W tym tutorialu opiszę jak pisać funkcje, i jak z nich korzystać, bardzo przydatne, jeśli chcecie cokolwiek rozumieć z moddingu o_o
1.Definiowanie funkcji:
Funkcję definiujemy w ten sposób:
func typ_funkcji nazwa_funkcji (Parametr1, Parametr2, Parametr3);2.Typy funkcji:
Istnieją następujące typy funkcji:
C_NPC - Funkcja klasy C_NPC;C_Item - Funkcja klasy C_Item;Int - Liczbowy typ funkcji;String - Tekstowy typ funkcji;Void - Pusty typ funkcji (Nie są wymagane argumenty, funkcja nie musi zwracać wartości [Co nie znaczy, że nie może]);Float - Zmiennopozycyjny typ funkcji;3.Przykład - funkcja sprawdzająca, czy NPC jest silny:
func int NpcJestSilny (var C_NPC self)
{
if (self.attribute[ATR_STRENGTH]>=200)
{
return TRUE;
};
};4.Zastosowanie - Robimy dialog typu permament, w którym dajemy Xardasowi mikstury siły, które on wypija. Jeśli NPC jest już bardzo silny, na ekranie wyświetla się jego stosowny komunikat:
if (NpcJestSilny (NONE_100_XARDAS));
{
Print("Xardas jest już koksem, możesz przestać.");
};
Wiem, że przykład beznadziejny, ale nic lepszego nie przyszło mi do głowy, mam nadzieję, że komuś pomogłem tym tutorialem <_<