Pytanie odnośnie Spacera 2789 7

O temacie

Autor ShooyA

Zaczęty 15.01.2012 roku

Wyświetleń 2789

Odpowiedzi 7

ShooyA

ShooyA

Użytkownicy
posty7
  • Użytkownicy
A więc tak.Chciałbym się zapytać , ile Spacer może pomieścić Polygonów.Nie tych widzialnych aktualnie , tylko ogólnie.Tzn , czy moge stworzyć nie ograniczony świat?Bo wiem że liczba polygonów widzialnych obecnie się ga 65 , lub więcej.A mi chodzi o te wszystkie na mapie.
 

ShooyA

ShooyA

Użytkownicy
posty7
  • Użytkownicy
Odświeżam , potrzebuje pilnej pomocy!
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Wiem tylko tyle ze jest ograniczenie na jeden 3ds (nie wiem ile) ale funkcją macros możesz potem łączyć 3ds`y. Liczba widzialnych to trochę ponad 70 K lecz po 60 K jest już duży spadek wydajności mi się udało zawiesić gothic`a 1 dopiero przy 81 K trisów. Ale pamiętaj ze te 60 K widzialnych to nie tylko świat ale również vob`y, potwory i postacie

ShooyA

ShooyA

Użytkownicy
posty7
  • Użytkownicy
Aha dzięki.60k to bardzo dużo , trudno w orginale znaleźć taką scene z tyloma polygonami...
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Pytanie odnośnie Spacera
#4 2012-01-22, 16:01(Ostatnia zmiana: 2012-01-22, 16:02)
64k to o ile kojarzę limit zapisu 3ds, ale nie słyszałem żeby ktoś natrafił na podobny limit w przypadku .zen (który już może łączyć kolejne zeny). W każdym razie przede wszystkim powinieneś pilnować ilości tris wyświetlanych na raz. Nie pamiętam jak dokładnie w zEnginie działa eliminowanie trójkątów które nie są widoczne, ale w opanowaniu tego pomagają np tzw. portale, które niektórzy niesłusznie znienawidzili (no, chyba że z powodu problemów z ich ustawieniem).

ShooyA

ShooyA

Użytkownicy
posty7
  • Użytkownicy
Chodzi ci o te portale , co są w jaskiniach?A konkretniej w wejsciach?Teraz każdy silnik nie renderuje tego , co jest nie widoczne dla gracza np : zasłonięte itp itd.Dzięki za odpowiedź , można zamknąć.
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Są różne techniki zgadywania co gracz widzi i co może zobaczyć. O ile pamiętam Gothic korzysta z Binary space partitioningu. Jest to technika stara, przeznaczona głównie do lokacji składających się z zamkniętych pomieszczeń, w nowych grach często zastępowana innymi. Aby zminimalizować ilość wyświetlanych trójkątów, w Gothicu używa się portali aby nie renderować wnętrz "pomieszczeń", które co prawda w teorii są widoczne, ale ich szczegóły są mało widoczne lub o wiele mniej istotne, niż obiekty na zewnątrz.

ShooyA

ShooyA

Użytkownicy
posty7
  • Użytkownicy
No , o tym mówie.Ogólnie , to są już zaawansowane sprawy, nie wnikajmy w nie:D Dzięki za pomoc wszystkim temat do zamknięcia.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry