Wydaje mi się że to debilne rozwiązanie zrzynane z Wiedźmina było już poruszane w wielu tematach...
Jest kilka sposobów:
- ustaw mieczowi specjalny rodzaj obrażeń i wszystkim npc danego rodzaju (ludziom lub potworom) ręcznie ustaw wysoką odporność na zwykłe obrażenia
- wszystkich npc'ów danego rodzaju ustaw nieśmiertelnych, zaś w funkcji on_equip miecza to cofaj (i na odwrót przy on_unequip)
- daj mieczowi bardzo niskie obrażenia, w funkcji odpalanej na danych npc przy perc_assessdamage dodaj warunek że jeśli atakujący używa danego miecza, aby otrzymywali dodatkowe (opcjonalnie dla realizmu zmniejszone stosownie do ich ochrony).
Dla dużej grupy npc mających specjalnie oddziaływać z bronią (jak w twoim przypadku) zdecydowanie sugeruję ostatnie (nieco trudniejsze od pierwszych dwóch, które mają jednak pewne wady) rozwiązanie.
Aha, oczywiście perfekcyjnie można by to zrobić korzystając z hooka do funkcji silnika liczącej obrażenia, ale coś mi się nie wydaje żebyś był w stanie tego dokonać...