Pierwszy post oczywiście z problemem 5434 14

O temacie

Autor UserosPro

Zaczęty 1.02.2013 roku

Wyświetleń 5434

Odpowiedzi 14

UserosPro

UserosPro

Użytkownicy
posty50
Propsy16
  • Użytkownicy
Witam. Jestem...

Mam pewnien problem(zapewne banalny). 4 godziny siedzę(serio) próbuję coś z tym zrobić, ogólnie z błędami. Zrobiłem co potrafiłem(po drodze była jeszcze reinstalka gothika, bo używałem kopii oryginalnie zainstalowanych plików i nagle gothic stwiedził, że tak być nie może, i że plik MSSFAST.M3D z system jest kopią i wywalało błąd). Przejdę lepiej do sedna :naughty:  

Więc... zrobiłem za pomocą EDM dialog(chociaż pewny nie jestem, być może był to skrypt dialogu 2-3 letni, z drugiej strony to i wtedy chyba używałem trochę EDM, nieważne). W każdym razie ten dodany fragment dialogu wygląda tak:

// **************************************************
// Wo Karte?
// **************************************************

instance Org_818_Ratford_WoKarte (C_INFO)
{
npc = Org_818_Ratford;
nr = 1;
condition = Org_818_Ratford_WoKarte_Condition;
information = Org_818_Ratford_WoKarte_Info;
permanent = 0;
description = "Gdzie mogę zdobyć jakąś mapę?";
};                      
var int MIS_CH1_MapaDlaRatforda;
FUNC int Org_818_Ratford_WoKarte_Condition()
{
if ( Npc_KnowsInfo(hero,Org_818_Ratford_WhyDangerous) )
{
return 1;
};
};

FUNC void Org_818_Ratford_WoKarte_Info()
{
AI_Output (other, self,"Org_818_Ratford_WoKarte_15_00"); //Gdzie mogę zdobyć jakąś mapę?
AI_Output (self, other,"Org_818_Ratford_WoKarte_07_01"); //Popytaj ludzi w Starym Obozie. Mieszka tam jeden kartograf.
AI_Output (self, other,"Org_818_Ratford_WoKarte_07_02"); //Może uda ci się gwizdnąć mu jakąś mapę. Przy okazji mógłbyś zwinąć także jedną dla mnie!

Info_ClearChoices(Org_818_Ratford_WoKarte);
Info_AddChoice   (Org_818_Ratford_WoKarte, "Jeśli uda mi się zdobyć je bez płacenia, wezmę ile tylko dam radę udźwignąć!" ,Org_818_Ratford_WoKarte_Stehlen);
Info_AddChoice (Org_818_Ratford_WoKarte, "Dlaczego? Jego mapy nie są na sprzedaż?" ,Org_818_Ratford_WoKarte_Kaufen);
};

func void Org_818_Ratford_WoKarte_Stehlen()
{
AI_Output (other, self,"Org_818_Ratford_WoKarte_Stehlen_15_00"); //Jeśli uda mi się zdobyć je bez płacenia, wezmę ile tylko dam radę udźwignąć!
AI_Output (self, other,"Org_818_Ratford_WoKarte_Stehlen_07_01"); //Równy z ciebie gość! Powinieneś pomyśleć o dołączeniu do Nowego Obozu. Gdybyś kiedyś tam trafił, pytaj o Laresa. To on zajmuje się nowymi. Na pewno znajdzie dla ciebie jakieś zajęcie!

VAR C_NPC Lares; Lares = Hlp_GetNpc(ORG_801_LARES);
Lares.aivar[AIV_FINDABLE]=TRUE;

Log_CreateTopic            (CH1_MapaDlaRatforda, LOG_MISSION);<<-tu pierwszy raz pojawia się CH1_MapaDlaRatforda
Log_SetTopicStatus       (CH1_MapaDlaRatforda, LOG_RUNNING);
B_LogEntry                     (CH1_MapaDlaRatforda,"Ratfordowi przydałaby się mapa kolonii. Można taką kupić w starym obozie, jedank jest dość droga, być może lepiej będzie ją ukraść...");

Info_ClearChoices(Org_818_Ratford_WoKarte);
};

func void Org_818_Ratford_WoKarte_Kaufen()
{
AI_Output (other, self,"Org_818_Ratford_WoKarte_Kaufen_15_00"); //Dlaczego? Jego mapy nie są na sprzedaż?
AI_Output (self, other,"Org_818_Ratford_WoKarte_Kaufen_07_01"); //Jeśli stać cię na tak ogromny wydatek...
Info_ClearChoices(Org_818_Ratford_WoKarte);
};

// **************************************************
// Danke
// **************************************************

instance  Org_818_Ratford_Thanks (C_INFO)
{
npc = Org_818_Ratford;
nr = 888;
condition = Org_818_Ratford_Thanks_Condition;
information = Org_818_Ratford_Thanks_Info;
permanent = 0;
description = "Dzięki za pomoc.";
};                      

FUNC int  Org_818_Ratford_Thanks_Condition()
{
return 1;
};

FUNC VOID  Org_818_Ratford_Thanks_Info()
{
AI_Output (other, self,"Org_818_Ratford_Thanks_15_00"); //Dzięki za pomoc.
AI_Output (self, other,"Org_818_Ratford_Thanks_07_01"); //Tylko nie myśl, że wszyscy tutaj są tacy mili!
AI_Output (self, other,"Org_818_Ratford_Thanks_07_02"); //Niewiele można znaleźć w kieszeniach Nowego, ale w kolonii są ludzie, którzy rozłupaliby ci czaszkę za stary kilof.
AI_Output (other, self,"Org_818_Ratford_Thanks_15_04"); //Będę o tym pamiętał.
};

//========================================
//-----------------> mapa
//========================================

INSTANCE DIA_Ratford_mapa (C_INFO)
{
   npc = Org_818_Ratford;
   nr = 10;
   condition = DIA_Ratford_mapa_Condition;
   information = DIA_Ratford_mapa_Info;
   permanent = FALSE;
   description = "Zdobyłem mapę.";
};

FUNC INT DIA_Ratford_mapa_Condition()
{
    if (CH1_MapaDlaRatforda == LOG_RUNNING)
    && (Npc_HasItems (other, ItWrWorldmap) >=1)
    {
    return TRUE;
    };
};


FUNC VOID DIA_Ratford_mapa_Info()
{
    AI_Output (other, self ,"DIA_Ratford_mapa_15_01"); //Zdobyłem mapę.

    B_GiveXP (200);

    B_GiveInvItems (other, self, ItWrWorldmap, 1);
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ratford_mapa_03_02"); //Dzięki!
    B_UseFakeScroll ();

    AI_Output (self, other ,"DIA_Ratford_mapa_03_03"); //Szkoda tylko, że brakuje orkowych terenów.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ratford_mapa_03_04"); //Chciałbym dowiedzieć się co tam jest, gdyby kiedyś wpadła ci mapa z tamtymi terenami to oddam ci wszystko co posiadam, dobra?

    B_LogEntry                     (CH1_MapaDlaRatforda,"Dałem mu mapę. Powiedział, że wynagrodzi mnie jeśli zdobędę mu mapę orkowego terytorium.");

    AI_Output (other, self ,"DIA_Ratford_mapa_15_05"); //Jasne. Tylko skąd zdobędę taką mapę?
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ratford_mapa_03_06"); //A bo ja wiem, najszybciej pewnie u orków (chachachacha).
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ratford_mapa_03_07"); //A tak w ogóle to ta mapa się przyda. Trzymaj za fatygę.
    CreateInvItems (self, ItMiNugget, 30);
    B_GiveInvItems (self, other, ItMiNugget, 30);
    CreateInvItems (self, ItAmArrow, 7);
    B_GiveInvItems (self, other, ItAmArrow, 7);

};

//========================================
//-----------------> lepsza_mapa
//========================================

INSTANCE DIA_Ratford_lepsza_mapa (C_INFO)
{
   npc = Org_818_Ratford;
   nr = 11;
   condition = DIA_Ratford_lepsza_mapa_Condition;
   information = DIA_Ratford_lepsza_mapa_Info;
   permanent = FALSE;
   description = "O taką mapę ci chodziło?";
};

FUNC INT DIA_Ratford_lepsza_mapa_Condition()
{
    if (Npc_KnowsInfo (other, DIA_Ratford_mapa))
    && (Npc_HasItems (other, ItWrWorldmap_Orc) >=1)
    {
    return TRUE;
    };
};


FUNC VOID DIA_Ratford_lepsza_mapa_Info()
{
    AI_Output (other, self ,"DIA_Ratford_lepsza_mapa_15_01"); //O taką mapę ci chodziło?
    B_GiveInvItems (other, self, ItMiNugget, 1);
    AI_Output (other, self ,"DIA_Ratford_lepsza_mapa_15_02"); //Pokaż!
    B_UseFakeScroll ();

    AI_Output (self, other ,"DIA_Ratford_lepsza_mapa_03_03"); //Tak! Właśnie o taką.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ratford_lepsza_mapa_03_04"); //Oto obiecana nagroda.
    CreateInvItems (self, ItAt_Teeth_01, 3);
    B_GiveInvItems (self, other, ItAt_Teeth_01, 3);
    CreateInvItems (self, ItFoMuttonRaw, 7);
    B_GiveInvItems (self, other, ItFoMuttonRaw, 7);
    CreateInvItems (self, ItMw_1H_Axe_Old_01, 1);
    B_GiveInvItems (self, other, ItMw_1H_Axe_Old_01, 1);
    CreateInvItems (self, ItMiNugget, 40);
    B_GiveInvItems (self, other, ItMiNugget, 40);
    B_GiveInvItems (self, other, ItMiNugget, 10);
    AI_Output (other, self ,"DIA_Ratford_lepsza_mapa_15_05"); //Sterta śmieci...
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ratford_lepsza_mapa_03_06"); //Nie marudź.

    B_LogEntry                     (CH1_MapaDlaRatforda,"Dałem Ratfordowi mapę terenów orków. Trochę inaczej wyobrażałem sobie nagrodę.");
    Log_SetTopicStatus       (TOPIC_CH1_MapaDlaRatforda, LOG_SUCCESS);
    CH1_MapaDlaRatforda = LOG_SUCCESS;

    B_GiveXP (300);

};

No..., w dużej mierze to oryginalny dialog z Ratfordem. Ale nie chodzi o to. Oryginalnie mówi, że chcę mapę, ale takiej misji nie ma, więc chciałem ją dodać.

Ja tu błedu nie widzę. O co chodzi. Acha, jeszcze treść errora:
[F] 00:39 Fatal:-1 U:    PAR: CONTENT\STORY\MISSIONS\DIA_ORG_818_RATFORD.D: Wrong type : CH1_MAPADLARATFORDA .... <zParser.cpp,#599>
EDM dodaje jeszcze coś takiego: MIS_mapa_dla_ratforda = LOG_RUNNING;, ale to wywaliłem, bo błąd na tym wskazywało, a pamiętam coś z bardzo dawna, że to potrzebne nie jest(no i w innych dialogach tego nie ma). Właśnie, co to jest? Coś do stałych\zmiennych?

A no tak, jeszcze wcześniej wywaliłem var int MIS_mapa_dla_ratforda; ze Story_Globals, bo też "errorowało".
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Pierwszy post oczywiście z problemem
#1 2013-02-02, 00:39(Ostatnia zmiana: 2013-02-02, 00:41)
Zmienną CH1_MapaDlaRatforda stworzyłeś typu int (całkowitoliczbowego). Gdybyś sprawdził definicje funkcji z których korzystasz (Log_CreateTopic, Log_SetTopicStatus, być może także inne), zobaczyłbyś że wymagają jako pierwszego argumentu typu string (napisowego). Musisz poprawić te wywołania umieszczając tam odpowiednie zmienne. Komunikat błędu o tym zresztą poinformował ("Wrong type : CH1_MAPADLARATFORDA").

UserosPro

UserosPro

Użytkownicy
posty50
Propsy16
  • Użytkownicy
Nie ogarniam. Czyli co trzeba zrobić? Przecież w innych dialogach jest tak samo.



Dodałem teraz
var int MIS_MapaDlaRatforda;
MIS_MapaDlaRatforda = LOG_RUNNING;
przed
Log_CreateTopic            (CH1_MapaDlaRatforda, LOG_MISSION);
Log_SetTopicStatus       (CH1_MapaDlaRatforda, LOG_RUNNING);
B_LogEntry                     (CH1_MapaDlaRatforda,"Ratfordowi przydałaby się mapa kolonii. Można taką kupić w starym obozie, jedank jest dość droga, być może lepiej będzie ją ukraść...");
I mam pytanie do czego używa się tego?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
var ...Tak definiujesz zmienną. Pierwszy wyraz po var oznacza typ. Funkcje które wywołujesz potrzebują typu string (napisowego). Ty dajesz im zmienną typu int (całkowitoliczbowego). Zmień jej typ albo daj inną zmienną.

UserosPro

UserosPro

Użytkownicy
posty50
Propsy16
  • Użytkownicy
Ale przecież we wszystkich dialogach jest właśnie var int
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Pierwszy post oczywiście z problemem
#5 2013-02-02, 18:58(Ostatnia zmiana: 2013-02-02, 18:58)
Albo używają innych funkcji, albo innej zmiennej. Sprawdź dokładnie czy gdziekolwiek w oryginalnych skryptach jest:
var int nazwazmiennej;
...
Log_CreateTopic (nazwazmiennej, ...

UserosPro

UserosPro

Użytkownicy
posty50
Propsy16
  • Użytkownicy
Przecież po var int mam MIS_MapaDlaRatforda a po Log_CreateTopic CH1_MapaDlaRatforda

Tu jest coś takiego

// **************************************************
// Erste Begrüssung
// **************************************************
var int Sly_LostNek;
// **************************************************

INSTANCE DIA_STT_315_LostNek (C_INFO)
{
npc = STT_315_Sly;
nr = 1;
condition = DIA_STT_315_LostNek_Condition;
information = DIA_STT_315_LostNek_Info;
permanent = 0;
description = "Masz dla mnie robotę? O co chodzi?";
};

FUNC INT DIA_STT_315_LostNek_Condition()
{
return 1;
};

func VOID DIA_STT_315_LostNek_Info()
{
AI_Output (other, self,"DIA_STT_315_LostNek_15_00"); //Masz dla mnie robotę? O co chodzi?
AI_Output (self, other,"DIA_STT_315_LostNek_10_01"); //Zniknął gdzieś jeden z naszych strażników. Nazywa się Nek. Możliwe, że dał nogę do Nowego Obozu.
AI_Output (self, other,"DIA_STT_315_LostNek_10_02"); //Jesteś tu nowy i zaglądasz w każdy kąt. Po prostu miej oczy szeroko otwarte.

if (Npc_GetTrueGuild (hero) == GIL_NONE)
{
AI_Output (self, other,"DIA_STT_315_LostNek_10_03"); //Jeśli uda ci się go znaleźć, będziesz mógł liczyć na moje poparcie.
};
Info_ClearChoices (DIA_STT_315_LostNek);
Info_AddChoice (DIA_STT_315_LostNek,"Postaram się go odnaleźć." ,DIA_STT_315_LostNek_DoIt);

if (Npc_GetTrueGuild (hero) == GIL_NONE)
{
Info_AddChoice (DIA_STT_315_LostNek,"A co mi przyjdzie z twojego poparcia?" ,DIA_STT_315_LostNek_Why);
};
};

func void DIA_STT_315_LostNek_Why()
{
AI_Output (other, self,"DIA_STT_315_LostNek_Why_15_00"); //A co mi przyjdzie z twojego poparcia?
AI_Output (self, other,"DIA_STT_315_LostNek_Why_10_01"); //Jeśli chcesz dołączyć do naszego obozu, musisz zjednać sobie poparcie kilku wpływowych ludzi.
AI_Output (self, other,"DIA_STT_315_LostNek_Why_10_02"); //Gdybym szepnął o tobie dobre słowo, Diego spojrzałby na ciebie o wiele przychylniej.
};

func void DIA_STT_315_LostNek_DoIt()
{
AI_Output (other, self,"DIA_STT_315_LostNek_DoIt_15_00"); //Postaram się go odnaleźć.
AI_Output (self, other,"DIA_STT_315_LostNek_DoIt_10_01"); //Jakbyś spotkał Fletchera, możesz go zapytać o Neka. Fletcher przejął jego rewir po tym całym tajemniczym zniknięciu.
AI_Output (other, self,"DIA_STT_315_LostNek_DoIt_15_02"); //Gdzie znajdę Fletchera?
AI_Output (self, other,"DIA_STT_315_LostNek_DoIt_10_03"); //Zwykle patroluje teren wokół areny.
Sly_LostNek = LOG_RUNNING;

if (Npc_GetTrueGuild (hero) == GIL_NONE)
{
Log_CreateTopic( CH1_LostNek, LOG_MISSION);
Log_SetTopicStatus( CH1_LostNek, LOG_RUNNING);
B_LogEntry( CH1_LostNek, "Niejaki Zły obiecał mi wstawiennictwo u Diego, jeśli znajdę Neka. Zachodzi podejrzenie, że Strażnik zbiegł do Nowego Obozu. Mam zapytać o niego Fletchera. Znajdę go w pobliżu areny.");
}
else
{
Log_CreateTopic( CH1_LostNek, LOG_MISSION);
Log_SetTopicStatus( CH1_LostNek, LOG_RUNNING);
B_LogEntry( CH1_LostNek, "Niejaki Zły poprosił mnie o znalezienie Neka. Zachodzi podejrzenie, że Strażnik zbiegł do Nowego Obozu. Mam zapytać o niego Fletchera. Znajdę go w pobliżu areny.");
};
Info_ClearChoices (DIA_STT_315_LostNek );
AI_StopProcessInfos (self);
};
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Pierwszy post oczywiście z problemem
#7 2013-02-02, 20:26(Ostatnia zmiana: 2013-02-02, 20:30)
Masz gdzieś w innym pliku
var int CH1_MapaDlaRatforda;a potem w tymLog_CreateTopic (CH1_MapaDlaRatforda, ...O tym mówi błąd.

Tutaj w poście powyżej piszesz o dwóch RÓŻNYCH zmiennych. U ciebie błąd jest przez to że używasz jednej, ale na dwa sposoby, z których tylko jeden jest dobry.

UserosPro

UserosPro

Użytkownicy
posty50
Propsy16
  • Użytkownicy
Nie miałem nigdzie więcej var int MIS_MapaDlaRatforda a z dialogu też teraz usunołem, tak jak i    MIS_MapaDlaRatforda = LOG_RUNNING;.

Jak nie ma opcji dialogowej "mapa" i "lepsza_mapa" to działa, czyli gdy dodam do dialogu jedynie
       Log_CreateTopic            (CH1_MapaDlaRatforda, LOG_MISSION);<<-tu pierwszy raz pojawia się CH1_MapaDlaRatforda
        Log_SetTopicStatus       (CH1_MapaDlaRatforda, LOG_RUNNING);
        B_LogEntry                     (CH1_MapaDlaRatforda,"Ratfordowi przydałaby się mapa kolonii. Można taką kupić w starym obozie, jedank jest dość droga, być może lepiej będzie ją ukraść...");


Nie mam nigdzie var int CH1_MapaDlaRatforda a jedynie const string CH1_MapaDlaRatforda      = "Mapa dla Ratforda"; w LOG_Constants.d



Błąd jest nadal ten sam. Przeszkadza mu dopiero dalej CH1_MapaDlaRatfordatzn. misje da się otrzymać, jak dalej skryptu nie ma. Tylko, że wtedy jest [f] 00:52 Fault: 0 D:     OBJ: Memory leaks found! .... <zObject.cpp,#702> ale gra się włącza.


//========================================
//-----------------> mapa
//========================================

INSTANCE DIA_Ratford_mapa (C_INFO)
{
   npc = Org_818_Ratford;
   nr = 10;
   condition = DIA_Ratford_mapa_Condition;
   information = DIA_Ratford_mapa_Info;
   permanent = FALSE;
   description = "Zdobyłem mapę.";
};

FUNC INT DIA_Ratford_mapa_Condition()
{
    if (CH1_MapaDlaRatforda == LOG_RUNNING)
    && (Npc_HasItems (other, ItWrWorldmap) >=1)
    {
    return TRUE;
    };
};


FUNC VOID DIA_Ratford_mapa_Info()
{
    AI_Output (other, self ,"DIA_Ratford_mapa_15_01"); //Zdobyłem mapę.

    B_GiveXP (200);

    B_GiveInvItems (other, self, ItWrWorldmap, 1);
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ratford_mapa_03_02"); //Dzięki!
    B_UseFakeScroll ();

    AI_Output (self, other ,"DIA_Ratford_mapa_03_03"); //Szkoda tylko, że brakuje orkowych terenów.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ratford_mapa_03_04"); //Chciałbym dowiedzieć się co tam jest, gdyby kiedyś wpadła ci mapa z tamtymi terenami to oddam ci wszystko co posiadam, dobra?

    B_LogEntry                     (CH1_MapaDlaRatforda,"Dałem mu mapę. Powiedział, że wynagrodzi mnie jeśli zdobędę mu mapę orkowego terytorium.");

    AI_Output (other, self ,"DIA_Ratford_mapa_15_05"); //Jasne. Tylko skąd zdobędę taką mapę?
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ratford_mapa_03_06"); //A bo ja wiem, najszybciej pewnie u orków (chachachacha).
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ratford_mapa_03_07"); //A tak w ogóle to ta mapa się przyda. Trzymaj za fatygę.
    CreateInvItems (self, ItMiNugget, 30);
    B_GiveInvItems (self, other, ItMiNugget, 30);
    CreateInvItems (self, ItAmArrow, 7);
    B_GiveInvItems (self, other, ItAmArrow, 7);

};
 


UserosPro

UserosPro

Użytkownicy
posty50
Propsy16
  • Użytkownicy
// **************************************************
// Wo Karte?
// **************************************************

instance Org_818_Ratford_WoKarte (C_INFO)
{
npc = Org_818_Ratford;
nr = 1;
condition = Org_818_Ratford_WoKarte_Condition;
information = Org_818_Ratford_WoKarte_Info;
permanent = 0;
description = "Gdzie mogę zdobyć jakąś mapę?";
};                      

FUNC int Org_818_Ratford_WoKarte_Condition()
{
if ( Npc_KnowsInfo(hero,Org_818_Ratford_WhyDangerous) )
{
return 1;
};
};

FUNC void Org_818_Ratford_WoKarte_Info()
{
AI_Output (other, self,"Org_818_Ratford_WoKarte_15_00"); //Gdzie mogę zdobyć jakąś mapę?
AI_Output (self, other,"Org_818_Ratford_WoKarte_07_01"); //Popytaj ludzi w Starym Obozie. Mieszka tam jeden kartograf.
AI_Output (self, other,"Org_818_Ratford_WoKarte_07_02"); //Może uda ci się gwizdnąć mu jakąś mapę. Przy okazji mógłbyś zwinąć także jedną dla mnie!

Info_ClearChoices(Org_818_Ratford_WoKarte);
Info_AddChoice   (Org_818_Ratford_WoKarte, "Jeśli uda mi się zdobyć je bez płacenia, wezmę ile tylko dam radę udźwignąć!" ,Org_818_Ratford_WoKarte_Stehlen);
Info_AddChoice (Org_818_Ratford_WoKarte, "Dlaczego? Jego mapy nie są na sprzedaż?" ,Org_818_Ratford_WoKarte_Kaufen);
};

func void Org_818_Ratford_WoKarte_Stehlen()
{
AI_Output (other, self,"Org_818_Ratford_WoKarte_Stehlen_15_00"); //Jeśli uda mi się zdobyć je bez płacenia, wezmę ile tylko dam radę udźwignąć!
AI_Output (self, other,"Org_818_Ratford_WoKarte_Stehlen_07_01"); //Równy z ciebie gość! Powinieneś pomyśleć o dołączeniu do Nowego Obozu. Gdybyś kiedyś tam trafił, pytaj o Laresa. To on zajmuje się nowymi. Na pewno znajdzie dla ciebie jakieś zajęcie!

VAR C_NPC Lares; Lares = Hlp_GetNpc(ORG_801_LARES);
Lares.aivar[AIV_FINDABLE]=TRUE;

Log_CreateTopic            (CH1_MapaDlaRatforda, LOG_MISSION);
Log_SetTopicStatus       (CH1_MapaDlaRatforda, LOG_RUNNING);
B_LogEntry                     (CH1_MapaDlaRatforda,"Ratfordowi przydałaby się mapa kolonii. Można taką kupić w starym obozie, jedank jest dość droga, być może lepiej będzie ją ukraść...");

Info_ClearChoices(Org_818_Ratford_WoKarte);
};

func void Org_818_Ratford_WoKarte_Kaufen()
{
AI_Output (other, self,"Org_818_Ratford_WoKarte_Kaufen_15_00"); //Dlaczego? Jego mapy nie są na sprzedaż?
AI_Output (self, other,"Org_818_Ratford_WoKarte_Kaufen_07_01"); //Jeśli stać cię na tak ogromny wydatek...
Info_ClearChoices(Org_818_Ratford_WoKarte);
};

// **************************************************
// Danke
// **************************************************

instance  Org_818_Ratford_Thanks (C_INFO)
{
npc = Org_818_Ratford;
nr = 888;
condition = Org_818_Ratford_Thanks_Condition;
information = Org_818_Ratford_Thanks_Info;
permanent = 0;
description = "Dzięki za pomoc.";
};                      

FUNC int  Org_818_Ratford_Thanks_Condition()
{
return 1;
};

FUNC VOID  Org_818_Ratford_Thanks_Info()
{
AI_Output (other, self,"Org_818_Ratford_Thanks_15_00"); //Dzięki za pomoc.
AI_Output (self, other,"Org_818_Ratford_Thanks_07_01"); //Tylko nie myśl, że wszyscy tutaj są tacy mili!
AI_Output (self, other,"Org_818_Ratford_Thanks_07_02"); //Niewiele można znaleźć w kieszeniach Nowego, ale w kolonii są ludzie, którzy rozłupaliby ci czaszkę za stary kilof.
AI_Output (other, self,"Org_818_Ratford_Thanks_15_04"); //Będę o tym pamiętał.
};


//========================================
//-----------------> mapa
//========================================

INSTANCE DIA_Ratford_mapa (C_INFO)
{
   npc = Org_818_Ratford;
   nr = 10;
   condition = DIA_Ratford_mapa_Condition;
   information = DIA_Ratford_mapa_Info;
   permanent = FALSE;
   description = "Zdobyłem mapę.";
};

FUNC INT DIA_Ratford_mapa_Condition()
{
    if (CH1_MapaDlaRatforda == LOG_RUNNING)
    && (Npc_HasItems (other, ItWrWorldmap) >=1)
    {
    return TRUE;
    };
};


FUNC VOID DIA_Ratford_mapa_Info()
{
    AI_Output (other, self ,"DIA_Ratford_mapa_15_01"); //Zdobyłem mapę.

    B_GiveXP (200);

    B_GiveInvItems (other, self, ItWrWorldmap, 1);
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ratford_mapa_03_02"); //Dzięki!
    B_UseFakeScroll ();

    AI_Output (self, other ,"DIA_Ratford_mapa_03_03"); //Szkoda tylko, że brakuje orkowych terenów.
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ratford_mapa_03_04"); //Chciałbym dowiedzieć się co tam jest, gdyby kiedyś wpadła ci mapa z tamtymi terenami to oddam ci wszystko co posiadam, dobra?

    B_LogEntry                     (CH1_MapaDlaRatforda,"Dałem mu mapę. Powiedział, że wynagrodzi mnie jeśli zdobędę mu mapę orkowego terytorium.");

    AI_Output (other, self ,"DIA_Ratford_mapa_15_05"); //Jasne. Tylko skąd zdobędę taką mapę?
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ratford_mapa_03_06"); //A bo ja wiem, najszybciej pewnie u orków (chachachacha).
    AI_Output (self, other ,"DIA_Ratford_mapa_03_07"); //A tak w ogóle to ta mapa się przyda. Trzymaj za fatygę.
    CreateInvItems (self, ItMiNugget, 30);
    B_GiveInvItems (self, other, ItMiNugget, 30);
    CreateInvItems (self, ItAmArrow, 7);
    B_GiveInvItems (self, other, ItAmArrow, 7);

};



[F] 01:06 Fatal:-1 U:    PAR: CONTENT\STORY\MISSIONS\DIA_ORG_818_RATFORD.D: Wrong type : CH1_MAPADLARATFORDA .... <zParser.cpp,#599>
 


UserosPro

UserosPro

Użytkownicy
posty50
Propsy16
  • Użytkownicy
Ale właśnie nigdzie tego nie ma. Co więcej działa rozpoczęcie misji w "Wo Karte?". Dopiero błąd jest gdy sprawdza warunek i dodaje drugi wpis po nim.


EDIT: Zrobiłem kilka testów, m.in. zamieniłem CH1_MapaDlaRatforda ns CH1_MapaDlaRatforda2 i teraz jest [F] 01:06 Fatal:-1 U:    PAR: CONTENT\STORY\MISSIONS\DIA_ORG_818_RATFORD.D: Wrong type : CH1_MAPADLARATFORDA2 .... <zParser.cpp,#599> Więc to samo! To nie jest normalne. Co z tym zrobić?

EDIT2: Zrobiłem, że tą misję zleca inna postać i działa. Nazwa była taka sama więc to poprostu nie chce działać u Ratforda. A najprawdopodobniej niechce działać w dialogu z EDM'a.

EDIT3: Dobra, zrobiłem. Problemem był warunek zdefiniwałem var int MIS_MapaDlaRatforda2 i warunek na tym a nie na CH1_MapaDlaRatforda2

To mam jeszcze jedno pytanie
[f] 04:30 Fault: 0 D:     OBJ: Memory leaks found! .... <zObject.cpp,#702>O co chodzi? Zspy coś takiego pokazuje, ale gra się włącza.
 


UserosPro

UserosPro

Użytkownicy
posty50
Propsy16
  • Użytkownicy
Dzięki. Można zamknąć.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry