3DS MAX czy 3D Wings 3568 4

O temacie

Autor Ardo

Zaczęty 3.12.2010 roku

Wyświetleń 3568

Odpowiedzi 4

Ardo

Ardo

Użytkownicy
posty25
Propsy2
  • Użytkownicy
Chciałbym zrobić moda w którym wszystko będzie modelowane od nowa. Lecz mam pytanie... Czym się różni 3DS MAX (płatny) od 3D Wings (darmowy) Czy modele są lepsze, więcej opcji...????  :|  :|  :|  :|
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
3DSMax to prawdziwy kombajn do 3D. Możesz nakręcać w nim filmy, tworzyć zaawansowane animacje czy podłoża terenu, stosować multum shaderów, świetnie renderować czy używać specyficznych materiałów tekstur, tworzyć modele wysokopoligonowe z niewyobrażalną ilością detali. Ma też zdecydowanie więcej opcji. Jego darmową alternatywną jest Blender, nieco mniej zaawansowany.

Wings to aplikacja w której postawiono na prostotę i wygodę użytkowania. Nie znajdziesz tam animacji, super zaawansowanych materiałów (typów map), scuplting wprowadzono dopiero niedawno. Jest jednak idealny do low-poly i organiki, bardzo intuicyjny i wygodny. Posiada wszystko czego potrzeba do Gothica oprócz wsparcia animacji, jednak za to i tak mało kto się bierze. Używam tylko jego, można tworzyć w nim bardzo zaawansowane i świetnie wyglądające dzieła, pod warunkiem oczywiście że tworzymy low-poly (tylko takie modele obsługuje wiele engine'ów graficznych ze względu na wydajność). Wielu genialnych, profesjonalnych grafików go używa choćby do robienia bazy modelu, w czym wygodą i intuicyjnością bije inne aplikacje. Potem nieraz kontynuują prace, np rzeźbiąc w innych aplikacjach, choć to wszystko jest wykonalne także w nim.

Podsumowując: zależy co chcesz robić. Jeśli tworzysz szczegółowe modele do next-genowych enginów jak choćby Unreal 3, albo kręcisz film z fotorealistyczną grafiką 3d, użyj Maxa. Jeśli jednak, jak wnioskuję po miejscu gdzie założyłeś temat, do Gothica - zdecydowanie polecam Wingsa.

SovieT

SovieT

Użytkownicy
posty22
Propsy4
  • Użytkownicy

SovieT

3DS MAX czy 3D Wings
#2 2010-12-03, 16:21(Ostatnia zmiana: 2010-12-03, 16:24)
Hmm wings jest zajebistym modelerem low poly czyli jest dobry do tworzenia przedmiotów takich jak np. miecz oraz organiki po zatem jest banalnie prosty w obsłudze i mało zajmuje miejsca jakieś 10 MB ale ma nieciekawy system mapowania. 3ds max ma znacznie większe wymagania niż wings jakieś 1Gb ale za to ma o wiele wiele więcej opcji i jest znacznie bardziej zaawansowany oraz posiada funkcje tworzenia animacji czego nie znajdziesz w wingsie

Aha i jeszcze jedno
Cytuj
Czy modele są lepsze

 :facepalm:

To czy modele będą dobre zależy w głównej mierze od twoich umiejętności niż programu.

EDIT : Nie no Avallach nigdy nie dopuścisz nikogo pierwszego do głosu  :[  jak ty to napisałeś w minute ?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
10 minut, z przerwą w pisaniu. Przyjrzyj się datom.

Jak dla mnie system mapowania Wingsa jest bardzo dobry, wystarczy rozumieć część bardzo ułatwiających życie funkcji. Dodatkowo nie każdy wie że program ten ma dwa takie systemy, w drugim "układasz" gotową teksturę bezpośrednio na modelu - zwyczajnie zaznaczasz na których poligonach ma się znaleźć i obracasz, skalujesz, przesuwasz itd.
Co do wymagań programu, ta kwestia ma moim zdaniem raczej marginalne znaczenie. Kluczowe jest tu przeznaczenie modeli, jak już wspomniałem Wings jest tylko do low-poly, za to z łatwością pokonuje w tej dziedzinie inne programy "do wszystkiego".

SovieT, chyba nie do końca rozumiesz podział low- i hi- poly. Każdy obiekt można przedstawić na oba sposoby. To że akurat miecze w Gothicu są wyjątkowo oszczędne, nie znaczy że nie może być gier gdzie miałyby wymodelowane nawet rysy czy wklęsłe zdobienia. Kwestia engine'u z jakim się pracuje, akurat ZenGin jest pod low-poly.

SovieT

SovieT

Użytkownicy
posty22
Propsy4
  • Użytkownicy
Cytuj
10 minut, z przerwą w pisaniu. Przyjrzyj się datom.

Nie będę się kłócił o takie pierdoły ale u mnie piszę że godzina założenia tematu to 17:11 a przy naszych postach pisze mi że są napisane o 17:21 nie wiem o co kaman może mam inny czas.

Cytuj
Jak dla mnie system mapowania Wingsa jest bardzo dobry, wystarczy rozumieć część bardzo ułatwiających życie funkcji. Dodatkowo nie każdy wie że program ten ma dwa takie systemy, w drugim "układasz" gotową teksturę bezpośrednio na modelu - zwyczajnie zaznaczasz na których poligonach ma się znaleźć i obracasz, skalujesz, przesuwasz itd.

A masz jakieś tutki do wingsa o mapowaniu chętnie bym się podszkolił w tej dziedzinie ?

Cytuj
Co do wymagań programu, ta kwestia ma moim zdaniem raczej marginalne znaczenie. Kluczowe jest tu przeznaczenie modeli, jak już wspomniałem Wings jest tylko do low-poly, za to z łatwością pokonuje w tej dziedzinie inne programy "do wszystkiego".

Pisałem to z myślą o sobie ponieważ mam słaby komputer i 3ds max nie chce u mnie działać.

Cytuj
SovieT, chyba nie do końca rozumiesz podział low- i hi- poly. Każdy obiekt można przedstawić na oba sposoby. To że akurat miecze w Gothicu są wyjątkowo oszczędne, nie znaczy że nie może być gier gdzie miałyby wymodelowane nawet rysy czy wklęsłe zdobienia. Kwestia engine'u z jakim się pracuje, akurat ZenGin jest pod low-poly.

Sory brałem pod uwagę tylko silnik z Gothica.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry