Przemieszczenie pasków 4362 13

O temacie

Autor Silver

Zaczęty 3.06.2012 roku

Wyświetleń 4362

Odpowiedzi 13

Silver

Silver

Użytkownicy
posty109
Propsy14
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
Hejka, czy da się przesunąć paski many i powietrza w inne miejsce bez dodawania nowych pasków i zmieniania tekstur starych pasków, nawet Ikarusem(ale proszę o pomoc przy Ikarusie bo jestem w nim zielony)
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Jest to bardzo proste robisz obiekt dla paska.

instance pasekhp (oCViewStatusBar) { };
potem "przypisujesz" do tego obiektu pasek gry

MEM_InitGlobalInst();
MEM_AssignContentInst (pasekhp  , MEM_Game.hpBar);

potem juz wpisujesz pozycje

pasekhp.zCView_vposy =  5000;
pasekhp.zCView_vposx =  5000;

Silver

Silver

Użytkownicy
posty109
Propsy14
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy

Silver

Przemieszczenie pasków
#2 2012-06-03, 13:00(Ostatnia zmiana: 2012-06-03, 13:14)
inne pytaniem, kiedy odpalam G2 z wgranym ikarusem wywala mi błąd U:PAR : syntax error : OCNPC (line 102). plik z błędem chyba znalazłem, ale nie wiem czemu mi go wywala, tutaj jest skrypt
var oCNpc MEM_Helper;

func void MEMINT_GetMemHelper() {
    MEM_Helper = Hlp_GetNpc (MEM_HELPER_INST);

    if (!Hlp_IsValidNpc (MEM_Helper)) {
        //self zwischenspeichern
        var C_NPC selfBak;
        selfBak = Hlp_GetNpc (self);
        Wld_InsertNpc (MEM_HELPER_INST, MEM_FARFARAWAY);
        MEM_Helper = Hlp_GetNpc (self);
        self = Hlp_GetNpc (selfBak);
    };
};
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Ten skrypt ma otwartą jedną klamrę, a zamknięte dwie. Albo dałeś tylko kawałek, albo coś zjebałeś jeśli jest twój.
Jeśli nie rozumiesz jak używać Ikarusa: dodaj odpowiednie pliki z klasami i Ikarus.d do listy parsowanie i NIE edytuj ich. Nigdy, jeśli nie jesteś naprawdę pewien co robisz, nie edytuj Ikarusa. Powinno się go używać zadeklarowanych w nim funkcji i zmiennych, ale nie edytować ich kodu.

Wicon

Wicon

Użytkownicy
posty147
Propsy5
  • Użytkownicy

Wicon

Przemieszczenie pasków
#4 2012-06-03, 18:53(Ostatnia zmiana: 2012-06-03, 18:55)
Tak jest jedna otwarta a dwie zamknięte. Brakuje otwartej klamry. Brakuje jej pod warunkiem if. Jeśli tworzysz warunek musisz otwrzyć klamrę. Np.
if (Npc_Hasitems (itmi_gold) >=300)
{  // I właśnie tu trzeba klamrę otworzyć, tej ci brakuje.
B_GivePlayerXP (300); // Tu jeśli warunek jest spełniony to dostaniesz  300 expa
}; //zamykasz klamrą ze średnikiem, chyba, że chcesz dodać else. Wtedy średnik dajesz dopiero po else, ale to już inna bajka.
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Cytuj
syntax error : OCNPC

Zdaje mi się ze kompilator nie znalazł klasy oCNPC prawdopodobnie w złej kolejności dodałeś ścieżki do plików w gothic.src.

http://themodders.org/index.php?/topic/16580-inicjowanie-pakietow-skryptowych/

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Tak jest jedna otwarta a dwie zamknięte. Brakuje otwartej klamry. Brakuje jej pod warunkiem if. Jeśli tworzysz warunek musisz otwrzyć klamrę. Np.
if (Npc_Hasitems (itmi_gold) >=300)
{  // I właśnie tu trzeba klamrę otworzyć, tej ci brakuje.
B_GivePlayerXP (300); // Tu jeśli warunek jest spełniony to dostaniesz  300 expa
}; //zamykasz klamrą ze średnikiem, chyba, że chcesz dodać else. Wtedy średnik dajesz dopiero po else, ale to już inna bajka.
Wicon, klamra tam jest, jednak ją przegapiłem :D  Jest po prostu w tej samej linijce co warunek, tak też można.

Bardzo możliwe że Rafał ma rację, chociaż to by oznaczało że obsługa błędów w parserze nie jest najlepsza, nie powinien wywalić syntax errora tylko już raczej unknown modifier, albo wprost brak takiej klasy (ale akurat takiego błędu akurat chyba w ogóle nie ma zdefiniowanego).

Silver

Silver

Użytkownicy
posty109
Propsy14
ProfesjaGracz
  • Użytkownicy
dobra, ale teraz nie wiem gdzie wkleić te linijki "podpięcia" paska pod obiekt, żeby działało?
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
dobra, ale teraz nie wiem gdzie wkleić te linijki "podpięcia" paska pod obiekt, żeby działało?
Do funkcji w której chcesz to wywoływać ??

jeśli chcesz przy starcie gry to naj rozsądniej było by do startup.d

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Rafał głowy sobie uciąć nie dam, ale czy rozmieszczanie pasków nie wywoływało się co klatkę?
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Nie.
Dziwna sprawa, sprawdziłem to i wychodzi na to że albo się mylisz, albo mi coś Gothic nawala. Przeniosłem wywoływanie przeniesienia pasków i teraz zamiast wywoływać to co klatkę, wywołuję tylko raz w startupie. No i, pasek many stoi tam gdzie stał.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Przemieszczenie pasków
#12 2012-06-04, 13:38(Ostatnia zmiana: 2012-06-04, 13:42)
Hmm. Nigdy, przenigdy nie korzystałem z tick tocków, a pamiętam że kiedyś kombinowałem z paskami. Możliwe że faktycznie, pod pewnymi względami są co klatkę "odświeżane". Na pewno kiedy odpalałem funkcje za pomocą itemów, udawało mi się "na stałe" zamieniać paski miejscami czy przesuwać elementy okna ekwipunku. Próbowałeś dawać wywołanie funkcji gdzie indziej niż w startupie? Może paski są "ustawiane" dopiero po pełnym załadowaniu gry?

Pomyślmy logicznie. Gdyby gra sama co klatkę przywracała ich oryginalne pozycje, to znaczy że są one przechowywane gdzieś jeszcze i po prostu je też trzeba podmienić.

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Może paski są "ustawiane" dopiero po pełnym załadowaniu gry?
Dobry strzał, dodałem przesunięcie pasków pod klawisz i paski zmieniły położenie. Więc po prostu trzeba wywołać po załadowaniu gry.
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry