Nowy Czar i inne pytanko 16889 42

O temacie

Autor Batioo

Zaczęty 2.08.2009 roku

Wyświetleń 16889

Odpowiedzi 42

Batioo

Batioo

Użytkownicy
posty24
  • Użytkownicy
Witam.
Jak pewnie wszyscy wiedzą, na forum jest nawet po kilka tutoriali o robieniu nowych broni i pancerzy. Nie ma jednak tutka dotyczącego tworzenia nowego czaru. I tu pojawia się moje pytanie- jak zrobić nowy czar w Gothic 1? Np. ,,Ładuje się'' jak uderzenie wiatru, ale jest to np. kula ognia. Jak coś takiego zrobić?

A teraz druga sprawa- Na forum jest tutek, który opisuje tworzenie magicznej broni w G2 (chodzi mi o tutek "Broń ala Szpon Beliara"). Zastanawiam się, czy możliwe jest stworzenie takiego miecza (który po uderzeniu wywołuje jakiś czar) w Gothic 1? (Czy też jednak muszę zostać przy broniach zadających obrażenia od ognia i barriery i kilku innych typów?) A jak jest, to czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak to zrobić?
 

sebastiansok

sebastiansok

Użytkownicy
posty93
Propsy1
  • Użytkownicy
czaru nie ma wytłumaczonego to prawda, ale jak zrobić miecz magiczny w G1 jest :D ... i do tego z normalnymi czarami typu, Deszcz ognia :P ... wiem bo sam miałem je :lol2:
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu!

Batioo

Batioo

Użytkownicy
posty24
  • Użytkownicy

Batioo

Nowy Czar i inne pytanko
#2 2009-08-02, 23:47(Ostatnia zmiana: 2009-08-03, 01:25)
Mniemam że chodzi o ten tutek: http://themodders.org/index.php?showtopic=100 ?
Jeśli tak to właśnie się z nim zaznajamiam. Może mi się coś uda "wytworzyć". Ale czekam na odpowiedź na pierwsze pytanie.


edit.
Ten tutek jest napisany tak, że go nie rozumiem. Mógłby ktoś to mi wytłumaczyć "na chłopski rozum"?
 

sebastiansok

sebastiansok

Użytkownicy
posty93
Propsy1
  • Użytkownicy
To jest właśnie na chłopski rozum napisane : )... Bardzo przejrzyście wytłumaczone, Bardzo proste:P, ja i tak mam inaczej miecze Magiczne porobione, ale na podobnej zasadzie działania, tylko że nie trzeba robić skriptriggera żeby było bez zapętlenia : )... próbuj to jest dosyć proste
 
89% graczy uważa że najważniejsza jest grafika jeśli należysz do tych 11% wklej to do podpisu!

inż. Avallach

inż. Avallach

Administrator
posty7661
Propsy5239
NagrodyV
ProfesjaProgramista
  • Administrator

inż. Avallach
Administrator

Nowy Czar i inne pytanko
#4 2009-08-03, 08:38(Ostatnia zmiana: 2009-08-11, 12:53)
Niestety mi też się wydaje że dla osób początkujcych (choćby mnie) ten tutorial może się wydawać lekko zagmatwany. Z tego co udało mi się zauważyć, opisano w nim większą część skryptu, jednak końcówkę pozostawiono do samodzielnego wykonania. Nie wiem też dlaczego pisze się tam o dwóch różnych broniach (a i b), skoro efekt ma dotyczyć tylko broni bohatera a nie przeciwnika.

jendrzejs

jendrzejs

Użytkownicy
posty586
Propsy31
Profesjabrak
  • Użytkownicy
Ja mam komplecik takich fajnych mieczyków magicznych.A czary rób na podstawie innych zmieniaj co tam chcesz itp :lol2:
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
Niestety mi też się wydaje że dla osób początkujcych (choćby mnie) ten tutorial może się wydawać niezrozumiały.
A kto powiedział, że to jest dla początkujących? Najpierw trzeba przyswoić jakieś podstawy skryptów, a potem to będzie łatwe.

GeneralLee

GeneralLee

Użytkownicy
posty169
  • Użytkownicy
.A czary rób na podstawie innych zmieniaj co tam chcesz itp :lol2:                                        

Ja jednak przychylałbym się do tego ze chodzi mu o to żebyś mu napisał jak je zmienić a nie zeby sobie zmienił...
 

Batioo

Batioo

Użytkownicy
posty24
  • Użytkownicy
Co do magicznej broni- tutek ogólnie rozumiem, ale jak by ktoś powiedział jeszcze gdzie co wpisać był bym uradowany.
 

Wowoz

Wowoz

Użytkownicy
Wowoźny
posty3698
Propsy4862
NagrodyVV
Profesjabrak
  • Użytkownicy
  • Wowoźny
przeciez masz tam wszystko napisane gdzie co wkleic
 

Batioo

Batioo

Użytkownicy
posty24
  • Użytkownicy
A czy my na pewno rozmawiamy o tym samym tutorialu? Czy też może o innym? Bo w tym o którym ja mówię, nie jest napisane co gdzie dać. Może wy to rozumiecie lepiej, ale aż tak dobrze się na skryptach nie znam by się w tym połapać.
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
W zasadzie nie jest to istotne, w którym pliku napiszesz swój skrypt. Możesz np. napisać w tym pliku, gdzie są bronie. Możesz także stworzyć nowy plik i w nim napisać skrypt. Tylko wtedy jest mały problem. Trzeba lokalizację tego pliku dopisać w pliku gothic.src.

Batioo

Batioo

Użytkownicy
posty24
  • Użytkownicy
Mniemam że chodzi Ci o skrypt broni, ale te akurat umiem pisać. Mi chodzi o to gdzie napisać te funkcje, które są w tutorialu wymienione. (Autor mógł zresztą napisać co gdzie dać)
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Przecież napisałem, że to obojętnie, gdzie napiszesz skrypt, funkcję czy co tam chcesz. Jest to obojętne, jak to wyżej napisałem :(

Batioo

Batioo

Użytkownicy
posty24
  • Użytkownicy
Dobra, jakoś mi to nie wychodzi. Nie wiem- ja robię błędy, czy zspy coś nawala. Albo piszę to wszystko w złych miejscach? Ale jeśli to obojętne, gdzie to napisze to nie wiem...
Więc powiem jeszcze raz- Niech mi ktoś wytłumaczy jak to zrobić, bo ten tutek nie pomaga.
 

kazzam

kazzam

Użytkownicy
Tester GWW
posty212
  • Użytkownicy
  • Tester GWW
niebęde zakładał nowego tematu wiec tu zapytam,chodzi mi o 2 nowe czary,

jak zrobić czar przemiany np w zombie?w g2nk

bo prbowałem tak kombinować,dodałem do czarów przemian skopiowany skrypt  zmianiając nazwe na zombie.jako efekt ktory wowołuje dodałem także skopiowany skrypt(z scierwojada) z tym że wszystkie scavanger  zostały pozmieniane na zombie,czyli innego mobka.
niestety dało to tylko error ;/

a 2 o którym nie mam pojęcia o teleportacja do danego wyypoina czy starpointa.właśnie nie mam pojęcia jak to ma wyglądać.jeśli ktoś ma wolną chwilke niech to opisze.

z góry dzięki
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
Cytuj
a 2 o którym nie mam pojęcia o teleportacja do danego wyypoina czy starpointa.właśnie nie mam pojęcia jak to ma wyglądać.jeśli ktoś ma wolną chwilke niech to opisze.
Jeśli już zrobisz skrypt zwoju (możesz go skopiować), to robisz funkcję, która będzie odpowiadać za teleport i wpisujesz taką funkcję:
AI_Teleport(self, "NAZWA_WAYPOINTA");
Cytuj
Dobra, jakoś mi to nie wychodzi. Nie wiem- ja robię błędy, czy zspy coś nawala.
Napisz dokładnie co zrobiłeś i co ci działa/nie działa.

Batioo

Batioo

Użytkownicy
posty24
  • Użytkownicy
Dokładnie, to w pliku Weapons.d (bo to w końcu i tak nie ma znaczenia chyba) wpisałem to:
func void weaponreaction(var c_npc attacker,var c_npc defender)
{
if(!Npc_IsInFightMode(attacker,FMODE_MELEE))
{return;};
var c_item weapon;
weapon=Npc_GetReadiedWeapon(attacker);
if(Hlp_IsItem(weapon,instance_broni_a))
{
//reakcja na broń a

}
else if(Hlp_IsItem(weapon,instance_broni_b))
{
//reakcja na broń b

};
};

func void B_Orc_AssessCombatDamage()
{
weaponreaction(other,self);
};

func int CmpNpc(var c_npc p1,var c_npc p2)
{
var int old1;
var int old2;
var int result;
old1=p1.aivar[0];
old2=p2.aivar[0];
p1.aivar[0]=0;
p2.aivar[0]=1;
result=p1.aivar[0];
p1.aivar[0]=old1;
p2.aivar[0]=old2;
return result;
};

func void Sbd_is_damaged()
{
//ERRATA if (self==other&&hero==victim)
if(Npc_IsPlayer(victim)&&CmpNpc(self,other))
{weaponreaction(self,hero);};
};

Wld_PlayEffect("spellFX_IceCube",attacker,defender,0,0,0,FALSE)

Oczywiście zamieniłem instacje broni na instancje mojej broni.
A co nie działa? Cóż, zspy wykrywał mi błąd za błędem...
 

Adanos

Adanos

Administrator
Szara eminencja
posty5204
Propsy3870
ProfesjaProgramista
  • Administrator
  • Szara eminencja
A konkretnie jakie błędy?

Batioo

Batioo

Użytkownicy
posty24
  • Użytkownicy

Batioo

Nowy Czar i inne pytanko
#19 2009-08-03, 20:45(Ostatnia zmiana: 2009-08-03, 23:41)
1 błąd- PAR: Syntax error : WLD_PLAYEFFECT (line 1058)
2- PAR: Expected ',' (line 1058)
3- PAR: Syntax error: * (line 1058)
4- PAR: Syntax error ATTACKER (line 1058)
5- PAR: Syntax error DEFENDER (line 1058)
6- PAR: Syntax error: 0 (line 1058)
7-  PAR: Syntax error FALSE (line 1058)
(Błędy 1,2 i 6 powtarzały się jeszcze kilkukrotnie)
Linia 1058 to ostatnia linia skryptu. Jest żywcem skopiowana z tutorialu. Tak jak inne zresztą.
Wiem co oznaczają błędy oczywiście, ale nie mogę ich poprawić bo nie wiem jak to powinno wyglądać.

Najlepiej, jak już mówiłem, jakby ktoś wytłumaczył mi jak to dokładnie zrobić. No chyba że jest też inny sposób?


EDIT.

No i mógłby ktoś mi wytłumaczyć, jak zrobić nowy czar?
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry