AST (Agama Script Tools) 96230 188

O temacie

Autor Siemekk

Zaczęty 1.08.2016 roku

Wyświetleń 96230

Odpowiedzi 188

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Kolejna klasa:
https://www.youtube.com/watch?v=7m4CoOuUQx0
Nazwa klasy: CViewSample
Publiczna z zCView, coś takiego jak Sprite w LeGo tylko 100x lepsze, ponieważ teksturę możemy wyciąć w taki sposób, aby wyglądała jak koło.
Przykład przybliżenia UV mapy :

https://www.youtube.com/watch?v=JCZ8-nVMvy8
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

WinterKing Kereth

WinterKing Kereth

Gry (themodders@telegram)
posty501
Propsy795
Profesjabrak
  • Gry (themodders@telegram)
Świetne wykonanie. Szkoda tylko, że patrząc na komentarze to ludzie tego po prostu nie doceniają pod względem wykonania, a jakiegoś smętnego pierdolenia, że to nie pasuje do gothica.
 

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Autor sam napisał, że jest to tylko przedstawienie możliwości nowego narzędzia.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty670
Propsy236
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Wow nieźle. Muszę przyznać, że AST zaczyna mi się coraz bardziej podobać.
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
W 004 będzie prawdopodobnie, obsługiwana wielowątkowość!

Testy w systemowej konsoli (Odpalona w AST) są bardzo dobre. Tak mi mówił twórca, sam bym mógł spróbować użyć, ale nie znam się na wątkach (Mam nieoficjalną wersję 004).
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty670
Propsy236
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Serio? Wielowątkowość w gothicu? Ciekawi mnie jakie to może mieć zastosowanie. Może do niezależnego obliczania bonusów z mikstur dając im jednoczesną możliwość stackowania? Chociaż to tylko mały bajer. Sądzę, że potrzebne to było do czegoś większego.

W każdym razie jaram się tym AST. To co jego autorzy robią z gothic'iem to jakaś bajka.

Tak btw. skąd bierzesz informacje od autora? Tzn. Czy jest gdzieś polska wersja?
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Splash

Splash

Moderator
posty4212
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Cytuj
Ciekawi mnie jakie to może mieć zastosowanie.
Gothic będzie w stanie używać więcej niż jeden wątek (rdzeń logiczny) procesora. Obstawiam, że będzie to działać na zasadzie jakiegoś triku, bo DirectX 7 i 8 nie są w stanie ich obsłużyć.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty670
Propsy236
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Gothic będzie w stanie używać więcej niż jeden wątek.

No na tym polega wielowątkowość xD

Chodziło mi bardziej o konkretne wykorzystanie, w skryptach, czy w silniku (o ile AST ma do niego dostęp - do wczoraj nie śledziłem tematu).
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Cytuj
Ciekawi mnie jakie to może mieć zastosowanie.
Nowe AI, Dynamiczne szukanie ścieżek etc.

Cytuj
Tak btw. skąd bierzesz informacje od autora? Tzn. Czy jest gdzieś polska wersja?
Prowadzę prywatną korespondencję z autorami. Razem z kilkoma innymi osobami szukamy bugów w AST. Autor też często pyta się o sytuację użycia AST w naszym kraju.

Cytuj
DirectX 7 i 8 nie są w stanie ich obsłużyć.
Kiedyś coś mi opowiadali, że coś kombinują z DX9, ale nie wiem czy to może ws. wielowątkowości.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty670
Propsy236
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Cruc

AST (Agama Script Tools)
#129 2017-09-30, 21:30(Ostatnia zmiana: 2017-09-30, 21:51)
Co do poradnika o przyciskach. Czym dokładnie jest ta funkcja GameLoop? (swoisty anaolog maina dla gothica?) Nie zauważyłem nigdzie jej wywołania, więc czemu gra ją odpala? Poza tym, czy możemy definiować kolejne GameLoop'y dla każdej paczki skryptów, czy może istnieć jedynie jedna taka funkcja, do której trzeba wszystko umiejętnie wrzucić?

A i jeszcze. Komentarze przy ustawieniach kolorów są zamienione :P
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
GameLoop = MainLoop w wersji 003. Używam nieoficjalnej wersji 004, więc moją funkcję nazwałem GameLoop. Jest ona definiowania w klasie CApplication w taki sposób:
#include "AstAfx.h"

void cb_GameInit()
{

}

extern void GameLoop();
void cb_GameLoop()
{
GameLoop();
}

#undef NULL
void NULL ()
{

}
static CApplication* app = CApplication::CreateRefApplication (NULL, cb_GameInit, cb_GameLoop, NULL, NULL, NULL, NULL, NULL, NULL, NULL, NULL, NULL, NULL, NULL, NULL);
To jest mój kod w 004. W 003 (Oficjalnej) Main jest w pliku dllloop.cpp i nazywa się bodajże MainLoop (Proszę o odpowiedź użytkowników 003) AST ma budowę modułową, czyli możesz tworzyć pluginy, w którym każdy może mieć Main'a. Polecam przejrzeć klasę CApplication.
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty670
Propsy236
Profesjabrak
  • Użytkownicy
I w każdym module za maina uważa się GameLoop'a/MainLoop'a?
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Halicor

Halicor

Użytkownicy
Hauptsturmfuhrer
posty365
Propsy57
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Hauptsturmfuhrer
Dokładnie PluginLoop() w 003.

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Cytuj
I w każdym module za maina uważa się GameLoop'a/MainLoop'a?
Z tego co pamiętam, nie wiadomo gdzie jest adres odpowiedzialny za main'a w zEngine. GameLoop jest to chyba co klatkowa funkcja wywołana za pomocą hooka na oCGame::Render();
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty670
Propsy236
Profesjabrak
  • Użytkownicy
A ten hook jest już ustawiony przy inicjacji czy trzeba go samemu dodawać?
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Ustawiony, najważniejsze hooki masz w pliku (chyba się tak nazywał) cbApplicationRef.cpp
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty670
Propsy236
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Czy ma ktoś pod ręką plugin, którego działanie ogranicza się do wyświetlania Hello World? Z jakiegoś powodu nie działa mi AST i próbuję jakoś ograniczyć pole możliwych przyczyn tych błędów. Nie wiem czy wina leży po stronie źle uzupełnionego pliku konfiguracyjnego czy dll został źle zrobiony przez kompilator (o ile to możliwe).
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Fabio

Fabio

The Modders
posty3477
Propsy2157
ProfesjaSkrypter
  • The Modders
Czy ma ktoś pod ręką plugin, którego działanie ogranicza się do wyświetlania Hello World? Z jakiegoś powodu nie działa mi AST i próbuję jakoś ograniczyć pole możliwych przyczyn tych błędów. Nie wiem czy wina leży po stronie źle uzupełnionego pliku konfiguracyjnego czy dll został źle zrobiony przez kompilator (o ile to możliwe).

Nie działa ci w sensie masz jakiś błąd czy co?

Cruc

Cruc

Użytkownicy
posty670
Propsy236
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Cruc

AST (Agama Script Tools)
#138 2017-10-04, 17:36(Ostatnia zmiana: 2017-10-04, 17:46)
Nie mam żadnego błędu i nie dostaję żadnego komunikatu z gameloopa. Gothic działa jakby nigdy nic.

Edit: Tak wygląda najważniejsza część pliku ini. Chyba wszystko zrobiłem tak jak być powinno. Dodam jeszcze, że włączałem zarówno przez GStarer jak i AST Starter.

Spoiler
[FILES]

VDF=

Game=Content\Gothic
FightAI=Content\Fight
Menu=System\Menu
Camera=System\Camera
Music=System\Music
SoundEffects=System\SFX
ParticleEffects=System\ParticleFX
VisualEffects=System\VisualFX

OutputUnits=OU

DLL=AST.dll

[PLUGINS]

PluginList=Test_Plugin
 
while (!success) try{...}

Najlepszy modder od gothic multiplayer - polecam pytać go o wszystko!

Siemekk

Siemekk

Złote Wrota
posty2143
Propsy1154
ProfesjaProgramista
  • Złote Wrota
Może głupie pytanie ale:
a) Odpalasz odpowiedni plik .ini :F
b) AST znajduje się w folderze SYSTEM?
c) Masz fix'a 2.6 oraz playerkit'a?
 

P.S A Splash w szafie i nie ma psychy by mi dać bana.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry