Pytanie czyli problem 5588 5

O temacie

Autor Gamer

Zaczęty 16.08.2009 roku

Wyświetleń 5588

Odpowiedzi 5

Gamer

Gamer

Użytkownicy
posty245
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Cytuj
Krótki poradnik do tłumaczenia modów.

1. Aby w ogóle zacząć trzeba ,,wyciągnąć'' z moda plik gothic.dat oraz ou.bin w których są wszystkie skrypty. Robimy to programem GothicVDFS, za pomocą którego można rozpakować mod, a później także zrobić paczkę z modem.
2. Aby dostać się do tych skryptów, trzeba plik gothic.dat zdekompilować. Robimy to za pomocą programu Gothic Sourcer V3.10.
Robimy to w ten sposób:
File - New Solution
Solution name: np. Jaktyl
Platforms: Gothic I lub II
i zaznaczamy: First decompile action.
Teraz trzeba podać lokalizację pliku gothic.dat więc klikamy na ...
Gdy podaliśmy lokalizację klikamy OK. Teraz czasem trzeba jeszcze podać lokalizację pliku ou.bin, a czasem program sam go znajduje.
Jeśli nic się nie pojawia to naciskamy F8 czyli Decompile i skrypty się wypakowują.
Przeważnie pojawia się w nich 2,3 błędy, które trzeba usunąć samemu.
3. Skrypty otwieramy jakimś notatnikiem (polecam Notepad ++) i tłumaczymy (trzeba znaleźć wszystkie dialogi, wpisy do dziennika, nazwy rzeczy(itemów) i wszystkie inne napisy, których jest nie mało.
4. Następnie reparsujemy skrypty spacerem.
5.Potem nasz plik gothic.dat z przetłumaczonymi skryptami, umieszczamy z innymi plikami z moda i robimy tzw. paczkę z modem (też VDFS-em)
6.Odpalamy przetłumaczony mod.

Dziękuję za uwagę
Coś w tym nie rozumiem gdzie się to wypakówuje i jak otworzyć ten ou .bin?
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu!

wietrzyk

wietrzyk

Użytkownicy
Black Eye Games
posty435
Propsy390
ProfesjaGrafik 3D
  • Użytkownicy
  • Black Eye Games
masz tam wszystko jasno opisane, a w skrócie:
gothic.dat i ou.bin wypakowujesz do jakiegokolwiek folderu, otwierasz za pomocą gothic sourcer 3.14 i dekomplujesz zawartość plików
 

Gamer

Gamer

Użytkownicy
posty245
Propsy20
Profesjabrak
  • Użytkownicy
a czy jak zdekompiluje to będzie w folderach np.weapons bronie itp? Bo u mnie jak zdekompiluje to jest ou.bin i gothic dat
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu!

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Pytanie czyli problem
#3 2009-08-17, 15:14(Ostatnia zmiana: 2009-08-17, 19:22)
Źle to rozumiesz. Ten tutorial opisuje dwuczęściowy proces. Pierwszy eteap polega na wyciągnięciu z paczki moda skompliowanych plików gothic.dat i ou.bin za pomocą Gothic VDFS tool lub w ostateczności GoManem.
Drugi na wczytaniu ich do nowej solucji Gothic Suorcerem a następnie dekompilacji. Wtedy otrzymasz wszystkie skrypty Gothica + skrypty moda zawarte najprawdopodobniej w folderze _misk_. Jeśli wszystko zrobiłeś poprawnie, skrypty standardowo znalazły się w C:\Program Files\GothicSourcer\Gothic Projects\solnazwasolucji

A tak przy okazji, nie wiecie czy jest jakaś metoda zabezpieczenia skryptów przed dekompilacją? Bo zauważyłem że skryptów pewnego moda za nic w świecie nie da się zdekompilować. (Sprawdzałem tylko z ciekawości ;)  ). Sam chciałbym tak zabezpieczyć swoje skrypty przed podpatrywaniem, ale myślałem że to niemożliwe.

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
A tak przy okazji, nie wiecie czy jest jakaś metoda zabezpieczenia skryptów przed dekompilacją? Bo zauważyłem że skryptów pewnego moda za nic w świecie nie da się zdekompilować. (Sprawdzałem tylko z ciekawości 10.gif ). Sam chciałbym tak zabezpieczyć swoje skrypty przed podpatrywaniem, ale myślałem że to niemożliwe.
Najłatwiej to zmienić nazwę z gothic.dat na inną. Ale to chyba można obejść... Nie jestem pewien, ale Gothic Sourcer może mieć problemy zdekompilacją, gdy zmieni się ścieżki w pliku *.src. Tzn. w standardowym pliku gothic.src jest:
_INTERN\CONSTANTS.DA jeśli doda się coś przed tym np. tak:
nazwa\CONTENT\_INTERN\CONSTANTS.Dto Gothic Sourcer może mieć problemy. Ale nie sprawdzałem, czy moja teza jest prawdziwa :P

Zawsze możesz podać nazwę tego moda, jeśli jest to ten o którym myślę, to chyba wiem o co chodzi... ;)

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Pytanie czyli problem
#5 2009-08-17, 19:15(Ostatnia zmiana: 2009-08-19, 08:36)
Pokazuje się "Błąd aplikacji", kody szesnastkowe błędu i napis "Pamięć nie może być "read" Kliknij aby zakończyć działanie aplikacji." Nie jest to raczej spowodowane zmianą ścieżek, bo wiesza się na pliku który nie jest standardowo częścią gry. Sam podejrzewałem że może to być spowodowane dodaniem jakichś celowo błędnych danych co używa się także w niektórych antypirackich zabezpieczeniach płyt, ale dlaczego w takim razie Gothic czyta je normalnie? Może jakoś podmieniono ścieżkę na zawierającą znaki które są dopuszczalne w systemie plików VDFS ale już nie w Windowskich FAT32 i NTFS? Wątpię czy to przypadkowy błąd skoro powtarza się i w demie i w pełnej wersji. Dodam, że same skrypty użyte w modzie mnie nie interesują, po samym ich działaniu prawie na pewno zrozumiałem jak je wykonano, ale chodzi o to że sam bym chciał w przyszłości stosować podobne zabezpieczenia w kodzie.


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry