartosc tutka:
1. Utworzenie miejsca na zapis i wczytanie (GUI)
2. Wylaczenie sterowania kamera przy pomocy myszki + klawiatury
3. Zapis pozycji gracza
4. Wczytanie pozycji gracza

https://www.youtube.com/watch?v=u2QN77fHObs

20
Unity / Unity3D - Kurs 13.4 - Zaawansowane menu cz. 5
« dnia: 2015-01-19, 06:49 »
Kurs 13.4. Jest to ostatnia czesc poswiecona rozbudowanemu menu. Tutek taki poprawkowy krótki w którym pokaze jedynie mala zmiane w opisie misji (okienku)

Zawartosc tutka:
1. Poprawienie opisu misji (zamiana TextArea na Label)

https://www.youtube.com/watch?v=O6uCV3KARC0

Strony: [1] 2 3
Do góry