Dialog 4452 9

O temacie

Autor Xardas

Zaczęty 7.11.2011 roku

Wyświetleń 4452

Odpowiedzi 9

Xardas

Xardas

Użytkownicy
posty6
Propsy1
  • Użytkownicy
Cześć napisałem dialog (dość długi) ale podczas sprawdzania wyskakuje mi masa błędów które są prawie w każdej linijce
np brak mi ; ale jak tam paczę on tam jest. Mógłby ktoś powiedzieć o co chodzi i poprawić ten dialog.
A oto ten dialog:


//*********************************************************************
//   Info EXIT
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT   (C_INFO)
{
   npc         = SLD_888_Wiechu;
   nr          = 999;
   condition   = DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT_Condition;
   information = DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT_Info;
   permanent   = TRUE;
   description = DIALOG_ENDE;
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT_Info()
{
   AI_StopProcessInfos (self);
};

//*********************************************************************
//   Info Hello
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Wiechu_Hello   (C_INFO)
{
   npc         = SLD_888_Wiechu;
   nr          = 4;
   condition   = DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_Condition;
   information = DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_Info;
   permanent   = FALSE;
   description = "Co robisz?";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_Info()
{
   AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_00"); //Co robisz.;
   AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_01"); //Myśle.;
   AI_Output (other ,self,"DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_02"); //A nad czym muślisz.;
   AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_03"); //Nad atakiem.;
   AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_04"); //nad a takiem na co?;
   AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_05"); //Myślisz że ci powiem.;
   AI_Output (other ,self,"DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_06"); //Tak.;
   AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_07"); //Żle myślisz. Nie mam do ciebie zaufania.;
   {
      
};

//*********************************************************************
//   zaufanie
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie   (C_INFO)
{
   npc         = SLD_888_Wiechu;
   nr          = 4;
   condition   = DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_Condition;
   information = DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_Info;
   permanent   = FALSE;
   description = "A jak mam zyskać twoje zaufanie.?";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_Condition()
{
if(Npc_KnowsInfo(Other,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello ))
{
   return TRUE;
};
};
FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_Info()
{
   AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_15_00"); //A jak mam zyskać twoje zaufanie?;
   AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_01_01"); //Zrub dla mnie pare żeczy.;
   AI_Output (other ,self,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_15_02"); //A jakie to żeczy.;
   AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_01_03"); //Zobaczysz.;
   AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_15_04"); //Acha ..;
   AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_01_05"); //Spokojnie. Dostarczysz pare żeczy.;
   AI_Output (other ,self,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_15_06"); //Naprzykład;
   AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_01_07"); //Przynieś mi gina.;
   AI_Output (other ,self,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_15_08"); //Po co mało masz na stole wina.;
   AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_01_08"); //Wole gina.;
   AI_Output (other ,self,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_15_10"); //Czyli mam ci przynosić różnie żeczy.;
        AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_01_11"); //Dokładnie.;
{
      
};

//*********************************************************************
//   zadanie
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie   (C_INFO)
{
   npc         = SLD_888_Wiechu;
   nr          = 4;
   condition   = DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_Condition;
   information = DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_Info;
   permanent   = FALSE;
   description = "To ja pujde po gina.?";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_Condition()
{
if(Npc_KnowsInfo(Other,DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie ))
{
   return TRUE;
};
};
FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_Info()
{
   AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_15_00"); //To chcesz tego gina;
   AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_01_01"); //No.;
   AI_Output (other ,self,"DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_15_02"); //To ja po niego ide.;
   AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_01_03"); //Przynieś 3.;
       
 Log_CreateTopic(TOPIC_GIN,LOG_MISSION);
        Log_SetTopicStatus(TOPIC_GIN,LOG_RUNNING);
B_LogEntry(TOPIC_GIN,"Wiesław chce gina.");
      
};

/*********************************************************************
//   Koniec zadanie
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Wiechu_gin   (C_INFO)
{
   npc         = SLD_888_Wiechu;
   nr          = 4;
   condition   = DIA_SLD_888_Wiechu_gin_Condition;
   information = DIA_SLD_888_Wiechu_gin_Info;
   permanent   = FALSE;
   description = "Mam gina.?";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_gin_Condition()
{
if(Npc_KnowsInfo(Other,DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie ))
&&(npc_hasitems(other, itfo_booze) >=3)
{
   return TRUE;
};
};
FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_gin_Info()
{
   AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Wiechu_gin_15_00"); //Mam twoje 3 giny.;
   AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_gin_01_01"); //Dzienki.;
   
   B_giveinvitems(other, Self, itfo_booze, 1);
Createinvitems (selfn itmi_gold, 60);
B_giveinitems(self, other, itmi_gold, 60);
        B_LogEntry(TOPIC_GIN,"Dałem mu gina.");
Log_SetTopicStatus(TOPIC_GIN,LOG_SUCCESS);      
};
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Używaj tagów code. Pracuj nad ortografią. Po tekstach dialogowych nie umieszcza się średników, jedynie przed nimi. Pokaż screen z zSpy na którym widać pierwszy błąd lub podaj w której linijce on występuje. Możesz ją znaleźć w tekście włączając w Notatniku pasek stanu.

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt





FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_Info()
{
   AI_Output (other,self ,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_00); //Co robisz.; <---tu nigdzie nie może być średników. Ani tu ani niżej. Ani w kolejnych dialogach.
   AI_Output (self ,other,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_01); //Myśle.;
   AI_Output (other ,self,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_02); //A nad czym muślisz.;
   AI_Output (self ,other,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_03); //Nad atakiem.;
   AI_Output (other,self ,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_04); //nad a takiem na co?;
   AI_Output (self ,other,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_05); //Myślisz że ci powiem.;
   AI_Output (other ,self,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_06); //Tak.;
   AI_Output (self ,other,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_07); //Żle myślisz. Nie mam do ciebie zaufania.;
   {
      
};


 

Xardas

Xardas

Użytkownicy
posty6
Propsy1
  • Użytkownicy
1 błąd  
-1:20 Fatal-1 U: PAR: Unknown identifier : {(line 53)....,zParser.cpp,#599
 Przednim było:
1:17 Warn:0 U: PAR: Ignorning CONTENT\STORY\DIALOGE_MOBSIS\B_PLAYERMAP.D(File already parsed)....<zParser.cpp,#784>
01:19 Warn: 0 U: PAR: Ignorning CONTENT\STORY\B_ASSIGNAMBIENTINDOS\B_ASSIGNDRAGONTALK_MAIN.D(File already parsed)....<zParser.cpp#783>

W spacerze pokazuje mi że w każdej linijce od 53 w górę błąd

A co do ortografach w dialogach to je poprawie bo pisałem na szybko.
 

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt


//*********************************************************************
//   Info Hello
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Wiechu_Hello   (C_INFO)
{
   npc         = SLD_888_Wiechu;
   nr          = 4;
   condition   = DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_Condition;
   information = DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_Info;
   permanent   = FALSE;
   description = Co robisz?;
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_Condition()
{
   return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_Info()
{
   AI_Output (other,self ,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_00); //Co robisz.;
   AI_Output (self ,other,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_01); //Myśle.;
   AI_Output (other ,self,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_02); //A nad czym muślisz.;
   AI_Output (self ,other,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_03); //Nad atakiem.;
   AI_Output (other,self ,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_04); //nad a takiem na co?;
   AI_Output (self ,other,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_05); //Myślisz że ci powiem.;
   AI_Output (other ,self,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_06); //Tak.;
   AI_Output (self ,other,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_07); //Żle myślisz. Nie mam do ciebie zaufania.;
   {--------to nie potrzebne
      
};




U: PAR: Unknown identifier : {(line 53)....,zParser.cpp,#599

Jak znajdę inne błędy to napiszę.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Masz źle rozstawione nawiasy, a konkretniej masz o jednego { za dużo
Cytuj
FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_Info()
{
AI_Output (other,self ,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_00); //Co robisz.;
AI_Output (self ,other,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_01); //Myśle.;
AI_Output (other ,self,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_02); //A nad czym muślisz.;
AI_Output (self ,other,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_03); //Nad atakiem.;
AI_Output (other,self ,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_04); //nad a takiem na co?;
AI_Output (self ,other,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_05); //Myślisz że ci powiem.;
AI_Output (other ,self,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_06); //Tak.;
AI_Output (self ,other,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_07); //Żle myślisz. Nie mam do ciebie zaufania.;
{   <---TUTAJ

};
Następnym razem zaznacz odpowiedni wiersz.

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt

diegomez
Labirynt

Dialog
#6 2011-11-08, 19:51(Ostatnia zmiana: 2011-11-08, 19:52)
Trochę go poprawiłem (chodzi o błędy w skryptach, które znalazłem na szybko)
Powiedz co jeszcze masz źle.

//*********************************************************************
// Info EXIT
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT (C_INFO)
{
npc = SLD_888_Wiechu;
nr = 999;
condition = DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT_Condition;
information = DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT_Info;
permanent = TRUE;
description = DIALOG_ENDE;
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_EXIT_Info()
{
AI_StopProcessInfos (self);
};

//*********************************************************************
// Info Hello
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Wiechu_Hello (C_INFO)
{
npc = SLD_888_Wiechu;
nr = 4;
condition = DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_Condition;
information = DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_Info;
permanent = FALSE;
description = "Co robisz?";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_Condition()
{
return TRUE;
};

FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_Info()
{
AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_00"); //Co robisz.
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_01"); //Myśle.
AI_Output (other ,self,"DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_02"); //A nad czym muślisz.
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_03"); //Nad atakiem.
AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_04"); //nad a takiem na co?
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_05"); //Myślisz że ci powiem.
AI_Output (other ,self,"DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_15_06"); //Tak.
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_Hello_01_07"); //Żle myślisz. Nie mam do ciebie zaufania.


};

//*********************************************************************
// zaufanie
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie (C_INFO)
{
npc = SLD_888_Wiechu;
nr = 4;
condition = DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_Condition;
information = DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_Info;
permanent = FALSE;
description = "A jak mam zyskać twoje zaufanie.?";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_Condition()
{
if(Npc_KnowsInfo(Other,DIA_SLD_888_Wiechu_Hello ))
{
return TRUE;
};
};
FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_Info()
{
AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_15_00"); //A jak mam zyskać twoje zaufanie?
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_01_01"); //Zrub dla mnie pare żeczy.
AI_Output (other ,self,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_15_02"); //A jakie to żeczy.
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_01_03"); //Zobaczysz.
AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_15_04"); //Acha ..
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_01_05"); //Spokojnie. Dostarczysz pare żeczy.
AI_Output (other ,self,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_15_06"); //Naprzykład
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_01_07"); //Przynieś mi gina.
AI_Output (other ,self,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_15_08"); //Po co mało masz na stole wina.
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_01_08"); //Wole gina.
AI_Output (other ,self,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_15_10"); //Czyli mam ci przynosić różnie żeczy.
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie_01_11"); //Dokładnie.


};

//*********************************************************************
// zadanie
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie (C_INFO)
{
npc = SLD_888_Wiechu;
nr = 4;
condition = DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_Condition;
information = DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_Info;
permanent = FALSE;
description = "To ja pujde po gina.?";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_Condition()
{
if(Npc_KnowsInfo(Other,DIA_SLD_888_Wiechu_zaufanie ))
{
return TRUE;
};
};
FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_Info()
{
AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_15_00"); //To chcesz tego gina
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_01_01"); //No.
AI_Output (other ,self,"DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_15_02"); //To ja po niego ide.
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie_01_03"); //Przynieś 3.

Log_CreateTopic(TOPIC_GIN,LOG_MISSION);
Log_SetTopicStatus(TOPIC_GIN,LOG_RUNNING);
B_LogEntry(TOPIC_GIN,"Wiesław chce gina.");

};

//*********************************************************************
// Koniec zadanie
//*********************************************************************
INSTANCE DIA_SLD_888_Wiechu_gin (C_INFO)
{
npc = SLD_888_Wiechu;
nr = 4;
condition = DIA_SLD_888_Wiechu_gin_Condition;
information = DIA_SLD_888_Wiechu_gin_Info;
permanent = FALSE;
description = "Mam gina.?";
};

FUNC INT DIA_SLD_888_Wiechu_gin_Condition()
{
if(Npc_KnowsInfo(Other,DIA_SLD_888_Wiechu_zadanie ))
&&(npc_hasitems(other, itfo_booze) >=3)
{
return TRUE;
};
};
FUNC VOID DIA_SLD_888_Wiechu_gin_Info()
{
AI_Output (other,self ,"DIA_SLD_888_Wiechu_gin_15_00"); //Mam twoje 3 giny.
AI_Output (self ,other,"DIA_SLD_888_Wiechu_gin_01_01"); //Dzienki.

B_giveinvitems(other, Self, itfo_booze, 1);
Createinvitems (selfn itmi_gold, 60);
B_giveinitems(self, other, itmi_gold, 60);
B_LogEntry(TOPIC_GIN,"Dałem mu gina.");
Log_SetTopicStatus(TOPIC_GIN,LOG_SUCCESS);
};
 

WoYo

WoYo

DreamVader
artysta
posty398
Propsy236
ProfesjaGrafik 3D
  • DreamVader
  • artysta

WoYo
DreamVader

Dialog
#7 2011-11-08, 21:34(Ostatnia zmiana: 2011-11-08, 21:43)
Nie że sie czepiam ale w dialogu jest sporo błędów ortograficznych
@Down: Moje niedopatrzenie. Props jutro

diegomez

diegomez

Labirynt
posty452
Propsy63
  • Labirynt
A co do ortografach w dialogach to je poprawie bo pisałem na szybko.

Nie że sie czepiam ale w dialogu jest sporo błędów ortograficznych

Przecież on o tym wie i pisał że poprawi.
Ja ich nie poprawiałem, bo nie chciało mi się ich szukać.
Co, że zaczniecie mu pisać, że ma błędy ortograficzne ?? - Mu w niczym nie pomożecie.
 

Xardas

Xardas

Użytkownicy
posty6
Propsy1
  • Użytkownicy
Dzięki. :lol:  
Diagomez było jeszcze kilka błędów które wykrył spacer ale je poprawiłem
a dokładnie chodziło o linijki:

Createinvitems (selfn itmi_gold, 60);
B_giveinitems(self, other, itmi_gold, 60);

Poprawiłem je i działa.

Brak przecinka i selfn.

Temat do zamknięcia.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry