Warunek - klawisz 3552 8

O temacie

Autor Maximus

Zaczęty 26.10.2009 roku

Wyświetleń 3552

Odpowiedzi 8

Maximus

Maximus

Użytkownicy
posty27
Propsy7
  • Użytkownicy

Maximus

Warunek - klawisz
2009-10-26, 18:17(Ostatnia zmiana: 2009-10-26, 18:18)
Mam dość spory problem. Czy da się zrobić warunek if wymagający użycia klawisza? Np. G, czy F. Głównie to chodzi mi o klawisz ataku, czyli Ctrl + /|\.

Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Podłanczam sie do pytania i przy okazji odświerzę temat. Jak sie nie da to chociarz niech ktos napisze.
Myślałem o:

if(keyActionRight)
"instrukcja"

ale nic to nie dało bo wyskoczył błąd. "keyActionRight" nazwe wziąłem z pliku .ini myslałem, że może zadziała.
 

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders

orcwarrior
The Modders

Warunek - klawisz
#2 2009-10-28, 15:49(Ostatnia zmiana: 2009-10-28, 19:19)
Nie zadziała, jezeli juz to moglba by istniec funkcja ktora jest wykononywana podczas wydarzenia nacisnięcia danego klawisza, jednak nie da sie takiej utworzyć, a istnieja one jedynie w wypadku Nocy kruka przy uzyciu klawiszów szybkich mikstur i otwarcia mapy.

Opisz co dokładnie chcesz osiągnąć, może da sie to osiagnać, wystarczy tylko podejść do tego w inny sposób.

 
 



Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy

Althar

Warunek - klawisz
#3 2009-10-28, 18:48(Ostatnia zmiana: 2009-10-28, 18:50)
Chcemy osiągnąć (Maximus i Ja) to, żeby po naciśnięciu np. Ctrl + > + < naraz nastąpiła zmiana stylu walki - wczytanie innego .mds'a .

PS:
Cytuj
Nie zadziała, jezeli juz to moglba by istniec funkcja ktora jest wykononywana podczas wydarzenia nacisnięcia danego gothica
Chyba miałeś na myśli naciśnięcie danego przycisku
 

orcwarrior

orcwarrior

The Modders
posty475
Propsy317
Profesjabrak
  • The Modders
Jeżeli To mod do NK to uzycie klawiszy od miksturek bedzie zawsze jakimś rozwiazaniem.
Jeżeli chodzi o G1 to zawsze mozna sprobować zrobić wykrycie np. podwójnego klikniecia Caps locka (zmiana trybu chodzenie/bieg) ale nie jestem w stanie nic wiecej na ten temat napisać.
 



Althar

Althar

Użytkownicy
posty307
Propsy44
  • Użytkownicy
Mod bedzie na G2NK  więc klawisze mikstur mogłyby być, dobry pomysł. Caps Lock 2x też bardzo dobre ale jak to zrobic skryptowo ?
 

Maximus

Maximus

Użytkownicy
posty27
Propsy7
  • Użytkownicy
To co Althar napisał to jedno, ale mi także chodziło o możliwość zrobienia warunku if gdzie tym warunkiem byłoby wciśnięcie klawisz np. M.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Warunek - klawisz
#7 2009-10-28, 21:37(Ostatnia zmiana: 2009-10-28, 21:40)
A w jakich sytuacjach ten warunek miałby być sprawdzany? Każdy skrypt musi być jakoś aktywowany, choćby to było automatyczne włączanie co sekundę.
Musisz też pamiętać że wciśnięcie klawisza nie jest czynnością rozciągniętą w czasie, a pojedynczym wydarzeniem, więc warunek sprawdzający czy klawisz jest w danej chwili wciskany byłby bez sensu.

Jeśli chcesz sprawdzić czy kiedykolwiek był wciskany, to musisz jakoś zmusić grę aby w momencie wciskania klawisza aktywowała jakiś skrypt (tylko klawisze skrótów do napojów w G2:NK) który zmieniałby wartość zmiennej. Potem w tym swoim warunku mógłbyś sprawdzać czy została zmieniona.

Maximus

Maximus

Użytkownicy
posty27
Propsy7
  • Użytkownicy
Mi bardziej chodzi o to, żeby po naciśnięciu jakiegoś klawisza wywołała się jakaś animacja. Tak jak po naciśnięciu klawisza "M" otwiera się mapka.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry