Zwykle takie posty pisałem z mojego multi, żeby nie było, że specjalnie staram się jakąś nagonkę prowadzić, jednak nikczemny Avallach mi je usunął, więc zaznacie krytyki od Bendera.
Czy nie mogę mieć własnej wizji własnego miasta ??
Możesz, dopóki nie jest ona pozbawiona jakiegokolwiek sensu i zdrowego rozumowania. Widziałeś kiedyś slamsy?
http://www.africangamesafari.com/slumsy_murzynskie.jpgDuże wolna przestrzenie są raczej atrybutem bogatych mieszkańców, bo jak wiadomo przestrzeń ma swoją cenę, na którą składają się koszty budowy chodnika, murów obronnych, utraty przestrzeni pod uprawy itp. Takie miasto jak to co pokazałeś nigdy by nie powstało bo jest pozbawione wszelkich zasad ekonomi. Te przestrzenie są za ogromne i to jest błąd wynikający z tego, że w programie graficznym łatwiej jest zrobić wioskę o dużych wolnych przestrzeniach niż skondensowane miasto. Próby zamazania błędu takim tłumaczeniem są po prostu śmieszne, wręcz powiedziałbym żałosne. Te same ogromne przestrzenie zauważyłem u was na całej mapie. Ciekawi mnie czy przeszliście się kiedyś w nocy po tym terenie z pochodnią, albo innym światłem bo obawiam się, że nie będzie ono zbyt zauważalne na ziemi. (Sprawdźcie to jeśli jeszcze tego nie robiliście). Poza tym idę o zakład, że to miasto wcale nie jest mniejsze od Khorinis. Przyrównaliście je do siebie? Bo jeśli miasto ma takie ogromne przestrzenie i powierzchnię większą od Khorinis to obawiam się, że odbije się to na długim i nudnym bieganiu, które z tego powodu trzeba będzie uprawiać.
Dalej - tekstury są paskudne, wszystko się scala w jedną ciemną breję, zwłaszcza na murach. Z kolei zaraz obok stoi po środku chata, która jest za jasna, nie ma żadnych detali na teksturze (choćby jakiś brud bijący od ziemi, zacieki przy suficie). Jestem zwolennikiem używania oryginalnych tekstur jeśli się samemu nie potrafi zrobić dobrych na choćby przeciętnym poziomie.
Mapowanie - nie wiem czy zauważyliście, ale jedna dachówka ma wielkość połowy człowieka.
http://ifotos.pl/img/Gothic2-2_qreawp.jpgTekstury na skałach są zbyt powtarzające się, musicie na nich zwiększyć powierzchnię mapy, bo to też razi. (same skały, są paskudne i szpiczaste)
http://ifotos.pl/img/Gothic2-2_qreawn.jpgTen łuk u góry - nie czujecie, że coś jest nie tak? Tekstura to nie jest tylko jakiś domyślny kolor, który się kładzie bez ładu i składu tak aby było. Łuki się buduje po to by przenosiły obciążenia, a obciążenia znacznie lepiej przenoszą kamienie ułożone prostopadle do kierunku rozchodzenia się siły, a nie jak jest tutaj - równolegle. Może to zabieg kosmetyczny, ale od niego zależy czy modyfikacji nie odbiera się z łapą na twarzy.
Ten most wiszący na waszym miejscu skopiowałbym z oryginału. Ma on ten sam design co tamten tylko, że tamten jest wykonany prawidłowo i estetycznie.
To chyba tyle, buziaki!