Jak dodać rozdział? 3267 7

O temacie

Autor pnaro

Zaczęty 6.07.2014 roku

Wyświetleń 3267

Odpowiedzi 7

pnaro

pnaro

Użytkownicy
posty63
Propsy3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

pnaro

Jak dodać rozdział?
2014-07-06, 17:00(Ostatnia zmiana: 2014-07-06, 19:45)
Witam ,to znowu ja . Uczę się modowania i mam PYTANIE: 

 Jak dodać 7 rozdział powrót do khorinis  --podobnie jak w Returnie-- jakie pliki edytować ?

był gdzieś tutorial , ale bardo mętny , nie chodzi mi o szczegóły sam to rozgryzę  tylko" W JAKICH PLIKACH TO ZDEFINIOWAĆ"



 

RiPPerMAN

RiPPerMAN

Użytkownicy
FapTeam Studios
posty222
Propsy25
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • FapTeam Studios
Rozdziałów się (chyba) nie dodaje... Wystarczy dopisać odpowiednie linijki na końcu Text.d ...
A potem w dialogu rozpocząć rozdział formułą - 
   B_Kapitelwechsel (7, NEWWORLD_ZEN);
7 - to numer rodziału, który rozpoczynasz
NEWWORLD_ZEN - nazwa świata zainicjowanego w startupie, jeśli chcesz, aby rozdział od razu ci się rozpoczął, musisz wpisać nazwę zena, w którym właśnie jesteś, a jeśli chcesz, żeby rozpoczął się dopiero po wejściu do danego świata to wpisujesz jego nazwę (łopatologicznie :P
To chyba wszystko, choć wygląda to za łatwo, wiem... Zobacz tak jak napisałem i napisz potem co działa, a co nie ;)
 
"Nie żałuj umarłych, żałuj żywych, a szczególnie tych, którzy żyją bez miłości"
~ Albus Parcival Wulfryk Brian Dumbledore

Atak Dzieci NEO
http://themodders.org/index.php?topic=21709.0

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Mam wrażenie że często pytasz o to w jakim pliku coś robić. W Gothicu nie ma znaczneia w jakim pliku coś robisz. Na ogół możesz w dowolnym o ile nie będziesz się odwoływał do tego co piszesz z innego pliku (który mógłby być parsowany wcześniej). To może być nawet plik "dupa.d", to może być równie dobrze "it_potions.d".  Liczy się tylko i wyłącznie to co napiszesz.

RiPPerMAN

RiPPerMAN

Użytkownicy
FapTeam Studios
posty222
Propsy25
ProfesjaScenarzysta
  • Użytkownicy
  • FapTeam Studios
Czyli, że trzeba poprostu odpowiednio nadpisać np. funkcję i zrobić to w jakimkolwiek pliku? np. dialog i npc razem? A do jakiego folderu trzeba to wsadzić? obojętnie?
 
"Nie żałuj umarłych, żałuj żywych, a szczególnie tych, którzy żyją bez miłości"
~ Albus Parcival Wulfryk Brian Dumbledore

Atak Dzieci NEO
http://themodders.org/index.php?topic=21709.0

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Skrypt musi być parsowany przed jego użyciem. 
Gothic.src jest listą w której kolejności mają być parsowane pliki. 
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

pnaro

pnaro

Użytkownicy
posty63
Propsy3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

pnaro

Jak dodać rozdział ?
#5 2014-07-06, 19:36(Ostatnia zmiana: 2014-07-06, 19:44)
 Wiem już że aby zainicjować 7 rozdziałmuszę dopisać skrypt w wielu plikach tj.
text.d
B_Kapitelwechsel.d
B_Enter_NewWorld.d
startup.d
i zainicjować w dialogu  ---B_Kapitelwechsel (7, NEWWORLD_ZEN );--ale nie jestem pewien czy gdzieś jeszcze trzeba umieścić wpisy ,ponieważ nadal wywala error .

Wiem o kolejności parsowania , przechodziłem to jak pisałem skrypty chandlu wymiennego.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie musisz dopisywac żadnego skryptu w wielu plikach. Z punktu widzenia skryptów nie istnieje taki byt jak "rozdział". Jest jedynie funkcja która wyświetla obrazek i zmienia różne rzeczy w świecie - właśnie B_Kapitelwechsel. Musisz dopisać w niej swój kawałek i wywołać ją (możesz z dialogu, ale jest też wiele innych sposobów - np z itema albo triggera związanego z miejscem w świecie).
Nie musisz dodawać niczego do text.d ani startup.d - ale możesz. Zależy co chcesz osiągnąć.
Nie jesteśmy w stanie ci pomóc kiedy piszesz jedynie że "wywala error". Musisz napisać co dokładnie się dzieje.
Cytuj
Czyli, że trzeba poprostu odpowiednio nadpisać np. funkcję i zrobić to w jakimkolwiek pliku? np. dialog i npc razem? A do jakiego folderu trzeba to wsadzić? obojętnie?
Obojętnie - dowolny plik, dowolny folder. Ten podział na pliki i foldery jest po to, żeby dało się łatwo znaleźć poszukiwany skrypt. Byleby ten plik był dodany na odpowiedniej pozycji w gothic.src (inaczej dostaniesz komunikat unknown identifier).

pnaro

pnaro

Użytkownicy
posty63
Propsy3
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
OK !!! Już wiem, (błąd był redefined identifier ) w text.d pisząc funkcje nie zmieniłem liczby:
const string KapWechsel_6         = "Rozdział 7"               ;
const string KapWechsel_7_Text      = "Na ratunek Khorinis"            ;

oraz w dragonisland.zen  na statku nie zmieniłem triggerchangelevel

problem rozwiązany.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry