A mianowicie, robię w katalogu events plik XXX.d
Tam wpisuję nazwę funkcji a potem warunek że jeżeli ktoś zginie to wyświetli mi filmik i pojawi się jakiś NPC.
Jednak kiedy włączam grę i zabije tego kogoś to nic się nie dzieje. Nie wiem czy trzeba dopisać odpowiednią zmienną albo coś gdzie indziej w skryptach?
Pomóżcie proszę, to dla mnie sprawa priorytetowa.
Stwórco teamu immortals, żadna funkcja w Gothicu nigdy nie aktywuje się sama z siebie, niezależnie w jakim folderze ją dasz i jak nazwiesz plik. Zawsze musi być jakiś czynnik który "da jej kopa" - może być to użycie itemu, dialog, trigger on touch, rutyna, tick tock czy po prostu zaatakowanie kogoś. I dopiero kiedy to coś aktywuje nią, warunek zostanie sprawdzony.
Jeśli chcesz aby aktywowała się po zabiciu tego kogoś, umieść w funkcji (rutynie) zs_dead warunek że jeśli ofiarą jest ten kto ma być, włączy się ta twoja funkcja.
Eventy standardowe zwykle są odpalane przez elementy Spacerowe - wejście na jakiś obszar (trigger onTouch) lub użycie np kołowrotu (mob).