G2NK obrażenia - kilka pytań 7186 3

O temacie

Autor O2lsie

Zaczęty 7.10.2012 roku

Wyświetleń 7186

Odpowiedzi 3

O2lsie

O2lsie

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
A więc chciałbym zrobić, żeby bronie zadawały różne obrażenia, np. zamiast stałych 50 obrażeń losowane by było od 27 do 63 dla danej broni, interesują mnie też trafienia krytyczne i combo, dlatego mam kilka pytań. Prosiłbym o podanie do każdego pytania skryptów, w których mogę to zrobić lub zaznaczenie, że to nie w skryptach ;)

1. Na jakiej zasadzie działają obrażenia? Ich wartość jest przeliczana przy każdym uderzeniu, czy jest ustalana kiedy się założy broń, czy może jeszcze inaczej?
2. Czy można dodać dodatkowe obrażenia do kolejnych uderzeń combo? Jak to mniej więcej zrobić?
3. Jak zmniejszyć szansę na wykonanie uderzenia krytycznego?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Obrażenia są liczone przez silnik. Nie ma prostej metody żeby realnie na nie wpłynąć, można co najwyżej w funkcji wywoływanej przy trafieniu zastosować odręczną "korektę" punktów życia celu. Wzór na obrażenia używany w silniku jest stały i zależy od obrażeń broni atakującego oraz ochrony atakowanego. Oprócz tego jest procentowa szansa na uderzenie krytyczne zależna od stopnia wyszkolenia w walce daną bronią, kiedy ono zajdzie obrażenia są bodajże podwajane (ten mnożnik o ile pamiętam można zmienić przez skrypty). W plikach mds gdzie są zdefiniowane combosy można umieścić tag DEF_DAM_MULTIPLIER za pomocą którego definiuje się mnożnik obrażeń zadawanych przez dany cios. Jak napisałem wcześniej, szansa na trafienie krytyczne jest zależna od stopnia wyszkolenia w walce danym rodzajem broni, co oznacza że należałoby zmniejszyć jedno aby zmniejszyć drugie. W ostateczności chyba da się też zrobić to wprost w klasie oCNpc, która należy jednak już do wysoko zaawansowanych skryptów.

O2lsie

O2lsie

Użytkownicy
posty4
  • Użytkownicy
Ok, dzięki za szybką odpowiedź :)
 

Lehona

Lehona

Użytkownicy
posty196
Propsy190
  • Użytkownicy
The melee damage in Gothic 2 is calculated as the following:

damage = [(strength+weapondamage-armor-1)/10];
damage = max(damage, 5);

If a critical strike occurs, you just leave out the 'divide by 10' bit (not quite sure whether the -1 is also applied during a critical strike). The square brackets just indicate integer division.


To change the way damage is calculated you either have to simulate the whole damage system of Gothic or use LeGo/Ikarus and a little script I've got somewhere. Manipulating the damage and such stuff will be included in the next release but god knows when that is, I haven't spend any time on it since... the last modding-community-meeting and that was only a weekend, before then I didn't do anything for ages either.
 
Unless specified otherwise, my posts are always about Gothic 2 Night of the Raven.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry