Problem z 3DS 3419 5

O temacie

Autor Lansjer

Zaczęty 6.06.2011 roku

Wyświetleń 3419

Odpowiedzi 5

Lansjer

Lansjer

Rzeka
posty808
Propsy502
ProfesjaLvl designer
  • Rzeka
Mam pewne pytanie - otóż chciałem dodać swój zrobiony model domku do świata gothica. Wcześniej eksportowałem świat i meshe z gothica oczywiście w formacie 3DS,ale teraz po formacie komputera zainstalowałem gothica lecz pliki (meshe) są w formacie MRM. i nie da się tego w żaden sposób otworzyć. Proszę o szybką odpowiedź bo odnoszę wrażenie, że coś mi się całkowicie pomieszało :pokerface:   :facepalm:
 

EdekSumo

EdekSumo

Wyspa Khorinis
posty1739
Propsy925
ProfesjaLvl designer
  • Wyspa Khorinis
a zainstalowałeś g2mdk bo od razu z nim są rozpakowywane modele do 3ds (a ten format [mrm] otworzysz blenderem z kerraxem)
 

Lansjer

Lansjer

Rzeka
posty808
Propsy502
ProfesjaLvl designer
  • Rzeka
zainstalowałem g2mdk, ale spróbuje jeszcze raz najwyżej zainstalować gothica
 

Sawik

Sawik

Moderator działu
Rebel
posty4772
Propsy3197
ProfesjaNierób
  • Moderator działu
  • Rebel
Jeżeli MRM to chyba tylko kusze, łuki itp one posiadają swoją własną "animacje" (ci co się na tym znają będą krzyczeć ale nie znam lepszego określenia) jeżeli inne to coś jest źle spróbuj zaimportować to do ww blendera (z karaxem) i sprawdź czy wtedy zadziała.  Otworzysz to jak edeksumo mówi blenderem z karaxem właściwie to z większością programów do 3D z pluginem do MRM bo jeszcze nie spotkałem żadnego z wbudowaną opcją. :D
 
Życzę wam seksu analnego po stronie biernej.
Dropbox +500 mb na start
LowPoly
Wykonanie modelu niskopoligonowego to sztuka kompromisu. Nie jest to jedynie uproszczenie modelu wysokopoligonowego, ale głęboka modyfikacja oraz podejmowanie decyzji często zmieniających wygląd pierwotny obiektu, tak by przy najmniejszej ilości trójkątów uzyskać jak najwierniej odwzorowany kształt oryginału. Nie można też zapomnieć o tym iż musi nadal wyglądać przekonywająco i tak balansować by uzyskać efekt optymalny.

Podstawowym założeniem jest, że model nie powinien mieć zbędnych, niewidocznych dla gracza detali włączonych w geometrie. Większość obiektów jakie znajdują się w grze powinna prezentować się najlepiej z odległości około 3-5 metrów. Wszelkie detale, które zanikają, wydają się płaskie lub zlewają się z bryłą modelu należy uznać za zbędne i pozostawić je na normal mapie.

Fakt, iż gracz będzie w stanie podejść bliżej do obiektu i zobaczyć go z mniejszej niż 3m odległości nie powinno stanowić większego problemu, gdyż większą rolę odgrywają wtedy tekstury oraz dodatkowy detal zależny od materiału obiektu. To właśnie kompromis między wydajnością, a szczegółowością otoczenia.

Detal, którego nie widać z 3-5 metrów nie powinnien istnieć w geometrii modelu.
Krawędzie znajdujące się blisko siebie, które zlewają się z większej odległości należy uprościć do wspólnej płaszczyzny


Lansjer

Lansjer

Rzeka
posty808
Propsy502
ProfesjaLvl designer
  • Rzeka
Naprawiłem (pobrałem inny g2mdk) dzięki wszystkim za pomoc, temat do zamknięcia
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry