Utworzenie skrzyni, która zapisuje przedmioty 4827 15

O temacie

Autor Klin

Zaczęty 14.08.2012 roku

Wyświetleń 4827

Odpowiedzi 15

Klin

Klin

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy
Witam.
Nie należę do programistów i jedyne co umiem, to śmigać w spacerze więc może od was się coś dowiem.
Robię mapy do Gothica Multiplayer, a tam jak wiadomo niema zapisu.
I chciałbym się dowiedzieć, czy istnieje możliwość zrobienia skrzyni, która by zapisywała od razu przedmioty włożone do niej na stałe na mapie, którą w danym momencie gracz używa???
Próbował ktoś zrobić coś takiego? Jest to możliwe???
(zapis może być zapamiętany również w jakimś pliku )
 

Remix

Remix

Użytkownicy
Murzyn Internetów :O
posty291
Propsy41
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Murzyn Internetów :O
Klin programistyka to nie modding gothic'a i nie spacer :D

Co do twojego pytania to chyba takiego czegoś na tym etapie multiplayera zrobić się nie da :)  Bo w single gothic jak zrobisz taką zwykłąskrzynie to co do niej włożysz to i tak ci się zapisze więc póki co nikt nie miał nawet powodu próbowac takiego czegoś.
 
https://www.youtube.com/watch?v=TNdy0ea6gc4

Klin

Klin

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy
Oj tam oj tam :P
Wiem że w singlu odbywa się to bez problemu bo masz funkcję save ale w Multi tego niema i pewnie nie będzie z tego co pisze GMP T
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Tego typu rzeczy powinny być zaimplementowane po stronie serwera, same w sobie zeny nie mają nic wspólnego z programowaniem, są w praktyce jedynie listami obiektów i ich właściwości zapisanymi w jednym pliku z siatką podłoża.

Klin

Klin

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy
tylko ze ja nie chcialbym aby sie cos komus na serwie zapisywalo tylko normalnie w jakims folderze na kompie. wiem ze to niby niema sensu bo kazdy bedzie mogl tam naladowac co chce ale tak czy siak sa cheaty
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
tylko ze ja nie chcialbym aby sie cos komus na serwie zapisywalo
To musisz rozbudować aplikacje serwerową do której nie masz dostępu  :lol:  

W spacku można by nadać nazwę tej skrzyni. Potem programiści GMP musieli by zaprogramować serwer tak:

1)czytać ilość itemów w skrzynce o danej nazwie u każdego gracza
2)analizować dane
3) i "wysyłać" itemy do skrzynki do każdego z graczy.

Maciejka

Maciejka

Użytkownicy
posty45
Propsy1
  • Użytkownicy
Klin zadajesz takie dziwne pytania, pisze jak byk na stronie GMP w temacie "Mijają Dni Mijają Lata", że będzie GMP miało własny język programowania wtedy będziesz mógł coś takiego zrobić choć już czytałem twój temat na forum Multiplayera tą rekalmę i powiem ci tak za dużo tam ładujesz i tak już się skarżą, że wywala do pulpitu jak będzie za dużo to nikt nie będzie grał bo będzie wywalać.
 

Klin

Klin

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy
To inaczej... Wyobraźcie sobie że macie takie coś zrobić dla Single Playera ???
Nic związanego z GMP ... tak żeby skrzynia zapisywała na kompie...

Maciejka ja tylko pytam i jak się nieda to trudno a nie że odrazu dziwne pytania.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
No tak, bo dla single playera będzie się zapisywała w pliku zapisu gry jak już zapiszesz. Oczywiście można tak zmodyfikować silnik żeby zapisywała się w jakimś pliku na dysku z automatu po każdej zmianie, bez zapisywania całej gry, ale to byłoby bardzo dziwne.

Remix

Remix

Użytkownicy
Murzyn Internetów :O
posty291
Propsy41
ProfesjaProgramista
  • Użytkownicy
  • Murzyn Internetów :O
Klin zadajesz takie dziwne pytania, pisze jak byk na stronie GMP w temacie "Mijają Dni Mijają Lata", że będzie GMP miało własny język programowania wtedy będziesz mógł coś takiego zrobić choć już czytałem twój temat na forum Multiplayera tą rekalmę i powiem ci tak za dużo tam ładujesz i tak już się skarżą, że wywala do pulpitu jak będzie za dużo to nikt nie będzie grał bo będzie wywalać.

Ehhh...Dlaczego mnie takie szczegóły wkurwiają...Nie własny bo ogólno dostępny język programowania Siqureela (czy jakoś tak, nigdy tego nie umiałem napisać :D ). Po drugie nie wywala wcale do pulpitu. Co do problemu to można byłoby zrobić oddzielny programik na kompie klienta który będzie pobierał dane z mapy (wszystkie lub tylko ze skrzyni) i wtedy zapisywałby on te przedmioty ponieważ gdybyśmy odpalali programik to ten programik do odpowiedniego zena dodawałby odpowiednie dane. Jednak nie mam pojęcia jak to zrobić i czy zadziała (choć pewnie nie).
 
https://www.youtube.com/watch?v=TNdy0ea6gc4


Klin

Klin

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy
Nie jest wogóle odporna na cheaty i to pytanie nie musi być brane pod kontem multi ale z tego co mówicie to żeby to zrobić trzeba mieć łeb jak sklep więc pewnie nie tędy droga :)  Ale dzięki za tłumaczenie :)
 

Paser

Paser

Użytkownicy
Crazy Diamond
posty281
Propsy119
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • Crazy Diamond
Nie jest wogóle odporna na cheaty
Jest odporna na memory hacki  :pokerface: >>:ayfkm: >>:facepalm:
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Tak offtopując.

Paser, przecież dane można zmodyfikować też pomiędzy klientem a serwerem. Uwierz mi, dopóki gra nie korzysta z serwera autorytatywnego nie jest odporna na cheaty, żadne zabezpieczenia klienta nie są wówczas wystarczające (chociaż można zastosować różne utrudnienia). A nawet wówczas pewne mogą zostać zastosowane (polegające na wydobyciu z klienta/transmisji informacji których gracz nie powinien mieć, np o położeniu graczy których nie widzi bezpośrednio na ekranie)

A teraz kończąc offtop: gdyby gra nie sprawdzała sumy kontrolnej zestawu skryptów, a na dodatek "zabezpieczenie przed memory hackami" nie działało na skryptowego Ikarusa, stworzenie skrzyni przechowującej dane o przedmiotach na dysku i "przekonującej" serwer aby gracz je otrzymywał, byłoby wykonalne. Jednak cały ten pomysł jest chory, takie rzeczy powinno się robić tylko na serwerze i jestem pewien że stoi to poza zasięgiem autora tematu.

Klin

Klin

Użytkownicy
posty16
  • Użytkownicy
Chore nie chore ale pomusł zawsze jakiś . A co do sumy kontrolnej to sprawdzanie jej można wyłączyć w ustawieniach serwera .
 

Lehona

Lehona

Użytkownicy
posty196
Propsy190
  • Użytkownicy
MD5 (I believe they use MD5) isn't safe anyway...
 
Unless specified otherwise, my posts are always about Gothic 2 Night of the Raven.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry