dawanie oręża lub inncyh itemów towarzyszowi 5111 15

O temacie

Autor pawbuj

Zaczęty 23.12.2009 roku

Wyświetleń 5111

Odpowiedzi 15

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1624
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
jak w temacie, nie bardzo sie orientujejak zrobic aby nasz towarzysz oprócz tego, ze za nami chodzi, otrzymywałby od nas dodatkowy oręż i napoje regeneracyjne.

chodzi o to, żeby było do wyboru to co aktualnie mamy do oddania.

wie ktos jak się za to zabrać??
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Tak - dialogami, przerzucasz itemki tak, jak otrzymując nagrody, znajdziesz w skryptach, potem npc powinien sam założyć to, co ma najlepsze/użyć potionka. Niby możesz jeszcze przerzucać swój cały ekwipunek, dając handel, ale tu będą się na górze wyświetlały cyferki, i będzie można jeszcze odebrać mu jego własne. Chyba, że przerobisz handel, nad tym nigdy nie kombinowałem, ale może i się da.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1624
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
meatrikz, a co w przypadku kiedy bedę chciał dać konkretny item?

podaj proszę przykład funkcji.
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Jakbym mógł, to bym dał wcześniej, bez Gothica to sobie mogę.

Jak chcesz dać konkretny item, to czytasz skrypty na przykład Kruka, który daje pancerz, i przerabiasz to tak (self, hero na hero,self, albo coś w ten deseń), żeby otrzymywał przedmiot NPC - czyli self. Dasz radę, prościzna :D
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1624
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
coś mi się wydaje, że się nie dogadamy.

bedę miał np. długi łuk zechce ją dać dla npca. mam rozumieć, że będę musiał tworzyć opcje dialogowe dla każdego oddzielnego oręża ? - przecież to jest ponad 100 albo i więcej możliwości.
 

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
A może się jednak dogadamy - zapytałeś "jeśli zechcę dać konkretny item", a konkretny item to na przykład ten długi łuk. No, to odpowiedziałem na to, o co zapytałeś.


Inaczej da się to rozwiązać, robiąc handel i "sprzedając" NPCowi ten łuk za darmo, dzięki temu będzie go miał. No, i wtedy nie musisz robić opcji dialogowych dla każdego oddzielnego itemka.

...ale to, bez przeróbek, których nawet nie jestem pewien, czy są tak łatwo możliwe, będzie średnio wyglądało w grze.
 

WonderiuS
  • Gość
Jeżeli chcesz aby NPC za tobą chodził, to musisz mu dać Rutynę. Jeżeli ma on być do Gothic I, to stwórz go sobie za pomocą Gothic I NPC Maker, i na Gothic Site, w dziale Developing jest tutek: Tutoriale, skrypty, i tam masz jaką rutynę wybrać w NPC Makerze żeby ten towarzysz za tobą chodził.
 

eto

eto

Użytkownicy
-Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
posty1741
Propsy1793
ProfesjaLvl designer
  • Użytkownicy
  • -Banany pod pokładem? -SĄĄĄĄĄĄ
Cytuj
Jeżeli chcesz aby NPC za tobą chodził, to musisz mu dać Rutynę. Jeżeli ma on być do Gothic I, to stwórz go sobie za pomocą Gothic I NPC Maker, i na Gothic Site, w dziale Developing jest tutek: Tutoriale, skrypty, i tam masz jaką rutynę wybrać w NPC Makerze żeby ten towarzysz za tobą chodził.

Congratulations!
 
Niespełniony Level Designer z ambicjami, zmęczeniem i brakiem czasu...

jendrzejs

jendrzejs

Użytkownicy
posty586
Propsy31
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytat: WonderiuS link=topic=8144.msg74929#msg74929 date=Dec 24 2009, 08:58 AM\'
Jeżeli chcesz aby NPC za tobą chodził, to musisz mu dać Rutynę. Jeżeli ma on być do Gothic I, to stwórz go sobie za pomocą Gothic I NPC Maker, i na Gothic Site, w dziale Developing jest tutek: Tutoriale, skrypty, i tam masz jaką rutynę wybrać w NPC Makerze żeby ten towarzysz za tobą chodził.
Twórca tematu już to wiedział.Następnym razem przeczytaj może nazwe tematu : DAWANIE ORĘŻA LUB INNYCH ITEMÓW TOWARZYSZOWI.A ty odpowiedziałeś na pytanie : Jak zrobic żeby npc za nami chodził ;p
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1624
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
panowie, nadal wiem tyle co na początku.

będę próbował zrobic coś takiego, że będziemy mieli wybór w jakim przedziale wartości damy np. łuk. wiadomo te lepsze maja lepszą wartość. zastanawiam sie jednak nad faktem jak zrobić aby nasz hero podał łuk o danym przeziale wartości bryłek rudy. wiadmo funkcja npc_giveitems odnosi sie do konkrentych itemów, a tu chodzi aby skrypt podpowiedział z którego " zbioru danych " ma wybrać dany item i o jeśli będą 2 różne itemy w tym smym zbiorze.


alternatywnie można zrobić opcje dialogową z addchoice z wyszczególnieniem każdego rodzaju łuku.

ok, dla łuków to przejdzie, bo ich wiele nie ma, gorzej z melee weapons
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Rozejrzyj się po zbiorze funkcji zewnętrznych, to zobaczysz że nie ma czegoś takiego jak "globalna" lista wszystkich itemów czy npc z pośród których skrypt mógłby sam wybrać pasujące do danych kryteriów. Musisz niestety samodzielnie napisać warunek dla każdego istniejącego w świecie gry oręża, bądź o wiele trudniejszy, ale chyba szybszy skrypt sprawdzający co się kryje pod kolejnymi slotami w ekwipunku gracza (odradzam).

O wiele lepszy był pomysł Zirktaema, jest to rozwiązanie pomysłowe i odbiegające od zwykle wykorzystywanej w takich sytuacjach długiej listy opcji dialogowych.

Zkirtaem

Zkirtaem

Moderator
Mięso
posty2171
Propsy1689
ProfesjaGracz
  • Moderator
  • Mięso
Tylko pamiętaj, że musisz dać NPCowi coś, co potrafi unieść, inaczej (za małe/brak odpowiednich skilli) nie założy.


Jak nie chcesz handlu, to polecałbym jeszcze zrobić każdemu npcowi odzywki w stylu "Tylko nie dawaj mi za ciężkich broni, jestem na to za słaby", "Nie będę byle gównem walczył, daj mi co najmniej coś dwuręcznego" - i pisz npcowi tylko to, co mieści się w danym przedziale (bronie 2h, lekkie 1h, łuki...)

I tak dużo roboty, ale już znacznie mniej.
 

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1624
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
ok a jak można sprzedać coś za darmo?

skąd wiemy, że nałoży ta akurat broń, hę?
 

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator
Wystarczy użyć funkcji equipBestMeeleWeapon (czy jakoś tak), jest na liście funkcji zewnętrznych. Co do sprzedawania, to w G1 można dokonywać wymiany kiedy strony są równoważne bądź nasza jest warta więcej. Jeśli się chce można właśnie oddawać coś nawet za darmo.

pawbuj

pawbuj

Użytkownicy
posty1624
Propsy135
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
wydaje mi sie, że npc zawsze zakładają najlepszą broń - nie jestem na 100%, jeżeli wyjdzie wymuszenie fukcją , to trzeba pisac dialog, albo wklejać to każdej z rutyn
 

DarcuS

DarcuS

Użytkownicy
posty68
Propsy2
  • Użytkownicy
wydaje mi sie, że npc zawsze zakładają najlepszą broń - nie jestem na 100%, jeżeli wyjdzie wymuszenie fukcją , to trzeba pisac dialog, albo wklejać to każdej z rutyn

Sprawdziłem to przed chwilą i na 100% ubiera najlepszą zbroję i broń


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry