Problem w modelowaniu mapy 2634 7

O temacie

Autor siewka181

Zaczęty 1.06.2015 roku

Wyświetleń 2634

Odpowiedzi 7

siewka181

siewka181

Użytkownicy
PomiotBeliara
posty411
Propsy68
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • PomiotBeliara
Siema sorry że tak dupe zawracam pytaniami ale mam problem z modelowaniem do gothica modeluje teren i jak robie rendery to pojawiają się takie białe rzeczy gdzie w 3d widoku podczas modelingu tego nie ma..
Wie ktoś jak to usunąc ?
 
JAK NAZYWA SIĘ CHOROBA NA KTÓRĄ CIERPIĄ WYZNAWCY ADANOSA ?
WADA NOSA :d
Motyw do Google Chrome by ja: https://www.mychrometheme.com/t/94h6ywsfrpdltksaofn965n3e
http://z0r.de/L/z0r-de_4014.swf


siewka181

siewka181

Użytkownicy
PomiotBeliara
posty411
Propsy68
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • PomiotBeliara
W grze też je widać? Jak nie, to olej. Wygląda na dziwny artefakt renderowania. Upewniłbym się że kierunek powierzchni jest ok (flip normals czy cośtam).
normale są do góry tak aby było widać tekstury nie wiem o co w tym chodzi pod spodem miałem facy,wywaliłem je lecz nadal taki dziwny artefakt wyskakuje

@ PS
i takie pytanie od razu czy mesh ma jakąś wielkość której się nie przekracza ? czy cały świat mogę w jednym zmodelować ?
 
JAK NAZYWA SIĘ CHOROBA NA KTÓRĄ CIERPIĄ WYZNAWCY ADANOSA ?
WADA NOSA :d
Motyw do Google Chrome by ja: https://www.mychrometheme.com/t/94h6ywsfrpdltksaofn965n3e
http://z0r.de/L/z0r-de_4014.swf

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Wielkość w sensie wymiarów nie ma bezpośrednio znaczenia. Jest limit trójkątów na jeden fragment świata, niestety nie pamiętam ile wynosi. Chyba Outlander robił testy. Ogólnie możesz pozwolić sobie na dużo więcej detali niż w oryginalnej grze, ale bez szaleństwa.

siewka181

siewka181

Użytkownicy
PomiotBeliara
posty411
Propsy68
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • PomiotBeliara
W grze ten fragment wygląda tak



w blenderze tego nie ma :D nie wiem o co chodzi

albo jakies to nie widzialne jest albo nie wiem bo ani face,vertexa nic w tym miejscu nie ma jest jeden face bez wypiętrzenia
 
JAK NAZYWA SIĘ CHOROBA NA KTÓRĄ CIERPIĄ WYZNAWCY ADANOSA ?
WADA NOSA :d
Motyw do Google Chrome by ja: https://www.mychrometheme.com/t/94h6ywsfrpdltksaofn965n3e
http://z0r.de/L/z0r-de_4014.swf

Paradoxal

Paradoxal

Użytkownicy
posty617
Propsy978
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy

Paradoxal

Problem w modelowaniu mapy
#5 2015-06-02, 13:44(Ostatnia zmiana: 2015-06-02, 13:52)
Czasami przy "wyciąganiu" edge'a potrafi sie coś zdublować w jednym wierzchołku.Sprawdź dokładnie czy nic ci sie nie nakłada.A jeżeli nic to nie daje to spróbuj zaimportować model na nowy projekt i zobacz czy to pomoże.
PS. nie rozciągaj tak tekstur bo wygląda to fatalnie ;p

Przyjrzałem sie nieco bardziej temu co wrzuciłeś i chyba znalazłem błąd
http://s10.ifotos.pl/img/obrazjpg_wsxnhws.jpg

Czy w tym miejscu gdzie zaznaczyłem kółkiem masz poprawnie połączone vertexy ? Bo wygląda na to że nie są w ogóle połączone i dlatego może sie krzaczyć to w grze.
 

siewka181

siewka181

Użytkownicy
PomiotBeliara
posty411
Propsy68
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • PomiotBeliara

siewka181

Problem w modelowaniu mapy
#6 2015-06-02, 14:21(Ostatnia zmiana: 2015-06-02, 17:18)
Czasami przy "wyciąganiu" edge'a potrafi sie coś zdublować w jednym wierzchołku.Sprawdź dokładnie czy nic ci sie nie nakłada.A jeżeli nic to nie daje to spróbuj zaimportować model na nowy projekt i zobacz czy to pomoże.
PS. nie rozciągaj tak tekstur bo wygląda to fatalnie ;p

Przyjrzałem sie nieco bardziej temu co wrzuciłeś i chyba znalazłem błąd
http://s10.ifotos.pl/img/obrazjpg_wsxnhws.jpg

Czy w tym miejscu gdzie zaznaczyłem kółkiem masz poprawnie połączone vertexy ? Bo wygląda na to że nie są w ogóle połączone i dlatego może sie krzaczyć to w grze.
tekstury juz ogarnąłem normalnie,nie są tak porozciągane.
Przemodelowałem ten fragment od nowa i problem znikł widzocznie mogły być jakieś podwójne cos :D ale dzięki za pomoc.

PS. Wymodelowałem kolumnę i chciałbym ją dodać do już istniejącego świata jak to zrobić ?

Puscic ją jako 3ds i dodac w spacerze ?? da sie tak ?
 
JAK NAZYWA SIĘ CHOROBA NA KTÓRĄ CIERPIĄ WYZNAWCY ADANOSA ?
WADA NOSA :d
Motyw do Google Chrome by ja: https://www.mychrometheme.com/t/94h6ywsfrpdltksaofn965n3e
http://z0r.de/L/z0r-de_4014.swf

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Da się, zależy co chcesz osiągnąć normalnie dodajesz ją w modelu 3ds (w sensie - otworzysz model świata i go dodasz gdzie tam chcesz, a potem aktualizujesz .zen).
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry