Problem ze skryptem 2542 9

O temacie

Autor adaskodg

Zaczęty 22.05.2013 roku

Wyświetleń 2542

Odpowiedzi 9

adaskodg

adaskodg

Użytkownicy
posty21
  • Użytkownicy
Witam.

      Spotkał się już ktoś może z takim alertem: "U: OBJ: Script-object ,ITAMARROW not found! Please correct instancename!"? Jeżeli tak jak mu zaradzić bo za każdym razem mnie z gry wywala. Z góry Dziękuję za pomoc
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
A co zmieniałeś ?? zobacz na daty edycji plików i te które były edytowane w dniu wystąpienia błędu pooglądaj wróżek tu nie ma musisz sam pomyśleć co się skopało musisz jakoś nas naprowadzić. Może zmieniałeś instancje item`u strzały ??

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Może zmieniałeś instancje item`u strzały ??
Brzmi ona "ITAM_ARROW", kod błędu wskazuje na "ITAMARROW" podejrzewam że zapomniał o podkreśleniu ("_") pisząc skrypt łuku.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

adaskodg

adaskodg

Użytkownicy
posty21
  • Użytkownicy
Najlepsze jest to, że nie zmieniałem nic w całym skrypcie dotyczących broni dystansowych...podobny błąd mi się pojawiał kiedy w ekwipunku miałem piekielniki a nic przy roślinkach nie grzebałem ;o
 

adaskodg

adaskodg

Użytkownicy
posty21
  • Użytkownicy
Nadpisałem w skrypcie "ITAM_ARROW" i wyskakuje mi teraz kolejne okienko z błędem: U:PAR: CONTENT\AI\AI_INTERN\C_FUNCTIONS.D: Unknown identifier: ITAMARROW...w tym skrypcie również nadpisałem to co poprzednio i nadal to okno się ukazuje.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Jest to błąd w zapisie stanu gry w Gothicu. Po prostu to olej lub graj bez włączonego zSpy.

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Nie pamiętam tego na 100%, ale niektóre instance itemów są hardcodowane w silniku (m.in. bodajże pochodnia i bryłka rudy). Także nie zdziwiłbym się jakby przyczyna leżała w silniku. Jednak na pewno nie jest to coś uniemożliwiającego grę/modding.

adaskodg

adaskodg

Użytkownicy
posty21
  • Użytkownicy
Czasami da się grać mając pasek zadań na wierzchu i nie do końca zmaksymalizowane okno gry ale często zawiesza się lub minimalizuje się tak, że nie da się z grą nic zrobić ;/ Myślałem o reinstalce albo zainstalowaniu innej kopii gry. Tylko nie wiem czy to coś może pomóc?
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja

Adanos
Administrator

Problem ze skryptem
#8 2013-05-22, 16:30(Ostatnia zmiana: 2013-05-22, 16:32)
Nie, błąd leży w zapisie stanów gry w Gothicu. Tak jak mówiłem, graj bez włączonego zSpy i użyj GothicStartera bez końcówki _mod.

To co orc kiedyś napisał:
Temat miał powstac już w sumie jakiś czas temu jako że znalazlem troche drobnicy tego typu,  o której teraz juz nie pamietam, w kazdym razie udało mi się znaleść "cudowne" rozwiązanie jednego z poważniejszych bugów, tzn:

1. Wyswietlanie komunikatu "U: OBJ: Script-object ,,,,$itemID not found ! Please correct instancename ...".
Zwykle przed instancja przedmiotu trafia sie jeden lub wiecej przecinków.

Po dlugim dochodzeniu udało mi się ustalić ze błąd powodowany był przez sam zapis save#msg143534ów do postaci binarnej, a dokładniej to poprostu przy zapisie zawartosci plecaka npctów gothic miał skłonnosci do wstawiania dodatkowych przecinków miedzy przedmioty, np:



Jak się okazało po pobraniu jakiegos save#msg143534a z gry taki sam błąd wystepował juz w orginalnym gothicu, z tym że tam nie były wyswietlane zadne alerty z powodu niepoprawnego ID przedmiotu.

Rozwiazenie jak narazie jest jedno, ustawienie poziomu zSpy Messages na 0; jednak na czas testow prosze tego nie robic i dzielnie przeklikiwac alerty  :D

adaskodg

adaskodg

Użytkownicy
posty21
  • Użytkownicy

adaskodg

Problem ze skryptem
#9 2013-05-22, 16:31(Ostatnia zmiana: 2013-05-22, 16:55)
Właśnie gram bez tej końcówki a wyłączenie zspy'a nic nie daje :(

Zastosuje się do wskazówek orcwarriora ;p
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry