oferta współpracy/programista 10898 22

O temacie

Autor Kazzmir

Zaczęty 23.10.2016 roku

Wyświetleń 10898

Odpowiedzi 22

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.

Kazzmir
O.D.A.L.

oferta współpracy/programista
2016-10-23, 20:31(Ostatnia zmiana: 2016-10-23, 23:05)
chciałbym rozwinąć temat szachów ponad to co jest aktualnie dostępne jako różne typy tej gry ograniczone do typowej szachownicy. szukam programisty do Unity, który ogarnie jeden z dostępnych skryptów. nie potrzebuję gotowej gry, ale prototyp webowy który będzie działał. kupię niezbędne skrypty. jeżeli ktoś potrafi ogarnąć bez unity ale na innym enginie, jestem na tak.

https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/59341
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/8050

może być jeden lub więcej programistów.
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Kurcze. Myślałem ze chodzi o coś innego wnosząc po nazwie tematu (jakaś oferta płatnego morderstwa albo skok na bank) .
 

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
Kurcze. Myślałem ze chodzi o coś innego wnosząc po nazwie tematu (jakaś oferta płatnego morderstwa albo skok na bank) .
no wiesz, a chcesz szachownicę piękną zrobić?
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Nie jestem programista
 

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
Nie jestem programista
ale szachownica to grafika xD a piękna to niby co, kod?
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138


Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3699
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
Za taka zniewage powinien być ban z automatu. Avallach, wstydz sie
 


Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.

Kazzmir
O.D.A.L.

oferta współpracy/programista
#8 2016-10-24, 11:10(Ostatnia zmiana: 2016-10-24, 15:13)
Lepiej? :D

tak z 50% roboty gotowe, nie intryguje cię czemu chciałbym żeby to wyglądało tak:

Color[,] chessboard = new Color[100000,100000];
for (int x=0; x<100000; x++)
for (int y=0; y<100000; y++)
chessboard[x,y] = ((x+y)%2 == 0) ? Color.black : Color.white;
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty640
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Trzymaj się odpowiednich potęg!
for (int x=0; x<131072; x++)
for (int y=0; y<131072; y++)
To ilu osobowe mają być te szachy ?
 

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
Trzymaj się odpowiednich potęg!
for (int x=0; x<131072; x++)
for (int y=0; y<131072; y++)
To ilu osobowe mają być te szachy ?

aaaa potęgi, dziękuję.
jednoosobowe. do tej pory zupełnie nie brałem pod uwagę realnych przeciwników bo to nietypowe szachy, nie wiem jak można by połączyć grę dla dwóch czy większej ilości osób przy moich założeniach.
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Szachy skalują się właściwie na dowolny rozmiar planszy, graczy mogłoby być 4 przy wystarczająco dużej. Musisz tylko pamiętać ze im większa, tym mniej interakcji między graczami i są one trudniejsze do przewidzenia. Podobnie przy więcej niż jednym przeciwniku trzeba by inaczej planować - bo liczba możliwych rozwinięć rozgrywki rośnie wykładniczo.

Kiedyś zacząłem taki projekt ze znajomym. Tam naszą główną modyfikacją była możliwość zdobywania większej niż normalnie liczby figur - można było mieć np trzy wieże i dwa hetmany. Grało się w to ciekawie, ale nie myśleliśmy nawet o implementacji - graliśmy na fizycznej planszy. Można by zamieniać określoną liczbę figur jednego rodzaju na jedną nową innego rodzaju.

Btw - przy bardzo dużych planszach robienie dobrej sztucznej inteligencji wymagałoby superkomputera. Mam nadzieje ze nie planujesz w ogóle gracza komputerowego.

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
gracza komputerowego.
cpu tak, ale nie na całej planszy. to są inne założenia.

towarzysze, pomóżcie!
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty640
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Zrób prostą platformówkę(zbliżają się święta) bo coś mi się zdaje ,że te szachy postawią przed tobą jeszcze wiele przeszkód.
 

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.

Kazzmir
O.D.A.L.

oferta współpracy/programista
#14 2016-10-24, 16:54(Ostatnia zmiana: 2016-10-24, 17:01)
Zrób prostą platformówkę(zbliżają się święta) bo coś mi się zdaje ,że te szachy postawią przed tobą jeszcze wiele przeszkód.
sam nie zrobię. założenia prototypy mam spisane, nie wydają się straszne.
wiesz kelten, ale strzeliłeś prosta platformówka vs szachy xD

wymyślam coraz prostsze rzeczy, a ciągle spotykam się ze ścianą problemów, ciągle programiści albo nie widzą sensu takiej roboty, albo nie umieją, albo zrób platformówkę, albo nie pasuje im to i tamto, no weź...
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Zrób prostą platformówkę(zbliżają się święta) bo coś mi się zdaje ,że te szachy postawią przed tobą jeszcze wiele przeszkód.
Robimy prostą platformówkę na święta? :D
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
Robimy prostą platformówkę na święta? :D
te szachy z całą pewnością będą łatwiejsze.
platformówkę na święta to miał mi już ktoś robić, ale jak zwykle nic z tego nie wyszło
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7662
Propsy5238
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
No więc tak:
Sharpchess.com - to jest gotowy otwartoźródłowy silnik AI do szachów z prostym interfejsem graficznym na dodatek. Napisany w C#, więc da się podpiąć to dość łatwo pod interfejs zrobiony w 3D w Unity jeśli jest napisane w poprawny sposób. Powiedziałbym że to góra miesiąc roboty. Zrobienie generatora nieskończonej szachownicy z losowo ustawianymi figurami według jakichś reguł, to parę dni.

A teraz bolesny kawałek - napisanie AI która obsłuży w szachach arbitralnie dużą planszę jest niemożliwe. Trzeba by wykombinować jakiś system który ograniczy pole walki do najlepiej nie przekraczającego standardowego 8x8. To co poza nim - nie bierze udziału w danym meczu aż do jego końca. Wtedy nie musisz nawet modyfikować AI.

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.

Kazzmir
O.D.A.L.

oferta współpracy/programista
#18 2016-10-24, 18:13(Ostatnia zmiana: 2016-10-24, 18:34)
No więc tak:
Sharpchess.com - to jest gotowy otwartoźródłowy silnik AI do szachów z prostym interfejsem graficznym na dodatek. Napisany w C#, więc da się podpiąć to dość łatwo pod interfejs zrobiony w 3D w Unity jeśli jest napisane w poprawny sposób. Powiedziałbym że to góra miesiąc roboty. Zrobienie generatora nieskończonej szachownicy z losowo ustawianymi figurami według jakichś reguł, to parę dni.

A teraz bolesny kawałek - napisanie AI która obsłuży w szachach arbitralnie dużą planszę jest niemożliwe. Trzeba by wykombinować jakiś system który ograniczy pole walki do najlepiej nie przekraczającego standardowego 8x8. To co poza nim - nie bierze udziału w danym meczu aż do jego końca. Wtedy nie musisz nawet modyfikować AI.

do prototypu to by absolutnie wystarczyło. plansza jest umownie olbrzymia, ale gra ogranicza się do pola gdzie znajdzie się gracz. gracz idzie od partii do partii.


do unity jest to:
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/59341
po co męczyć się podpinanie gdy jest gotowe rozwiązanie.
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138

Kelten

Kelten

Gry (themodders@telegram)
posty640
Propsy514
ProfesjaKompozytor
  • Gry (themodders@telegram)
Sorry ,że robię offtop ale czy dało by się zrobić w Unity realistyczny symulator skoków narciarskich pod VR ?
Czy fizyka unity na to pozwala i czy ma wsparcie dla VR?
 

Xardas47

Xardas47

Użytkownicy
Mhroczny charakterek
posty249
Propsy150
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Mhroczny charakterek
@Kelten Unity wspiera chyba wszystkie platformy VR. Z tym że trzeba mieć raczej dobry sprzęt (mój złom się dławi przy bardziej zaawansowanym grach 3d). Niech ktoś bardziej obeznany to potwierdzi/poprawi (może @Sawik albo Avallach? )
 

Sawik

Sawik

Użytkownicy
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Rebel
Tak jak przedmówca - da się. Unity wspiera VR, pozwala programować i nawet assety przyjmuje - więc da się.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

Kazzmir

Kazzmir

O.D.A.L.
posty1003
Propsy1681
ProfesjaProducent
  • O.D.A.L.
temat do zamknięcia.
 
rekrutacja O.D.A.L, po 18:00 gg:10135138


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry