Wersja 1.1e dostępna do bespośredniego pobrania oraz na Steam Workshop
Główna zmiana:- Dodano 3 zadania typu Chromanin, poszczególnie dla Khorinis, Górniczej doliny oraz Jarkendaru. Tak jak w przypadku Gothic 1, polega to na rozwiązywaniu zagadek kolejnych z VI tomów. Nagrodami są niewielkie ilości doświadczenia, a za ukończenie +3PN oraz pakiet kilku hełmów, które służą jedynie jako efekt wizualny.
Ulepszenia i poprawki:- Istnieje 1% szansy na wypadnięcie kłów, zębów, wilczych skór, gadzich skór, pancerzy pełzaczy, rogów cieniostwora, rogów smoczych zębaczy oraz języków ognistych jaszczurów nawet, gdy nie nauczyliśmy się pozyskiwać tych składników.
- Podzielono bandytów według zagrożenia na: słabych bandytów, bandytów oraz groźnych bandytów.
- W kilku miejscach zmniejszono ilość znajdowanego oraz otrzymywanego złota.
- Dodano w przypadku gry paladynem lub bez gildii w Jarkendarze nowy pierścień, przyspieszający regenerację many.
- Wodna pięść zadaje 135 obrażeń zamiast 125 i nie wymaga do wytworzenia białej perły. Dodatkowo obrona przed magią kilku potworów została nieznacznie zmniejszona.
- W skrzyniach można czasem natrafić na butelki z wodą.
- Usunięto ograniczenia między lokacjami przy zleceniach Elireny, dla tych samych rozdziałów.
- Zamieniono kilka ziół leczniczych i ognistych ziół na korzenie lecznicze i ogniste korzenie oraz odwrotnie.
- Pika wodnego kręgu ma 45 obrażeń i wymaga 35 siły (poprzedni 55:45).
- Święta strzała zadaje 150 obrażeń i wymaga 15 many (poprzednio 100:10)
- Pancerz świątynnego strażnika z zardzewiałej skrzyni, był zbyt łatwo dostępny, dlatego przeniesiono go w inne miejsce. Podobnie jak kilka innych przedmiotów.
- Szpon Beliara posiada mniejszą szansę na błyskawicę.
- Dwoje orków obok Eremity atakują razem zamiast osobno.
- Zamieniono 2 ciekawe modele toporów od handlarzy, na te do znalezienia w świecie.
- Edda raz dziennie zrobi nam gulasz w zamian za rybę.
- Piwo Coragona poprawnie regeneruje też manę.
- Zamieniono ubranie alchemika Sagity na suknię.
- Edgor otrzymał na wyposażeniu kilka napojów.
- Pancerz cienia ma obronę przed pociskami 60 zamiast 65.
- Bandyta Skiner dostał lepszy styl walki.
- Przeniesiono drzewo obok Trolla w Jarkendarze, ponieważ powodowała blokowanie się monstrum.
- Ze wszystkich rodzaji goblinów mamy trochę większą szansę na znalezienie czarnych grzybów.
- Kilkoro Świątynnych kamiennych strażników w świątyni Adanosa zostało zamienionych na zwykłych.
- Grając bez gildii, łapówka do wejścia na statek wynosi 5000 sztuk złota zamiast 10 000.
- Poprzesuwano zarośli przed jaskinią magów ognia, aby bardziej przypominała ścieżkę.
- Po wykonaniu łowów, dostajemy informację, aby wrócić do tablicy ogłoszeń.
- Zamieniono kolejność wybory mikstur u Vatrasa po oodaniu starej kamiennej tablicy.
- Zamieniono nagrodę w jednej zardzewiałej skrzyni z przepisu na Myrtański kociołek na pierścień regeneracji życia.
- Zmieniono nieznacznie kolejność dialogów niektórych smoków.
- Zagospodarowano kilka pustych przestrzeni.
- Naprawiono błąd, poprzez który nie mogliśmy ulepszyć Szponu Beliara przy poziomach 25-29.
- Po wypiciu Myrtańskiego kociołka, napis o przyspieszonej biernej regeneracji zdrowia pojawia się wyżej.
- Poprawiono błędne ilości życia kilku NPC.
- Naprawiono błąd, podczas podróży z Laresem do Saturasa, mogliśmy odebrać mu ornament podczas dialogu, po czym otrzymywaliśmy drugi po dotarciu.
- Naprawiono błąd, według którego w księdze do rzemieślnictwa, magiczne strzały i bełty wytwarzały błędnie po 10 sztuk zamiast 5.
- Poprawiona kilka literówek.