Deformowanie się modelu zbroi 1820 9

O temacie

Autor Johntsy

Zaczęty 10.09.2013 roku

Wyświetleń 1820

Odpowiedzi 9

Johntsy

Johntsy

RaveN Studio
posty219
Propsy49
ProfesjaGrafik 3D
  • RaveN Studio

Johntsy
RaveN Studio

Deformowanie się modelu zbroi
2013-09-10, 19:26(Ostatnia zmiana: 2013-09-10, 20:15)
mam problem przy zbroi hitmana  kuzwa , a problemem jest to ze jak sie odejdzie o 20 cm  od postaci ktory nosi ta zbroje to model sie dziwnie rozciaga zamieszczam screena http://ifotos.pl/zobacz/Beztytuup_nwarxwe.png/ amen

rozne sposoby probowalem ale nic to niedalo , a i chce wspomniec ze ten blad sie dzieje tylko przy niektorych nowych modelach zbroi ale nwm co moze byc przyczyna kuzwa
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
problem z LOD
 

gothic1210
  • Gość
Może za dużo tris ma ten model? Wpisz w konsoli kodów zhighqualityrendener.  Jeżeli zbroja przyjmie poprawny kształt to musisz uprościć model.
 

Johntsy

Johntsy

RaveN Studio
posty219
Propsy49
ProfesjaGrafik 3D
  • RaveN Studio
ale jak wpisze ta komende i powiedzmy ze przyjmie ksztalt poprawny to tak juz zostanie?  czy bde musial  ponownie wpisywac ta komende przy kazdym wlonczeniu gothica?
 

Splash

Splash

Moderator
posty4212
Propsy3414
ProfesjaNierób
  • Moderator
Komendę musiałbyś wpisywać za każdym włączeniem Gothica. Możesz też skorzystać z gtools lub ikarusa jeśli nie chcesz ciągle wpisywać tej komendy za każdym razem. Ale wątpię, że ogarniasz je, a gotowca na tacy ci nikt raczej nie poda. Model ma za dużo tris, a silnik je ogranicza gdy się oddalasz by nie obciążać go. Po wpisaniu komendy zhighqualityrender (po polsku : renderowanie w wysokiej jakości) ograniczanie zostanie wyłączone, ale jest to duże obciążenie dla silnika.
 
Nie zajmuję się multiplayerami do Gothica. Przestańcie zawracać mi tym głowę...
Ps. Siemekk ma downa i śpi w pufie

Johntsy

Johntsy

RaveN Studio
posty219
Propsy49
ProfesjaGrafik 3D
  • RaveN Studio
to troche dziwne bo przy polonczneiu 2 zbroi  z gothica powiedzmy tez mialem ten przypadek a model ma ponad 1200 vertexow wiedz to niemozliwe
 

gothic1210
  • Gość
Nie ma zasady, ze jak przekroczysz np. 2k tris to LOD zaczyna działać. LOD działa zawsze, nawet do Gothicowych modeli, które mają znacznie mniej trójkątów. Logika jest taka, że im dalej obiekt się znajduje tym mniej detali zobaczysz (po co silnik ma np. generować klamkę do drzwi oddalonych od gracza o kilometr). Sposób z tym zhighqualityrendener wcale nie jest rozwiązaniem. Wywoływane tej komendy jakimiś pakietami skryptowymi jest tylko półśrodkiem, do tego złym (jak ktoś ma mocną grafikę to niby nie przeszkadza, ale jak się wydaje moda to trzeba mieć na uwadze że powinien innym tez pójść - w twoim wypadku chyba chodzi o machinimę więc to co pisze ma mniejsze znaczenie. Nie mniej jednak jest istotne). Powinieneś, albo dalej upraszczać siatkę, albo pogodzić się z tym, że ten model się brzydko LODuje.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Chyba że istnieje jakiś czynnik który powoduje że niektóre modele LODują się za wcześnie. Ja jednak nic takiego nie kojarzę.
Cytuj
model ma ponad 1200 vertexow wiedz to niemozliwe
Ilość vertexów nie ma znaczenia, trójkątów może być o wiele więcej. Przykładowo zwykły sześcian ma 8 vertexów, a 12 tris. To trójkąty mają znaczenie.

Johntsy

Johntsy

RaveN Studio
posty219
Propsy49
ProfesjaGrafik 3D
  • RaveN Studio
trojaktow ma 2100
 

Johntsy

Johntsy

RaveN Studio
posty219
Propsy49
ProfesjaGrafik 3D
  • RaveN Studio
mam pyt  , ile zbroja maxymalnie moze zawierac trojkatow?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry