Spacer Zwariował! 4503 14

O temacie

Autor Pragasek

Zaczęty 10.02.2010 roku

Wyświetleń 4503

Odpowiedzi 14

Pragasek

Pragasek

Użytkownicy
posty334
Propsy39
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Pragasek

Spacer Zwariował!
2010-02-10, 22:16(Ostatnia zmiana: 2010-02-10, 22:21)
Otóż mam wielki problem. Nie wiem czy to wina spacera czy on dobrze czegoś nie czyta czy co ale za każdym razem wyskakuje mi, że Expected: ',' (LINE 102)...

Wykasowałem wszystko co dodałem nowego i dupa. Dalej to samo...

Co sie dzieje?

Lub jak mogę sprawdzić w jakim pliku siedzi błąd?

Acha i jeszcze coś!

Gdy naprawiam skrypty i wyskakuje błąd to wtedy zostawiam spacera i szybko probóję naprawić błąd.
Gdy chcę naprawiać ponownie spacer sie gasi i znów muszę go włączyć.
A teraz już sam wyłancza się przy ładowaniu!


Pragasek

Pragasek

Użytkownicy
posty334
Propsy39
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Skasowałem Gothic.dat i dalej to samo.
Chciałbym jeszcze powiedzieć, że po tym błędzie spacer pokazuję kolejny błąd coś takiego

Unknown Identifier: VLK_412_Harad -  C_ITEM. Co w ógle nie znajduję się w tym pliku.

Jeżeli coś to napiszcie to podam wam te skrypty.
Acha i jeszcze coś gdy powyrzucałem plik dia_xxx_vino.d, dia_412_harad.d  błędu z tym przecinkiem nie było.

Pozdrawiam

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy

Pawciow

Spacer Zwariował!
#3 2010-02-10, 22:28(Ostatnia zmiana: 2010-02-10, 22:40)
niech sparsuje do końca spacer te skrypty, potem w gothic sourcerze wybierasz new solution (zaznaczasz gothic 1 lub 2) i wybierasz do 1wszej dekompilacji ten gothic.dat z błędami (gothic sourcer zaznaczy wszędzie błędy, gdzie w jakim pliku i której linijce), naprawisz błędy i wsio:P ; ja tak zawsze robię, gdy nie mogę znaleźć błędu na szybko ; potem podczas parsowania nie powinien wyskoczyć żaden błąd ;

edit: jak chcesz to podaj skrypty, to się znajdzie błędy

edit2: jak ktoś może niech zajrzy do mojego tematu z gothic-c.tex (nie wychodzi mi przezroczyste menu logo w grze, tylko zawsze jest ono z tłem-nie wiem co poradzić :P  )

edit3: odnośnie błędu VLK_412_Harad-C_ITEM , nie powinno być przypadkiem C_NPC zamiast C_ITEM w skrypcie tej postaci? ; szczerze, też nieraz myślę, że jest wszystko dobrze, sprawdź ten skrypt dokładnie-spacer nie myli się w wykrywaniu błędów

Pragasek

Pragasek

Użytkownicy
posty334
Propsy39
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy

Pragasek

Spacer Zwariował!
#4 2010-02-10, 22:45(Ostatnia zmiana: 2010-02-10, 22:49)
To tak.

U harada jest takie coś:

Story/Dialoge/DIA_VLK_412_Harad.d (99):  ERROR: Found error in dat file - 'C_Info.npcVLK_4130_Talbinself. Corrected the created script manually.

Story/Dialoge/DIA_VLK_412_Harad.d (109):  ERROR: Found error in dat file - "UNKNOWN". Corrected the created script manually.

Story/Dialoge/DIA_VLK_412_Harad.d (109):  ERROR: Found error in dat file - "UNKNOWN". Corrected the created script manually.

Story/Dialoge/DIA_VLK_412_Harad.d (109):  ERROR: Found error in dat file - "UNKNOWN". Corrected the created script manually.

Story/Dialoge/DIA_VLK_412_Harad.d (109):  ERROR: Found error in dat file - "UNKNOWN". Corrected the created script manually.

Więcej błędów nie ma ;/

Nie rozumiem za bardzo tego tekstu. To może podam skrypt harada i ktoś by mi wytłumaczył?

Oto skrypt harada:

///////////////////////////////////////////////////////
////////////// Juz
///////////////////////////////////////////////////////
instance Dia_Harad_Juz   (C_INFO)
{
npc = VLK_412_Harad;
nr = 1;
condition =  Dia_Harad_Juz_condition;
information =  Dia_Harad_Juz_info;
permanent = FALSE;
important = FALSE;
description =  "Naprwaiłeś już pancerz?";
};

FUNC int  Dia_Harad_Juz_condition()
{
IF (Npc_KnowsInfo(hero, DIA_Harad_Napraw))
  && (Timereaming < Wld_GetDay())
{
return TRUE;
};
};

FUNC VOID  DIA_Harad_Juz_info()
{
AI_Output (other,self,"DIA_Harad_Juz_1_01"); //Naprwaiłeś już pancerz?
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Juz_1_02"); //A idź mi kurwa z tym złomem. Coś tam wyskrobałem.
AI_Output (other,self,"DIA_Harad_Juz_1_03"); //I?  <-- LINE 99!
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Juz_1_04"); //I kurwa gówno. Ten pancerz niszczy się gdy mieszam jego metal z eliksirem obronnym.
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Juz_1_05"); //Mocny to on nie będzie ale na pewno lepszy niż przedtem.
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Juz_1_06"); //Dolałem troche eliksiru magii.
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Juz_1_07"); //Dobra trzymaj to.
CreateInvItems (self, ITAR_Lobart_Repair. 1);
B_GiveInvItems (self, other, ITAR_Lobart_Repair, 1);
AI_Output (other,self,"DIA_Harad_Juz_1_08"); //Dzięki stary. Kiedyś ci się odpłacę.
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Juz_1_09"); //Kiedyś?? Harowałem całą noc do chuja a ten mówi KIEDYŚ!?
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Juz_1_10"); //Lobart ma mi natychmiast przysłać kogoś z pięcioma butlami wina.  <--  LINE 109!
AI_Output (other,self,"DIA_Harad_Juz_1_11"); //Okej...

Log_CreateTopic(TOPIC_ArmorRepeir, LOG_MISSION);
Log_SetTopicStatus(TOPIC_ArmorRepeir, LOG_RUNNING);
B_LogEntry(TOPIC_ArmorRepeir, "Haradowi udało się naprawić pancerz Lobarta lecz zarządał 5 butelek wina. Powinienem poinformować Lobarta.");
};

///////////////////////////////////////////////////////
////////////// Trzymaj
///////////////////////////////////////////////////////
instance Dia_Harad_Trzymaj   (C_INFO)
{
npc = VLK_412_Harad;
nr = 1;
condition =  Dia_Harad_Trzymaj_condition;
information =  Dia_Harad_Trzymaj_info;
permanent = FALSE;
important = FALSE;
description =  "Oto wino od Lobarta...";
};

FUNC int  Dia_Harad_Trzymaj_condition()
{
IF (Npc_KnowsInfo(hero, DIA_Vino_Winko))
{
return TRUE;
};
};

FUNC VOID  DIA_Harad_Trzymaj_info()
{
AI_Output (other, self,"DIA_Harad_Trzymaj_1_01"); //Trzymaj. Tu masz wino od Lobarta.
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Trzymaj_1_02"); //Niech no spojrze dawaj mi to.
AI_Output (other,self,"DIA_Harad_Trzymaj_1_03"); //Proszę.
B_GiveInvItems (other, self, ItFo_Wine, 5);
B_UseItem (self, ItFo_Wine);
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Trzymaj_1_04"); //Ja pierdole! Jakie paskudstwo! Ale lepsze nic niż rydz.
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Trzymaj_1_05"); //A teraz wypierdalaj bo się spiesze!

Log_CreateTopic(TOPIC_HaradWino, LOG_MISSION);
Log_SetTopicStatus(TOPIC_HaradWino, LOG_RUNNING);
B_LogEntry(TOPIC_HaradWino, "Oddałem Haradowi 5 butelek wina. Wracamy na farme.");
};

Proszę pomóżcie ;/

Pozdrawiam

@EDIT

Co do tego C_ITEM.  To na prawdę tego nie ma w skrypcie harada, ponieważ klikam w notatniku edycja>>znajdź i wpisuję i nic nie wyszukuję ;/

@EDIT2

A może ja źle szukam błędów w sourcerze?

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy

Pawciow

Spacer Zwariował!
#5 2010-02-10, 22:57(Ostatnia zmiana: 2010-02-10, 23:14)
ja zaraz spróbuję pomóc; w sourcerze znajdzie Ci błędy potem klikasz, na ten komunikacik np. 5 errors to klikasz prawym na to i find errors pokazuje Ci się linijka błędu i klikasz na nią podwójnie i pokazuje Ci w którym skrypcie i w której linijce jest błąd dokładnie (i tak rób z każdą linijką błędu i poprawiaj)

edit: na pewno cały skrypt skopiowałeś tu? skopiowałem do siebie i jest tylko 80 linijek, a błąd pokazuje w linijce 99 ; więc to, co zaznaczyłeś line 99 i line 109 to niemożliwe, zresztą w tych linijkach nie ma błędu, bo to tylko linijki dialogu samego

Pragasek

Pragasek

Użytkownicy
posty334
Propsy39
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Nie wiem w ogóle co to ma być, ponieważ takich linijek nie ma w skrypcie Harada ale ok trzymaj.

instance DIA_HARAD_JUZ(C_Info)
{
npc = VLK_412_Harad;
nr = 1;
condition = dia_harad_juz_condition;
information = dia_harad_juz_info;
permanent = FALSE;
important = FALSE;
description = "Naprwaiłeś już pancerz?";
};


func int dia_harad_juz_condition()
{
if(Npc_KnowsInfo(hero,dia_harad_napraw) && (TIMEREAMING < Wld_GetDay()))
{
return TRUE;
};
};

func void dia_harad_juz_info()
{
AI_Output(other,self,"DIA_Harad_Juz_1_01"); //Naprwaiłeś już pancerz?
AI_Output(self,other,"DIA_Harad_Juz_1_02"); //A idź mi kurwa z tym złomem. Coś tam wyskrobałem.
AI_Output(other,self,"DIA_Harad_Juz_1_03"); //I?
AI_Output(self,other,"DIA_Harad_Juz_1_04"); //I kurwa gówno. Ten pancerz niszczy się gdy mieszam jego metal z eliksirem obronnym.
AI_Output(self,other,"DIA_Harad_Juz_1_05"); //Mocny to on nie będzie ale na pewno lepszy niż przedtem.
AI_Output(self,other,"DIA_Harad_Juz_1_06"); //Dolałem troche eliksiru magii.
AI_Output(self,other,"DIA_Harad_Juz_1_07"); //Dobra trzymaj to.
C_Info.npcVLK_4130_Talbinself;   <--- TU POKAZUJE BŁĄD!
C_Info.nr = 999;
C_Info.condition = DIA_Talbin_EXIT_Condition;
C_Info.information = DIA_Talbin_EXIT_Info;
C_Info.permanent = TRUE;
C_Info.description = Dialog_Ende;
};

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Spacer Zwariował!
#7 2010-02-11, 10:27(Ostatnia zmiana: 2010-02-11, 10:27)
Cytat: Pragasek link=topic=8884.msg82512#msg82512 date=Feb 11 2010, 08:41 AM\'
Nie wiem w ogóle co to ma być, ponieważ takich linijek nie ma w skrypcie Harada ale ok trzymaj.
C_Info.npcVLK_4130_Talbinself;   <--- TU POKAZUJE BŁĄD!
Nie doczytałem całego tematu, ale w tej konkretnej linijce brakuje po prostu " = " - powinno być
C_Info.npc = VLK_4130_Talbinself;

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy

Pawciow

Spacer Zwariował!
#8 2010-02-11, 12:02(Ostatnia zmiana: 2010-02-11, 12:06)
no to teraz to wygląda zupełnie inaczej, dlaczego nie podałeś tego we wcześniejszym skrypcie?
instance DIA_HARAD_JUZ(C_Info)
{
npc = VLK_412_Harad;
nr = 1;
condition = dia_harad_juz_condition;
information = dia_harad_juz_info;
permanent = FALSE;
important = FALSE;
description = "Naprwaiłeś już pancerz?";
};


func int dia_harad_juz_condition()
{
if(Npc_KnowsInfo(hero,dia_harad_napraw) && (TIMEREAMING < Wld_GetDay()))
{
return TRUE;
};
};

func void dia_harad_juz_info()
{
AI_Output(other,self,"DIA_Harad_Juz_1_01"); //Naprwaiłeś już pancerz?
AI_Output(self,other,"DIA_Harad_Juz_1_02"); //A idź mi kurwa z tym złomem. Coś tam wyskrobałem.
AI_Output(other,self,"DIA_Harad_Juz_1_03"); //I?
AI_Output(self,other,"DIA_Harad_Juz_1_04"); //I kurwa gówno. Ten pancerz niszczy się gdy mieszam jego metal z eliksirem obronnym.
AI_Output(self,other,"DIA_Harad_Juz_1_05"); //Mocny to on nie będzie ale na pewno lepszy niż przedtem.
AI_Output(self,other,"DIA_Harad_Juz_1_06"); //Dolałem troche eliksiru magii.
AI_Output(self,other,"DIA_Harad_Juz_1_07"); //Dobra trzymaj to.
   -->> C_Info.npcVLK_4130_Talbinself;   <--- TU POKAZUJE BŁĄD!
C_Info.nr = 999;
C_Info.condition = DIA_Talbin_EXIT_Condition;
C_Info.information = DIA_Talbin_EXIT_Info;
C_Info.permanent = TRUE;
C_Info.description = Dialog_Ende;
}; <<-- 1wszy raz widzę taką wstawkę w skrypcie dialogu-skąd kawałek skryptu dialogu Talbina wzięło się w skrypcie dialogu Harada?XD (chyba, że to takie zastosowanie skryptowe...o którym nie wiem?)

Pragasek

Pragasek

Użytkownicy
posty334
Propsy39
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
No to w końcu co mam zrobić?

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
pokaż cały skrypt dialogu Harada, bo ten wcześniejszy jest za krótki (ma 80 linijek tylko), a błędy wyskoczyły Ci(jak sam podałeś):

Story/Dialoge/DIA_VLK_412_Harad.d (99): ERROR: Found error in dat file - 'C_Info.npcVLK_4130_Talbinself. Corrected the created script manually.

Story/Dialoge/DIA_VLK_412_Harad.d (109): ERROR: Found error in dat file - "UNKNOWN". Corrected the created script manually.

Story/Dialoge/DIA_VLK_412_Harad.d (109): ERROR: Found error in dat file - "UNKNOWN". Corrected the created script manually.

Story/Dialoge/DIA_VLK_412_Harad.d (109): ERROR: Found error in dat file - "UNKNOWN". Corrected the created script manually.

Story/Dialoge/DIA_VLK_412_Harad.d (109): ERROR: Found error in dat file - "UNKNOWN". Corrected the created script manually.

w linijkach 99 i 109, których nie można się doszukać

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Przecież Avallach napisał już odpowiedź. Jak nie widzicie, to wytężcie wzrok :lol2:

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy

Pawciow

Spacer Zwariował!
#12 2010-02-12, 12:27(Ostatnia zmiana: 2010-02-12, 12:33)
widziałem odpowiedź Avallacha, ale powiedz sam-ja już nie wiem co on w tym skrypcie DIA_VLK_412_Harad ma-jakiś kawałek od skryptu Talbina czy co, że mu błędy wywala z cnpcTalbin itp. więc radzę tak:

1. albo wywalić ze skryptu to:
instance DIA_HARAD_JUZ(C_Info)
{
npc = VLK_412_Harad;
nr = 1;
condition = dia_harad_juz_condition;
information = dia_harad_juz_info;
permanent = FALSE;
important = FALSE;
description = "Naprwaiłeś już pancerz?";
};


func int dia_harad_juz_condition()
{
if(Npc_KnowsInfo(hero,dia_harad_napraw) && (TIMEREAMING < Wld_GetDay()))
{
return TRUE;
};
};

func void dia_harad_juz_info()
{
AI_Output(other,self,"DIA_Harad_Juz_1_01"); //Naprwaiłeś już pancerz?
AI_Output(self,other,"DIA_Harad_Juz_1_02"); //A idź mi kurwa z tym złomem. Coś tam wyskrobałem.
AI_Output(other,self,"DIA_Harad_Juz_1_03"); //I?
AI_Output(self,other,"DIA_Harad_Juz_1_04"); //I kurwa gówno. Ten pancerz niszczy się gdy mieszam jego metal z eliksirem obronnym.
AI_Output(self,other,"DIA_Harad_Juz_1_05"); //Mocny to on nie będzie ale na pewno lepszy niż przedtem.
AI_Output(self,other,"DIA_Harad_Juz_1_06"); //Dolałem troche eliksiru magii.
AI_Output(self,other,"DIA_Harad_Juz_1_07"); //Dobra trzymaj to.
 -->C_Info.npcVLK_4130_Talbinself;   <--- TU POKAZUJE BŁĄD!
C_Info.nr = 999;
C_Info.condition = DIA_Talbin_EXIT_Condition;
C_Info.information = DIA_Talbin_EXIT_Info;
C_Info.permanent = TRUE;
C_Info.description = Dialog_Ende; <---
};

wszystko między --><--

lub

2. niech pokaże cały skrypt Harada i nie taki:
///////////////////////////////////////////////////////
////////////// Juz
///////////////////////////////////////////////////////
instance Dia_Harad_Juz   (C_INFO)
{
npc = VLK_412_Harad;
nr = 1;
condition =  Dia_Harad_Juz_condition;
information =  Dia_Harad_Juz_info;
permanent = FALSE;
important = FALSE;
description =  "Naprwaiłeś już pancerz?";
};

FUNC int  Dia_Harad_Juz_condition()
{
IF (Npc_KnowsInfo(hero, DIA_Harad_Napraw))
  && (Timereaming < Wld_GetDay())
{
return TRUE;
};
};

FUNC VOID  DIA_Harad_Juz_info()
{
AI_Output (other,self,"DIA_Harad_Juz_1_01"); //Naprwaiłeś już pancerz?
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Juz_1_02"); //A idź mi kurwa z tym złomem. Coś tam wyskrobałem.
AI_Output (other,self,"DIA_Harad_Juz_1_03"); //I?  <-- LINE 99!
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Juz_1_04"); //I kurwa gówno. Ten pancerz niszczy się gdy mieszam jego metal z eliksirem obronnym.
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Juz_1_05"); //Mocny to on nie będzie ale na pewno lepszy niż przedtem.
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Juz_1_06"); //Dolałem troche eliksiru magii.
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Juz_1_07"); //Dobra trzymaj to.
CreateInvItems (self, ITAR_Lobart_Repair. 1);
B_GiveInvItems (self, other, ITAR_Lobart_Repair, 1);
AI_Output (other,self,"DIA_Harad_Juz_1_08"); //Dzięki stary. Kiedyś ci się odpłacę.
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Juz_1_09"); //Kiedyś?? Harowałem całą noc do chuja a ten mówi KIEDYŚ!?
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Juz_1_10"); //Lobart ma mi natychmiast przysłać kogoś z pięcioma butlami wina.  <--  LINE 109!
AI_Output (other,self,"DIA_Harad_Juz_1_11"); //Okej...

Log_CreateTopic(TOPIC_ArmorRepeir, LOG_MISSION);
Log_SetTopicStatus(TOPIC_ArmorRepeir, LOG_RUNNING);
B_LogEntry(TOPIC_ArmorRepeir, "Haradowi udało się naprawić pancerz Lobarta lecz zarządał 5 butelek wina. Powinienem poinformować Lobarta.");
};

///////////////////////////////////////////////////////
////////////// Trzymaj
///////////////////////////////////////////////////////
instance Dia_Harad_Trzymaj   (C_INFO)
{
npc = VLK_412_Harad;
nr = 1;
condition =  Dia_Harad_Trzymaj_condition;
information =  Dia_Harad_Trzymaj_info;
permanent = FALSE;
important = FALSE;
description =  "Oto wino od Lobarta...";
};

FUNC int  Dia_Harad_Trzymaj_condition()
{
IF (Npc_KnowsInfo(hero, DIA_Vino_Winko))
{
return TRUE;
};
};

FUNC VOID  DIA_Harad_Trzymaj_info()
{
AI_Output (other, self,"DIA_Harad_Trzymaj_1_01"); //Trzymaj. Tu masz wino od Lobarta.
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Trzymaj_1_02"); //Niech no spojrze dawaj mi to.
AI_Output (other,self,"DIA_Harad_Trzymaj_1_03"); //Proszę.
B_GiveInvItems (other, self, ItFo_Wine, 5);
B_UseItem (self, ItFo_Wine);
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Trzymaj_1_04"); //Ja pierdole! Jakie paskudstwo! Ale lepsze nic niż rydz.
AI_Output (self, other,"DIA_Harad_Trzymaj_1_05"); //A teraz wypierdalaj bo się spiesze!

Log_CreateTopic(TOPIC_HaradWino, LOG_MISSION);
Log_SetTopicStatus(TOPIC_HaradWino, LOG_RUNNING);
B_LogEntry(TOPIC_HaradWino, "Oddałem Haradowi 5 butelek wina. Wracamy na farme.");
};
};
bo tu jest 80 linijek, a błędy pokazuje (jak sam Pragasek podał) w linijkach 99 i 109, których tu nie widać

inaczej to ja już nie wiem o co chodzi :lol2:

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Spacer Zwariował!
#13 2010-02-12, 13:08(Ostatnia zmiana: 2010-02-12, 13:09)


Cytat: Avallach\'
Nie wiem w ogóle co to ma być, ponieważ takich linijek nie ma w skrypcie Harada ale ok trzymaj.

Cytuj
C_Info.npcVLK_4130_Talbinself;   <--- TU POKAZUJE BŁĄD!

Nie doczytałem całego tematu, ale w tej konkretnej linijce brakuje po prostu " = " - powinno być

Cytuj
C_Info.npc = VLK_4130_Talbinself;

Pawciow

Pawciow

Użytkownicy
posty533
Propsy70
ProfesjaTłumacz
  • Użytkownicy
;)  dobra ok, niech tak zrobi i niech powie czy się udało  :lol2:


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry