Drugi miecz 6582 16

O temacie

Autor Mr Prezesinho

Zaczęty 27.04.2010 roku

Wyświetleń 6582

Odpowiedzi 16

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy
Witam. Mógłby ktoś podpowiedzieć, jak należy sformułować event taga do wyciągnięcia drugiej broni?
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.


maciejG

maciejG

Użytkownicy
posty450
Propsy1
  • Użytkownicy
Można by animację z *eventSwapMesh(1 "ZS_LONGSWORD" "ZS_RIGHTHAND")
 
Spoiler

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy

Mr Prezesinho

Drugi miecz
#2 2010-04-27, 19:43(Ostatnia zmiana: 2010-04-27, 19:50)
A jak znam życie to zabawa z pfx'ami, tak? Czy wystarczy dopisać taga?

EDIT// Trochę nie bardzo działa:)
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.


inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
A jak znam życie to zabawa z pfx#msgote author=Rasarus link=topic=9860.msg93624#msg93624 date=1272396753]A jak znam życie to zabawa z pfxami, tak? Czy wystarczy dopisać taga?

EDIT// Trochę nie bardzo działa:)
Metoda pfx#msgote author=Rasarus link=topic=9860.msg93624#msg93624 date=1272396753]A jak znam życie to zabawa z pfxowa na duale to zupełnie inna historia, nie nadaje się do normalnego użycia. Sposób MaciejaG jest jak najbardziej poprawny, musisz tylko zastanowić się co by tę animację wywoływało, oraz co równie ważne, umieścić wpierw drugą broń na zs_longsword. Jako że standardowo nie da się wykorzystać na raz zs_sword i longsword, musiałbyś zrobić drugą broń jako kuszę z wyciąganiem aktywującą walkę 2h zamiast cbow, która dodatkowo przy zakładaniu odpala pustą animkę przenoszącą ją z zs_crossbow na zs_longsword.

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy
A jeszcze takie pytanko. Dałoby się dodać nowego item_flag, który wykorzystywałby nowo dodanego zs'a? Czy trzeba kombinować z item_multi?
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.


inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
A jeszcze takie pytanko. Dałoby się dodać nowego item_flag, który wykorzystywałby nowo dodanego zs#msgote author=Rasarus link=topic=9860.msg93770#msg93770 date=1272482520]A jeszcze takie pytanko. Dałoby się dodać nowego item_flag, który wykorzystywałby nowo dodanego zsa? Czy trzeba kombinować z item_multi?
item_multi oznacza że przedmioty mogą być pokazywane w jednym slocie (z podaną ich liczbą) - np bryłka rudy - odwrotnie mają nałożone bronie - zawsze są w osobnych slotach. Jak więc widzisz, nie ma to żadnego związku z nakładaniem mieczy.

Możesz sobie definiować nowe zmienne do woli, ale nie masz żadnego wpływu na to jak engine je zinterpretuje. Jeśli chcesz mieć drugi miecz, musisz po prostu użyć slotu broni dystansowej.

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy
Ale w takim razie duale nie będą stosowane do wszystkich broni tylko do wybranych przez mnie. Jak znam życie to aby ta zmienna odbierana była przez wszystkie bronie jednoręczne trzeba zadeklarować jeszcze jedną zmienną/funkcję. Dobrze rozumiem? :D
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.


inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Ale w takim razie duale nie będą stosowane do wszystkich broni tylko do wybranych przez mnie. Jak znam życie to aby ta zmienna odbierana była przez wszystkie bronie jednoręczne trzeba zadeklarować jeszcze jedną zmienną/funkcję. Dobrze rozumiem? :D
Nie mam pojęcia co rozumiesz przez "odbieranie zmiennej przez wszystkie bronie" przez "zadaklarowanie jeszcze jednej zmiennej/funkcji" - zmienne i funkcje można sobie tworzyć do woli, ale same w sobie nigdy nie mają żadnego wpływu na to co się dzieje w grze. Na to żeby proces był inteligentny (druga broń sama się "konwertuje" na duala), ale go nie zdradzę. Powiem tylko że wymaga to wielu funkcji i stworzenia prototypu na którym muszą bazować wszystkie bronie, a najlepiej funkcji która wszystkie kolejno modyfikuje.

Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy
No to widzę, że będę musiał nad tym dłuuugo posiedzieć, żeby do czegoś dojść. No cóż...pomijając fakt, że nie mam pojęcia jak zacząć ( :D  ) jakoś się z tym uporam. Ale Avallach rozwiałeś kilka moich wątpliwości :huh:  . Dzięki za pomoc.
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.


Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
a poco robicz 1000 prototype i funkcje ktore spravdzaja czi masz bron czi nie ??? chcesz tak jak G3 :P  niemyszle ze to dobri sposob bo moze bycz wiele bugov
 


Mr Prezesinho

Mr Prezesinho

Użytkownicy
posty162
Propsy1
  • Użytkownicy
Daj jakąś wskazówkę (albo zagadkę dla inteligentnych, żeby mało kto sie połapał :P  ) jak ty byś to zrobił (bo robić jedno do wszystkiego to trochę  czasu zajmie)
 
89% graczy uważa, że najważniejsza jest grafika, jeśli uważasz, że te sygnatury nie mają sensu wklej to do podpisu.



Mark56

Mark56

Moderator
som veľký magič
posty1632
Propsy1846
ProfesjaAnimator
  • Moderator
  • som veľký magič
a niechcesz przipadkiem zrobicz bon jednorencza z prototype i na ten sam prototype uuzyjesz tez duala i jak masz juz miecz to przi zakladaniu drugiego ten zmiena sie na duala ?? tak zrozumialem ze chcesz to zrobicz
 


inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Drugi miecz
#13 2010-05-07, 21:39(Ostatnia zmiana: 2010-05-07, 21:40)
a niechcesz przipadkiem zrobicz bon jednorencza z prototype i na ten sam prototype uuzyjesz tez duala i jak masz juz miecz to przi zakladaniu drugiego ten zmiena sie na duala ?? tak zrozumialem ze chcesz to zrobicz
Niezupełnie, ale nie będę wyjaśniał szerzej co to ma na celu, bo zdradzę cały pomysł. Ważne w tym jest to, że nie będzie zamieniał się w duala przy zakładaniu, a na odwrót - każdy miecz standardowo będzie dualem, dopiero próba założenia będzie inicjować sprawdzenie czy nie ma założonej żadnej broni bądź czy odpowiednia umiejętność nie jest nauczona - wtedy ewentualnie zamieni go w zwykły miecz ^^
O ile wiem jest to jedyna metoda pozwalająca z punktu widzenia użytkownika na swobodę taką jak choćby przy zakładaniu na raz miecza i kuszy - wszystkie inne wymagają bądź specjalnie spreparowanych broni, bądź trzymania ich w osobnych kategoriach [opancerzenie] czy innych dziwactw.

sunfenix

sunfenix

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy
Pozwolicie, że się podepnę
Cytuj
która dodatkowo przy zakładaniu odpala pustą animkę przenoszącą ją z zs_crossbow na zs_longsword.
No właśnie, o ile animacje wyciągania, chowania i zakładania(która właśnie przenosi mi mesh na odpowiedni slot) mam zdefiniowane w mds-ie i jako-tako działające, to mam straszny problem z odpaleniem jakiejkolwiek animacji gdy otwarty jest ekwipunek. Ktoś ma jakiś pomysł jak sobie z tym poradzić?
 


sunfenix

sunfenix

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy

sunfenix

Drugi miecz
#16 2010-07-31, 21:07(Ostatnia zmiana: 2010-07-31, 21:26)
Niestety funkcja Npc_GetBodyState odpalona z funkcji on_equip się z Tobą nie zgadza :/

Może ma ktoś pomysł jak zamknąć i otworzyć ekwipunek (choćby ikarusem)?

EDIT: Udało mi się odpalić w końcu jakąś animacje (T_PLUNDER), nie wiem od czego to zależy, że akurat ta zadziałała. Wystarczy teraz podmienić ją nakładką na moją animacje zakładania i powinienem mieć mds-owo-skryptową część duali. Jeżeli uda mi się to doprowadzić do stanu używalności to opublikuje to na forum.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry