Tekstura wody 4759 8

O temacie

Autor Khazar

Zaczęty 13.03.2010 roku

Wyświetleń 4759

Odpowiedzi 8

Khazar

Khazar

Użytkownicy
posty25
  • Użytkownicy

Khazar

Tekstura wody
2010-03-13, 14:34(Ostatnia zmiana: 2010-03-13, 14:35)
witam, wymodelowałem sobie całkowicie nowy świat, a mianowicie małą wysepkę. Otacza ją oczywiście woda, którą oteksturowałem w Spacerze. Nałożyłem teksturę na mocno rozciągnięty i spłaszczony sześcian, w którym dodatkowo wyciąłem otwór, by woda nie znajdowała się również w pewnej jaskini. Wszystko niby działa, ale czasami zamiast pływać - chodzę po wodzie. Albo "spadam", jakby jej tam nie było. Szczególnie często zdarza się to w dwóch miejscach. Co mogę z tym zrobić ?

A przy okazji, jak zrobić, by woda pokrywała... eee... nieskończony teren ? Tak, by nie dało się wypłynąć za granicę świata ? Wiem, że można by sam jej model rozciągnąć do olbrzymich rozmiarów, ale nie ma innej możliwości ?

Jeśli ktoś uzna to za ważne, do modelowania użyłem Blendera. Tak czy owak, wydaje mi się, że problem jest właśnie ze Spacerem albo "grubością" wody, którą też można w nim zmienić.
 

muttley

muttley

Użytkownicy
posty567
Propsy381
  • Użytkownicy
Musisz zrobić jej drugą stronę - tak aby było coś takiego:

Tafla wody

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\
------------------------------------
------------------------------------
\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/

/\ i \/ oznaczają stronę w którą skierowana jest tekstura - musisz skopiować pierwszy plane wody i go obrócić w taki sposób.
 

Khazar

Khazar

Użytkownicy
posty25
  • Użytkownicy
Zrobiłem to ( chyba ) nieco inaczej, aczkolwiek podobnie. Wstawiłem sobie sześcian i odpowiednio go przeskalowałem, tak, by był bardzo "niski", powiedzmy. Chciałbym też zwrócić uwagę na to, że dzieje się tak zwłaszcza w jednym miejscu, reszta wody działa elegancko. A ten sześcian to jest oteksturowany z wszystkich stron. I od spodu, i od góry, i z boków też.
 


Khazar

Khazar

Użytkownicy
posty25
  • Użytkownicy

Khazar

Tekstura wody
#4 2010-03-14, 12:58(Ostatnia zmiana: 2010-03-14, 12:58)
Nie jest aż taka gigantyczna, wymusiła to na mnie wspomniana jaskinia. Przez nią w tym sześcianie "wyciąłem" dziurę, w której wody nie ma.

Tym bardziej dziwi mnie to, że problem z chodzeniem nie występuje na np. powierzchni całego polygonu, a jedynie jego części.
 

Caesum

Caesum

Użytkownicy
posty1729
Propsy2216
NagrodyV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Zrób morze na podstawie poly z Górniczej Doliny. Nie powinno być problemów.
 

Khazar

Khazar

Użytkownicy
posty25
  • Użytkownicy
Jako, iż miałem chwilkę, postanowiłem sprawdzić sposób podobny do podanych przez was. Otóż wstawiłem sobie dwa... kwadraty ? W każdym bądź razie, powierzchnie dwuwymiarowe. Plane. Nic to nie dało, gdyż w Spacerze zupełnie nie było widać dolnej siatki, dałem radę oteksturować tylko i wyłącznie górę. Efekt pewnie byłby taki, że Bezimienny chodziłby tak, jakby miał po kostki wody.

Zrobiłem więc inny przekręt, a mianowicie zacząłem modelować na podstawie sześcianu, tyle że... bez bocznych ścian. Nie wiem jakim cudem, ale Spacer uznał to za coś innego niż dwa plane. Tak czy owak, pociąłem to, by uzyskać sporo poly. I problem dalej występuje. A co najlepsze, nadal w tym jedynym, najważniejszym, tym samym miejscu !

Jakby ktoś mógł pomóc, byłbym bardzo wdzięczny. To mój pierwszy mod, w sumie nadal treningowy, ale nie chciałbym pokazywać go nikomu, gdy zawiera taki błąd, znacznie utrudniający grę. Bo przez to miejsce bezwzględnie przepłynąć trzeba.
 

DragonMaster

DragonMaster

Użytkownicy
posty20
  • Użytkownicy
Jako, iż miałem chwilkę, postanowiłem sprawdzić sposób podobny do podanych przez was. Otóż wstawiłem sobie dwa... kwadraty ? W każdym bądź razie, powierzchnie dwuwymiarowe. Plane. Nic to nie dało, gdyż w Spacerze zupełnie nie było widać dolnej siatki, dałem radę oteksturować tylko i wyłącznie górę. Efekt pewnie byłby taki, że Bezimienny chodziłby tak, jakby miał po kostki wody.

Zrobiłem więc inny przekręt, a mianowicie zacząłem modelować na podstawie sześcianu, tyle że... bez bocznych ścian. Nie wiem jakim cudem, ale Spacer uznał to za coś innego niż dwa plane. Tak czy owak, pociąłem to, by uzyskać sporo poly. I problem dalej występuje. A co najlepsze, nadal w tym jedynym, najważniejszym, tym samym miejscu !

Jakby ktoś mógł pomóc, byłbym bardzo wdzięczny. To mój pierwszy mod, w sumie nadal treningowy, ale nie chciałbym pokazywać go nikomu, gdy zawiera taki błąd, znacznie utrudniający grę. Bo przez to miejsce bezwzględnie przepłynąć trzeba.

Wstaw tu jakiegoś screena, może błąd tkwi w złym wymodelowaniu tego odcinka wody, lub źle nałożonej tekstury.
 





sunfenix

sunfenix

Użytkownicy
posty14
  • Użytkownicy
[list=1]
  • Robisz plane,
  • Kształtujesz go tak jak chcesz,
  • Pamiętaj, żeby nie robić wody tam gdzie nie jest potrzebna (np. pod całym lądem),
  • Podziel go na mniejsze kawałki (silnik ma ograniczenie co do wielkość face'ów),
  • Oteksturuj,
  • Sklonuj (i nie ruszaj nawet na milimetr), po czym odbij to co sklonowałeś w pionie.
Jak to nie pomoże to nie wiem.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry