Skrypty 15351 29

O temacie

Autor jesterret

Zaczęty 26.06.2010 roku

Wyświetleń 15351

Odpowiedzi 29

jesterret

jesterret

Użytkownicy
posty44
Propsy47
  • Użytkownicy
Mam taki problem. Robię swojego pierwszego moda i mam już jego wersję beta, ale chcę to skompilować do gothic.dat, a nie wiem jak. proszę o szybką odpowiedź.

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy
Gothic.dat kompiluje się sam, gdy włączasz moda z opcją reaprse scripts. W gothic.dat kompilują się wszystkie skrypty, ale TYLKO skrypty. Jeżeli robisz coś więcej niż skrypty musisz zrobić pake z modem.
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.


jesterret

jesterret

Użytkownicy
posty44
Propsy47
  • Użytkownicy
Ale ja robię moda w którym jest tylko kilka skryptów, a resztę chcę opuścić. Próbowałem już niepotrzebne mi skrypty usunąć, ale w tedy gothic używa Scripts.vdf. Co mam zrobić?

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy
Jakie scripts.vdf?? niezależnie od tego, czy napiszesz 1 czy 100000 skryptów zawsze musisz do paki z modem dać plik gothic.dat. I nie usuwaj oryginalnych plików skryptowych, bo ci wywalili miliard błędów.
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.


jesterret

jesterret

Użytkownicy
posty44
Propsy47
  • Użytkownicy
Mam jeszcze kilka pytań a mianowicie:
1.Da się robić, że obóz na bagnie i nowy obóz pojawią się dopiero w określonym rozdziale?
2.Czy da się wstawić filmik tak, aby odtwarzał się po wypowiedzi npc?
3.Czy da się zrobić, że imię postaci pokazuje się dopiero po odpowiedniej opcji dialogowej?
4.Czy da się zrobić dialog między 2 npc, któremu przysłuchuje się nasz bohater?

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy

Mr Prezesinho

Skrypty
#5 2010-07-01, 10:11(Ostatnia zmiana: 2010-07-01, 10:12)
1. Raczej nie :lol:
2. Tak spójrz na skrypt Xardasa na początku gry:
FUNC VOID DIA_Xardas_Hello_Info()
{
AI_Output (self ,other, "DIA_Addon_Xardas_Hello_14_00"); //Aha! Jesteś już. A ja straciłem nadzieję, że się jeszcze kiedyś spotkamy.
AI_Output (other, self, "DIA_Addon_Xardas_Hello_15_01"); //Czuję się... Czuję się, jakbym kilka tygodni leżał pod stertą głazów.
AI_Output (self ,other, "DIA_Addon_Xardas_Hello_14_02"); //Hmm... Dokładnie tak było. Życie zawdzięczasz tylko i wyłącznie swemu magicznemu pancerzowi.
AI_Output (self ,other, "DIA_Addon_Xardas_Hello_14_03"); //Bałem się, że nie zdołam cię wydostać z ruin świątyni...
AI_Output (self ,other, "DIA_Addon_Xardas_Hello_14_04"); //Ale dość już o tym.
AI_Output (self ,other, "DIA_Addon_Xardas_Hello_14_05"); //Musimy zająć się nowym niebezpieczeństwem grożącym tej okolicy.

  Info_ClearChoices (DIA_Xardas_Hello);
Info_AddChoice (DIA_Xardas_Hello, "Mamy na to wystarczająco dużo czasu. Śniący został wygnany.", DIA_Addon_Xardas_Hello_Dragons );
Info_AddChoice (DIA_Xardas_Hello, "O jakim NOWYM zagrożeniu mówisz?", DIA_Addon_Xardas_Hello_Man );
};
func void DIA_Addon_Xardas_Hello_Man ()
{
PlayVideo ("Intro_ADDON");
AI_Output (self, other, "DIA_Addon_Xardas_AddonIntro_Add_14_10"); //Musisz się z nimi sprzymierzyć! Tylko w ten sposób zdołamy powstrzymać Beliara!

Addon_zuerst = TRUE;
};
3. Nie wiem czy zadziała, ale wystarczy dodać odpowiedni warunek w opcjj dialogowej.
4. Da się, ale nie jestem pewien skutków. Dialogi mogą wyjść bardzo chaotycznie, ale do zrobienia, np:
AI_Output (xardas ,lester, "DIA_Addon_Xardas_Hello_14_03"); //Bałem się, że nie zdołam cię wydostać z ruin świątyni...
AI_Output (lester ,xardas, "DIA_Addon_Xardas_Hello_14_04"); //Ale dość już o tym.
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.


jesterret

jesterret

Użytkownicy
posty44
Propsy47
  • Użytkownicy
Jeszcze jedno.
Jak ustawić pozycje bohatera (jeśli się da) po rozdziale np. zaczyna się rozdział 4, i chcę ustawić, że bohater pojawi się np. przed Y'Berionem

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy
Nie wiem dokładnie jak to będzie wyglądało ale może coś takiego:

if (Kapitel = 3)
{
      AI_Teleport      (hero, "PSI_TEMPLE_COURT_GURU");
};
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.


jesterret

jesterret

Użytkownicy
posty44
Propsy47
  • Użytkownicy
Dzięki :lol:

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Skrypty
#9 2010-07-05, 17:47(Ostatnia zmiana: 2010-07-05, 17:50)
Może to uwaga trochę spóźniona, ale przeczytaj to:
Witam.

Od tej pory zwykli userzy moga edytować nazwę i opis własnego tematu.
Chodzi głównie o to, że jak ktoś np. w dziale Pytania/Problemy nieprawidłowo nazwie temat, moderator upomni go i da czas na poprawę tematu. Jeśli user tego nie zrobi, temat zostanie usunięty.

Przykro mi trochę, że trzeba stosować aż takie metody, ale niektórzy po prostu inaczej nigdy się nie nauczą że nie nazywa się tematów: "POMOCY!!!" lub "NIE DZIAŁA!!".

Pozdrawiam
Buła.
i się do tego zastosuj, albo w jakimśtam terminie temat zostanie usunięty.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Przecież sam wydzieliłem ten temat...


jesterret

jesterret

Użytkownicy
posty44
Propsy47
  • Użytkownicy

jesterret

Skrypty
#12 2010-07-06, 10:55(Ostatnia zmiana: 2010-07-06, 11:06)
Mam jeszcze ostatnie pytanie. Czy da się ustawić, że rutyna, która jest ustawiona u wszystkich strażników, po dialogu się włączy, ale tak, że nie trzeba będzie wpisywać (tu posłużę się przykładem z moda Nightfall-wspólnego opowiadania)...
   var C_NPC Sira;
   Sira=Hlp_GetNpc(EBR_109_Syra);
   B_ExchangeRoutine   (Sira,"Diego");
...zmieniając tylko nazwę rutyny i postaci+instancji postaci która ma ją wykonać.

PS.
Avallach
1.Czytaj post Adanosa.  
2.Chyba mogę zapytać się jak coś zrobić, jeśli nie ma tego w tutorialach. Pewnie ty, zaczynając modować gry nie miałeś żadnych problemów, ale ja robiąc swojego pierwszego moda (prace zostły chwilowo przerwane, z powodu zafascynowania w/w modem Nightfall - planuję rozszerzyć tego moda - ale już kończę tego, więc wracam już niedługo w swój świat Gothicka) chcę go rozbudować, żeby zajmował min. 20 minut. Dlatego tu zadaję takie pytania.

michalsz

michalsz

Użytkownicy
posty132
  • Użytkownicy
jesterret jeśli chodzi ci o to 1.Da się robić, że obóz na bagnie i nowy obóz pojawią się dopiero w określonym rozdziale?jest to możliwe przy zmianie worlda np.
jest 3 rozdział bohater idzie do jaskini a z jaskini wychodzi już do innego worlda.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Skrypty
#14 2010-07-06, 14:52(Ostatnia zmiana: 2010-07-06, 14:56)
Cytuj
Mam jeszcze ostatnie pytanie. Czy da się ustawić, że rutyna, która jest ustawiona u wszystkich strażników, po dialogu się włączy, ale tak, że nie trzeba będzie wpisywać (tu posłużę się przykładem z moda Nightfall-wspólnego opowiadania)...
var C_NPC Sira;
Sira=Hlp_GetNpc(EBR_109_Syra);
B_ExchangeRoutine (Sira,"Diego");
Tak, w końcu sam to pisałem :P

To wyżej po prostu zmienia rutynę Siry w dialogu z kimś tam :P

Cytat: Avallach
Nazwa "Skrypty, problemy jesterreta" nie mówi nic konkretnego o problematyce. Powinna brzmień raczej "Jak kompilować skrypty", "Ustawianie pozycji bohatera po spełnieniu warunku" itd.
Akurat tu jest taki problem, że są tu ogólne problemy :P  Właściwie można by było do każdego jego problemu utworzyć nowy temat, ale po co? Wiem, że to trochę niezgodne z regulaminem, ale stwierdziłem, że tak będzie dobrze. Jeśli masz inne zdanie to zmień nazwę tematu, czy cokolwiek.

jesterret

jesterret

Użytkownicy
posty44
Propsy47
  • Użytkownicy
Da sie w startupie dawać warunki?

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Czemu nie? A co chcesz osiągnąć?

jesterret

jesterret

Użytkownicy
posty44
Propsy47
  • Użytkownicy

jesterret

Skrypty
#17 2010-07-09, 11:52(Ostatnia zmiana: 2010-07-09, 16:07)
1.Da się robić, że obóz na bagnie i nowy obóz pojawią się dopiero w określonym rozdziale?

Dam warunek IF (Kapitel == 3) przed linijkami dotyczącymi w/w obozów.

Tylko nie wiem czy będzie działać

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Nie rozumiem za bardzo... Pojawić? Chcesz je powstawiać? Lepiej podmienić po prostu świat, aby były wszystkie obozy...

jesterret

jesterret

Użytkownicy
posty44
Propsy47
  • Użytkownicy
Ale ja nie znam sie zbytnio na edycji worlda w spacerze. Umiem dodać tylko waypointa i połączyć z innymi, ale to tyle.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry