Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - tajemniczy695

Strony: [1] 2 3
1
Siemka :),
z faktu, że nie ma działu poświęconego poradnikom w C# to zamieszczam listę paru moich odcinków w jednym temacie, niżej macie spis :). Udanej nauki :)

C#:
Cytuj
Kurs C# - Lekcja 1 - Podstawy
Kurs C# - Lekcja 2 - Podstawy cz.2
Kurs C# - Lekcja 3 - Tablice
Kurs C# - Lekcja 4 - Instrukcje warunkowe
Kurs C# - Lekcja 5 - Petle
Kurs C# - Lekcja 6 - Programowanie obiektowe - Kla...
Kurs C# - Lekcja 7 - Programowanie obiektowe - Met...
Kurs C# - Lekcja 8 - Dziedziczenie, typy dostepu, ...
Kurs C# - Lekcja 9 - Struktury
Kurs C# - Lekcja 10 - Typ wyliczeniowy
Kurs C# - Lekcja 11 - Wyjatki czyli try, catch()


Kurs C# - Lekcja 1 - Podstawy
https://www.youtube.com/watch?v=lspzQm9cEfA


Kurs C# - Lekcja 2 - Podstawy cz.2
https://www.youtube.com/watch?v=JbORL7gQfXU


Kurs C# - Lekcja 3 - Tablice
https://www.youtube.com/watch?v=lspzQm9cEfA


Kurs C# - Lekcja 4 - Instrukcje warunkowe
https://www.youtube.com/watch?v=rLZO00tcDrE


Kurs C# - Lekcja 5 - Petle
https://www.youtube.com/watch?v=WFBCoVqxKAg


Kurs C# - Lekcja 6 - Programowanie obiektowe - Klasy
https://www.youtube.com/watch?v=J6MMpVXn2Hw


Kurs C# - Lekcja 7 - Programowanie obiektowe - Metody i konstruktory, this
https://www.youtube.com/watch?v=xLtV7lGBabY


Kurs C# - Lekcja 8 - Dziedziczenie, typy dostepu, base, new
https://www.youtube.com/watch?v=ej15NeH3mm8


Kurs C# - Lekcja 9 - Struktury
https://www.youtube.com/watch?v=Heb7V93KU9k


Kurs C# - Lekcja 10 - Typ wyliczeniowy
https://www.youtube.com/watch?v=75v38s56RZE


Kurs C# - Lekcja 11 - Wyjatki czyli try, catch()
https://www.youtube.com/watch?v=unqdY-58drU

2
Unity3D - Kurs 27 - Podstawowy ekwipunek - część 4

W tym odcinku dodamy sobie pare zmiennych, zmodyfikujemy troche kod jak i wyswietlimy ikone naszego przedmiotu w ekwipunku w obojetnie jakim slocie :).


Zakres:
- Poprawa lokalizacji ikon (pokazanie dwóch przykladów odwolania do katalogu)
- zmienna do przechowania polozenia slotu
- dodanie pustego itema do kazdego slota w plecaku
- przypisanie do X slotu X elementu z ekwipunku
- zmienna która posluzy za indeks slotu
- warunek sprawdzajacy zajetosc slotu
- narysowanie ikony przedmiotu w plecaku
- zmiana kolejnosci dodawania itemu do ekwipunku


https://www.youtube.com/watch?v=tAEYUE91Am4

3
Unity3D - Kurs 26 - Podstawowy ekwipunek - część 3

Kolejny odcinek z serii podstawowego ekwipunku.
nie chce mi sie za bardzo pisac, ale stworzymy sobie tutaj juz wyglad slotów, rozmiescimy poczatkowo sloty i takie tam.


Zakres:
- wspomniec krótko o konstruktorach
- dodanie ikon przedmiotów (konfiguracja, dodanie, katalogowanie, nazwanie)
- dodanie przykladowych przedmiotów do bazy przy pomocy konstruktora
- zdefiniowanie slotów X, Y, liczby itd. - wstep
- dodanie listy slotów, petli wypelniajacej liczba slotów
- metoda NarysujEkwipunek, zmienne itd.
- zrobienie prostej grafiki dla slotu
- utworzenie skórki
- podstawowa zabawa z wygladem ekwipunku (sloty, rozstawienie)

https://www.youtube.com/watch?v=UEj6cnqn11Y


Lekcja 7 - metody i konstruktory:
https://www.youtube.com/watch?v=xLtV7lGBabY


Kurs 10.0-15 (10.16) - OnGUI() - Rect w inspektorze:
https://www.youtube.com/watch?v=2NchgiYg4lc



4
Unity3D - Kurs 25 - Podstawowy ekwipunek - część 2

Drugi odcinek z serii podstawowego ekwipunku. Stworzymy kolejny skrypt, mianowicie ekwipunek jak i obiekt o takiej samej nazwie, dodamy pare rzeczy do naszego ekwipunku jak i do bazy danych. Calosc wyswietlimy najpierw w konsoli, a pózniej w GUI.


Zakres:
- utworzenie skryptu + obiektu z nazwa Ekwipunek
- dodanie przykladowych przedmiotów z bazy danych do ekwipunku
- wyswietlenie ekwipunku w konsoli (skrypt: ekwipunek)
- wyswietlenie ekwipunku podczas gry (skrypt: ekwipunek)

https://www.youtube.com/watch?v=7fJkw4dhfBc


Typ wyliczeniowy:
https://www.youtube.com/watch?v=75v38s56RZE


Tablice:
https://www.youtube.com/watch?v=jNgWFxrSoko



5
Unity3D - Kurs 24 - Podstawowy ekwipunek - część 1 - wstęp

Pierwszy odcinek z serii podstawowego ekwipunku. Stworzymy sobie skrypt przedmiotu i baze danych, omówie dlaczego tak, a nie inaczej.


Zakres:
- utworzenie folderu na skrypty  + skryptu Item
-  -      //      -   bazy danych przedmiotów
-  -      //      -   utworzenie listy w bazie

https://www.youtube.com/watch?v=xeibZ_S8buw


Typ wyliczeniowy:
https://www.youtube.com/watch?v=75v38s56RZE


Tablice:
https://www.youtube.com/watch?v=jNgWFxrSoko



6
Unity3d - Kurs 23 - Zmiana na rózne sposoby - Skybox, cykl dnia i nocy

Tutek bedzie dosc dlugi, postaram sie w nim pokazac w jaki sposób mozemy uzyskac rotacje slonca, jak mozna zmienic skybox oraz jak utworzyc material dla skybox, jak uzyskac plynne przejscie z dnia do nocy itd. Ogólnie ponizej przedstawiam realizacje tutka w punktach:

I) Rotacja slonca
 - rotacja slonca bez animacji i skomplikowanego kodu
II) Skybox
 - utworzenie materialów dla dnia i nocy
 - skrypt + zmienne odpowiedzialne za zmiane Skybox (zmiana pod przycisk)
III) Cykl dnia i nocy:
a) Latwy sposób (nagranie animacji + kod(zmiana nieba zaleznie od polozenia slonca (dl. animacji))
b) Trudniejszy sposób (kodowanie)
 - utworzenie skryptu dla cyklu oraz obiektu, który bedzie go przechowywal
 - kodowanie
 - dodanie opcji zmiany skybox zaleznie od pory dnia i nocy oraz zmiana intensywnosci promieni slonca
c) Pokazanie opcji SkyboxBlended jako czesc zadania domowego jako o wiele lepsza opcja cyklu dnia i nocy
 - Utworzenie skryptu dla shadera odpowiadajacego za cykl dnia i nocy w skybox
 - Skopiowanie Shadera z: wiki.unity3d.com/index.php?title=SkyboxBlended
 - wybranie materialów nocy i dnia i zamiana ze Skybox na SkyBoxBlended
 IV) Poprawki

Link do Shadera:
wiki.unity3d.com/index.php?title=SkyboxBlended


https://www.youtube.com/watch?v=hJPu2bcJg3E

7
Unity / Unity3D - Kurs 22 - Plywanie, efekt podwodny
« dnia: 2015-01-19, 06:55 »
Unity3d - Kurs 22 - Plywanie, efekt podwodny

Tutek w którym pokaze jak zrobic efekt podwodny oraz jeziorki do tego jeszcze jak plywac :)

https://www.youtube.com/watch?v=qlE-MIJbpQY

8
Unity3d - Kurs 21 - Bron, amunicja, magazynki itd.

Tutek poswiecony broni. A dokladniej amunicji, magazynkom, przeladowaniu czy tez dziurom pozostawionym po pocisku:).

https://www.youtube.com/watch?v=wpEEhp7D6ik

9
Unity / Unity3D - Kurs 20 - Tworzenie drzewa w Unity3d
« dnia: 2015-01-19, 06:54 »
Unity3D - Kurs 20 - Tworzenie drzewa w Unity3d

Poradnik poswiecony dodatkowi do tworzenia drzew w Unity3d. Pokaze jak mozna stworzyc drzewo czy tam krzak, dodac do nich liscie i galezie itd.

https://www.youtube.com/watch?v=UEj6cnqn11Y

10
Unity3D - Kurs 19 - Wsiadanie i wysiadanie do pojazdu + przelaczanie kamer

Poradnik bedzie poswiecony jak tytul wskazuje, wysiadaniu/wsiadaniu do pojazdu oraz przelaczaniu kamer. Czyli bedac w pojezdzie bedziemy mogli przelaczyc sie miedzy kamera wewnetrzna, a kamera zza pojazdu, podczas wysiadania wyjdziemy przy drzwiach a nie w X lokalizacji.

Zawartosc tutka:
- Utworzenie / dodanie pojazdu,
- Zaprogramowanie kamer itd.

https://www.youtube.com/watch?v=6qu1jfTlLW0


1. Stworzyc piec kamer i zaprogramowac przelaczanie miedzy nimi w najlatwiejszy wedlug siebie sposób.
2. Biorac przyklad z poradnika, stworzyc ala samolot  i przypisac do niego dwie kamery, zaprojektowac sterowanie w taki sposób by samolot po wcisnieciu " T " wzniósl sie w powietrze po czym przy wcisnieciu W,S,A,D wznosilby sie lub opadal czy tez poruszal sie na boki.
Dla ambitnych:
3. Zaprojektowac mieszkanie które posiada wewnatrz cztery kamery i cztery pomieszczenia, gracz podchodzi do konsoli która znajduje sie przed domem i wciska dany klawisz, wyskakuje okienko z wyborem kamery 1,2,3,4, po kliknieciu w wybrana kamere wlacza sie podglad danej kamery, przelaczanie kamer do przodu jest pod klawiszem Q, a cofanie E, wyjscie z kamer klawisz Z.

11
Unity3D - Kurs 18 - Informacje o przedmiocie po najechaniu myszka, wyswietlenie dzialania .

Ten poradnik poswiecony bedzie wyswietleniu informacji o przedmiocie po najechaniu na niego myszka, mozliwosc zebrania przedmiotu i dodania punktów umiejetnosci jak i nauki umiejetnosci oraz zniszczenie obiektu jak i wymóg posiadania odpowiedniej ilosci punktów by zebrac przedmiot wyzszego poziomu.

Zawartosc tutka:
- Utworzenie dwóch obiektów przykladowych,
- Utworzenie skryptu i przypisanie do obiektów,
- Podstawowa rozpiska skryptu, OnGUI, zmienne, funkcje,
- Rozbudowanie skryptu o wyswietlenie informacji po najechaniu myszka,
- Rozbudowanie skryptu o akcje po kliknieciu myszka,
- Rozbudowanie powyzszego,
- Poprawki jesli wymagane,

https://www.youtube.com/watch?v=j7NEcONxX8A

12
Unity / Unity3D - Kurs 17 - Drabina + ukrycie kursora
« dnia: 2015-01-19, 06:51 »
Unity3d - Kurs 17 -  Drabina + ukrycie kursora.
Poradnik w którym pokaze jak zrobic cos w stylu drabiny, czyli podchodzimy do drabiny i po wcisnieciu danego klawisza mozemy sie wspinac.

Zawartosc tutka:
1. Utworzenie terenu i drabiny
2. Dodanie collidera do drabiny
3. Zablokowanie kursora zeby nie wkurzal ;/
4. Napisanie skryptu odpowiedzialnego za wspinanie sie do góry i na dól

https://www.youtube.com/watch?v=k8etQ2sYVXY

13
Unity3d - Kurs 16 - Pasek leczenia, spot leczniczy, przedmiot leczniczy . Kurs poswiecony paskowi zycia skalowalnego zaleznie od ilosci punktów zycia. Do tego jeszcze dojdzie spot leczniczy oraz przedmiot leczniczy.

Zawartosc tutka:
1. Wybór czy pisac w jednym skrypcie czy w dwóch,
2. Wyswietlenie stanu zycia obecnego i maksymalnego,
3. To co wyzej tylko przy pomocy stylu + tekstura,
4. To co wyzej tylko przy pomocy skórki + tekstura i porównanie obu oraz wybór które lepsze,
5. Napisanie funkcji odpowiadajacej za leczenie oraz zadanie obrazen,
6. Utworzenie spotu leczniczego, przedmiot leczniczy,
7. Poprawki,
8. Sposób drugi na pasek zycia.

https://www.youtube.com/watch?v=QcFvz3fERGQ


14
Kurs 15 - Collidery - Z-bez wyzwalacza, rzucanie promieni . W tym tutku pokaze rózne typy colliderów które wystepuja w grze:)

Zawartosc tutka:
1. Wykrywanie kolizji (OnControllerColliderHit)
2. Wykrywanie kolizji wyzwalajacych (OnTrigger:  Enter/Stay/Exit)
3. Rzucanie promieni (RaycastHit)
4. Praktyka
5. Zadania domowe

https://www.youtube.com/watch?v=nKA9e7QfrXs



1.   Otwarcie drzwi z odtworzeniem animacji i do tego wymagana odleglosc równa 10m (10 jednostek Unitowych)
2.   Stworzyc cztery regiony w których wyswietli sie komunikat, gdy gracz w niego wejdzie. Komunikat ma zniknac po 5s (ma byc wyswietlony na górze ekranu po srodku, do tego wykorzystac GUI oraz Box, Label)
   DLA AMBITNYCH:
3.   Strzal pocisku. Pocisk ma leciec po linii prostej np. przez 20m po czym, gdy trafi w cel to pocisk znika, a cel przesuwa sie do przodu (w kierunku gracza) o 5m, ponownie wystrzelic pocisk i wtedy wiadomo, ze pocisk leci nie 20m tylko 15 i zostaje zniszczony, a cel zbliza sie o kolejne 5m, operacje powtarzac az cel osiagnie bliskosc 10m od gracza, wtedy mozliwosc strzelania ma byc zablokowana. Od poczatku poruszanie gracza i rozgladanie sie ma byc zablokowane.

15
Unity / Unity3D - Kurs 14 - Zapis - wczytanie gry
« dnia: 2015-01-19, 06:50 »
Kurs 14 - Zapis - wczytanie gry. Tutaj pokaze jak zrobic prosty zapis gry i potem po wylaczeniu i ponownym wlaczeniu gry wczytac nasze koordynaty :). Wyswietlimy sobie jeszcze polozenie w trzech osiach i bedziemy mieli mini GPS :), nie zapominajac o formatowaniu do dwóch miejsc po przecinku.

Zawartosc tutka:
1. Utworzenie miejsca na zapis i wczytanie (GUI)
2. Wylaczenie sterowania kamera przy pomocy myszki + klawiatury
3. Zapis pozycji gracza
4. Wczytanie pozycji gracza

https://www.youtube.com/watch?v=u2QN77fHObs

16
Unity / Unity3D - Kurs 13.4 - Zaawansowane menu cz. 5
« dnia: 2015-01-19, 06:49 »
Kurs 13.4. Jest to ostatnia czesc poswiecona rozbudowanemu menu. Tutek taki poprawkowy krótki w którym pokaze jedynie mala zmiane w opisie misji (okienku)

Zawartosc tutka:
1. Poprawienie opisu misji (zamiana TextArea na Label)

https://www.youtube.com/watch?v=O6uCV3KARC0

17
Unity / Unity3D - Kurs 13.3 - Zaawansowane menu cz. 4
« dnia: 2015-01-19, 06:49 »
Kurs 13 cz.4 - Czwarta czesc dotyczaca rozbudowanego menu jest to przedostatnia czesc dotyczaca menu.

Zawartosc tutka:
1. Okno - jakosc grafiki
2. Okno - rozdzielczosc

https://www.youtube.com/watch?v=tyD6-x1-3MY


Czesc pierwsza:
https://www.youtube.com/watch?v=9fyEQuOoTk0


Czesc druga:
https://www.youtube.com/watch?v=lKp35mwUDPw


Czesc trzecia:
https://www.youtube.com/watch?v=uvHLyuo4Bd8



Linki pomocne:
Unity3D - Kurs -10.0-15 (10.1) - OnGUI() - Label
https://www.youtube.com/watch?v=MmXPxJud65I

Unity3D - Kurs -10.0-15 (10.2) - OnGUI() - Button
https://www.youtube.com/watch?v=HY23XlkYkNE

Unity3D - Kurs -10.0-15 (10.7) - OnGUI() - Toggle
https://www.youtube.com/watch?v=E3XrjYKf3ic

Unity3D - Kurs -10.0-15 (10.12) - OnGUI() - HorizontalScrollbar
https://www.youtube.com/watch?v=k8DSfj0OHRs

Unity3D - Kurs -10.0-15 (10.9) - OnGUI() - SelectionGrid
https://www.youtube.com/watch?v=UzplHRa7WOY

Unity3D - Kurs -10.0-15 (10.16) - OnGUI() - Rect w inspektorze
https://www.youtube.com/watch?v=2NchgiYg4lc


18
Unity / Unity3D - Kurs 13.2 - Zaawansowane menu cz. 3
« dnia: 2015-01-19, 06:49 »
Kurs 13 cz.3 - Trzecia czesc dotyczaca rozbudowanego menu.

Zawartosc tutka:
1. Poprawka przy wlaczeniu wyswietlenia Menu gry (przeniesienie do jednego skryptu)
2. Okno ustawien grafiki
3. Okno ustawien dzwieku

https://www.youtube.com/watch?v=uvHLyuo4Bd8


Czesc pierwsza:
https://www.youtube.com/watch?v=9fyEQuOoTk0


Czesc druga:
https://www.youtube.com/watch?v=lKp35mwUDPw


Linki pomocne:
Unity3D - Kurs -10.0-15 (10.1) - OnGUI() - Label
https://www.youtube.com/watch?v=MmXPxJud65I

Unity3D - Kurs -10.0-15 (10.2) - OnGUI() - Button
https://www.youtube.com/watch?v=HY23XlkYkNE

Unity3D - Kurs -10.0-15 (10.7) - OnGUI() - Toggle
https://www.youtube.com/watch?v=E3XrjYKf3ic

Unity3D - Kurs -10.0-15 (10.12) - OnGUI() - HorizontalScrollbar
https://www.youtube.com/watch?v=k8DSfj0OHRs

Unity3D - Kurs -10.0-15 (10.16) - OnGUI() - Rect w inspektorze
https://www.youtube.com/watch?v=2NchgiYg4lc


19
Unity / Unity3D - Kurs 13.1 - Zaawansowane menu cz. 2
« dnia: 2015-01-19, 06:48 »
Kurs 13 cz.2 - Druga czesc tworzenia rozbudowanego  menu. Odcinek dosc dlugi z tego wzgledu, ze opowiadalem praktycznie wszystko pokazujac jednoczesnie na przykladzie :). I to chyba byla najtrudniejsza czesc z tej serii tzn. najbardziej zakrecona.

Zawartosc tutka:
1. Okno ustawien
2. Okno menu gry
3. Okno misji 
4. Wylaczenie poruszania myszka/kamera + wstrzymanie czasu gry

https://www.youtube.com/watch?v=lKp35mwUDPw


Czesc pierwsza:
https://www.youtube.com/watch?v=9fyEQuOoTk0



Linki pomocne:
Unity3D - Kurs -10.0-15 (10.1) - OnGUI() - Label
https://www.youtube.com/watch?v=MmXPxJud65I

Unity3D - Kurs -10.0-15 (10.2) - OnGUI() - Button
https://www.youtube.com/watch?v=HY23XlkYkNE

Unity3D - Kurs -10.0-15 (10.16) - OnGUI() - Rect w inspektorze
https://www.youtube.com/watch?v=2NchgiYg4lc


20
Unity / Unity3D - Kurs 13 - Zaawansowane menu cz. 1
« dnia: 2015-01-19, 06:48 »
Kurs 13 cz.1 - Jest to pierwsza czesc czesci poswieconej mozna powiedziec rozbudowanemu Menu.

Problemy z odcinkiem :::: pisac na forum w odpowiednim dziale

Zawartosc tutka:
1. Omówienie projektu
2. Utworzenie okna glównego
3. Utworzenie okna - Logo


https://www.youtube.com/watch?v=9fyEQuOoTk0


Linki pomocne:
Unity3D - Kurs -10.0-15 (10.1) - OnGUI() - Label:
https://www.youtube.com/watch?v=MmXPxJud65I

Unity3D - Kurs -10.0-15 (10.2) - OnGUI() - Button:
https://www.youtube.com/watch?v=HY23XlkYkNE

Unity3D - Kurs -10.0-15 (10.16) - OnGUI() - Rect w inspektorze:
https://www.youtube.com/watch?v=2NchgiYg4lc


Strony: [1] 2 3
Do góry