Problemy z wstawianiem pierwszych NPC 199504 279

O temacie

Autor Buła

Zaczęty 24.10.2008 roku

Wyświetleń 199504

Odpowiedzi 279

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
:facepalm:  expected oznacza że brakuje a nie że trza dodać
Jak brakuje to chyba trzeba dodać :D  Błąd ? :D

Sorry za offtopic ale denerwuje mnie pomoc za propsy i pomaganie z "łaski"

albi96

albi96

Użytkownicy
posty5
  • Użytkownicy
Mam duży problem tu zrobiłem script-a :


instance PAL_4600_Palladyn-Zwiadowca (Npc_Default)
{
   // ------ NSC ------
   name       = "Palladyn-Zwiadowca";
   guild       = GIL_PAL;
   id          = 4600;
   voice       = 13;
   flags       = 0;                              //NPC_FLAG_IMMORTAL oder 0
   npctype      = NPCTYPE_MAIN;
   
   // ------ Attribute ------
   B_SetAttributesToChapter (self, 5);                                                   //setzt Attribute und LEVEL entsprechend dem angegebenen Kapitel (1-6)
      
   // ------ Kampf-Taktik ------
   fight_tactic      = FAI_HUMAN_MASTER;   // MASTER / STRONG / NORMAL / COWARD
   
   // ------ Equippte Waffen ------                                                   //Munition wird automatisch generiert, darf aber angegeben werden
   EquipItem         (self, ItMw_2h_Pal_Sword);
   EquipItem         (self, ItRw_Sld_Bow);
   CreateInvItems       (self, ItRw_Arrow, 50);
   
   // ------ Inventory ------
   B_CreateAmbientInv    (self);
      
   // ------ visuals ------                                                         //Muss NACH Attributen kommen, weil in B_SetNpcVisual die Breite abh. v. STR skaliert wird
   B_SetNpcVisual       (self, MALE, "Hum_Head_Bald", Face_N_Drax, BodyTex_N, ITAR_PAL_M);   
   Mdl_SetModelFatness   (self, 0);
   Mdl_ApplyOverlayMds   (self, "Humans_Militia.mds");
   
   // ------ NSC-relevante Talente vergeben ------
   B_GiveNpcTalents (self);
   
   // ------ Kampf-Talente ------                                                      //Der enthaltene B_AddFightSkill setzt Talent-Ani abhängig von TrefferChance% - alle Kampftalente werden gleichhoch gesetzt
   B_SetFightSkills (self, 80); //Grenzen für Talent-Level liegen bei 30 und 60

   // ------ TA anmelden ------
   daily_routine       = Rtn_Start_4600;
};

FUNC VOID Rtn_Start_4600 ()
{
   TA_Stand (08,00,23,00,"NW_FOREST_PATH_36");
      TA_Stand (23,00,08,00,"NW_FOREST_PATH_36");
   
};



ale nie mam pojęcie gdzie wrzucić startup i co dalej !!! pomocy!
 

Lord sklilen

Lord sklilen

Użytkownicy
posty64
Propsy8
  • Użytkownicy
Wchodzisz do work/data/scrpipts/content/story i otwierasz plik startup.d i piszesz

Cytuj
Wld_InsertNpc (PAL_4600_Palladyn-Zwiadowca , "NW_FOREST_PATH_36");   

A na początku napisz w której linijce masz to, bo potem wśród tychj 5tyś linijek jest bardzo łatwo się zgubić. Polecam dodać npc w linijce 2580 bo tam zaczynają się npc z newworld.zen (przynajmniej u mnie)

Acha no i nie licz ręcznie tych linijek, :facepalm:   tylko jak jeszcze nie masz programu notepad++ to ściągnij go sobie:

http://www.programypc.pl/notepad;5;9;pl,pobierz,1226.html
 

Rhrobar

Rhrobar

Użytkownicy
posty15
  • Użytkownicy
http://www.poziomkaz.pl/articles/313
to link który został dodany na początku...
i to jest do gothic 1 czy 2nk ?
 

kamil101

kamil101

Użytkownicy
posty42
Propsy3
  • Użytkownicy
GothicNPCMaker (Jak i reszta tych programów) jest do g1 więc nic ci nie pójdzie do g2 potrzeba
G2mdk
spacer 2.6.1 który trzeba pobrać ew 2.6 który jest w głównym folderze z gothic 2
a NpcMaker do g2 jest ale po niemiecku albo angielsku (nie wiem nie używam)
 

2nd

2nd

Użytkownicy
posty1
  • Użytkownicy
Cześć! Skrypt mojej postaci wygląda tak:
instance KDW_10000_Sebastian (Npc_Default)
{
//Generated by Gothic NPC Maker

//----------Info ogolne----------

name = "Sebastian";
Npctype = Npctype_Main;
guild = GIL_KDW;
level = 21;
voice = 11;
id = 10000;

//----------Statystyki----------

attribute[ATR_STRENGTH] = 40;
attribute[ATR_DEXTERITY] = 25;
attribute[ATR_MANA_MAX] = 73;
attribute[ATR_MANA] = 70;
attribute[ATR_HITPOINTS_MAX] = 598;
attribute[ATR_HITPOINTS] = 588;

//----------Wyglad----------

Mdl_SetVisual (self,"HUMANS.MDS");
Mdl_ApplyOverlayMds (self,"Humans_Mage.mds");
Mdl_SetVisualBody (self,"hum_body_naked0",1, 0,"Hum_Head_Bald",11, 1,KDW_ARMOR_H);
B_Scale (self);
Mdl_SetModelFatness(self,0);

//----------Umiejetnasci----------

Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_1H,1);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_2H,2);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_BOW,1);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_BOW,0);
Npc_SetTalentSkill (self, NPC_TALENT_MAGE,2);

//----------Ekwipunek----------
EquipItem (self, ItMw_1H_Warhammer_01);
EquipItem (self, ItRw_Bow_Small_04);
CreateInvItems  (self,ItArRuneteleport4,1);
CreateInvItems  (self,ItFo_Potion_Strength_03,1);
CreateInvItems  (self,ItFo_Potion_Mana_Perma_01,1);
CreateInvItems  (self,ItWr_Book_Circle_06,1);
CreateInvItems  (self,Geheimnisse_der_Zauberei,1);
//----------Pozostale----------
fight_tactic = FAI_HUMAN_Mage;
daily_routine = Rtn_start_10000;
//Generated by Gothic NPC Maker
};
FUNC VOID Rtn_start_10000 ()
{
TA_PracticeMagic (09,00,12,45,"1");
TA_Stay (12,45,20,45,"1");
TA_Sleep (20,45,09,00,"1");
};

Problem polega na tym ,że już kilka podobnych postaci zrobiłem i dodałem jak jest w poradniku ,ale w grze owych postaci nie ma. Nie wiem co robię źle ,chociaż wydaje mi się ,że nic. Grę otwieram przez Gothic Starter Mod i bez zaznaczonej opcji Reprease Scripts ,ponieważ gdy zaznaczę ją to wyskakuje mi błąd po filmiku Piranha Bytes. Błąd wygląda tak:
U:PAR:Excepted'('(line 1)
Od razu mówię ,że waypoint 1 dodałem w Spacerze i jeśli przegapiłem podobny problem to przepraszam. Z góry dziękuję za pomoc.
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
MUSISZ mieć zaznaczoną opcje Reprease Scripts dzięki niej zamieniasz oryginalne skrypty na swoje skrypty gry które aktualnie są w folderze script. Błąd pokazuje się z powodu jakiegoś błędu w sktypcie który TY popełniłeś. W tym skrypcie nie widzę błędów zobacz w innych które robiłeś. powinno brakować otwarcia nawiasu w pierwszej linijce co zresztą pokazuje błąd.

Ravensword17

Ravensword17

Użytkownicy
posty35
Propsy3
  • Użytkownicy
Witam.
Mam zamiar stworzyć nowy świat, bez khorinis i górniczej doliny oraz jarkendaru.
Narazie nie mam większych problemów.
Narazie co stoi na przeszkodzie to startup.d. Czy mógłby ktoś dać startup.d bez tych wszystkich ZBĘDNYCH RZECZY. Chodzi o spawnowanie npc-tów z khorinis itd. tak abym mógł wpisywać tam swoje spawny.
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Nazwij swój świat inaczej niż oryginalne i na samym początku napisz

func void nazwa_mojego_swiata_STARTUP(){

//spawn moich NPC

//musisz też do dac stosunki gildi na siebie bo potwory nie bedą cie atakowały sprawdz jak to jest w NEWWODLD_STARTUP()

};

Ravensword17

Ravensword17

Użytkownicy
posty35
Propsy3
  • Użytkownicy
A jakbym zostawił to wszystko i na końcu tylko pisał ten spawn moich npc-tów?
Mam na koniec tej mojej listy npc wkleić?:
FUNC VOID MOJ_SWIAT()
{
B_InitMonsterAttitudes ();
B_InitGuildAttitudes();
B_InitNpcGlobals ();

INIT_MOJ_SWIAT();
};
Czy będą jakieś jakieś problemy, że w Story/NPC nie ma nikogo, a w startup.d są?

Jak usuwam wszystkich npc to wyskakuje błąd Unknown Identifier: FLAGS.
Nie ruszałem STARTUP.D
 

RafalBudzis

RafalBudzis

Użytkownicy
posty1967
Propsy808
ProfesjaSkrypter
  • Użytkownicy
Tak możesz zostawić wszystko tyle ze w nazwie ma pisać _STATRUP poprawiłem
FUNC VOID MOJ_SWIAT_STARTUP()
{
Wld_InsertNpc(npc1,"WP1");//NPC możesz od razu tutaj wpisywać
Wld_InsertNpc(npc2,"WP2");
Wld_InsertNpc(npc3,"WP3");

B_InitMonsterAttitudes ();
B_InitGuildAttitudes();
B_InitNpcGlobals ();

};

Cytuj
Czy będą jakieś jakieś problemy, że w Story/NPC nie ma nikogo, a w startup.d są?

Tak będą. NPC się nie usuwa bo to trudne ;d  
usuniesz NPC
musisz usunąć ich dialogi
usuniesz dialogi musisz usunąc spawn w startup.d
usuniesz spawn zaczną się spyać zmienne które były deklarowane w dialogach
zadeklarujesz brakujące zaczną się sypać inne rzeczy (Gothic.src brakujące pliki) i taki łańcuszek powstaje ;d

Więc lepiej przywróć NPC :P  Można tez zainstalować czyste skrypty ale nigdy nie widziałem w tym sensu

Ravensword17

Ravensword17

Użytkownicy
posty35
Propsy3
  • Użytkownicy
Dzięki, jak będą jakieś problemy to napiszę ;d
 

Tab

Tab

Użytkownicy
posty14
Propsy1
  • Użytkownicy
Witam!

Jestem zielony i mam problem z wstawianiem NPC. Tworzę skryp i wszystko działa ale mam problem z wpisaniem go do stardupa.  W ogule nie wiem jak to się robi szukałem ale żadnych tutków nie znalazłem.
Mógłby ktośnapisać jak sięto robi?
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Stardupa hehe STARTUPA! kieruj się na YoUtUbE i znajdź filmiki czipa 17 obejrzyj je najlepiej ze trzy razy i będziesz znał podstawy moddingu gothica
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Tab

Tab

Użytkownicy
posty14
Propsy1
  • Użytkownicy
Oglądałem ale tylko tą jego serie. A tam pokazał tylko jak zrobić NPC ale pojawiał siętylko na kodach
 

Toworish

Toworish

Użytkownicy
http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
posty1664
Propsy254
ProfesjaNierób
  • Użytkownicy
  • http://chomikuj.pl/ToWoRiSh
Hehe widzę że nie rozumiesz tego filmiku, bo dalej pokazał jak zrobić aby stał koło tawerny oraz jak zrobić mu dialog
 
Niebawem...Pierdolnę se poradniki do Goticzka. Albo i nie, bo sie mnie nie chce.

Tab

Tab

Użytkownicy
posty14
Propsy1
  • Użytkownicy
Może nie rozumiem
 

Tab

Tab

Użytkownicy
posty14
Propsy1
  • Użytkownicy
Mam kolejny problemik. Otóż stworzyłem nowego NPC i wszystko działało i sięw grze pojawił więc zrobiłem następnego i kiedy prasuje(czy jakośtam) skrypty to mi wyskakuje redefiner identifier RTN_START_1500 (line 1113) pierwszy raz w życiu mi taki błąd wyskakuje dlatego proszęo pomoc
 

Tab

Tab

Użytkownicy
posty14
Propsy1
  • Użytkownicy
 

Hagrid

Hagrid

Użytkownicy
posty234
Propsy40
  • Użytkownicy
To znaczy, że prawdopodobnie w dialogu jednej z swoich postaci zrobiłeś jakiś błąd. Wejdź w oba dialogi i wyszukaj linijkę 1113. Prowdopodobnie nie znasz się na robieniu skryptów. Obejrzyj poradniki czipa17 jeśli tego jeszcze nie zrobileś.
 


0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
0 użytkowników
Do góry