Trochę to za długie. Rozmowa sprowadzała się do tego:
Gothic nie używa wszystkich dostępnych damageType, co pozwala Ci na osiągnięcie zamierzonego efektu.
mam wrażenie że piszesz jakieś bzdury w temacie o obrażeniach 
Rezultat był taki że wykazałem że to co napisał było błędne (czyli
nie ma nie wykorzystanych w grze damage type których wykorzystanie pozwoliłoby osiągnąć autorowi tematu zamierzony efekt).
Sawik odpisał że da się przerobić skrypty tak żeby któryś z typów obrażeń nie był używany, tak więc to co napisał było jednak dobrą odpowiedzią. Odpowiedziałem że to nie to samo (więc jednak mimo wszystko to co napisał było błędne). Z drugiej strony (tak jak pokazaem kilka postw temu) rzeczywiście da się przerobić skrypty tak żeby "zwolnić" jedną z wartości ("łącząc" ją z inną) i wykorzystać ją we własnym celu.
Po drodze dyskutowaliśmy też o tym jak działa ochrona magicznego golema przed zwykłymi brońmi (wydawało mu się że używana jest broń z DAM_INVALID przed którym golem nie ma obrony, podczas gdy tak naprawdę jest to załatwione warunkiem w funkcji odpalanej na perc_assessdamage).